۱۳۹۹ تیر ۲۸, شنبه

دادگاه ولایت فقیه یکی از معترضین آبانماه شهر بهبهان را به زندان محکوم نمود

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یکی از زندانیان سیاسی معترض آبان ماه ۹۸ شهر بهبهان به ۶ ماه زندان محکوم گردید.
زندانی سیاسی احمد حاتم پور ۳۲ ساله از معترضین آبان ماه ۱۳۹۸ به دلیل شرکت در اعتراضات  و سر دادن شعار به حکم سنگین و غیر انسانی ۶ ما زندان محکوم گردید. این حکم غیرانسانی و ظالمانه   توسط فردی به نام فردوس افشون رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب  بهبهان در ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ علیه این زندانی سیاسی صادر گردید.. این زندانی سیاسی همچنین  محکوم به ۲ سال محرومیت از شرکت در احزاب ، گروه ها و دسته جات سیاسی گردید.
زندانی سیاسی احمد حاتم پور بامداد چهارشنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۸ با یورش وحشیانه  ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به شکنجه گاه اداره اطلاعات اهواز منتقل گردید .او در سلول انفرادی تحت شکنجه های غیر انسانی قرار گرفت شکنجه گران وزارت اطلاعات اقدام به پرونده سازی علیه وی نمودند. پس از آن  به زندان بهبهان منتقل گردید و با وثیقه سنگین آزاد گردید.
زندانی سیاسی مریم پایاب یکی دیگر از معترضین آبان ماه ۱۳۹۸ که در این اعتراضات هدف رگبار گلوله سپاه پاسداران تروریست قرار گرفته بود و از ناحیه کمر زخمی گردید  وی تبرئه گردید.
زندانی سیاسی مریم پایاب غروب روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸  با یورش ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به شکنجه گاه وزارت اطلاعات اهواز منتقل گردید وی در آنجا مورد شکنجه های روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.او علیرغم اینکه هنوز از زخم اصابت گلوله پاسداران رنج می برد اما بدون درمان در بازداشتگاه نگهداری می شد. پس از آن وی را به زندان سپیدار اهواز منتقل نمودند. او در تاریخ ۲۳ دی ماه با وثیقه سنگین ۱ میلیارد تومانی آزاد شد.
رژیم ولی فقیه  آخوند ضدبشر علی خامنه ای که با خشم روز افزون مردم ایران مواجه است به منظورجلوگیری از سرنگونی محتوم رژیم ضدبشریش، برای ایجاد فضای رعب و وحشت از طریق قوه قضاییه خودش اقدام به صدور احکام اعدام و زندان برای دستگیر شدگان اعتراضات  آبان ماه ۱۳۹۸  نموده است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور حکم زندان علیه معترضین قیام آبان ماه ۹۸ را محکوم می کند  واز دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگره ویژه حقوق بشر در امور ایران می خواهد برای آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران اقدام نماید. 

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
۲۹ تیر ۱۳۹۹ برابر با ۱۸ ژولای ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
@hrdai1
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: