۱۳۸۷ بهمن ۱۲, شنبه

طرحهای جدید سرکوب و شکنجه روحی زندانیان توسط وزارت اطلاعات به سایر زندانها گسترش یافته است


بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج، زندانی سیاسی ارژنگ داودی به بند 8 زندان گوهردشت کرج معروف به بند سپاه که در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات است جهت بازجوئی و تحت فشار قرار دادن او برای مدت طولانی برده شد.
آقای ارژنگ داودی که اخیرا به بند 4 زندان گوهردشت کرج انتقال یافته . او را جهت بازجوئی و تحت فشار قرار دادن به بند 8 معروف به بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است برده شد. آنها ابتدا به او چشم بند زدند و سپس توسط 3 نفر از بازجویان وازارت اطلاعات به مدت طولانی مورد بازجوئی قرار گرفت.آقای داودی نسبت به این بازجوئیهای غیر قانونی و چشم بند زدن و همچنین از اینکه بیش از 5 سال است که در زندانها (اوین ،بندرعباس و گوهردشت) و بند های مختلف زندانی بوده و در طی دوران بازداشت غیر قانونی اش تحت شدیدترین شکنجه ها ی جسمی و روحی قرار گرفته است و همچنین دائم تحت فشارهایی که به دستور وزارت اطلاعات علیه او بکار برده می شود اعتراض نمود .
از طرفی دیگر اعمال سرکوبگرانه و شکنجه روحی که بدستور وزارت اطلاعات از چند هفته پیش توسط بزرگ نیا رئیس بند 350 و پاسداربند حسین اسدی در این بند به اجرا گذاشته شده بود به سایر زندانها تعمیم یافته است.
در طی هفت گذشته در بندهای مختلف زندان گوهردشت بدستور رئیس بندها زندانیان وادار می شوند که صبح زود از سلولهای خود خارج شوند و به محوطه زندان منتقل می شدند. آنها برای مدت طولانی در معرض سوز سرمای شدید نگه داشته می شدند. هفته گذشته در اعتراض به شیوه های سرکوبگرانه جدید، زندانیان بند 6 زندان گوهردشت حاضر به خروج از سلولهای خود نشدند که با یورش گارد ویژه زندان مواجه شدند و مورد ضرب وشتم قرار گرفتند که در اثر این ضرب وشتم تعدادی از آنها زخمی شدند. شیوه غیر انسانی فوق در حال حاضر در بند زنان زندان گوهردشت به اجرا در آمده است.
زندانیان سیاسی بند 4 و فرعی 5 بند 2 از رفتن به محوطه زندان و ایستادن در سرمای زیاد امتنعاع کردند که با تهدیدات رئیس بندها و پاسداربندها مواجه بودند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، گسترش یافتن سرکوبها و شدت گرفتن شکنجه های روحی علیه زندانیان سیاسی که به دستور وزارت اطلاعات صورت می گیرد را محکوم می کند،از طرفی دیگر تا به حال صدور بیانیه ها ،فراخوانهای بین المللی برای متوقف کردن جنایتهایی که علیه مردم ایران توسط این رژیم بکار برده می شود نه تنها تاثیری در رفتار این رژیم نداشته بلکه بر شدت آن افزوده شده است لذا از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
12 بهمن 1387 برابر با 31 ژانویه 2009
شرایط فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: