۱۳۹۲ شهریور ۹, شنبه

قتل ۳ هموطن بلوچ در شکنجه گاههای وزارت اطلاعات و آگاهی



بنابه گزارشات ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» در طی روزهای گذشته ۳ هموطن بلوچ در ایرانشهر توسط نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به قتل رسانده شدند.
چند روز گذشته مأمورین وزارت اطلاعات به  خانواده زردکوهی  درایرانشهر استان سیستان و بلوچستان وحشیانه یورش بردند و یکی از اعضای خانواده را با شلیک گلوله از نزدیک به قتل رساندند . بدلیل اعتراض خانواده به این جنایت ، ماموران وزارت اطلاعات عضو دیگر این خانواده به نام قاسم زردکوهی را بازداشت نمودند .
در طی روزهای گذشته مردم شهرایرانشهر نیز همراه با این  خانواده ، نسبت به قتل یکی از اعضای این  خانواده و دستگیری عضو دیگر آن  اعتراض کردند.اما مامورین وزارت اطلاعات  قاسم زرد کوهی را که بازداشت کرده بودند زیر شکنجه های وحشیانه به قتل رسانده  و پیکر او را به شرط آنکه هیچگونه مراسمی برای او گرفته نشود  و مراسم در سکوت مطلق  برگزار شود به آنها تحویل خواهند داد . نهایتا  جنازه وی به خانواده اش تحویل داده شد. جنایتهای مامورین وزارت اطلاعات باعث خشم مردم شهر شده است و جو این شهر را ملتهب نموده است.
از طرفی دیگر مامورین سرکوبگر ولی فقیه جوان دیگری را به نام ایوب دامنی به اتهام واهی فروش مواد مخدر دستگیر کردند و روز بعد پیکر خونین و شکنجه شده اش را به خانواده وی تحویل دادند.این جوان در ایرانشهر دستگیر و در اداره اگاهی این شهر زیر شکنجه به قتل رسانده شد.
سیاستهای سرکوبگرانه ولی فقیه رژیم آخوند علی خامنه ای علیه  اقوام و مذاهب مختلف در ایران  تهدید جدی   برای یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران بوجود آورده است .آخوند علی خامنه ای با سوء استفاده از دین اسلام به منظور ادامه حاکمیت فاشیستی و ضدبشری خود توسط شبکه های آخوندی در ایران به طور مستمر و در منطقه خاورمیانه مرتکب جنایت علیه بشریت می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قتل هموطنان بلوچ در ایرانشهر و سرکوب وحشیانه اقوام و مذاهب در ایران را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی که در لیست بین المللی ناقضین حقوق بشر قرار دارند به مراجع قضایی بین المللی است. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۹ شهریور ۱۳۹۲ برابر با ۳۱ اوت ۲۰۱۳



کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

۱۳۹۲ شهریور ۸, جمعه

«مرثیه ۶۷ » سروده شده توسط زندانی سیاسی ارژنگ داودی به مناسبت قتل عام زندانیان سیاسی سال ۶۷



سروده ای از زندانی سیاسی ارژنگ داودی محبوس در زندان مخوف بندرعباس  تحت عنوان «مرثیه ۶۷ » به مناسبت قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ بدستور خمینی، جنایتکار علیه بشریت  سروده شده است و برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان راه آزادی مردم ایران و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است .متن مرثیه به قرار زیر می باشد:
این مرثیه بسیار بلند که بخشی از آن تقدیم حضور می گردد به مناسبت کشتار ناجوانمردانه جوانان مبارز در دهه ۶۰ سروده شد و چون اوج بی رحمیها در قتل عام تابستان ۶۷ نمود یافت،تحت «مرثیه ۶۷ »  نام گذاری نموده ام.
تا دورجای حوصله سرخ تاریخ
کجای این دل خونین را بشکافم
که درد من از کوچ نابهنگام شاهدان شهر
خونی تر از آن است
که به ناله ی آهی کشدار
                               به درازنای ستم آرام گیرد
دردا ، دردا
کجای این دل خونین را
و کجای دل سرخ تاریخ را بشکافم

دریغا، دریغا
چه دستی بود
                  چه دست پلید نامردی

شگفتا، شگفتا
چه دستی بود
                 چه دست تباه بی رحمی
که این مایه ستیزه کرد
و داغی چنان سیاه
                  بر جگر باغی چنین سبز برنهاد

هیهات، هیهات
 اگر که تا دورجای حوصله ی جریحه دارجنگل
هرگز کسی چنین به جسارت
فرمان سیاه قتل عام سرخ کبوتران سپید را داده باشد
که تو
         پیر پریشان پندار
  به فتوای شوم مرگ
                            دردادی
حاشا، حاشا
 اگر که تا دورجای حوصله سرخ تاریخ
هرگز کسی چنین به وقاحت
به کشتار بی دریغ آزادی
                               برخاسته باشد
که تو
 اژدهاک پریشان پرداز
 با قساوتی تمام عیار
و تمام قد برخاستی.
دردا ، دردا
 کجای این دل خونین را
و کجای دل سرخ تاریخ را بشکافم
که گلوی تابستان را
 به درد می فشارد
غیض بغضی
که در سینه سار خاوران جاریست
به امید روزی که این مصیبت دردبار و تمامی ابعاد آن مورد تحقیق و بررسی دقیق قرار گرفته و کلیه دست اندرکاران آن مرده یا زنده ـ  به پای میز محاکمه تاریخ کشیده شوند.
ارژنگ داودی
شاعر ،نویسنده، شاعر و زندانی سیاسی
شهریور ۱۳۹۲



info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

۱۳۹۲ شهریور ۶, چهارشنبه

بیانیه زندانیان عقیدتی اهل سنت در مورد صدور حکم اعدام ۵ زندانی اهل سنت در زندان گوهردشت کرج



بینانیه زندانیان عقیدتی اهل سنت در مورد صدور حکم اعدام ۵ زندانی اهل سنت و همچنین صدور احکام سنگین علیه سایر زندانیان عقیدتی  در زندان گوهردشت کرج و تبلیغات فریبکارانه و  سوء استفاده از آزادی ۱۷ زندانی اهل سنت که محکومیت آنها پایان یافته است جهت  ارسال به سازمانهای حقوق بشری ،انتشار در رسانه ها و آگاهی افکار عمومی در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است. متن بیانیه به قرار زیر می باشد:
سیستم امنیتی رژیم ولی فقیه دوباره حقد و کینه خود را در بهترین فرصت نسبت به فعالان مذهبی سیاسی اهل سنت به نمایش گذاشت.
رژیم ولی فقیه روز چهارشنبه ۶ شهریور با آزاد کردن ۱۷ نفر از جوانان و دانشجویان اهل سنت بعد از به اتمام رساندن دوران محکومیت شان که توسط قاضی محمد مقیسه به مدت ۲۰ تا ۲۴ ماه به خاطر عقاید مذهبی محکوم شده بودند به صورتیکه وکلای آنها در شش  ماه اول وعده تبرئه شدنشان را داده بودند، بخشی دیگر از برنامه ۵۰ ساله سنی زدایی را به اجرا گذاشت.
بازجویان وزارت  اطلاعات همزمان با آزادی افراد بی گناه که دوران محکومیتشان به اتمام رسیده بود فرصت را غنیمت شمرده و حکم اعدام ۵ نفر دیگر از زندانیان اهل سنت  را صادر کرد و همچنین احکام سنگین   ۱۰ سال حبس دو نفر دیگر از فعالان اهل سنت را صادر کرد.
 چونکه در این زمان تمام توجهات به آزاد شدن تعدادی از زندانیان معطوف شده رژیم ظالم و فریبکار  فرصت را غنمیت شمرد تا زهر خودش  را بر پیکر اهل سنت وارد کند.
هر چند که آزاد شدن یک نفر از اهل سنت برای همه مسلمانان خوشحال کننده و تلاش برای آن لازم است اما باید غافل از آن نبود که سیستم اطلاعاتی در هر فرصتی  تلاش می کند که با اعمال فریبکارانه  جنایتهای خود را پنهان نماید و فشار را بر اهل سنت افزایش دهد .
در عین حال تمام مسلمانان دنیا باید بدانند که دشمنی رژیم ولی فقیه  با اهل سنت همچنان ادامه دارد و سعی می کند که بسیار زیرکانه پشت نقاب وحدت و مصلحت جنایتها و فشارها را  علیه اهل سنت  پیش ببرد.
زندانیان اهل سنت زندان رجایی شهر
شهریور ۱۳۹۲


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

اجرای حکم ضد بشری اعدام حداقل یک زندانی در زندان مرکزی بندرعباس



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران »  روز گذشته حداقل یک زندانی از بند جوانان زندان مرکزی بندرعباس در محوطه زندان به دار آویخته شد.
روز چهارشنبه ۶ شهریور ماه حداقل یک زندانی از بند جوانان زندان مرکزی بندر عباس به نام امیر الله یاری ۲۶ ساله که بیش از ۷ سال دراین  زندان، زندانی بود در محوطه زندان مرکزی بندرعباس به دار آویخته شد.
زندانی امیر الله یاری در طی این مدت ۲ بار پای جوبه دار برده شده بود ولی در آخرین لحظات حکم ضدبشری  اعدام  وی بدلیل عدم حضور و مخالفت خانواده شاکی  متوقف گردید.
در طی روزهای اخیر ده ها زندانی در زندانهای مختلف رژیم ولی فقیه به دار آویخته شدند . قوه قضاییه ولی فقیه فقط آمار تعداد محدودی از زندانیان اعدام شده را اعلام می کند در حالیکه  اکثر اعدام ها بصورت مخفیانه در زندانها صورت می گیرد.
موج جدید و لاینقطع اعدام ها در زمانی که آخوند روحانی شعار فریبکارانه اعتدال و تدبیر را سر می دهدبطور جنون امیزی  آغاز و ادامه دارد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، موج جدید و مستمر اعدامها در ایران که با تایید و  دستور آخوند صادق لاریجانی از جنایتکاران علیه بشریت که نام وی در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر قرار دارد صورت می گیرد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۷ شهریور ۱۳۹۲ برابر با  ۲۹ اوت ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193