۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

اعضای اصلی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه تهدید به زندان و اخراج شدند

بنابه گزارشات رسیده ازکارگران طرح نیشکر هفت تپه،در پی انتصابات جدید مدیر عامل، معاون و تعداد از اعضای هیئت مدیره این شرکت، اعضای اصلی سندیکای کارگران توسط انتصاب شدگان جدید تهدید به بازداشت و اخراج شده اند.
در پی انتصاب مدیر عامل و معاون و تعدادی از اعضای هیئت مدیره این شرکت ،اعضای اصلی سندیکای کارگران شرکت طرح و نیشکر هفت تپه برای آشنائی باآنها و صحبت کردن در مورد شرکت و مسائل و مشکلات کارگران خواستار ملاقت با آنها شدند. ولی هر بار به بهانه ای تقاضای اعضای سندیکا را رد می کردند. در طی دیروز و امروز عبدالهی که قبلا رئیس حراست طرح امیر کبیر بوده و از افراد وزارت اطلاعات می باشد، در حضور مددی مدیر عامل جدید شرکت و مجدیان معاون وی خطاب به اعضای سندیکا گفت : ما شما را به رسمیت نمی شناسیم و تا زمانی که از اداره کار نامه نیاورید ما با شما صحبت نخواهیم کرد.عبدالهی اعضای سندیکا را همچنین مورد تهدید قرار داد و به آنها گفت:ما شما را اخراج می کنیم و اگر لازم بدانیم دستور بازداشت شما را هم صادر خواهیم کرد. گفته های عبدالهی مورد تایید مددی و مجدیان که در آنجا حاضر بودند قرار گرفت. عبدالهی حتی قصد داشت با کارگران برخورد فیزیکی نماید که با صبر و متانت اعضای سندیکا مواجه گردید.
از طرفی دیگر کارگران طرح نیشکر هفت تپه نزدیک به 2 ماه است که حقوق آنها به تعویق افتاده است.این مسئله بدلیل گرانی و توارم زیاد و برابری نکردن در آمد کارگران با هزینه های آنها باعث ایجاد مشکلاتی معیشتی فراوانی برای خانواده های کارگران شده است.
سندیکای کارگران طرح نیشکر هفت تپه در پی انتخابات آزاد کارگران این شرکت تشکیل گردید.و اعضای اصلی آن با رای کارگران انتخاب شدند. اعضای اصلی سندیکا ی کارگران دائم مورد تهدید و اذیت و آزار اداره اطلاعات شوش قرار دارند. سندیکای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اخیرا به عضویت اتحادیه بین المللی کارگران ( آی .بو اف ) در آمده است و در حال حاضر مورد حمایت بین المللی کارگران جهان قرار دارد. از طرفی دیگر ایران ملزم به اجرای قوانین بین المللی کارگری است و از اصول اولیه این قوانین، کارگران حق داشتن سندیکای مستقل کارگری هستند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تهدید اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه را به زندان و اخراج و عدم پرداخت حقوق معوقه آنها را محکوم می کند. و از سازمان جهانی کار و اتحادیه بین المللی کارگران( آی.یو. اف) می خواهد که مداخله نماید و از عضو خود در ایران حمایت فعال نماد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
25 دی 1387 برابر با 14 ژانویه 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
سازمان جهانی کار
اتحادیه بین المللی کارگران(آی.یو.اف)

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel.: 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: