۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۶, دوشنبه

انتقال بهروز جاوید طهرانی به سلول انفرادی

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهرداشت کرج ، آقای بهروز جاوید طهرانی امروز به سلول انفرادی انتقال یافت. آقای جاوید طهرانی زمانی که به بهداری زندان برای درمان مراجعه کرده بود و خواستار مداوی خود شده بود توسط فردی به نام محلاتی مورد توهین و بدرفتاری قرار گرفت. او نسبت به رفتار غیر انسانی این فرد اعتراض نمود که با برخورد وحشیانه محلاتی مواجه گردید.

محلاتی پس از این برخورد با حفاظت زندان تماس گرفته و آنها را به محل فرا می خواند، فردی بنام خدیور که اخیران به عنوان رئیس حفاظت و اطلاعات زندان منصوب گردیده در محل حاضر می شود و با آقای طهرانی برخوردی وحشیانه می کند .

این فرد که از اعضای شورای زندان می باشد و علی محمدی معاون قضائی زندان و رئیس شورا زندان برای تحت فشار قرار دادن آقای جاوید طهرانی ، دستور انتقال او را به سلول انفرادی می دهند.

بهروز جاوید طهرانی تنها زندانی بازمانده از قیام دانشجویان 18 تیر 1387 می باشد که همچنان در زندان مخوف گوهرداشت بسر می برد. او در طی بازداشت در بند 209 اوین توسط فردی بنام سعید شیخان از سر بازجویان و شکنجه گران قصی القلب بند 209 زندان اوین وحشیانه تحت شکنجه قرار گرفت که هنوز از آثار آن رنج می برد. آقای جاوید طهرانی به دستور سعید شیخان به زندان گوهرداشت منتقل گردید و با پرونده سازی این فرد به چندین سال زندان محکوم گردید. سعید شیخان ازطراحان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت است که در اثر این حملات بهروز جاوید طهرانی و سایر زندانیان دچار صدمات شدید شده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ستگیری، شکنجه ،پرونده سازی،حبس طولانی مدت و انتقال به سلول انفرادی را محکوم می کند. و از سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای پایان دادن به شرایط غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

8 اردیبهشت 1387 برابر با 5 مه 2008

به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر خانم لوئیز آربور

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر

http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan1.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: