۱۳۹۸ مرداد ۲۷, یکشنبه

تعقیب و گریز باربران توسط ماموران ولی فقیه در حاشیه خلیج فارس روزانه جان تعدادی از مردم را می گیرد


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » مردمی که در جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس زندگی می کنند برای امرار معاش روزانه خود و خانواده هایشان ناچار به باربری  هستند که با ریسک جان خود مواجه هستند . ماموران ولی فقیه در کمین آنها نشسته اند تا از آنها  باجگیری میلیونی کنند ، اتومبیل و بار آنها را مصادره  و آنها را بازداشت نمایند.

روزانه تعدادی از مردم که برای امرار معاش خویش ناچار به باربری با ماشینهای خویش هستند هدف تیراندازی یا تعقیب و گریزماموران ولی فقیه قرار می گیرند  که منجر به چپ شدن اتومبیل  و یا تصادفات وحشتناک شده  و در این اثنا تعدادی کشته و زخمی و از کار افتاده می شوند .

تعدادی زیادی از مردم  برای امرار معاش با ماشینهای خویش اقدام به بردن بارهای کرایه ای دیگران می کنند این بارها  بیشتر شامل  مواد غذایی، پارچه و غیره است.  این بارها معمولا  مربوط به سپاه پاسداران و یا عیادی آنها ست که از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وارد کشور می شود و از گمرک به تهران منتقل می شوند. بارهای عمده را توسط کامیونهای مربوط به سپاه پاسداران بدون پرداخت گمرک به تهران منتقل میکنند و بخشی از آن توسط ماشینهای شخصی مردمی که بیکار هستند و برای امرار معاش جویای کار هستند نقل و انتقال می شود و اکثر محدود به چند کالا هستند.

 افراد بیکار که با قرض و هزار رنج  اتومبیلی را تهیه که معاش خانواده شان را تامین کنند بار را از صاحب بار تحویل می گیرند تا به مقصدی که به آنها گفته شده ببرند.این ماشینهای شخصی که با محدود باری که دارند بسوی مقصد تعیین شده حرکت می کنند. در بین راه پاسگاه های متعدد نیروی سرکوبگر و باجگیر نیروی انتظامی وجود دارند.نیروی سرکوبگر ماشینها را متوقف می کنند و شروع به اذیت و آزار و تهدید راننده می کنند.  هدف از این کار گرفتن رشوهای چند میلوین تومانی است. نیروی سرکوبگر به این اکتفا نمی کند و در طی مسیر به ماشینهای گشت خویش دستور می دهند که در میان راه آنها را مورد تعقیب و گریز قرار دهند که اکثرا منجر به تصادفات وحشتناک که منجر به مرگ و یا زخمی و از کار افتادن آنها و همچنین  اسقاطی شدن ماشین می شود. به این دلیل است که تقریبا روزانه چندین حادثه رانندگی منجر به مرگ روی می دهد. نیروی سرکوبگر انتظامی همچنین در موارد مختلف آنها را هدف گلوله خویش قرار می دهد و به قتل می رساند.
باربران با ماشین خویش در میان مسیر ناچار به فرار می شوند چونکه در صورت متوقف شدن باید رشوهای نجومی بستگی به مقدار بار و نوع بار به آنها بدهند که گاها تا ۳۰۰ میلیون تومان می رسد. در صورتیکه راننده حاضر به پرداخت رشوه نشود  دستگیر و اتومبیل و بار او توقیف  و به اداره آگاهی مربوطه برده می شود و در آنجا با پرونده سازی فرد را دستگیر ماشین وی ضبط می شود و به دادگاه فرستاده می شود که در دادگاه هم با اخاذی چند صد میلیونی دادگاه مواجه می شود.

یکی از پاسگاه هایی که در رشوه گیری و رفتارهای غیر انسانی در منطقه جنوب کشور مشهور است پاسگاه نیروی انتظامی  دلوار در استان بوشهر است این پاسگاه در صورت پرداخت نشدن رشوه فرد را دستگیر  و ماشین او را ضبط می کنند و به آگاهی  اهرم – تنگستان منتقل می کنند. در این آگاهی که وحشی ترین  افراد در آن قرار دارند از افراد تقاضای رشوه های چند صد میلیونی می کنند در صورت عدم پرداخت پرونده سازی می کنند و پرونده مربوطه را به منظور اخاذی به دادگاه ولی فقیه ارسال می کنند.  در آنجا فرد باربر را با جریمه چند صد میلیونی مواجه است. 

فاجعه در این است که روزانه تعدادی از این باربران کشته و زخمی می شوند و کل جاده های حاشیه خلیج فارس از خوزستان گرفته تا  سیستان و بلوچستان تبدیل به کشتارگاه مردم بی دفاعی شده است که برای امرار معاش خویش اقدام به باربری می کنند . این در حالیست که پاسداران و جنایتکاران رژیم ، آخوندها در راس آنها علی خامنه ای روزانه سرمایه های ملی مردم را غارت وبه راحتی از کشور خارج میکنند.     
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  قتل و جرح، بازداشت و اخاذی میلیونی از باربران بی گناه  را  محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، دبیرکل سازمان ملل متحد ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران وسایر مراجع حقوق بشری خواستار اقدام عملی و فوری برای پایان دادن به کشتار مردم ایران به انحای مختلف توسط رژیم ضدبشری ولی فقیه آخوند  علی خامنه ای  در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۲۷ مرداد ۹۸ برابر با ۱۸ اوت ۲۰۱۹

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: