۱۳۹۲ دی ۱۰, سه‌شنبه

اعدام مخفیانه حداقل یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صبح روز گذشته حداقل یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان  به دار آویخته شد .

روز دوشنبه ۹ دی ماه ،زندانی حسین رستمی حدودا ۳۲ ساله بیش از ۷ سال بود که در زندان زاهدان زندانی بود.او  حدود ۳ روز قبل برای اجرای حکم ضدبشری اعدام به سلولهای انفرادی بند قرنطینه منتقل شده بود و در طی این سه روز در انتظار اجرای حکم قرون وسطایی اعدام بسر برد و نهایتا به دار آویخته شد.

در طی هفته های گذشته تقریبا روزانه  احکام ضدبشری اعدام بصورت مخفیانه در این زندان به اجرا گذاشته می شود.

 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، استمرار لاینقطع اعدام ها در زندانهای ولی فقیه که اکثرا بصورت مخفیانه صورت می گیرد  را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه های جنایی بین المللی است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ دی ۹۲ برابر با ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

بیانیه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان در محکومیت حمله وحشیانه و تروریستی به کمپ لیبرتی


بیانیه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان, حمله تروریستی به کمپ لیبرتی در عراق را محکوم کردند.این بیانیه جهت ارسال به مقامات نامبرده و انتشار در رسانه ها در اختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است. متن بیانیه به قرار زیر می باشد:
با سلام و درود فراوان،
به استحضار می رسانیم ما زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان جنایت حمله تروریستی به اعضای سازمان  مجاهدین خلق ایران در کمپ لیبرتی در چند روز اخیر را بشدت محکوم می کنیم و شهادت این عزیزان را به خانواده  هایشان و به مردم آزادیخواه سراسر دنیا تسلیت عرض می نماییم.
وکسانی که با عمال ناجوانمردانه به قتل و کشتار و اعمال خشونت و ایجاد رعب و وحشت و انواع شکنجه ها ضدبشری و اسیر و گروگانگیر کردن ملت آزادیخواه در زندانها و اعدام آنها  باکی ندارند و این جنایات وحشیانه را فقط بخاطر حفظ قدرت خویش انجام می دهند.
این جباران از خدا بی خبر باید بدانند نخست از آسمان بر آنها  لعنت و نفرین می بارد و سپس تنفر و لعنت زمینیان نسیبشان می گردد  و دعا و فریاد مظلومان از هرسو علیه آنان سرازیر می شود و در جای عمل کرد بد خویش سقوط خواهند کرد و از ظلم و ستمشان به عذاب پروردگار قهار گرفتار خواهند شد.
لذا زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان و مردم آزادیخواه ایران از هر قشر و مذهب از سازمانهای حقوق بشری و بین المللی تقاضا دارند برای محکوم کردن این جنایات و مقابله با آنها اقدامات لازم را هرچه سریعتر انجام دهند از همکاری شما بزرگواران سازمانهای حقوق بشری و بین المللی کمال تشکر و قدردانی را داریم ،
زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان
دی ماه ۱۳۹۲
ناصر ریگی ، رحیم ریگی، جیهند ریگی، حسین ریگی، بشیر احمد حسین زهی، میثم چندانی، محمدحسین ریگی، عبدالغنی گنگوزه ای ریگی ، عابد بمپوری ، اسحاق کلکلی،نوید شجاعی ،عبد اقادر جفا دار شاهو زهی ،زبیر هود ، نوید هود ،خالد شهبخش ، علیرضا نارویی،هوشنگ شهنواز ،جابر آبادیان، عبدالله آبادیان، علی اصغر ...، اکبر گمشاه زهی  ،امیر سعد، احمد محمدیان، یوسف ریگی، صلاح الدین امیری، حمید ... .  

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد آقا بان کی مون
کاخ سفید
وزارت امور خارجه آمریکا
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

۱۳۹۲ دی ۹, دوشنبه

پیام آقای کاظمینی بروجردی (زندانی عقیدتی ) به مناسبت سال نوی مسیحی


پیام تبریک  زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجرد به مناسبت سال نو مسیحی که جهت انتشار در رسانه ها در « اختیار فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است متن پیام به قرار زیر است:
آغاز سال میلادی را به تمامی مسیحیان جهان و همه پیروان و دوستداران حضرت عیسی مسیح، تبریک می گویم،
 این روح بزرگ خدائی، استاد اعظم اخلاق بشریت است که با سنت و سیره اش، وجدان آدمیت را پرورش داد و تاریخ را از آلایش نفوس حیوانی، زدود و تقویم را آینه ی کمال و جمال الهی نمود.
بر مبنای اندیشه عیسوی، سیاست، مدیریت کلان مادی بر انسانهاست و معنویت، احاطه قداست و کرامت است بر هستی که موجودات گوناگون را هدایت می نماید و اختلاط این دو، جامعیت به تضادها می دهد و الهیات را بی رنگ کرده و به لحاظ اعتبارات و امتیازات ظاهری و استعلاجی، سیاستمدار نمی تواند در چارچوب دیانت قرار گیرد و چنانچه حکومتی بر پایه سیاسی، عبادی، مستقر گردد، ماوراء را تحت الشعاع قرار داده و شرایع ضروری مذهب را فدای مصالح و منافع حکومت می نماید. همان گونه که در حاکمیت کلیسا در قرون وسطای اروپا، به ثبت رسید و نیز در سده قبل، در ساختار امپراطوری عثمانی، مشاهده شد که چگونه، با آبروی خدا بازی کردند و خلایق را از سر سفره فکری و اعتقادی ربوبی، راندند و همگان را به اساس توحید، بدبین نمودند.
اینک، ما نیز در اسارت حکامی هستیم که خویش را جانشینان آسمانی می دانند و هر جرم و جنایتی را برای خود مباح می خوانند و رعیت ایرانی را حشرات الارض می بینند و هر نوع استبدادی را مشروع و معقول و معروف می یابند.
ضمن آنکه آرزوی سالی مبارک و مسعود و متعالی برای هموطنان مسیحی خود دارم و خواهران و برادران مسیحی خویش را در جهان ارج می نهم و مسیحیت را محترم می شمارم، از تمامی نفوس با وجدان دنیا، التماس دعا دارم، این پیشوای زندانی را در وقت تحویل سال مد نظر قرار دهید که مدت هشت سال از اسارت بی امان و مدام او در چنگال دیکتاتوری اسلامی می گذرد و به گناه مخالفت با اسلام سیاسی، جوانی و سلامتی و خانواده ام را از دست داده ام و در معرض مرگ قرار گرفته ام و محروم از وکیل و طبیب و دارو هستم بدینوسیله از نهادهای مسیحی بین المللی و مدافعین حقوق بشر در ممالک مسیحی می خواهم تا صدایم را به جهانیان برسانند و مانع خفه کردنم به وسیله هیئت حاکمه جلاد و زورگوی ایران شوند.
سید حسین کاظمینی بروجردی
ایران- تهران- زندان اوین
آذر ماه 1392


www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

۱۳۹۲ دی ۸, یکشنبه

قطع داروی یک زندانی سیاسی که در اثر شکنجه بازجویان وزارت اطلاعات دچار بیماری عصبی است


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قطع داروهای اعصاب زندانی سیاسی ایرج محمدی بدستور بازجویان وزارت اطلاعات به منظور تحت فشار قرار دادن وی .
بیش از ۳ روز است که داروی اعصاب زندانی سیاسی ایرج محمدی  را قطع کرده اند و از این طریق این زندانی را تحت فشار قرار داده اند.او در طی ۸ ماه بازداشت در سلولهای انفرادی  بازداشتگاه مخفی ۸۱ رمضان اطلاعات سپاه ، تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان اطلاعات قرارداشت، بازجویان در حین بازجویی به سر وی ضرباتی وارد کرده اند که او دچار بیماری حاد مغزی و عصبی گردید و همچنان از آن رنج می برد.
او در طی چند روز گذشته چندین بار به بهداری زندان مراجعه نموده و خواهان گرفتن داروهایش شده است. اما فردی به نام یوسفی رئیس بهداری زندان مرکزی زاهدان از دادن داروها به وی خوداری می کند. لازم به یادآوری است یوسفی هیچ پیشینه تئوری و عملی پزشکی ندارد و پیش از این در اطلاعات زندان مشغول سرکوب زندانیان بود.
از طرفی دیگر پدر این زندانی در جریان جنگ دچار صدمات شیمیایی گردیده و چند روزی است به دلیل بیماری تنفسی در بیمارستان بستری است و این مسئله آقای محمدی را شدیدا نگران نموده است و خواهان ملاقات با پدرش در بیمارستان است ولی بازجویان مانع ملاقات وی با پدرش در بیمارستان هستند.
همچنین از آغاز فصل سرما برای تحت فشار قرار دادن زندانیان  به عمد آبگرم حمام زندان را قطع کرده اند و زندانیان چندین روز است که از استحمام محروم بوده و یا ناچار به استحمام زیر آب سرد هستند. همچنین وضعیت غذایی زندان فاجعه بار می باشد و وعده های غذایی از کیفیت و کمیت بسیار پایینی برخوردار است و در روزهای اخیر چندین بار به زندانیان شام داده نشده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قطع داروهای زندانی سیاسی،محروم کردن وی از ملاقات با پدربیمارش که در بیمارستان بستری است و ایجاد سایر شرایطهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی و عادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۸ دی۹۲ برابر با ۲۹ دسامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193