۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

یورش مامورین وزارت اطلاعات و دستگیری یک مادر در کرج

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، روز دوشنبه مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای جوشن یورش بردند و خانم زهرا اسدپور گرجی را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

روز دوشنبه 16 آذر ماه حوالی ساعت 13:00 مامورین وزارت اطلاعات به منزل خانواده جوشن یورش بردندو با شکستن درب منزل آنها وارد منزل شدند و خانم زهرا اسدپور گرجی 51 ساله دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید.

محبی سربازجوی وزارت اطلاعات در کرج صبح روز دوشنبه با خانم اسدپور تماس تلفنی برقرار کرد و به او گفت: امروز رضا از زندان با تو تماس تلفنی برقرار خواهد کرد و جایی نروید.خانم اسدپور گرجی در حالی که در انتظار تماس فرزندش بسر می برد مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت و دستگیر شد.

زندانی سیاسی زهرا اسدپور گرجی از ناراحتی حاد قلب و فشار خون رنج می برد. او همچنین مدتی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود .

پیش از این رضا جوشن 25 ساله فرزند خانم اسد پور گرجی 10 آذر ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت معروف به بند سپاه منتقل شد و تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط این زندانی در دست نیست.

لازم به یادآوری است که خانم زهرا اسدپور گرجی و فرزندش فاطمه جوشن به بدلیل دیدار با فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق در سال 1386 دستگیر شد و محکوم به 16 ماه زندان گردید. آنها پس از پایان مدت محکومیت غیر انسانی خود چند ماه پیش آزاد شدند.

یورشها در کرج علیه دانشجویان، فعالین سیاسی و خانواده ها به فرماندهی فردی بنام محبی صورت می گیرد. او از سر بازجویان وزارت اطلاعات در بند 8 زندان گوهردشت معروف به بند سپاه است.این بند مانند بند 209 زندان اوین از سلولهای انفرادی تشکیل شده است ودر اختیار بازجویان وزارت اطلاعات است و دارای شرایط قرون وسطائی است. محبی خود بازجوئی و شکنجه زندانیان سیاسی در این بند رابه عهده دارد. این فرد محبي علاوه بر شكنجه خود زندانيان اقدام به تهدید و اذیت وآزار خانواده هاي آنها كرده و پرونده سازی علیه زندانیان سیاسی را انجام میدهد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به منازل ،دستگیری و انتقال به نقاط نامعلوم را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
17 آذر 1388 برابر با 8 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: