۱۳۹۴ بهمن ۲۶, دوشنبه

ممانعت قوه قضاییه از حضور فعال کارگری زندانی بر بالین فرزند بیمارش


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قوه قضاییه از حضور فعال کارگری بهنام ابراهیم زاده بر بالین فرزند بیمارش  در بیمارستان ممانعت کرد.
 نیما ابراهیم زاده امروز دوشنبه ۲۶ بهمن ماه در نبود پدر در بیمارستان فوق تخصصی محک بستری شد تا زیر نظر پزشکان این مرکز قرار گیرد. نیما تنها ۱۰ سال سن داشت که در نبود پدر به سرطان خون مبتلا شد. دستگاه قضایی ایران با توجه به تاکید پزشکان بیمارستان مبنی بر اینکه حضور فعال کارگری زندانی   بهنام ابرهیم زاده  باید در کنار فرزند بیمارش بماند با هر گونه دیدار با فرزند بیمارش و مرخصی ممانعت می کنند .
حضور پدر وی بر بالین فرزندش  تاثیر بسزایی در تقویت روحیه  وی دارد و در نتیجه بخش بودن این درمان تاثیر زیادی خواهد داشت  اما قوه قضاییه همچنان از حضور فعال کارگری زندانی بر بالین فرزندش که در شرایط بسیار حاد بیماری است ممانعت می کند و از این طریق سعی دارد  فشارهای غیر انسانی را بر فرزند بیمارش، خانواده و فعال کارگری زندانی شدت بخشد .
     لازم به یاد آوری است بهنام ابراهیم زاده زندانی سیاسی در بند و فعال کارگری از اعضای کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری و جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان در ۲۳ خرداد ۸۹ توسط نیروهای لباس شخصی در تهران دستگیر و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. وی به مدت ۴ ماه در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ مورد بازجویی تند و خشن قرار گرفت. بعد از چند ماه بلاتکلیفی در ۲۲ خرداد ۹۰ توسط قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ در یک دادگاهی ناعادلانه و فرمایشی بدون دفاع از حق خود به ۲۰ سال حبس محکوم گردید که در نهایت در یک دادگاهی مجدد در شعبه ۲۸ به سرپرستی مقیسه به ۵ سال حبس قطعی محکوم گردید. در ۲۸ فروردین ۹۳ با حمله گارد به بند ۳۵۰ زندان اوین وی به شدت مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفت و به مدت ۳ ماه و نیم در سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ به ارتباط با احمد شهید و درج مطالب حقوق بشری و کارگری در داخل زندان مورد بازجویی قرار گرفت. در ۱۸ مرداد سال ۹۳ در اعتراض به ادامه نگهداری در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ دست به اعتصاب غذا زد که مسئولان به جای رسیدگی به خواسته های وی و برگرداندن وی به بند قبلی ،۳۵۰ اوین ، وی را در ۲۳ مرداد ۹۳ به زندان فوق امنیتی رجایی شهر تبعید کردند. در ۱۲ آذرماه ۹۳ ماموران و مسئولان زندان با بدرفتاری و اعمال زور وی را به دادگاه انقلاب اعزام و در شعبه ۲۶ به سرپرستی احمدزاده در ۵ دقیقه بدون حضور وکیل محاکمه کردند که در ۸ دیماه بار دیگر برای ابلاغ حکم به دادگاه اعزام و قاضی صلواتی وی را به اتهام اجتماع و تبانی و ارتباط با رسانه ها و احمد شهید ، فعالیتهای حقوق بشری و کارگری در داخل زندان به ۹ سال و نیم حبس محکوم کرد.  این حکم بدون اینکه بهنام به دادگاه تجدید نظر اعزام شود و یا  به وکیل ایشان و یا خانواده ابلاغ شود در تاریخ ۱۰\۵\۹۴ قطعی گردید . وی در حال بر اثر شکنجه و ضرب و شتم بازجویان و شکنجه گران وزارت اطلاعات و نگهداری طولانی مدت در سلول انفرادی و اعتصاب غذاهای مکرر و طولانی در وضعیت بد پزشکی بسر می برد و از ناراحتی های همچون آرتروز گردن. دیسک کمر، نارسایی کلیه رنج می برد و هنوز به وضعیت ایشان رسیدگی نکرده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ممانعت قوه قضاییه از حضور فعال کارگری بهنام ابراهیم زاده بر بالین فرزند بیمارش  که در شرایط حاد جسمی می باشد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار فشار بر رژیم ولی فقیه برای پایان دادن به فشار و اذیت و آزار زندانیان سیاسی و خانواده های آنها است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ برابر با ۱۵ فوریه ۲۰۱۶

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: