۱۳۹۴ خرداد ۶, چهارشنبه

اسامی تعدادی از دستگیر شدگان اعتراضات مهاباد که به زندان ارومیه منتقل شده اند

بنا به گزارشات رسیده  به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » تعدادی ازدستگیر شدگان اعتراضات مردم مهاباد از شکنجه گاه های اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه به زندان ارومیه منتقل شده اند.
در طی چند روز گذشته تعدادی از دستگیر شدگان اعتراضات مردم مهاباد نسبت به قصد هتک حرمت که منجر به جانباختن فریناز خسروی گردید  پس از مدتها بازداشت در شکنجه گاه های اداره اطلاعات ، اطلاعات سپاه و آگاهی  به بندهای ۱،۲،۳،۴،۹و ۱۱ زندان ارومیه منتقل شدند. سنین دستگیر شدگان بین ۱۵ الی ۴۵ سال می باشند. اسامی تعداد از دستگیر شدگان به قرار زیر می باشد :
نعمت گلی،حوره سلطانی،عبدالرحمان جمشیدی،حسن امینی ، عثمان عزیززاده(پدر)،میلاد عزیز زاده (فرزند)،کریم آشنا، انور درویشی ، صابر الکی دون،فوادشمشیری، سیامند محمد زاده،کاوه عنایتی ، بختیار شیخی ،هرمان کاظمی،حاتم ...پورعلی،جعفر توانا ، شاهو عیسی لو،شیوا سعیدی ،رضا عباسی اصل، علی اصل تلخ،علیرضا پهلوانی،سلیمان سهرابی ، کیوان توتون،ادریس صدیقی ،یوسف فرزادیان ، احد قاضی ،یعقوب نوری، ابراهیم عویسی، شیرکوه سبیلی،پژمان دمکری،اسعد هوشنگی، ارمین حسین پور،پژمان حسین پور، امیر کریمی ،ناصر نیکو،علی ابراهیمی
بازجویان وزارت اطلاعت دستگیر شدگان را با اتهاماتی مانند اقدام علیه امنیت نظام قصد محاکمه آنها  را دارند.
در حالی که تعداد بیشماری از مردم مهاباد در بازداشت و تحت شکنجه بازجویان وزارت اطلاعات  قراردارند. اما هنوز مامور متجاوزگر وزارت اطلاعات که با  قصد پلید هتک حرمت منجر به جان باختن فریناز خسروی گردید بدون محاکمه و مجازات است.
رژیم ولی فقیه تا به حال بارها اقدام به فریبکاری نموده است ودر طی حاکمیت خویش مرتکب جنایتهای هولناکی علیه مردم ایران شده است و هر بار که تحت فشار افکار عمومی و مراجع بین المللی قرار می گیرد ترفند تحقیق و رسیدگی به  جنایتها را مطرح می کند ولی در این مدت هیچگاه جنایتکاران را به پای میز عدالت آورده نشدند بلکه قربانیان؛ دستگیر ، شکنجه و با احکام غیر انسانی محکوم نموده است. لذا مردم ایران هیچ اعتمادی به طرحهای فریبکارانه تحت عنوان تحقیق و رسیدگی آنها ندارند و خواستار دخالت مراجع بین المللی برای انجام تحقیقات مستقل و بی طرفانه هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری، شکنجه ، پرونده سازی و ادامه یافتن بازداشت دستگیر شدگان مهاباد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دستگیر شدگان شهر مهاباد است .     
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۷ خرداد ۹۴برابر با۲۷ می ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: