۱۳۸۸ آذر ۱۶, دوشنبه

جوانان با شعار مرگ بر خامنه ای در میدان ولی عصر اعتراضات خود را شروع کردند.

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، چند هزار نفر از جونان و مردم تهران اعتراضات خود را از میدان ولی عصر به سوی چها راه دانشجو با شعار مرگ بر خامنه ای آغاز کردند.

بیش از چهار هزار نفر از مردم تهران حرکت اعتراضی خودر از میدان ولی عصر آغاز کردند. جوانان با سر دادن شعارهایی مانند ؛ خامنه ای قاتله ولایتش باطله/ مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتور به حرکت اعتراضی خود ادامه دادند. حوالی چهار راه دانشجو نیروهای سرکوبگر به تظاهرات مردم با باتون یورش بردند و مردم را مورد ضرب و جرح قرار دادند. در حال حاضر جوانان در دسته های مختلف در حال سر دادن شعار هستند. اعتراضات در حال گسترش به نقاط دیگر تهران می باشد.

از طرفی دیگر نیروهای سرکوبگر اقدام به بستن مغازهای خیابان انقلااب نمودند .علیرغم اینکه مغازه داران مجبور به بستن مغازه های خود شدند ولی حاضر به ترک محل نیستند و در کنار مغازه های خود هستند .همچنین تعداد زیادی از مردم در خیابان انقلاب حضور دارند. نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به مردم اجازه ایستادن نمی دهند و مردم را مجبور به حرکت می کنند.

از تردد مردم و بخصوص جوان از مقابل دانشگاه و یا در خیابانهای اطراف آن ممانعت می کنند و در موارد متعددی جوانان را متوقف می کنند و کارت شناسائی آنها را کنترل می کنند و تلفنهای همراه آنها را چک می کنند و در مواردی اقدام به ضبط تلفنهای همراه آنها می کنند.

کیوسکهای تلفن در اطراف دانشگاه را با پلاستیکهای مشکی پوشانده شده و اجازه استفاده از آنها را به مردم نمی دهند.ورود و خروج دانشجویان به دادنشگاه تهران بشدت کنترل می شود و علاوه بر عوامل حراست نیروهای لباس شخصی کارتها را کنترل می کنند.

نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در اطراف دانشگاه مستقر هستند و تمامی خیابانهای منتهی به دانشگاه را در کنترل خود دارند.آنها همچنین بصورت گسترده در نقاط مرکزی حضور دارند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

16 آذر 1388 برابر با 06 دسامبر 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: