۱۳۸۸ فروردین ۳۱, دوشنبه

خانم خدیجه نبوی همچنان در سلول انفرادی وزارت اطلاعات بسر می برد



بنابه گزارشات رسیده از سلولهای انفرادی زندان سمنان که در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات است ،مدت بازداشت خانم خدیجه نبوی در سلولهای انفرادی برای 2 ماه دیگر تمدید شد.

خانم نبوی روز چهارشنبه 19 فروردین ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و ابتدا برای مدتی به نقطه نامعلومی منتقل گردید و سپس به سلولهای انفرادی زندان مرکزی سمنان که در دست وزارت اطلاعات است منتقل شد.

خانم نبوی همسر زندانی سیاسی ظهور نبوی مقاله نویس سرزمین آریائی است که برای دفاع از همسرش که به دلایل غیرواقعی در زندان بسر می برد تلاش می کرد وسعی داشت ظلمی را که بر این خانواده روا داشته شده است را افشا کند و از حقوق خود دفاع کند. او تلاش داشت که اتهامات غیر واقعی و حکم سنگین و غیر انسانی که علیه همسرش بکار برده شده را با سازمانهای مدافع حقوق خبرنگاران در جهان ،فعالین حقوق بشری و سازمانهای حقوق بشری و رسانه ها پیگیری کند.

خانم خدیجه نبوی علاوه بر سرپرستی فرزندش صمد نبوی ،سپرستی رویای 5 ساله دختر زندانی سیاسی حمیده نبوی را به عهده داشت .

خانواده خانم نبوی از زمان دستگیری تا به حال بارها به اداره اطلاعات سمنان مراجعه کردند و هر بار به آنها گفته شد که بزودی او را آزاد خواهند کرد ولی تا به حال به گفته های خود عمل نکرده اند و در آخرین مراجعه به آنها گفته شد که تا 2 ماه دیگر در سلولهای انفرادی باقی خواهد ماند.

خانم خدیجه نبوی بارها به اداره اطلاعات شهرستان سمنان فراخوانده شد و هر بار ساعتها مورد بازجوئی و تحت فشار قرار گرفت و در آخرین احضار، او را وادار به دادن تعهد که دیگر از همسرش دفاع نکند کردند.

عرفانی بازجوئی وزارت اطلاعات در سمنان که در اذیت و آزار این خانواده نقش دارد و توسط همین فرد احضار ،مورد بازجوئی ،تهدید ، دستور بازداشت،قرار دادن در سلولهای انفرادی و رفتارهای وحشیانه قرار می گیرند .اعمال این فرد وحشیانه و غیر انسانی است او هچنین بازجوئی از هموطنان بهائی دستگیر شده را به عهده دارد و زندانیان سیاسی که در زندان مرکزی سمنان بسر می برند را تحت اذیت وآزارهای این فرد قرار دارند. این فرد هر بار با نامی دیگر خود را معرفی می کند.

یکی از شیوه های وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی دستگیر شده که در حال بکار گیری آن است .به دستگیر شدگان، از طرف بازجویان وزارت اطلاعات اتهاماتی نسبت داده می شود . ابتدا با فشارهای جسمی و روحی سعی در وادار کردن زندانی به پذیرفتن آن هستند. در صورتی که این شیوه به نتیجه نرسد با دادن وعده هایی که در صورت پذیرفتن اتهامات آزاد خواهی شد و حتی در مواردی از خانواده زندانی می خواهند که به عزیزشان بگوید اتهامات نسبت داده شده را بپذیرد تا آزاد شود. در صورت پذیرفتن اتهامات اقدام به پرونده سازی و صدور احکام سنگین علیه زندانی سیاسی خواهد نمود.این شیوه در حال حاضر علیه تعداد زیادی از زندانیان سیاسی دستگیر شده بکار برده می شود.

در حال حاضر 4 عضو این خانواده در زندان بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:زندانی سیاسی سید ظهور نبوی مقاله نویس مجله سرزمین آریائی محکومیت 4 سال زندان، در بند 350 زندان اوین ،خانم حمیده نبوی به دلیل قصد شرکت کردن در مراسم بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367محکوم به 1 سال زندان شد و در بند زنان زندان اوین ،خانم فاطمه نبوی از 2 اسفند ماه بلاتکلیف در زندان مرکزی سمنان و خانم خدیجه نبوی که در سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات در زندان سمنان بسر می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت در سلول انفرادی،تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن ،بی سرپرست گذاشتن فرزندانش،بدلیل دفاع از همسر در بندش را محکوم می کند و از دبیر کل وکمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای پایان دادن به اذیت وآزار خانواده های زندانیان سیاسی در ایران و آزادی تمامی آنها است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
31 فروردین 1388 برابر با 20 آپریل 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: