۱۳۹۲ آبان ۱۱, شنبه

زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان اعدام انتقام گیرانه ۱۶ زندانی را محکوم می کنند


بیانیه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان در محکومیت اعدام جمعی و انتقام گیرانه  ۱۶ زندانی در زندان مرکزی زاهدان و خواستار دخالت دبیر کل  سازمان ملل متحد و شورای امنیت برای  برای متوقف کردن اعدام ها در ایران و پیگیری و مجازات آمرین و عاملین این جنایتها. این بیانیه جهت ارسال به مجامع بین المللی و انتشار در رسانه های در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرا داده شده است. متن بیانیه به قرار زیر می باشد:  
 با درود و احترام،
به استحضار می رساند واقعه و جنایت صبح شنبه  مورخه ۴ آبان ۹۲ در زندان مرکزی زاهدان ، به شهادت رسیدن عده ای از مبارزان غیور و غیرتمند شخصیت های سیاسی با حکم اعدام از طرف وزارت دادگستری را شدیدا محکوم می کنیم .
حکامی که به جای عدل و داد و برقراری مساوات و امنیت و خدمت به ملتها متاسفانه برای بقای قدرت خویش دست به هر جنایتی زده و قتل ، کشتن ، اعمال  زور و خشونت و ایجاد رعب و وحشت و انواع شکنجه های ضد بشری و با اعتقاد به سیاستهای غلط و تضییع حقوق مدنی و سرمایه های ملی انسانی می پردازند و به جای الگو گرفتن از شیوه انبیا  و اولیا و حکام عدالت گستر و پایبندی به اصول و اخلاق در واقع به پیروی ازافرادی همچون مک اولیف فیلسوف و سیاستمدار تاریخ و امثال آن که می گفتند; « حکام و زمامداران ، بی رحمی را یکی از سلاحهایی بداند که ملتها را  متحد و مطیع می سازد ».
همین طرز تفکر ، جباران و مستبدانی برای بقا و حفظ قدرت خویش خونهایی می ریزند و یکسری انسانهای آزاده بیشماری را به دیار مرگ می فرستند و از کشتار و اعدام و اعمال زور و خشونت و تبعیض و ظلم باکی ندارند اینها هستند که نخست از آسمان بر آنها لعنت و نفرین می بارد و سپس تنفر و لعنت زمینیان و دعا و  فریاد مظلومان از هر سوعلیه آنان سرازیر می شود و در چاه بد عملکرد خویش سقوط خواهند کرد  .
ما زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان بلوچستان ایران این جنایت و کشتار مظلومانه مبارزان حق و حقیقت را شدیدا محکوم می کنیم و از مقامات سازمانهای بین المللی و حقوق بشری تقاضا داریم هر چه سریعترجلوی این جنایات و کشتارهای  ملت مظلوم و بی دفاع را بگیرند و این جنایت را محکوم بدارند عاملان این اعدامها را مورد بازخواست قرار دهند و دادگاهی نمایند.
بیانیه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان
آبان ۱۳۹۲
امضا کنندگان :ایرج محمدی، محمد امین آگوشی، بشیر احمد حسین زهی،  ناصر ریگی، خسرو ریگی، جیهند ریگی ، عبدالغنی گنگوزه ای ریگی ، رحیم ریگی، عابد بم پوری، اسحاق کلکلی، فاروق ملازهی ، عبداخالق شاهوزهی، امیر سعد سربازی، ارسلان بهادری ، محسن امیری، صادق مهرپویان ، احمد فرخی، مصطفی میری، سیروس بلوچ

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: