۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

وضعیت وخیم جسمی یکی از دانشجویان زندانی در زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین،دانشجوی زندانی مهسا نادری از ناراحتی شدید جسمی رنج می برد و در شرایط وخیم جسمی بسر می برد.

مهسا نادری، 19 ساله و دانشجوی رشتۀ اقتصاد دانشگاه مفید قم، از نارحتی شدید سر درد و کلیه درد و عفونت مثانه رنج می‏برد. علاوه بر ناراحتی کلیه ناراحتیهای سر درد او در طی روزهای اخیر شدت یافته است. شدت سر دردهای او به حدی زیاد است که در روز 3 الی 4 بار دچار حالت تهوع و گاها در حالت بیهوشی فرو می رود. مراجعات او به بهداری زندان با برخوردهای غیر انسانی مواجه است و در نهایت تنها به او قرصهای مسکن داده می شود که تاثیری در کاهش دادن سر دردهای او ندارد. ناراحتی سر درد های او سابقه قبلی نداشته است او در دوران بازداشت در سلولهای انفرادی بند 209 و شکنجه جسمی توسط سعید شیخان سر بازجوی وزارت اطلاعات دچار چنین ناراحتی شده است و به تدریج بر شدت آن افزوده شده است.

خانواده نادری چندین بار به مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ، قتل عامهای زندانیان سیاسی سال 67 و رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب مراجعه کرده اند و خواستار مرخصی استعلاجی برای بستری شدن فرزندشان در یکی از بیمارستانهای تهران شده اند. ولی مقیسه ای در جواب آنها گفته است: «برو بگو مجاهدین آزادش کنند»

سایر زندانیان سیاسی و عادی زنان تحت فشارهای مختلف قرار دارند. اخیرا در بند زنان ویروس آنفولانزا شیوع پیدا کرده است و اکثر آنها مبتلا به این ویروس شده اند. نوع این ویروس هنوز نامشخص است. وضعیت بهداشتی بسیار بد است ،غذاها فاقد مواد مورد نیاز بدن زندانیان است و این مسئله باعث آسیب پذیری آنها در مقابل هرگونه بیماری است ، چندین برابر ظرفیت سلولها زندانی در آن جای داده اند و ناراحتیهای متعدد جسمی که زندانیان دچار آن شده اند و موارد متعدد دیگر. در صورت شیوع هر بیماری خطرناک می تواند فاجعه آفرین باشد.

از طرفی دیگر زندانیان سیاسی و عادی فاقد لباس گرم هستند و همچنین برای استراحت فاقد پوشش کافی هستند و به خانواده های آنها اجازه داده نمی شود که بعضی از موارد مورد نیاز عزیزانشان مانند لباس گرم،پتو و غیر ه را تامین کنند. شوفازها هنوز خاموش هستند .از طرفی دیگر ماهیانه از هر زندانی مبلغی بابت بود بودن در زندان اخاذی می کنند که این مسئله بدستور رئیس سازمان زندانها سهراب سلیمانی صورت می گیرد.

ایجاد چنین شرایطی بدستور بازجویان سپاه پاسداران و سهراب سلیمانی رئیس سازمان زندانهای تهران صورت می گیرد. بدستور سهراب سلیمانی و با هماهنگی با بازجویان شرایط قرون وسطائی را در زندان اوین و سایر زندانهای تهران ایجاد کرده اند. وقتی که زندانیان اعتراض می کنند به آنها جواب داده می شود که تحریم هستیم و مقصر شما هستید و شما باید بیشترین اثرات آن را تحمل کنید.سهراب سلیمانی درمصاحبه های خود مکررا اعلام کرده است که زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای از استانداردهای لازم برخودار است. ولی چهارچوب این استانداردها را مشخص نمی کند.

شرايط موجود درزندانهاي استان تهران تحت رياست سليماني بيانگراستاندارهاي مشخص شده ولي فقيه خامنه اي درزندانهاي تهران ميباشد كه سليماني نيز مكررا درمصاحبه هايش اين موضوع را بيان كرده است – به چند مورد اشاره ميكنيم:

به قتل رساندن زندانیان سیاسی مانند اکبر محمدی،ولی الله فیض مهدوی،عبدالرضا رجبی ،امیرحسین حشمت ساران و علیرضا میر صیافی/ ایجاد شکنجه گاههایی در زندانها مانند بند 1 زندان گوهردشت/ شکنجه زندانیان سیاسی و تجاوز به زندانیان عادی بی دفاع/ ایجاد باندهای مافیایی برای توزیع مواد مخدر و حملات وحشیانه به زندانیان سیاسی که آخرین آن در بند 350 صورت گرفت/ زندانیان چند سال است که از گوشت قرمز،سفید و ماهی محروم هستند/ زندانیان سالهاست که در جیره غذایی خود سبزیجات و میوه جات به چشم خود ندیده اند/غذایی که به زندانیان داده می شود غیر قابل مصرف است و زندانیان حاضر هستند که گرسنگی بکشند ولی قادر به خوردن آن نیستند/وضعیت بهداشتی زندانها قرون وسطائی است شپش ،ساس و موارد دیگر بیداد می کند / وضعیت درمانی زندانیان اسفناک است و با شیوه ضد بشری عدم درمان سعی در ایجاد فشار بر زندانی دارند/قرار دادن زندانیان در سرمای شدید و بارندگی و یا گرما در محوطۀ روباز برای ساعتها / عدم امکان ملاقاتهای حضوری برای خانواده ها با عزیزانشان که گاها ماهها بطول می انجامد/ نقض قوانین ولی فقیه علی خامنه ای مبنی بر تفکیک جرایم در زندانها/ نقض دستور العملهایی که در زندانها نوشته شده و تنها بصورت نوشته برای فریب سازمانهای جهانی بازدید کننده از زندانها/ و صدها مورد دیگر.

اعمال سهراب سلیمانی در زمرۀ افرادی مانند سعید مرتضوی،حسن زارع دهنوی،حیدری فرد، احمدرضا رادان و صدها جنایتکار علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان سیاسی که بعنوان اهرم فشار علیه آنها بکار برده می شود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و نماینده ویژه امور زنان سازمان ملل می خواهد برای آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی زن در ایران اقدام نمایند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

17 آبان 1388 برابر با 08 نوامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: