۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

حمايت از كبودوند براي نامزدي جايزه صلح نوبل 2011


دبير كل سازمان ملل متحد
كميسارياي عالي حقوق بشر ملل متحد
ريس شوراي ملل متحد
كمسيون حقوق بشر اروپا
سازمان عفو بين الملل
سازمان ديدبان حقوق بشر
گزارشگران بدون مرز
كمپين بين المللي حقوق بشر در ايران
وجدانهاي بيدار
با احترام
محمد صديق كبودوند 48 ساله روزنامه نگار و مدير مسئول هفته نامه پيام مردم و بنيان گذاري سازمان غير دولتي حقوق بشر در كردستان كه امروزه به پدر معنوي حقوق بشر كردستان معروف است در ژوئن 2007 بازداشت و پس از هفت ماه شكنجه شديد در سلول انفرادي به جرم تشكيل و اداره (سازمان دفاع ازحقوق بشر كردستان)به 11 سال حبس محكوم و محبوس گرديده است.
سازمان مطبوع وي در چهار چوب معاهدات بين المللي حقوق بشر و بر اساس معاهده 21 ميثاق حقوق مدني و سياسي كه دولت ايران ملزم و متعهد به آن گرديده دراوايل 2005 تشكيل شده است.
اين سازمان كه منشور آن اعلاميه جهاني حقوق بشر است طي سالهاي فعاليت تمام اهتمام خود را در دفاع و حمايت از حقوق زنان كودكان و زندانيان ،اقليتها و مردم كرد و حقوق و آزاديهاي اساسي كليه شهروندان ايراني به كار بسته است و از دولت و جامعه متقاضي رعايت و احترام به حقوق بشر بوده است.
اما محمد صديق كبودوند كه خود در زندان اوين تهران محبوس است طي نزديك به 4 سال حبس به بيماريهاي مختلف قلبي ،عروقي و فشار خون و مغز و اعصاب و پروستات حاد مبتلا شده و چند بار دچار سكته ناقص قلبي و مغزي شده و هم اكنون تحت نظر پزشكان است ، تعدادي از متخصصان گزارش هاي مبني بر عدم توانايي تحمل حبس براي ايشان صادر كرده اند با اين حال دستگاه هاي قضايي اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي با بي توجهي كامل به گزارشهاي پزشكي و وضعيت ايشان وي را هم چنان در بند نگه داشته اند.
كبودوند در دادگاهي غير استاندارد و به شكلي تبعيض آميز و به طور غير قانوني به حبس سنگين محكوم شده است و طي سالهاي حبس همانند ديگر مردم كردستان مورد تبعيض و آپارتايد رسانه اي و حمايتي در داخل قرار گرفته و از نظر حمايت در خارج از كشور با تبعيض و تنگ نظري هاي گروه هاي ذينفع لابي گر در محافل مختلف روبرو بوده است .
ما خانواده كبودوند از آن جنابان تقاضا داريم صداي كبودوند را به عنوان پدر معنوي حقوق بشر كردستان و خانواده و مردمش را بشنويد و براي رهايي ايشان از زندان غير قانوني و با حمايت از وي در نامزدي دريافت جايزه صلح نوبل 2011 اقدام مقتضي را به عمل آوريد .

30نوامبر 2010

خانواده كبودوند

هیچ نظری موجود نیست: