۱۴۰۰ آذر ۲۱, یکشنبه

در دومین روز اعتصاب و تحصن معلمین ، دانش آموزان نیز به حمایت از آنها برخاستند

 
بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» ، معلمین و فرهنگیان وارد دومین روز اعتصاب و تحصن خود شدند.

 

روز یکشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰  در دومین روز اعتصاب و اعتراضات معلمان و فرهنگیان ،  دانش آموزان به حمایت از معلمان خود برخاستند و به اشکال مختلف از معلمین خود حمایت می کنند . اعتصاب فرهنگیان تقریبا در تمامی استانهای کشور ادامه دارد.از جمله این استانها عبارتند از: استانهای  تهران، مرکزی، اصفهان، فارس، خوزستان ، سیستان و بلوچستان،بوشهر هرمزگان، کرمان، کردستان ،کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری،هرمزگان، سمنان و مازندران  .

همزمان با گسترش یافتن  اعتصاب و اعتراضات معلمین و فرهنگیان و  ورود دانش آموزان به اعتراضات و  حمایت از معلمان خود  و کارساز نبودن تهدیدات تلفنی ، رژیم بجای پاسخ دادن به خواسته های به حق و مشروع معلمان و فرهنگیان، بازجویان وزارت اطلاعات خود را وارد کارزار کرده است. بازجویان وزارت اطلاعات رژیم  برخی از فعالان فرهنگی را احضار و  حتی اقدام به دستگیری همرا ه با ضرب و شتم وحشیانه  حداقل ۲ تن از  فعالان کانون صنفی معلمان نموده است.

 رسول بداقی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان اسلام شهر  با یورش وحشیانه ماموران سرکوبگر همرا ه با  ضرب و شتم  وحشیانه بازداشت شد. همچنین  ماموران وزارت اطلاعات شهر سقز ،  آمانج امینی فعال صنفی معلمان سقز را به اداره اطلاعات احضار  و در آنجا مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار داده اند .و ی همچنین تهدید به قتل و حذف فیزیکی شده است. 

خواسته های معلمان به قرار زیر است:
 - تصویب و اجرای دقیق و کامل لایحه رتبه‌ بندی معلمان
 - همسان سازی حقوق همه مشاغل بر اساس عدالت به‌ ویژه همسان سازی حقوق بازنشستگان



هیچ نظری موجود نیست: