۱۳۹۲ فروردین ۱۱, یکشنبه

خودزنی یک زندانی در اعتراض به شرایط قرون وسطایی و عدم رسیدگی حقوقی به پرونده اش



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» خود زنی یک زندانی به خاطر شرایط قرون وسطایی و غیر قابل تحمل حاکم بر زندان مرکزی بندر عباس.
غروب روز جمعه ۱۰ فروردین ماه زندانی علی سلیمانی ۳۰ ساله، که ۲ سال است در بند ۱  زندان مرکزی بندرعباس زندانی است ،برای رهایی یافتن از شرایط ضد بشری و طاقت فرسا و عدم رسیدگی حقوقی به پرونده اش  اقدام به خود زنی نمود. همبندیان این زندانی در حالی متوجه شدند که وی دچار خونریزی شدید بود و در آخرین لحظات حیاتش بسر می برد و بلافاصله با فریاد و اعتراض ،افسر نگهبان را وادار کردند که او را به بهداری زندان منتقل کند.
شرایط و وضعیت در زندان مرکزی بندرعباس قرون وسطایی، ضد بشری و غیر قابل تحمل می باشد.
به زندانیان طی روز فقط ۲ قرص کوچک نان  داده می شود که حتی حداقل  نیازهای جسمی آنها را تامین نمی کند.آب نوشیدنی زندان کدر، بد بو و غیر قابل نوشیدن بوده  و این مسئله باعث شده است که اکثر زندانیان دچار بیماریهای گوارشی ، کلیوی و سایر بیماریها شوند.هر بطری آب معدنی در فروشگاه  زندان به قیمت ۱۰۰۰ تومان به زندانیان فروخته می شود.
اکثر اوقات آب و برق در زندان قطع می باشد و در روز فقط ۲ ساعت آب گرم برای استحمام صدها زندانی وجود دارد. که اکثرا در اختیار کسانی که برای زندانبانان خبرچینی می کنند قرارداده می شود  و سایر زندانیان بی دفاع از امکان استحمام با آب گرم محروم هستند.
زندانیان از داشتن یخچال در سلولهای خود که با هزینه های شخصی خود آنها  تامین می شود محروم هستند و قادر به نگهداری مواد غذایی کنسروی  که از فروشگاه زندان خریداری می کنند نسیتند.زندانیان ناچار هستند قالبهای یخ را که ماهیانه ۱۵۰۰۰ تومان بابت آن پرداخت می کنند را در جعبه هایی نگهداری کنند تا بتوانند آب سرد در تابستان داشته باشند.
از طرفی دیگر معدود تخت خوابهای موجود در سلولها ،توسط باندهای مافیایی زندان و خبرچینان به قیمت های نجومی به زندانیان فروخته  می شود هر تخت معادل  با ۶۰۰۰۰ تومان است.
از اوایل عید نوروز فاضلابهای بندهای ۱ و ۳ مسدود شده است و آب فاضلاب ،راهروها و تا دم درب سلولها را فراگرفته است و بوی تهوع آور و غیر قابل تحمل تمام فضای آنجا را فراگرفته است اما زندانبانان ولی فقیه آخوند علی خامنه ای هیچ اقدامی برای حل این مشکل نمی کنند.این مسئله می تواند منجر به شیوع بیماریهای عفونی و خطرناک شود و جان تمامی زندانیان را به خطر اندازد.
علاوه بر مواردی که بطور بسیار خلاصه به آن اشاره شد، ضرب و شتم ، اذیت وآزار زندانیان حتی در ایام عید نوروز پایانی ندارد. شکنجه های جسمی و روحی توسط یکی از شکنجه گران قدیمی این زندان که در حال حاضر رئیس بازرسی زندان است اعمال می شود . این جنایتکار علیه بشریت فردی به نام حاج رضا محمودی حدودا ۴۹ ساله می باشد.
شکنجه گر قصی القلب و ضدبشر حاج رضا محمودی خود مستقیما در شکنجه زندانیان عادی و سیاسی نقش دارد .وی همچنین در هر بندی اقدام به تشکیل باندهای مافیایی نموده  که در توزیع مواد مخدر،سرکوب زندانیان معترض و خبر چینی نقش دارند.باندهای مافیایی به عنوان رئیس بند و وکیل بند منصوب می شوند و تمامی امکانات لازم  برای سرکوب سایر زندانیان در اختیار خبر چینان قرار داده شده است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد شرایط قرون وسطایی و طاقت فرسا که باعث خودزنی زندانیان بی دفاع می شود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواهان احاله پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه های کیفری بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۲  فروردین ۹۲ برابر با ۳۱  مارس ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

۱۳۹۲ فروردین ۸, پنجشنبه

بی خبری مطلق از وضعیت و شرایط خانواده های دهه ۶۰ دستگیرشده و فرزندانشان



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» بی خبری مطلق از خانواده های دهه ۶۰ دستگیر شده  که در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات تحت شکنجه قرار دارند.
علیرغم گذشت نزدیک به ۴۰ روز از یورش وحشیانه و دستگیری ۵ نفر از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ و فرزندانشان هنوز خانواده های آنها موفق به ملاقات با عزیزان خود که در سلولهای انفرادی شکنجه گاه ولی فقیه در بند ۲۰۹  زندان اوین محبوس هستند ، نشده اند.از لحظه دستگیری تا به حال خانواده های آنها تقریبا بطور  روزانه به دادستانی ولی فقیه و زندان اوین مراجعه کرده اند و خواستار آزادی عزیزانشان و اطلاع از وضعیت آنها شده اند .
اما عباس جعفری دولت آبادی از جنایتکاران علیه بشریت که نام وی در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشری قرار دارد  از روبرو شدن و پاسخ دادن به خانواده خوداری می کند و در این مدت تنها منشی وی  با برخوردهای توهین آمیز و غیر انسانی به خانواده ها  پاسخ می دهد.دادستانی ولی فقیه حتی علت دستگیری آنها را به خانواده هایشان اعلام نمی کند.
یکی از شیوه های غیر انسانی بازجویان ولی فقیه بخصوص آخوندی با نام مستعار علوی و سعید شیخان که علیه دستگیر شدگان در شکنجه گاه ۲۰۹ بکار می برند، شکنجه جسمی و روحی فرزندان و یا مادران آنها مقابل چشمان یکدیگر برای  گرفتن اعترافات تلویزیونی است. این شیوه ی لو رفته بطور سیستماتیک توسط بازجویان ولی فقیه بکار برده می شود .
دستگیر شدگان عبارتند از خانم اکرم سنجری ۵۵ ساله از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ ،او مبتلا به بیماری دیابت بوده و شکنجه گران ولی فقیه معمولا برای تحت فشار قرار دادن او ، وی را از درمان محروم می کنند و فرزندش میلاد یزدان نژاد ۱۷ ساله ،خانم دینا کرمی حدودا ۵۰ ساله و فرزندش حنیف عطارزاده و یکی از جوانان دیگر به نام عاصف رضاییان ۱۸ ساله . پدر عاصف از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است.
روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه حوالی ساعت ۰۶:۳۰ صبح انبوهی از مأموران وزارت اطلاعات ولی فقیه به منازل این دستگیرشدگان یورش بردند و بدون اینکه به خانواده های آنها علت دستگیری را بگویند آنها را به شکنجه گاه اوین منتقل کردند .
یکی از مسئولین و سربازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه که بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی آنها را به عهده دارد آخوندی شکنجه گر و جنایتکار علیه بشریت با نام مستعارعلوی است .ولی فقیه آخوند علی خامنه ای از طریق آخوند مصلحی وزیر منصوبش در وزارت اطلاعات و شکنجه گران تحت امر وی مشغول قتل و شکنجه جسمی و روحی علیه مردم ایران در شکنجه گاههای مختلف می باشد.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطری که جان دستگیر شدگان را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع بین المللی قضایی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۸  فروردین ۹۲ برابر با ۲۸ مارس ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

۱۳۹۲ فروردین ۶, سه‌شنبه

ممانعت از درمان زندانی سیاسی دهه ۶۰ مبتلا به بیماری سرطان توسط دادستان ولی فقیه



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی در شرایط حاد جسمی بسر می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان ولی فقیه مانع انتقال او به بیمارستان و درمان وی هستند.
اخیرا بیماری زندانی سیاسی علی معزی۵۹ ساله که از بیماری سرطان پروستات رنج می برد شدت یافته  و کلیه های وی دچار خونریزی شده است.اما باز جویان وزارت اطلاعات و بخصوص دادستان ولی فقیه عباس جعفری دولت آبادی که از جنایتکاران علیه بشریت و نام وی در لیست بین المللی ناقضین حقوق بشر می باشد مانع انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستانهای خارج از زندان و درمان وی هستند. زندانی سیاسی علی معزی قبل ازآخرین دستگیری ، تازه مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و تحت  نظر یک متخصص  بود. پزشک متخصص وی آمپولهایی برای وی تجویز کرده بود تا سرطان پروستات وی را مهار نماید.
اما آخوندی با نام مستعار علوی که از مسئولین وزارت اطلاعات و شکنجه گر بند ۲۰۹ می باشد به منظور زجرکش کردن وی ، مانع تزریق آنها شد واین مسئله منجر به گسترش سرطان وی شده است.
از طرفی دیگر صلواتی معروف به قاضی مرگ نزدیک به ۶ ماه است که او را از ملاقات با خانواده اش محروم نموده است .علت این محرومیت عدم حضوراین زندانی سیاسی در دادگاه فرمایشی ولی فقیه که رئیس آن قاضی مرگ صلواتی است، می باشد.صلواتی قاضی مرگ  روز ۲۹ اسفند ماه بدون حضور آقای معزی در دادگاه بصورت غیابی او را محاکمه نمود و  اتهاماتی مانند محاربه و همچنین اتهاماتی که پیش از این علیه وی بکار برده بود و به خاطر آن چند سال در زندان بسر برد را دوباره تکرار نموده است.
زندانی سیاسی علی معزی اعلام نموده است که  دادگاه های فرمایشی ولی فقیه را به رسمیت نمی شناسد و به این دلیل تقاضای تجدید نظر  نخواهد کرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطر جدی که جان این زندانی سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد می خواهد که پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و سایر آخوندهای همدست وی را به دادگاههای  بین المللی احاله دهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۶  فروردین ۹۲ برابر با ۲۶مارس۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه

تخریب مقبره پدربزرگ آقای کاظمینی بروجردی توسط عوامل ولی فقیه


گزارش ارسالی جهت انتشار و اطلاع عموم در اختیار فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران قرار گرفته است متن اطلاعیه به قرار زیر می باشد :
ماموران و عوامل وابسته به حکومت روز جمعه، طی یک اقدام ددمنشانه به مقبره آیت الله سید طاهر کاظمینی بروجردی، واقع در قبرستان جان آباد بروجرد حمله کرده و پس از شکستن شیشه های این مقبره، قصد تخریب و به اتش کشیدن این مقبره را داشتند که از طرف تعدادی از مردم ممانعت گردید. مرحوم آیت الله سید طاهر کاظمینی بروجردی پدر بزرگ آقای سید حسین کاظمینی بروجردی، زندانی مشهور عقیدتی می باشد که هفت سال است در زندان ولایت فقیه زندانی است. سید طاهر  روحانی مشهور پیش از انقلاب و از مخالفان برقراری حکومت دینی بود که درست دو ماه پس از روی کار آمدن خمینی درگذشت.
در مراسم تشییع جنازه ایشان به نقل از جراید وقت بیش از صد هزار نفر از مردم شهرهای تهران، قم و بروجرد شرکت داشتند که به پاس گرامیداشت وی مقبره ای بر مزار وی در جان آباد بروجرد ساخته شد. در سال های پس از انقلاب فرزند ایشان آیت الله سید محمدعلی کاظمینی بروجردی نیز به شدت با نظام دینی مخالفت ورزید و به نشانه اعتراض گوشه نشینی اختیار کرد و در نهایت به دست رژیم در سال 81 کشته شد. از طرف دیگر نوه ایشان آقای سید حسین کاظمنی بروجردی هم بارها به خاطر ادامه راه اجداد خود و مخالفت با استبداد مذهبی مورد تعقیب و آزار قرار گرفت که آخرین بار در سال 1385 به همراه صدها نفر از هواداران خود سرکوب و زندانی گردید و تا کنون هفت سال است که بدون حتی یک روز مرخصی، پیوسته در زندان به سر می برد. 
تخریب و آتش زدن مقبره یک عالم بزرگ شیعه از سوی رژیم، نشانگر عمق کینه ورزی و دشمنی رژیم با این خاندان است و همین طور زنگ خطری است که نشان می دهد حکومتی که کینه توزانه به مقبره مخالف خود که حدود 35 سال پیش درگذشته است، این چنین تعدی می نماید چه رفتاری با مخالفین خود در زندان ها و به ویژه آقای کاظمینی بروجردی که همچنان علیرغم بیماریهای جدی بسیار حتی از درون زندان به مبارزه خود ادامه میدهد، خواهد داشت.
به اين وسیله ضمن محكوم نمودن این بی حرمتی به مزار یک عالم بزرگ شیعه ، نگرانی خود را نسبت به ادامه نگهداری آقای حسین کاظمینی بروجردی در زندان  اعلام می نماییم کما اینکه پیش از این نیز در طول این 7 سال بارها مورد سوء قصد قرارگرفته اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۵  فروردین ۹۲ برابر با ۲۵ مارس۲۰۱۳

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193