۱۳۹۱ اسفند ۹, چهارشنبه

یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان بی دفاع و به سرقت بردن حداقل وسایل شخصی آنها



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق و دمکراسی در ایران» روز گذشته انبوهی از نیروهای گارد به یکی از بندهای زندان زاهدان یورش بردند و با برخوردهای وحشیانه ، حداقل وسایل شخصی زندانیان  را به سرقت بردند.
روز سه شنبه ۸ اسفند ماه حوالی ساعت ۰۹:۰۰ صبح بیش از ۷۰  نفر از گارد ویژه و پاسداربندها به بند ۳ زندان زاهدان یورش بردند. آنها ابتدا تمامی زندانیان را از بند ۳ خارج نمودند و با ضرب و شتم و برخوردهای وحشیانه آنها را  به محوطه زندان منتقل کردند. این در حالی است که تعداد زیادی از زندانیان بیمار و مسن می باشند و برای مدت طولانی و عدم امکان استفاده از سرویسهای بهداشتی  در زیر تابش شدید آفتاب قرار  دادند.
گارد ویژه زندان و پاسداربندها که بیش از ۷۰ نفر بودند تمامی وسایل شخصی زندانیان را به عمد پخش و تخریب  نمودند و بعضی از وسایل شخصی زندانیان را به سرقت بردند. از جمله وسایل شخصی که از زندانیان به سرقت برده شد کارت تلفن می باشد که تنها وسیله تماس زندانیان با خانواده هایشان می باشد.بعد از مدتی همین کارتها  به قیمت گرانتری به زندانیان توسط پاسداربندها فروخته می شود.
این یورش وحشیانه و دستور ضرب و شتم ،برخوردهای وحشیانه ، تخریب و سرقت وسایل شخصی زندانیان زیر نظرخسروی رئیس زندان، غلامی رئیس اطلاعات زندان و محمد ناروئی رئیس بازرسی زندان صورت گرفت.
زندانی سیاسی ایرج محمدی در این بند زندانی می باشد و به عمد تمامی کارتهای تلفن وی و سایر وسایل شخصی وی را به سرقت بردند.
از طرفی دیگر روز یکشنبه ۷ اسفند ماه زندانیان در اعتراض به اینکه غذایی که به عنوان  شام به آنها داده شد بود بوی بد نفت می داد از گرفتن غذا خوداری کردند و غذا را پس دادند واعتراضات گسترده در بندهای ۵،۳،۲ صورت گرفت. شام آنها گوجه فرنگی سرخ شده بود.زندانیان زندان زاهدان به دلیل کاهش کمی و کیفی غذای زندان دچار سوء تغذیه می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه گارد ویژه زندان به زندانیان بی دفاع و ضرب وشتم و به سرقت بردن وسایل شخصی آنها  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی که  در اعدام وشکنجه مردم ایران  شریک هستند به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۹  اسفند ۹۱ برابر با ۲۷ فوریه ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



Info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

مرگ یک زندانی جوان در زندان زاهدان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق و دمکراسی در ایران» عدم انتقال به بیمارستان و  رسیدگی پزشکی یک زندانی جوان وبی دفاع زندان زاهدان منجر به مرگ این زندانی گردید.
یکشنبه شب ۶ اسفند ماه زندانی مهدی نگاری ۲۷ ساله که مدتی  بصورت بلاتکلیف در بند ۲ زندان زاهدان زندانی بود وضعیت جسمی اش رو به وخامت گذاشت به حدی که پاسداربندها او را به بهداری زندان منتقل کردند.اما بهداری زندان فاقد امکانات اولیه پزشکی است و فردی که مسئول بهداری زندان است از اعضای اطلاعات زندان می باشد و فاقد دانش امداد و پزشکی است.
زندانی مهدی نگاری در حالی که دچار تشنج شدید شده بود و می بایست به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل می شد ابراهیم یوسفی رئیس بهداری زندان از انتقال وی ممانعت کرد و حدودا ۳ ساعت بعد این زندانی بی دفاع در بهداری زندان جان باخت و فی الواقع به قتل رسانده شد.
ابراهیم یوسفی رئیس بهداری زندان با اقدامات ضد انسانی و ممانعت از درمان وانتقال زندانیان به بیمارستانهای خارج از زندان منجر به قتل چند زندانی شده است و یا اینکه زندانیان ، دچار نقض عضو و ضایعات غیر قابل جبران شده اند.
سیاست اعدام های گروهی و اعدام  زندانیان سیاسی،دستگیریهای گسترده، عدم درمان زندانیان که منجر به زجر کش کردن آنها می شود توسط آخوند علی خامنه ای از جنایتکاران علیه بشریت علیه مردم ایران و مردم منطقه گرفته می شود  این سیاست توسط آخوند صادق لاریجانی از جنایتکاران علیه بشریت که نام وی در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر می باشد، آخوند مصلحی وزیر اطلاعات که شکنجه گران تحت فرمان وی به منازل مردم یورش می برند و دستگیر شدگان را در شکنجه گاه های وزارت اطلاعات وادار به اعترافات دروغین نموده تا علیه آنها پرونده سازی نماید به اجرا گذاشته می شود.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان بی دفاع که بصورت سیستماتیک در زندانهای  ولی فقیه آخوند علی خامنه ای صورت می پذیرد و تا به حال منجر به قتل تعداد بیشماری از زندانیان سیاسی شده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی که  در اعدام وشکنجه مردم ایران  شریک هستند به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۸  اسفند ۹۱ برابر با ۲۶ فوریه ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



Info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

۱۳۹۱ اسفند ۷, دوشنبه

اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی در زندان مخوف ولی فقیه در زاهدان



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق و دمکراسی در ایران» یک زندانی سیاسی هموطن کرد که به زندان مرکزی زاهدان تبعید شده است در اعتراض به شرایط قرون وسطای و غیر انسانی حاکم بر زندان و عدم دادن مر خصی اقدام به اعتصاب غذای  نمود.
روز دوشنبه ۷ اسفند ماه زندانی سیاسی کرد امیر طالب مشهور به امیر خان در اعتراض به شرایط غیر انسانی و عدم دادن مرخصی به وی دست به اعتصاب غذا نمود. خسروی رئیس زندان زاهدان به جای رسیدگی به خواسته های به حق و انسانی این زندانی او را به سلولهای انفرادی معروف به بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل کرد.
 او به اتهام همکاری با احزاب کرد بیش از ۳،۵ پیش  دستگیر شد و در دادگاه انقلاب  ارومیه به حکم سنگین و ضد انسانی  ۶ سال زندان و تبعید به زندان مرکزی زاهدان محکوم شد.
زندانی اسیاسی امیر طالب بیش از ۳ سال و ۶ ماه است که در زندان مرکزی زاهدان زندانی می باشد. او از حقوق اولیه انسانی خود محروم می باشد خانواده  او به دلیل دوری راه و هزینه های زیاد قادر به ملاقات با وی نیستند.
سلولهای  انفرادی بند قرنطینه زاهدان فاقد امکانات اولیه انسانی می باشد . زندانی باید بر روی زمین فاقد هرگونه پوشش استراحت کند و تنها یک پتوی کثیف و آلوده به شپش و ساس به زندانی داده می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم رسیدگی به خواسته های به حق زندانیان سیاسی و وادار کردن آنها به اعتصاب غذا و انتقال زندانی سیاسی اعتصاب غذا کننده  به سلولهای انفرادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی که  در اعدام وشکنجه مردم ایران  شریک هستند به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۷  اسفند ۹۱ برابر با ۲۵ فوریه ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



Info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

زندانیان سیاسی زاهدان از اجلاس ۵+۱ خواستار دخالت دادن مسئله نقض حقوق بشر در مذاکراتی آتی شدند



زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان طی بیانیه ای که چهت ارسال و انتشار در رسانه ها در اختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده اند از اجلاس آتی ۵+۱ خواستار آن شدند که در مذاکرات خود با رژیم ولی فقیه مسئله نقض حقوق بشر را در صدر مذاکرات خود قرار دهند. متن بیانیه به قرار زیر می باشد:
اعضاء محترم کشورهای ۵+۱  و ریاست محترم اجلاس مذاکرات هسته ای با ایران ،
با سلام ،
اطلاع پیدا کردیم مذاکرات هسته ای شما با ایران در روز۸ اسفند برابر با ۲۶ فوریه ماه جاری آغاز خواهد شد .از آنجا که ما زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی زاهدان در شرایط فاجعه بار و غیر انسانی بسر می بریم و  با تهمت های ناروا  به حبس های بسیارسنگین محکوم شده ایم و از تمام حقوق شهروندی محروم شده ایم.
 تقاضا داریم :
وضعیت نقض حقوق بشر جز لاینفک گفتگوهای آتی شما باشد و همچنین آزادی ما زندانیان سیاسی سرلوحه کارتان قرار گرفته و اقدام عملی صورت گیرد .
امروزه رعایت حقوق بشر یکی از اصول سازمان ملل و کشورهای مدافع حقوق بشر بوده و هست و ما خواهانیم در این شرایط سخت اقتصادی در ایران بیشتر از این نقض حقوق بشر و آزادیهای فردی در کشور ما پایمال نگردد و خواسته های ما را به گوش جهان و جهانیان برسانید .
زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان
اسفند۹۱




  
Info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193