۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

آغاز موج جدید اعدامها در ایران

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان( دستگرد) روز دوشنبه 2 زندانی برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند .
زندانیانی که روز دوشنبه 25 خرداد ماه برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی انتقال داده شدند به نامهای زیر می باشند:
1- حبیب الله جبرائیلی 27 ساله از بند 4 زندان مرکزی اصفهان است و در حدود 4 سال است که در زندان بسر می برد
2- زندانی یارعلی بهرامی 30 ساله از بند 4 زندان مرکزی اصفهان ، و در حدود 3 سال است که در زندان بسر می برد.
زندانیانی که برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند به اتهام قتل دستگیر شده اند. در صورت عدم رضایت شاقیان آنها در آخرین لحظات امکان اعدام آنها قطعی است.
همچنین زندانی جوانی به نام روح الله سلجوقیان 23 ساله ،صبح روز دوشنبه 25 خرداد اقدام به خودکشی نمود و جان باخت . او به اتهام سرقت دستگیر شده بود و به 6 ماه زندان محکوم شده بود که 5 ماه از محکومیت خود را سپری کرده بود ولی در اثر فشارها و اذیت وآزارهای پاسداربندها اقدام به خودکشی نمود.
در راستای سرکوبهای وحشیانه و غیر انسانی که در روزهای اخیر علیه مردم ایران در سطح شهرهای مختلف توسط مامورین وزارت اطلاعات نیروی انتظامی و گارد ویژه صورت می گیرد. به نظر می آید که ولی فقیه برای مرعوب کردن مردم موج جدید اعدامها را بعنوان آخرین راه حل بکار ببرد.
سیاست های سرکوب گسترده و اعدام های گروهی و مستمر توسط ولی فقیه مطلقه این رژیم علی خامنه ای تعیین می شود . احکام ضد بشری اعدام زندانیان سیاسی ، اعدام کودکان ، اعدام های گروهی و سنکسار، دستگیریهای گسترده وسرکوب فعالین دانشجویی،زنان و کارگران برخلاف قوانین و معاهدات بین المللی است که این رژیم ملزم به اجرای آن است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان فوق به سلول انفرادی برای اجرای احکام اعدام که هدفی جزء ایجاد رعب و وحشت ندارد را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به موج اعدامها در ایران است
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
25 خرداد 1388 برابر با 15 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193


هیچ نظری موجود نیست: