۱۳۹۳ مرداد ۹, پنجشنبه

عدم درمان ،منجر به مرگ یک زندانی بی دفاع در اردگاه های مرگ ولی فقیه شد


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»عدم درمان یک زندانی بی دفاع پس از تحمل دردهای  طاقت فرسا بدون درمان در سلول خود جان سپرد.
روز چهارشنبه ۸ مرداد ماه زندانی مهدی مهین فیل ۳۰ ساله  که بیش از ۲ سال در سالن ۱۰ زندان مرکزی کرج زندانی بود در اثر ابتلا  به بیماری ساده آسم  وبه دلیل عدم درمان در سلول خود در مقابل  چشمان بهت زده و بی دفاع  همبندیانش و علیرغم تقاضای مستمر کمک از زندانبانان ولی فقیه جان سپرد.
زندانبانان ولی فقیه در پاسخ به همبندانیان این زندانی گفتند که عید فطر است و کسی نیست که او را درمان کند و این زندانی بی دفاع اینگونه مظلومانه جان باخت.
مرگ زندانیان بی دفاع در زندانهای ولی فقیه تبدیل به یک پدیده تقریبا روزانه و معمولی  شده است علت اصلی آن   عدم درمان می باشد . زندانبانان ولی فقیه درمان زندانیان را بصورت نوبتی که گاها در بعضی از زندانها تا بیش از یک ماه طول می کشد تا نوبت زندانی فرا رسد و  به بهداری زندان اعزام شود و مورد معاینه قرار گیرد و اگر معاینه شود در اکثر مواقع باید زندانی با هزینه خود و از بیرون زندان داروی تجویز شده را تامین نماید که به لحاظ زمانی مدتی طولانی را طی می کند.
رژیم قرون وسطایی ولی فقیه آخوند علی خامنه ای زندانها را تبدیل به اردوگاه های مرگ نموده است. در اثر عدم درمان ، نبود غذای کافی و سوء تغذیه ، شرایط غیر انسانی ، ازدحام بیش از حد در سلولها ، نبود سیستم تهویه و خنک کننده ، نبود بهداشت ، شکنجه های قرون وسطایی ، ورود انبوه به عمد   مواد مخدر توسط زندانبان ولی فقیه که در آمد سرسارم آوری برای آنها دارد  به سوی مرگ و نیستی هدایت می کند. از طرفی دیگر اعدام های جمعی که پیوسته در زندانها ادامه دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تبدیل شدن زندانهای ولی فقیه به اردوگاه های مرگ را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر می خواهد که بر رژیم ولی فقیه فشار وارد کند تا گزارشگر ویژه دکتر احمد شهید را در ایران بپذیرد و با حضور خویش در این اردوگاه مرگ واقعیتهای دردناک  موجود در زندانها را به جهانیان گزارش نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۹مرداد ۹۳ برابر با ۳۱ ژوئیه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

  

۱۳۹۳ مرداد ۷, سه‌شنبه

وضعیت حاد جسمی معلم بازنشسته زندانی محمد امین آگوشی در زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» معلم بازنشسته زندانی محمد امین آگوشی از بیماری حاد جسمی رنج می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان نظامی زاهدان مانع درمان وی هستند.
محمد امین آگوشی  معلم بازنشسته زندانی که از تاول دهانی  شدیدا رنج می برد. این تاول ها تمامی دهان او را فرا گرفته است و زبان وی سفید شده است این مسئله باعث دردهای شدید، بطوری که  به سختی قادر به حرف زدن  و نوشیدن آب است.
 او تا به حال چندین بار به بهداری زندان مراجعه نموده است اما به وی گفته شد که بدستور وزارت اطلاعات ، خسروی رئیس زندان و دادستان نظامی استان،  بهداری زندان تا اطلاع ثانوی از ویزیت وی خوداری کند.
معلم بازنشسته وقتی از آنها پرسید علت محرومیت من از درمان  چی است؟ به او گفته شد :که تو گفتی جمهوری اسلامی به زور سرکار آمده است و به زور هم  از بین خواهد رفت و به این دلیل هم از ویزیت پزشکی محروم شده اید.
معلم بازنشسته زندانی حتی به آنها پیشنهاد داده است که  خود حاضر است  پول دارو را تقبل نماید اما بازهم از درمان وی خوداری می کنند. خسروی رئیس زندان خطاب به آقای آگوشی گفته است که شما ما را اذیت کرده اید ما هم شما را اینگونه اذیت می کنیم.
از طرفی دیگر خانواده معلم بازنشسته زندانی داروهای گیاهی  وغیره  برایش ارسال کرده اند اما اطلاعات زندان از  تحویل دادن این داروها به ایشان خوداری می کند.
بطور عام رئیس زندانها و مسئولین اطلاعات زندانها مجریان اوامر وزارت اطلاعات برای شکنجه و اذیت وآزار زندانیان سیاسی و عادی است. افراد فوق زندانیان سیاسی را به سلولهای انفرادی منتقل می کنند، تحت شکنجه جسمی و روحی قرار می دهند،از درمان آنها ممانعت به عمل می اورند و سایر فشارها و اذیت و آزارها را علیه زندانیان سیاسی و عادی به اجرا در می آوردند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان معلم بازنشسته زندانی و رها کردن وی به حال خویش علیرغم دردهای شدید و طاقت فرسا را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۷مرداد ۹۳ برابر با ۲۹ ژوئیه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

۱۳۹۳ مرداد ۴, شنبه

تشدید فشارها و اذیت و آزارها علیه خادمین و نوکیشان مسیحی زندانی


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فشارها و اذیت و آزارها علیه خادمین کلیسا و نوکیشان مسیحی زندانی در ایام ماه رمضان بصورت جنون آمیزی ادامه دارد.
روز دوشنبه ۳۰ تیر ماه رضا ربانی یکی از خادمین  کلیسای کرج پس از ۵ هفته  زندانی بودن در سلولهای انفرادی بند سپاه کرج که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد به سالن ۷ زندان مرکزی کرج منتقل گردید. او متعاقبا به شعبه ۶ دادگاه انقلاب کرج برده شد و توسط فردی به نام محمد یاری رئیس این شعبه مورد بدرفتاری و توهین و اذیت آزار قرار گرفت. محمد یاری خطاب به خادم کلیسا آقای ربانی گفت:«شما نجس هستید،شما مسیحیان صهیونیست هستید،شما جوانهای مردم را منحرف می کنید، بدترین شرایط را باید برای شما مهیا کرد» سپس این فرد یک قرار ۱۰۰ میلیونی برای خادم کلیسا صادر کرد. محمدیاری همچنین گفت :که  بزودی پرونده ات به دادگاه می رود و همانجا حکمت صادر خواهد شد.
خادم کلیسا رضا ربانی در طی مدتی که در سلولهای انفرادی شکنجه گاه وزار اطلاعات در زندان کرج بود مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. از جمله شکنجه هایی که بازجو خلج علیه او بکار می برد در حالی که خادم کلیسا با دست بند و پابند و چشم بند بود با کشیدن کش به سمت صورت او رها می کرد این شکنجه برای مدتی طولانی ادامه می یافت.
شیوه های غیر انسانی دیگری که بازجو خلج علیه خادم کلیسا بکار می برد. خادم کلیسا را تحت عنوان اینکه می خواهند او را به دادگاه ببرند وی را در ماشینی قرار داده بودند و در فاصله چند متری منازل نوکیشان مسیحی در کرج پارک می کردند و طوری او را در ماشین قرار می دادند که نوکیش مسیحی او را ببیند و به نوکیشان مسیحی می گفتند که او شما را لو داده است و از این طریق سعی در ایجاد بی اعتمادی و تخریب شخصیت خادم کلیسا می نمودند.
بازجو خلج با پرونده سازی دروغین و واهی سعی دارد که این خادم کلیسا را به محکومیتهای سنگین زندان محکوم کند.
از طرفی دیگر خادم دیگر کلیسای کرج آقای امین خاکی که زمستان سال گذشته دستگیر شده بود همچنان در زندان کارون اهواز بصورت بلاتکلیف بسر می برد. همچنین ۲ نوکیش مسیحی دیگر به نام های حسین بارون زاده و رحمان بهمن  که در حال حاضردر زندان دزفول زندانی هستند از زمستان سال گذشته در بلاتکلیفی بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه ، اذیت و آزار،توهین و پرونده سازی و بلاتکلیفی هموطنان نوکیش مسیحی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشرو گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب خواستار دخالت برای پایان دادن به اذیت و آزار و آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی هموطنان مسیحی زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۴ مرداد ۱۳۹۳ برابر با۲۶ ژوئیه ۲۰۱۴
 
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

 


طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

۱۳۹۳ مرداد ۳, جمعه

انتقال روحانی زندانی همراه با ۱۳ زندانی دیگر به سلولی که فاقد امکانات اولیه انسانی است


بنابه گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» روحانی زندانی آقای سید حسین کاظمینی بروجردی به همراه سایر همبندیانش از بندویژه روحانیت به منظور تحت فشار قرار دادن آنها  به انباری مخروبه ای  منتقل شدند.
روز چهارشنبه ۲ مرداد ماه روحانی زندانی آقای کاظمینی بروجردی در سلولی نگه داری می شدند که در اثر  آتش سوزی دهم تیرماه در بند روحانیت، و عدم رسیدگی مقامات زندان در شرایط بسیار خطرناکی قرار گرفته بود و به گفته خود مسئولین زندان، سقف آن در حال ریزش بوده است.
مسئولین زندان، زندانیان بند را به یک انباری مخروبه، تنگ و تاریک بردند که پر از وسایل اسقاطی و خاک آلود بوده است، و آنها را مجبور کردند که این وسایل را خالی کنند و به حدی انباری کثیف بوده که تمیز کردن آن مدتی طولانی انجامیده است. 
همچنین از صبح امروز پنجشنبه دوم مرداد تعدادی را از بیرون زندان آورده بودند تا سلول قبلی را تعمیر کنند و زندانیان را مجبور کردند که نخاله های سلول قبلی را بار کامیون کنند که بخاطر سختی این کار اجباری و گرمای شدید تابستان در همان ساعات اولیه قلب آقای کاظمینی بروجردی به شدت دچار عارضه شده و یکی از زندانیان دیگر هم به دلیل کار سنگین از حال رفته بود.
 یکی از افرادی که برای تعمیر سلول آورده بودند به زندانیان گفته بوده که در حین کنده کاری در آن مکان با استخوانهای مدفون شده مواجه شده اند
در حال حاضر در انبارمخروبه که به سلول تبدیل شده است جمعا سیزده زندانی نگهداری می شوند این سلول تنگ و تاریک و بدون تهویه و هر گونه امکانات اولیه انسانی  است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال روحانی زندانی آقای کاظمینی بروجردی همراه با ۱۳ زندانی به سلولی فاقد امکانات اولیه انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت  خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه و سایر آخوندهای همدست وی  به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
۳ مرداد  ۹۳ برابر با۲۵ ژوئيه ۲۰۱۴
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است