۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

فعال دانشجوئی مهدیه گلرو به 1 سال حبس تعلیقی محکوم شد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، فعال دانشجوی علامه و از محرومین از تحصیل مهدیه گلرو محکوم به حکم غیر انسانی 1 سال زندان تعلیقی به مدت 5 سال گردید.

در حالی که در آستانه 16آذر قرار داریم احکام دانشجویان و فعالان به طور متناوب در حال ابلاغ است.روز سه شنبه 10 آذر ماه فعال دانشجوئی و حقوق بشر مهدیه گلرو برای ابلاغ حکمش به دادگاه انقلاب فراخوانده شده و به حکم غیر انسانی 1 سال زندان تعلیقی برای مدت 5 سال محکوم گردید.

وی به دلایل واهی تبلیغ علیه نظام از طریق مقالات که باعث سیاه نمایی میشود و مصاحبه با رسانه های بیگانه ونشر اکاذیب به یک سال حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم شد این در حالی است که به گفته وی: قاضی قمی رئیس شعبۀ 12 دادگاه انقلاب اضافه کرده که امیدوارم در جریانان روزهای آیند و خیلی سریع حکمت اجرا نشود.

لازم به یادآوری است که فعال دانشجوئی مهدیه گلرو، دانشجوی رشتۀ اقتصاد علامه در سال 86 به 6 ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد.در سال 1387 همراه با تعدادی از دانشجویان محروم از تحصیل در اعتراض به محرومیت خود اقدام به تحصن در دانشگاه نمودند که با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و مدتی را در زندان اوین در بازداشت بسر برد.او اخیرا بدون داشتن وکیل در شعبۀ 12 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام قمی مورد محاکمه قرار گرفت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام غیر انسانی در آستانه 16 آذر علیه فعالین دانشجویی برای ایجاد رعب و وحشت در بین دانشجویان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عاجل برای پایان داد به شیوه های سرکوبگرانه در ایران است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

10 آذر 1388 برابر با 01 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: