۱۳۹۱ دی ۶, چهارشنبه

انتقال زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی احتمالا به شکنجه گاه وزارت اطلاعات بند ۲۰۹ زندان اوین



بنابه گزلرشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی صبح امروز از سالن ۱۲ خارج وگفته می شود  که به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.
صبح روز چهارشنبه ۶ دی ماه رضا شریفی بوکانی از سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج خارج نمودند و گفته می شود که به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات ولی فقیه منتقل شده است.
رضا شریفی بوکانی مدتی پیش توانست از زندان گوهردشت با میزگردی تلویذیونی  که دکتر احمد شهید در آن شرکت داشت تماس برقرار کند و وضعیت و شرایط قرون وسطایی حاکم بر زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای را تشریح نماید و بر آنچه که در زندانهای ولی فقیه می گذرد شهادت دهد.
رضا شریفی بوکانی ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ دستگیر شد ومدت طولانی در سلولهای انفرادی و مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت. اودر دادگاه های ولی فقیه محکوم به احکام سنگین زندان گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی به شکنجه گاه های وزارت اطلاعات جهت اعمال شکنجه های غیر انسانی را محکوم می کند  و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه آخوند علی خامنه به مراجع بین المللی قضای است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۵ دی ۱۳۹۱ برابر با ۲۵ دسامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل  


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: