۱۳۹۳ شهریور ۲۳, یکشنبه

انتقال زندانی عقیدتی اهل حق محکوم به اعدام به نقطه ای نامعلوم


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» انتقال زندانی عقیدتی اهل حق محکوم به اعدام  فردین حسینی به نقطه ای نامعلوم.
 روز  سه شنبه ۱۸ شهریور ماه زندانبانان ولی فقیه زندانی عقیدتی اهل حق فردین حسینی که در زندان مرکزی کرج زندانی است را تحت عنوان انتقال به مراجع قضایی از بند خارج و به نقطه نامعلومی منتقل کرده اند. این زندانی محکوم به اعدام می باشد و علیرغم اینکه چندین روز از انتقال وی می گذرد اما هنوز به بند بازگردانده نشده است و خانواده وی از وضعیت و شرایط و محل نگهداری این زندانی بی خبر و نگران هستند.
 او به اتهام قتل امام جمعه به اعدام محکوم شده است  اتهامی که او قویا آن را تکذیب می کند و این را ادعایی دروغین و ساخته  بازجویان وزارت اطلاعات می داند تا بدین گونه او را به اعدام محکوم کنند.
زندانی عقیدتی  محکوم به اعدام اهل حق فردین حسینی حدودا ۳۵ ساله  بیش از ۵ سال است در زندان بسر می برد و در طی این مدت تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزرت اطلاعات قرار داشته است تا او را وادار به اعتراف علیه خودش نمایند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانی عقیدتی محکوم به اعدام به نقطه ای نامعلوم و بی اطلاع نگه داشتن خانواده وی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای نجات جان این زندانی محکوم به اعدام است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۳ شهریورماه۱۳۹۳ برابر با۱۴ سپتامبر ۲۰۱۴




گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



   


 طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: