۱۳۹۲ بهمن ۱۱, جمعه

اعدام ۲ معلم هموطن عرب خوزستانی را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کنیم


 در راستای موج اعدام های بلاوقفه در ایران که تقریبا بصورت روزانه  ادامه دارد خبر دردناک اعدام ۲ تن از زندانیان سیاسی  هموطنان عرب خوزستانی که با اتهامات واهی  و دروغین محکوم به اعدام شده بودند را از طریق  رسانه ها شنیدیم.
معلمین زندانی هادی راشدی و هاشم  شعبانی پس از مدتها تحمل شکنجه های جسمی و روحی توسط بازجویان وزارت اطلاعات  و وادار کردن آنها به اعترافات دروغین علیه خود برای توجیه صدور و اجرای  احکام قرون وسطایی و غیر انسانی بود .
بازجویان (شکنجه گران) وزارت اطلاعات و قوه قضاییه  ولی فقیه آخوند علی خامنه ای حتی آخرین دیدار و ملاقات با خانواده هایشان را از آنها سلب نمود  و پیکر این جانباختگان را هم به خانواده های آنها هنوز تحویل  نداده اند.
علیرغم اینکه بازجویان وزارت اطلاعات، تلفنی خبر اعدام این ۲ معلم زندانی  را  به خانواده هایشان اطلاع داده اند اما هنوز  رژیم قرون وسطایی ولی فقیه بطور رسمی این خبر را تایید و اعلام  نکرده است و این مسئله گواه قاطع دیگری بر اعدام های گسترده و مخفیانه  زندانیان سیاسی و عادی در زندانهای ولی فقیه است.
سیاست اعدام زندانیان سیاسی ، اعدام کودکان و اعدام های گروهی توسط ولی فقیه رژیم تعیین  می شود ، این سیاست توسط آخوند صادق لاریجانی رئیس منصوب قوه قضاییه ولی فقیه که از جنایتکاران علیه بشریت و نام وی در لیست بین المللی ناقضین حقوق بشر است و مردم ایران در تظاهرات میلیونی خود خطاب به این فرد فریاد می زدند « صادق لاریجانی قاتل و جانی » محمود علوی وزیر اطلاعات و آخوند حسن روحانی به اجرا در آورده می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام ۲ معلم زندانی هموطن عرب خوزستانی را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام و جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه کیفری بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۱ بهمن ۹۲ برابر با ۳۱ ژانویه  ۲۰۱۴


www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

وضعیت حاد جسمی آقای کاظمینی بروجردی و اذیت و آزارهای موحدی معاون دادستان ویژه روحانیت ولی فقیه علیه ایشان


بنابه گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» علیرغم وضعیت حاد جسمی آقای کاظمینی بروجری، موحدی معاون دادستان ویژه روحانیت در سلول ایشان حضور یافت و به جای انتقال وی به بیمارستان و درمان ایشان به اذیت و آزار و شکنجه روحی آقای بروجری پرداخت .
صبح روز سه شنبه مورخ 8 بهمن 92 از ساعت 8 صبح  وضعيت جسمي آقاي كاظميني بروجردي به وخامت گراييد، بطوری که درد شدید در ناحیه قلب و سینه باعث عرق سرد و رعشه در بدن ایشان شد و تا چند ساعت بي رمق در گوشه اي افتاده بودند و توان حركت نداشتند. اما با وجود چنین وضعیت وخیم جسمی، این زندانی عقیدتی حتی به درمانگاه زندان نیز منتقل نشد، بلکه بعد از ظهر همان روز موحدی، دادستان ويژه روحانیت،  به همراه چند نفر به بند ويژه روحانيت زندان اوین ( بند ٣٢٥) آمده با مراجعه به سلول آقای بروجردی وی را مورد آزار روحی قرار داده و به جای رسیدگی به وضعیت ایشان،  با  تمسخر و توهين با وی برخورد كردند.
دادگاه غیر قانونی و غیر انسانی  ویژه روحانیت که زیر نظر مستقیم خامنه ای می باشد، آقای کاظمینی بروجردی را به 11 سال زندان در تبعید محکوم کرده است و ایشان که هشتمین سال این محکومیت را سپری میکند، با وجود بيماريهاي قلبي و تنفسی، كليوي  و درد مفاصل از دارو و درمان محروم است، حقوق اولیه اش نقض شده از داشتن وکیل مستقل منع گردیده و اجازه مرخصی استعلاجی  هم ندارد حتی یک ماه پیش که ايشان را به  دادگاه ويژه روحانيت بردند، در حالی که زنجیر به دست و پایش بود  به ايشان، پدر و خانواده شان توهين كردند و برای آزاردادن بیشتر آقای بروجردی،   در تمام مدت وی را در سرویس بهداشتی دادگاه ویژه روحانیت نگه داشتند. این دادگاه فرمایشی همواره ايشان و خانواده را تحت فشار گذاشته تا آقاي بروجردي را وادار به سازش و تسليم با ولی فقیه آخوند علی خامنه ای نمايند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به وضعیت حاد جسمی آقای کاظمینی بروجردی هشدار می دهد واز کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به عدم درمان و اذیت و آزار این روحانی زندانی و سایر زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۱ بهمن ۹۲ برابر با ۳۱ ژانویه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

۱۳۹۲ بهمن ۹, چهارشنبه

انتقال یک زندانی سیاسی از بند قرنطینه به بند ۵ که دارای شرایط قرون وسطایی است


 بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر  دمکراسی در ایران» روز گذشته زندانی سیاسی ایرج محمدی  را پس از ۱۵ روز تحمل شکنجه روحی  وجسمی در شکنجه گاه زندان زاهدان معروف به بند قرنطینه به یکی از بدترین بندهای زندان زاهدان منتقل کردند.
روز سه شنبه ۸ بهمن ماه زندانی سیاسی ایرج محمدی را پس از تحمل ۲ هفته شکنجه جسمی و روحی در شکنجه گاه زندان زاهدان معروف به بند قرنطینه به بند ۵ زندان زاهدان منتقل کردند. این بند محل نگهداری زندانیانی است که مبتلا به هپاتیت، ایدز و سایر بیماریهای عفونی و مسری هستند. این بند از امکانات اولیه بهداشتی محروم بوده و زندانیان بیمار در اثر عدم رسیدگی پزشکی  جان خود را از دست می دهند.
زندانیان سیاسی و عادی توسط افراد زیر مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار می گیرند، بابایی رئیس سازمان زندانهای استان سیستان و بلوچستان، خسروی رئیس زندان زاهدان، غلامی رئیس اطلاعات زندان زاهدان ، لذا از سازمان ملل متحد، مقامات اتحادیه اروپا و امریکا خواستار قرار دادن نام این جنایتکاران علیه بشریت در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال این زندانی سیاسی را به بند بیماران مبتلا به بیماریهای عفونی و مسری را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق  بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند حسن روحانی، صادق لاریجانی ومحمود علوی به دادگاه های بین المللی کیفری است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۹ بهمن ۹۲ برابر با ۲۹ ژانویه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

وضعیت وخیم جسمی یک زندانی سیاسی که نزدیک به ۴ سال در سلولهای انفرادی بسر برده است



بنا به گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی عبدالمالک میر بلوچ زهی در وضعیت وخیم جسمی  پس از ۴ سال نگهداری در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان و شکنجه های وحشیانه، به بهداری زندان زاهدان منتقل گردید.
روز یکشنبه ۶ بهمن ماه زندانی سیاسی عبدالمالک میر بلوچ زهی ۲۹ ساله  در حالی که وضعیت جسمی او بسیار وخیم بود از سلولهای انفرادی اداره اطلاعات به بهداری زندان منتقل  و وی را در یک اتاق ویژه ای قرار داده اند تا هیچ کس با او در ارتباط قرار نگیرد و یا او را مشاهده نکند . وضعیت جسمی این زندانی به حدی وخیم است که به سختی قادر به صحبت کردن بوده و به حالت درازکش در اتاق ویژه بهداری زندان زاهدان می باشد.این در حالی است که بهداری زندان فاقد امکانات اولیه پزشکی است و هیچ پزشک متخصصی در آن وجود ندارد.
زندانی سیاسی عبدالمالک میر بلوچ زهی معروف به حمزه ریگی اسفند ۱۳۸۸ در زاهدان دستگیر شد و مستقیما به سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان منتقل گردید  و تا روز ۶ بهمن ماه ۱۳۹۲  در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان زندانی بود . او در طی این مدت تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. او نزدیک به ۴ سال از داشتن هر گونه ارتباط تلفنی و یا ملاقات با خانواده اش محروم بود .
زندانی سیاسی عبدالمالک میر بلوچ زهی در اعتراض به شکنجه های وحشیانه چندین بار و هربار برای مدت طولانی  دست به اعتصاب غذا زد.
علیرغم وضعیت وخیم جسمی این زندانی سیاسی هنوز معلوم نیست چرا بجای بستری کردن وی در بیمارستانهای خارج از زندان به بهداری زندان که فاقد امکانات اولیه پزشکی منتقل شده است و چرا او را در یک اتاق کاملا ایزوله قرار داده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال این زندانی سیاسی را که نزدیک به ۴ سال در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت و هم اکنون در وضعیت وخیم جسمی بسر می برد به بهداری زندان که فاقد امکانات اولیه پزشکی است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار فشار آوردن بر رژیم ولی فقیه برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۹ بهمن ۹۲ برابر با ۲۹ ژانویه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193