۱۳۸۸ فروردین ۲۰, پنجشنبه

خانم خدیجه نبوی همسر یکی از زندانیان سیاسی بایورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد



بنابه گزارشات رسیده از شهر سمنان ،خانم خدیجه نبوی همسر زندانی سیاسی سید ظهور نبوی روز چهارشنبه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید.

مامورین وزارت اطلاعات روز چهارشنبه 19 فروردین ماه با یورش وحشیانه به محل کار خانم خدیجه نبوی و با برخوردی به غایت غیر انسانی او را مورد مورد ضرب وشتم و اهانت قرار دادند و سپس دستگیر کردند . آنها کامپیوتری که مربوط به محل کار خانم نبوی بود را با خود بردند . سپس خانم نبوی را به منزل شخصی اش بردند و اقدام به بازرسی منزل کردند.آنها در حین بازرسی اقدام به پرت کردن و تخریب وسائل موجود در منزل نمودند. پس از بازرسی منزل کامپیوتر شخصی ،آلبوم های عکس و فیلم های خانوادگی را همراه با مقدار زیادی از وسائل دیگر را با خود بردند.

مامورین وزارت اطلاعات هچنین خانم نبوی را به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

فردی بنام عرفانی از بازجویان وزارت اطلاعات در شهر سمنان همراه با تعدادی از مامورین وزارت اطلاعات اقدام به دستگیری خانم نبوی نمود .عرفانی بارها خانم نبوی را به اداره اطلاعات سمنان فرآخوانده بود و هر بار چندین ساعت ایشون را تحت بازجوئی و فشارهای روحی و جسمی قرار داده بود . آخرین باری که این فرد اقدام به احضار خانم نبوی به اداره اطلاعات سمنان نمود یک روز مانده به عید نوروز بود خانم نبوی چندین ساعت تحت بازجوئی این فرد قرار داشت و با برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی این فرد مواجه بود.علت این احضار به خاطر پیام تبریک نوروزی که همسر ایشان زندانی سیاسی سید ظهور نبوی، که برای اعضای خانواده فرستاده بود وپیگیری وضعیت همسرش در سازمانها حقوق بشری عنوان شده.عرفانی خطاب به خانم نبوی گفته بود: در صورت رساندن پیام تبریک نوروزی همسرش به سایر اعضای خانواده او را دستگیر خواهد کرد. هدف بازجویان وزارت اطلاعات از اقدامات غیر انسانی فوق تحت فشار روحی قرار دادن زندانی سیاسی سید ظهور نبوی است .

خانم خدیجه نبوی علاوه بر سپرستی فرزندش صمد نبوی ،سپرستی رویای 5 ساله دختر زندانی سیاسی حمیده نبوی را به عهده داشت .رویا به خاطر شرایط سنی اش تازه به ایشان خو گرفته بود که باز هم شاهد یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات و باز هم شرایط جدید که باید در آن قرار گیرد.

بازجوی وزارت اطلاعات عرفانی دائم اعضای خانواده نبوی را در سمنان به اداره اطلاعات احضار می کند وبعد از ساعتها بازجوئی و شکنجه های روحی و جسمی گاها آنها را به مدت چند روز در بازداشت نگه می دارد .فشارهای روانی این فرد علیه خانواده نبوی بطور مستمر ادامه دارد.

این فرد هچنین خانم فاطمه نبوی 28 ساله عضو دیگر این خانواده را 2 اسفند ماه 1387 دستگیر و برای چندین هفته در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات سمنان بازداشت نمود خانواده اودر طی این مدت از وضعیت وشرایط عزیزشان در بی اطلاعی بسر می بردند و پس از آن او را به زندان مرکزی سمنان در بند زندانیان عادی و خطرناک منتقل نمود.بازجو عرفانی آزادی خانم فاطمه نبوی را منوط به قرار دادن 100 میلیون تومان وثیقه نموده است .این در حالی است که هنوز به خانواده ایشان علت دستگیری او را اعلام نکرده اند.

در حال حاضر 4 عضو این خانواده در زندان بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:زندانی سیاسی سید ظهور نبوی مقاله نویس مجله سرزمین آریائی محکومیت 4 سال زندان، در بند 350 زندان اوین ،خانم حمیده نبوی به دلیل قصد شرکت کردن در مراسم بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367محکوم به 1 سال زندان شد و در بند زنان زندان اوین ،خانم فاطمه نبوی از 2 اسفند ماه بلاتکلیف در زندان مرکزی سمنان و خانم خدیجه نبوی که از محل بازداشت او خبری در دست نیست.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه ،مورد ضرب وشتم قرار دادن ،بی سرپرست گذاشتن فرزندانش،دستگیری و انتقال به نقطه نامعلوم را محکوم می کند و از دبیر کل وکمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای پایان دادن به اذیت وآزار خانواده های زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
21 فروردین 1388 برابر با 10 آپریل 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: