۱۳۹۹ بهمن ۱۰, جمعه

محکومیت سنگین و قرون وسطایی یکی از دراویش گنابادی محبوس در زندان بزرگ تهران

  

 

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یکی از دراویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ به احکام سنگین و غیر انسانی زندان،شلاق و پرداخت دیه محکوم گردید. 

 


زندانی سیاسی عباس دهقان متولد سال ۱۳۶۶ پدر ۲ فرزند، از دراویش گنابادی و از گردانندگان وبسایت مجذوبان نور پس از نزدیگ به ۳ سال زندان به احکام سنگین و قرون وسطایی ۱۱ سال و ۶ ماه زندان ، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت ۱۴۰ میلیون تومان دیه محکوم شد.

  این احکام سنگین و قرون وسطایی توسط فردی بنام محمدرضا عموزاده رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و فرد دیگری به نام علیرضا پاشافر رئیس شعبه ۱۱۴۶ دادگاه کیفری تهران علیه این درویش زندانی صادر نمودند.

درویش زندانی عباس دهقان در جریان اعتراضات  گلستان اول اسفند ماه  ۱۳۹۶ همراه با تعداد بیشماری دستگیر شد و به زندان تهران بزرگ منتقل گردید. او بیش از ۶ ماه در بازداشتگاه مخوف شاهپور زندانی بود  ودر حدود ۷۰ روز تحت بازجوی و شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت که در اثر این شکنجه ها گوش وی دچار آسیب جدی گردید. سپس به زندان بزرگ تهران منتقل گردید و در مهرماه ۱۳۹۷ از زندان تهران بزرگ به شکنجه گاه بند ۲ الف سپاه منتقل گردید و تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان قرار گرفت. او در حال حاضر در زندان بزرگ تهران زندانی است. 

 

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، صدور احکام سنگین و قرون وسطایی علیه این درویش زندانی را محکوم می کند  و از دبیر کل  سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل  در امور ایران می خواهد که برای آزادی تمامی زندانی سیاسی در ایران اقدام نماید.

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 

 ۱۱ بهمن  ۹۹ برابر با ۲۹ژانویه  ۲۰۲۰

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل 

 

telegram me/hrdai

@hrdai1

www.hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

hrdairan@gmail.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: