۱۴۰۱ دی ۷, چهارشنبه

اعدام ۳ زندانی در زندانهای گوهردشت و زندان مرکزی کرج

 بنابه گزارش رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صبح امروز حداقل ۳ زندانی در زندانهای گوهردشت کرج و زندان مرکزی کرج اعدام شدند.

روز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱  در زندانهای مرکزی کرج معروف به ندامتگاه  و زندان گوهردشت کرج حداقل ۳ زندانی اعدام شدند . نام ۲ تن از این ۳ زندانی که امروز در زندان مرکزی کرج اعدام شدند عبارتند از داود یوسفی و ابراهیم اجلی . این دو زندانی  از سال ۱۳۹۷ به اتهام داشتن مواد مخدر در زندان هستند . 

 آنها از شرکت کنندگان  در اعتراضات گسترده زندان مرکزی کرج بودند و از آن زمان تا لحظه اعدام  در سلولهای انفرادی بسر می بردند .بعضی از گزارشات حاکی از این است  که این ۲ زندانی از زخمی شدگان این اعتراضات بودند و در طی مدتی که در سلول های انفرادی بودند تحت شکنجه های غیر انسانی بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران قرار داشتند.

 یکی دیگر از زندانیان  که روز چهارشنبه ۷ دی ماه در زندان گوهردشت کرج اعدام شد حمید نجاتی نام دارد.

آخوند ضدبشر علی خامنه ای و ۲ تن دیگر از جنایتکاران علیه بشریت ابراهیم رئیسی و محسن اژه ای که در اعدام و کشتار مردم ایران سابقه طولانی دارند برای حفظ نظام ضدبشری ولایت فقیه سعی دارند با اعدامهای گروهی و مستمر فضای رعب و وحشت در جامعه ایجاد کنند و از این طریق به اعتراضات گسترده و لاینقطع  مردم ایران پایان دهند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، موج  اعدام  زندانیان سیاسی و عادی را که تقریبا بصورت روزانه در زندانهای ایران بصورت مخفیانه صورت می گیرد به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، دبیرکل سازمان ملل متحد ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران وسایر مراجع حقوق بشری خواستار اقدام عملی و فوری جهت پایان دادن به اعدام ها در ایران است .

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۰۷ دی ۱۴۰۱ برابر با ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

گزارشگر ویژه اعدام 

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل

telegram me/hrdai

www.hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: