۱۳۹۳ شهریور ۱۳, پنجشنبه

ادامه یافتن اعتصاب غذای ۳ زندانی در اعتراض به شرایط غیر انسانی در زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» ادامه اعتصاب غذای ۳ زندانی در زندان گوهردشت کرج در اعتراض به رفتارهای غیر انسانی و فشارهای طاقت فرسا و عدم رسیدگی به خواسته های آنها.

اعتصاب غذای زندانیان خالد حردانی ، فرهنگ و شهرام پورمنصوری وارد ششمین روزشده است . آنها از شرایط حاد جسمی مانند : سردرد، ضعف، افت فشار خون و بی حالی رنج می برند.
این ۳ زندانی از روز شنبه ۸ شهریور ماه در پی قصد انتقال آنها توسط  بحرینی رئیس اطلاعات زندان گوهردشت کرج با فریب به نقطه ای نامعلوم دست به اعتصاب غذا زدند .
خواسته های زندانیان فوق برای پایان دادن به اعتصاب غذا به قرار زیر می باشد:
۱ـ لغو تصمیم انتقال آنها  به نقطه نامعلوم به منظور تحت فشار قرار دادن آنها
۲ـ رسیدگی پزشکی به وضعیت و شرایط وخیم جسمی آنها
۳ـ- پایان دادن به رفتار و اعمال غیر انسانی در سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج
زندانی خالد حردانی از بیماری حاد گوارشی رنج می برد و مدتها است که بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند و روز به روز وضعیت جسمی او حادتر می شود.اکنون بازجویان وزارت اطلاعات به جای رسیدگی به وضعیت و شرایط جسمی او ،وی را تحت فشارهای غیر انسانی قرار داده اند تا به نقطه ای نامعلوم منتقل نمایند.
لازم به یاد آوری است  بحرینی پیش از این از شکنجه گران و جنایتکاران علیه بشریت در زندان ارومیه بود که در قتل چندین زندانی نقش مستقیم داشته و بطور سیستاماتیک زندانیان سیاسی  و عادی زندان مرکزی ارومیه را مورد شکنجه های وحشیانه قرار می داد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، عدم رسیدگی به خواسته های به حق این ۳ زندانی توسط بازجویان وزارت اطلاعات  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر برای پایان دادن به اعدام و شکنجه در زندانها خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۳ شهریورماه۱۳۹۳ برابر با۰۴ سپتامبر ۲۰۱۴
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

   


 طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: