۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

دستگیری ۲ تن از معتمدین اهل سنت شهر بستک توسط مأمورین ولی فقیه



بنابه گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» ،یورش مأمورین وزارت اطلاعات و دستگیری حداقل ۲ تن از معتمدین  اهل سنت شهرستان بستک در استان هرمزگان .
در طی روزهای هفته گذشته اهل تسنن شهرستان بستک که اکثریت جمعیت این شهر را تشکیل می دهند  در اعتراض به برخوردهای تبعیض آمیز مذهبی و محرومیت آنها از حقوق اولیه و انسانی وممانعت از مشارکت آنها درپست های اداری و شهری ، دعوت به راهپیمایی در روز جمعه ۱۵ دی ماه از طریق اس ام اس نمودند. رد و بدل کردن اس. ام. اس ها باعث ایجاد فضای اعتراضی  و آمادگی مردم برای مشارکت گسترده در این اعتراضات شد.
مآمورین وزارت اطلاعات ولی فقیه آخوند علی خامنه ای برای جلوگیری از شکل گیری  اعتراضات و تن ندادن به خواسته های مردم این شهر اقدام به ایجاد فضای رعب و وحشت در شهر نمودند وحداقل به منازل ۲ تن  از معتمدین شهر یورش بردند و آنها را دستگیر وبه نقطه نامعلومی منتقل کردند.
فضای شهر همچنان ملتهب می باشد و خشم مردم این شهر نسبت به این دستگیریها  بر انگیخته تر شده است.
رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای با دستگیریهای گسترده و لاینقطع علیه هموطنان اهل تسنن،مسیحی، بهایی که از کودکان شیرخوار گرفته تا سالمندان بی گناه که به صرف اعتقادات مذهبی آنهامی باشد به سلب حقوق اولیه و انسانی ادیان ، مذاهب و اقوام ایرانی دست می زند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، سلب حقوق حقوق اولیه و انسانی هموطنان اهل تسنن در ایران را محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی برای متوقف کردن تبعیض مذهبی و قومی رژیم ولی فقیه خواستار ارجاع پرونده ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ دی  ۱۳۹۱ برابر با ۰۶ ژانویه۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: