۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

شرایط غیر انسانی در زندانهای ولی فقیه باعث خودکشی یک زندانی شد

بنابه گزارش رسیده از بند 1 (بند آخر خطیها) زندان گوهردشت کرج یک زندانی صبح امروز در این بند اقدام به خودکشی نمود و توسط همبندیان او به بهداری زندان منتقل گردید بعضی از گزارشات حاکی از مرگ این زندانی است.

صبح روز دوشنبه 11 آبان ماه زندانی ترک آشان از سالن 3 بند 1 زندان گوهردشت کرج که بیش از 4 سال در این زندان بسر می برد اقدام به خودکشی نمود. همبندیان او متوجه خودکشی وی شدند و او را به بهداری زندان منتقل کردند. هنگام انتقال به بهداری زندان وضعیت او بسیار و خیم بوده وبعضی از گزارشات حاکی از مرگ این زندانی است.

از طرف دیگری شایعاتی وجود دارد که زندانبانان قبل از این قصد قتل او را داشتند و از طرفی دلیلی برای خودکشی او وجود نداشت .این زندانی بارها توسط پاسداربند مرجانی و بخشی از قاتلین زهرا کاظمی و سایر مسئولین زندان تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفته بود.

زندانی ترک آشان بدلیل درگیری فیزیکی با یک نفر دیگر که منجر به زخمی شدن وی گردید دستگیر شد و محکوم به پرداخت دیه 430 هزار تومان شد ولی به دلیل قادر نبودن به پرداخت مبلغ دیه بیش از 4 سال است که در زندان بسر می برد.او مدتی را در بند 4 زندان گوهردشت بسر برد و سپس به بند 1 معروف به بند آخر خطیها منتقل شد.

از طرفی دیگر ارتباطات بند 1 از روز شنبه 9 آبان ماه بطور کامل قطع شده است و زندانیان قادر به ارتباط با خانواده های خود نیستند.گفته می شود این اقدامات به دلیل اعتراضات 13 آبان صورت گرفته است.

در حال حاضر زندانیان سیاسی منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه و بهروز جاوید طهرانی از زندانیان قیام دانشجویان 78 در این بند که معروف به بند آخر خطیها است زندانی هستند. این بند دارای شرایط قرون وسطائی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد شرایط طاقت فرسا و قرون وسطائی برای زندانیان که آنها را بسوی خودکشی سوغ میدهد را محکوم می کند و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اعزام هیئتی برای بررسیهای جنایتهایی که در زندانهای ولی فقیه روی میدهد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

11 آبان 1388 برابر با 02 نوامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 003162072019

هیچ نظری موجود نیست: