۱۳۹۶ مرداد ۷, شنبه

وادر به اعترافات دروغین نمودن یک دانشجوی زندانی در زندان مرکزی زاهدان توسط اطلاعات سپاه پاسداران


 نامه  دانشجوی زندانی ابوبکر رستمی که  توسط اطلاعات سپاه پاسداران تحت شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی قرار گرفته و  وادار به اعترافات دروغین تلویزیونی شده است و نزیگ به ۲ سال است که بصورت بلاتکلیف در زندان مرکزی زاهدان زندانی می باشد. این نامه جهت اطلاع عموم، انتشار در رسانه ها و ارسال به مجامع حقوق بشری در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار گرفته شده است .متن نامه به قرار زیر می باشد:
 اینجانب ابوبکر رستمی فرزند محمد علی ساکن کرمانشاه دانشجوی رشته فوریت های پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی زابل امشغول به تحصیل بودم ۲۳ سال سن دارم و مجرد هستم در حال ادامه  تحصیل بودم که در اواخر دوره دانشجویی اراده کردم به یکی از کشورهای خارجی برای تحصیل از راه پاکستان بروم.
 زمانیکه وارد خاک پاکستان شدم توسط ۲ نفر مسافرکش و راه بلد به نامهای دمزو چاکری و سجاد بلوچ از ...و از انجا به کراچی ...توسط حزب ازادیخواه بلوچستان به نام دی جی ال  جستجو و بازرسی دستگیر شدم. یادآور شوم حزب دی جی ال باسپاه قدس ایران معامله مخفیانه دارد و به نوعی با سپاه همدست است   و در عوض پول و مهمات می گیرد. پس از دستگیری توسط دی جی ال تحت شکنجه شدید قرار گرفته و هر ۳ نفر ما را به سپاه  ایران تحویل دادند و به مدت ۳ روز در تک سلولهای اطلاعات سپاه تحت شکنجه های طاقت فرسای روحی و تهدیدات متعدد و حتی تهدید به آزار جنسی مجبور به اقرارهای واهی و ساختگی کردند و به ما هر ۳ نفر اتهام عضویت در گروههای تروریستی ، محاربه و اقدام علیه امنیت کشور، و وارد کردن مواد مخدر و منفجره که هیچ یک از اتهامات وارده با دلیل و مدرک ثابت نیستند زدند.
 ما را از اطلاعات سپاه به ممنوع ملاقات آوردند به مدت ۲۰ روز در ممنوع ملاقات بسر بردم . که توسط مامورین وزارت به وازارت اطلاعات اعزام شدم و ۴۲ روز در وزارت اطلاعات تحت بدترین شرایط جسمی و روحی و شکنجه قرار گرفتم و مجبور به اقرار اتهامات وارده و فیلم برداری از اقرارهای واهی کردند که مجبور به اقرار و ضبط شدن آنها در دوربین فیلم برداری شدم. و بعد از ۴۲ روز تا به الان در زندان مرکزی زاهدان در بلاتکلیفی به همراه با ۲ نفر هم متهم خود بسر می برم که حدود ۱ سال و ۱۰ ماه می گذرد.
 لذا از همه شما فعالان خیرخواه درخواست داریم که صدای ما را به گوش همه برسانید
تشکر فراوارن،
ابوبکر رستمی
زندان مرکزی زاهدان
مرداد ماه ۱۳۹۶

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: