۱۳۸۸ اردیبهشت ۵, شنبه

به محاکمه کشاندن عابرین بی گناه برای ایجاد رعب و وحشت

بنابه گزارشات رسیده ،خانم نجیمه شیبانی حدودا 46 ساله برای محاکمه به شعبه 30 دادگاه انقلاب فراخوانده شد.
خانم نجیمه شیبانی در تاریخ 26 دی ماه در میدان انقلاب همراه با 100 نفر دیگر دستگیر شد. او هنگامی که از مراسم ختم به منزل خود باز می گشت همزمان با اعتراضات ضد حکومتی در میدان انقلاب و پارک لاله که در جریان بود مواجه گردید. خانم شیبانی از اعتراضات نه اطلاعی و نه نقشی در آن داشت .آنجا توسط مامورین نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دستگیر شد او ابتدا به بازداشتگاه وزرا انتقال داده شد و یک شب را در آنجا بسر برد. سپس همراه با 11 نفر دیگر به بند 209 زندان اوین منتقل شدند و به مدت 3 هفته در بند 209 زندان اوین زندانی بود. خانم شیبانی در طی این مدت تحت بازجوئی ،بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و در حین بازجوئی مورد بدرفتاری بازجویان قرار گرفت.
خانم شیبانی در تمامی مراحل بازجوئیهای غیر انسانی به آنها اعلام کرده است که او از مراسم ختم باز می گشته و به صورت تصادفی از آنجا عبور می کرده است و هیچ اطلاعی از اعتراضاتی که در آنجا صورت می گرفته را نداشته است.
پس از پیگیریهای مستمر، به خانواده او گفته شد که برای آزادی موقت می بایست 100 میلیون تومان وثیقه قرار دهند در غیر این صورت او تا زمان محاکمه در بازداشت بسر خواهد برد آنها این خانواده را ناچار به گذاشتن چنین وثیقه سنگینی نمودند.
بازجویان وزارت اطلاعات خانواده او را تحت فشار و مورد تهدید قرار دادند که از انتشار خبر دستگیری او خوداری کنند در غیر اینصورت برای خانم شیبانی و خانواده اش گران تمام خواهد شد .
خانم شیبانی 2 اردیبهشت ماه احظاریه ای را دریافت کرده است که در آن نوشته شده او می بایست روز چهارشنبه 9 اردیبهشت ماه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به شعبه 30 دادگاه انقلاب برای محاکمه مراجعه نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری و ضرب و شتم عابرین بی گناه ، انتقال آنها به بند 209 ،گرفتن وثیقه های سنگین ، نسبت دادن اتهامات غیر واقعی و به محاکمه کشاندن آنها را محکوم می کند.از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به نقض گسترده حقوق بشر در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
05 اردیبهشت 1388 برابر با 25 آپریل 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: