۱۴۰۰ دی ۲۴, جمعه

در اثر تزریق بهداری زندان، زندانی سیاسی مهدی صالحی دچار سکته مغزی گردید


  

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» ، زندانی سیاسی مهدی صالحی در اثر تزریق در بهداری زندان دچار سکته مغزی شد و جان وی در معرض خطر جدی قرار دارد.

روز جمعه ۲۴ دی ماه زندانی سیاسی مهدی صالحی از بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶  پس از چند روز تاخیر در حالت سکته مغزی به بیمارستان الزهرا اصفهان  منتقل گردید. او  روز سه شنبه  ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰  دچار ناراحتی قلبی می شود و به بهداری زندان مراجعه می کند  در آنجا به وی دارو تزریق می کنند که منجر به تشنج و وخامت حال وی می شود. 

 

ماموران وزارت اطلاعات زندانی سیاسی مهدی صالحی در بیمارستان  را در محاصره خود دارند و مانع ملاقات خانواده با  وی می شوند.

 

زندانی سیاسی مهدی صالحی قلعه شاهرخی ۳۶ ساله  از اهالی یزدانشهر به دلیل شرکت در اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ هدف گلوله های ساچمه ای  سپاه پاسداران قرار گرفت و زخمی شد. او از سال ۱۳۹۸  در زندان دستگرد اصفهان زندانی است . او محکوم به اعدام است.

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ،  دستگیری ، بازداشت و صدور حکم ضدبشری اعدام به دلیل شرکت در اعتراضات و عدم درمان به موقع که منجر به  خطر افتادن جدی جان این زندانی سیاسی شده است را محکوم می کند. و از سازمان ملل متحد و  کمیسر عالی حقوق بشر خواهان اقدامات عملی برای پایان دادن به  قتل زندانیان سیاسی در ایران است .

 

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 

۲۴ دی ماه ۱۴۰۰ برابر با  ۱۴ ژانویه  ۲۰۲۲

 

Telegram:       @hrdai

Twitter:          @hrdai1

Site:          www.hrdai.net

blogspot:   http://hrdai.blogspot.com

e-mail             hrdairan@gmail.com

e-mail:     pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:                0031620720193

 

هیچ نظری موجود نیست: