۱۳۸۷ آبان ۲۸, سه‌شنبه

یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان سیاسی بند 2 زندان گوهردشت کرج



بنابه گزارشات رسیده از فرعی 5 بند 2 زندان گوهردشت کرج ، روز سه شنبه 28 آبان ماه گارد ویژه زندان به سلول های زندانیان سیاسی این زندان یورش برد و زندانیان سیاسی را مورد توهین و اذیت و آزار قرار داد.

گارد ویژه زندان گوهردشت یورش وحشیانه خود را در حدود ساعت 10:00 صبح روز سه شنبه 28 آبان ماه آغاز کرد و تا ساعت 11:00 ادامه داشت.گارد ویژه که به فرماندهی شخصی به نام آقایی بود با توهین و بد رفتاری قصد داشت که زندانیان سیاسی را از سلول خود خارج نمایید و به محوطه زندان منتقل کند که با اعتراض و مقاومت زندانیان سیاسی روبرو گردید و نسبت به رفتار وحشیانه و غیر انسانی آنها اعتراض نمودند .گارد ویژه به طرز وحشیانه ای به زندانیان سیاسی حمله ور شد .آنها حداقل وسائل زندانی سیاسی را در سلول پخش نمودند و دست به تخریب آنها زدند.

طرح یورش به سلولهای زندانیان سیاسی که برای برای سرکوب وحشیانه ومرعوب کردند آنها توسط وزارت اطلاعات برنامه ریزی شده بود و توسط علی محمدی معاون زندان که در گذشته از دستور دهندگان حملات خونین به سلولهای زندانیان سیاسی بود، صادر شده بود. این یورش با نظارت رئیس بند آخرین صورت گرفت.

در حال حاضر در این بند زندانیان سیاسی مانند امیر حسین حشمت ساران، بهروز جاوید طهرانی، افشین بایمانی و علیرضا کرمی خیر آبادی (محکوم به مرگ) زندانی می باشند. زندانیان فوق الذکر بارها آماج حملات خونین زندانبانان قرار گرفته بودند و دچار صدمات جدیی که هنوز آثار آن بر بدن زندانیان مشهود است

این دومین یورشی است که به بند زندانیان سیاسی در طی 2 هفته گذشته صورت می پذیرد.هفته گذشته یورش زندانبانان به بند 350 زندان اوین صورت گرفت.

در طی هفته های اخیر اقدامات سرکوبگرانه و حذف فیزیکی ( عبدالرضا رجبی) زندانیان سیاسی شدت گرفته است. اقدامات وحشیانه با انتقال زندانیان سیاسی به شکنجه گاه بند 1 زندان گوهردشت آغاز گردید. زندانیان سیاسی که تا به حال به این بند منتقل شده اند و تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفتند عبارتند از : آقای بهروز جاوید طهرانی، علی جان گرایی ،محسن گرایی و منصور رادپور که همچنان در این شکنجه گاه بسر می برد و خطر جدی متوجه جان این زندانی سیاسی است. زندانیان دیگری مانند خالد حردانی،شهرام و فرهنگ پور منصوری مدتی را در این شکنجه گاه بسر بردند.همچنین تعداد زیادی از زندانیان که نسبت به شرایط غیر انسانی حاکم بر زندان اعتراض کرده اند به این بند جهت شکنجه انتقال می یابند.یکی از شکنجه هایی وحشیانه که علیه زندانیان عادی بکار برده می شود استعمال باطوم که بطور سیستماتیک صورت می گیرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به طرحهای جنایتکارانه وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی که تا به حال جان یک زندانی سیاسی را گرفته است هشدار جدی می دهد. از مجموعه اقدامات و تحرکاتی که در زندانها صورت می گیرد حاکی از خطرات جدی که متوجه جان زندانیان سیاسی است . از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برای پیشگیری از فاجعه های دیگر در زندانهای ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

29 آبان 1387 برابر با 19 نوامبر 2008

گزارش یورش به زندانیان سیاسی به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: