۱۳۸۷ بهمن ۴, جمعه

شرایط سخت معیشتی خانواده کارگران نیشکر هفت تپه بدلیل به تعویق افتادن حقوق آنها

بنابه گزارشات رسیده از طرح صنعتی نیشکر هفت تپه شوش، کارگران این کارخانه بیش از 2 ماه است که حقوق معوقه خود را دریافت نکرده اند .
کارگران نیشکر هفت تپه ، بیش از 2 ماه است که حقوق معوقه خود را دریافت نکرده اند. کارگران هنوز حقوق ماههای آذر و دی ماه را دریافت نکرده اند. درحالی که آنها در روز نزدیک به 10 ساعت کار می کنند و حتی در روزهای تعطیل مشغول به کار هستند تا بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. از طرفی دیگر توارم زیاد برابری نکردن درآمدها با هزینه های آنها شرایط معیشتی را بر خانواده های کارگران بیش از حد سخت نموده است. البته این در شرایطی است که اگر کارگران حقوق ماهیانه خود را بتوانند به موقع دریافت کنند. در غیر اینصورت شرایط معیشتی بسیار دشوارتری را باید تحمل کنند.
مدیریت جدید این شرکت که با تایید اداره اطلاعات شوش منصوب شده است ، به آنها تاکید شده است که با سندیکای مستقل کارگران که نمایندگان منتخب کارگران هستند را نباید طرف گفتگوی خود قرار دهندو مشکلات کارگران مانند حقوق معوقه و سایر موارد را با آنها مطرح کنند . در طی این مدت مددی مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این شرکت از گفتگو در مورد حقوق معوقه و مشکلات کارگران با سندیکای منتخب آنها خوداری کرده اند. مددی مدیر عامل شرکت و اعضای هیئت مدیره تا به حال تلاش کرده اند که سندیکای منتخب کارگران را دور بزنند و با خود کارگران وارد صحبت شوند. کارگران در جواب مددی و اعضای هیئت مدیره این شرکت اعلام کردند شما در مورد مشکلات ما فقط با نمایدگان منتخب ما که در غالب سندیکا مستقل عمل می کند می توانید صحبت کنید.
از طرفی دیگر اعضای سندیکا پیام های تبریک که از طرف سندیکاهای کارگری جهان که به این سندیکا ارسال شده است را در بین کارگران پخش کردند. آنها همچنین پیام های حمایت که از طرف فعالین کارگری به سندیکا ارسال شده بود را در سطح شرکت پخش کردند.افراد حراست شرکت که اکثرا از افراد اداره اطلاعت شوش می باشند اعضای سندیکا را تهدید به پرونده سازی کرده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،پرداخت نکردن حقوق معوقه ،سعی در بایکوت کردن کارگران و تهدیدات افراد حراست علیه اعضای سندیکای کارگری این شرکت را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار خواستار اقدامات عملی برای احترام گذاشتن به قوانین بین المللی کارگری که این رژیم ملزم به اجرای آن است و از جمله آن داشتن سندیکای مستقل کارگری است و همچنین از اتحادیه بین المللی کارگران ( آی .بو اف ) که سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه عضو آن می باشد حمایت نمایند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
4 بهمن 1387 برابر با 24 ژانویه 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
سازمان جهانی کار
اتحادیه بین المللی کارگران(آی.یو.اف)

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel.: 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: