۱۴۰۱ مرداد ۳۱, دوشنبه

انتقال حداقل ۳ زندانی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم ضدبشری اعدام

  

 

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» ، حداقل ۳ زندانی از بندهای مختلف زندان گوهردشت کرج به سلولهای انفرادی منتقل شدند.

 

اواخر هفته گذشته  حداقل ۳ زندانی از بندهای مختلف به سلول انفرادی منتقل شدند . این ۳ زندانی قرار است است به احتمال زیاد روز چهارشنبه اعدام شوند . یکی از این زندانیان که از چند روز گذشته در سلولهای انفرادی در انتظار اجرای حکم ضدبشری اعدام بسر می برد. هادی جزیی نام دارد . او ۲۸ سال سن دارد و  ۴ سال است که در زندان بسر می برد . هادی جزیی از بند ۶ زندان گوهردشت به سلول انفرادی منتقل شد.

از زمان انتصاب ابراهیم رئیسی از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷  به عنوان ریاست جمهوری،  اعدام زندانیان لاینقطع ادامه دارد. اکثر زندانیان بصورت مخفی اعدام می شوند . 

هدف از این اعدام ها ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه ای  است که  اقشار مختلف آن  روزانه  دست به اعتراضات خیابانی تحصن و اعتصاب  می زنند . 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ، انتقال حداقل   ۳ زندانی به سلولهای انفرادی در زندان گوهردشت کرج  را محکوم می کند   و از دبیر کل  سازمان ملل متحد و ارگانهای مربوطه  و تمامی سازمانهای مدافع حقوق بشر خواهان اقدامات عملی برای پایان دادن به اعدام های مستمر  در ایران است .

 

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 

۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ برابر با  ۲۲ اوت  ۲۰۲۲

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل 

Telegram:       @hrdai

Twitter:          @hrdai1

Site:          www.hrdai.net

blogspot:   http://hrdai.blogspot.com

e-mail             hrdairan@gmail.com

e-mail:     pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:                0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: