۱۳۸۷ آبان ۱۴, سه‌شنبه

شدت یافتن اقدامات سرکوبگرانه و تهدیدات علیه زندانیان سیاسی بند 350 اوین



بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین، در روزهای اخیر تهدیدات و فشارها علیه زندانیان سیاسی این بند بدلیل برگزاری مراسم گرامیداشت جانباخته راه آزادی عبدالرضا رجبی شدت یافته است.

در پی برگزاری مراسم گرامیداشت عبدالرضا رجبی جانباخته راه آزادی در بند 350 توسط زندانیان سیاسی این بند تهدیدات و فشارها علیه آنها شدت یافته است. از جمله تهدیداتی که علیه زندانیان سیاسی صورت گرفته تهدید به انتقال آنها به بند 209 .که روز سه شنبه 14 آبان ماه آقای محمد حسن فلاحیه زاده را در راستای این تهدیدات به بند 209 منتقل نمودند. همچنین در روزهای اخیر زندانیان سیاسی را صبح زود وادار می کنند که از سلولهای خود خارج شودند و ساعتها در محیط باز و سرمای نگه می دارند.

زندانیان سیاسی نسبت به این اعمال سرکوبگرانه دست به اعتراض نموده اند ولی با این جواب رئیس بند مواجه هستند که اگر ناراحت هستید شما را به زندان گوهردشت تبعید می کنیم.

فشارها و تهدیدات روزهای اخیر توسط فردی بنام بزرگ نیا رئیس این بند بر زندانیان سیاسی اعمال می شود. بزرک نیا پس از برگزاری مراسم گرامیداشت زنده یاد عبدالرضا رجبی زندانیان سیاسی را مورد تهدید قرار داد و این فرد است که اقدامات سرکوبگرانه را در این بند به دستور بازجویان وزارت اطلاعات به اجرا گذاشته است. این فرد یکی از سرکوبگران زندان اوین می باشد و در تبعید زندانیان سیاسی مانند سعید شاه قله به زندان بوشهر،هاشم شاهی نیا به زندان بندر عباس ،منصور اسالو به زندان گوهردشت،سعید ماسوری به زندان گوهردشت نقش داشت. زمانی که در بند 8 زندان اوین بود در ضرب و شتم و اهانت زندانیان نقش اصلی را داشت .او هچنین از جمله کسانی است که در ورود مواد مخدر به بند 8 و فروش آن به زندانیان نقش دارد و در حال حاضر از وارد کنندگان اصلی مواد مخدر به بند 350 می باشد که به زندانیان عادی این بند فروخته می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،شدت یافتن اقدامات سرکوبگرانه علیه زندانیان سیاسی بند 350 که به خاطر گرامیداشت همبندشان که اخیرا در زندان گوهردشت به قتل رسید را محکوم می کند و ازسازمانهای حقوق بشری برای پیشگیری از هر جنایت دیگری علیه زندانیان سیاسی اسیر خواستار اقدامات مقتضی برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

15 آبان 1387 برابر با 5 نوامبر 2008

گزارش وضعیت زندانیان سیاسی بند 350 اوین به سازمانهای زیر ار سال گردید

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: