۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان ولی فقیه ازآزادی کارمندان زندانی پالایشگاه بندرعباس



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »ممانعت  بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان ولی فقیه  از آزادی سه کارمند ارشد و باسابقه پالایشگاه بندرعباس علیرغم تعیین وثیقه های سنگین مالی
روز پنجشنبه ۵ بهمن ماه برای دومین بار ۳ کارمند ارشد و با سابقه پالایشگاه بندر عباس به شعبه اول بازپرسی دادسرای انقلاب برده شدند و برای مدت طولانی مورد بازپرسی مجدد قرار گرفتند.در صورتیکه پیش از این ،همین شعبه  برای آنها وثیقه های سنگین تعیین کرده بود و خانواده های آنها برای رهایی عزیزانشان از شرایط قرون وسطایی زندان ، با مراجعه به این شعبه قصد تودیع وثیقه ها را داشتند.
آقای اکبر زبردست پدر محسن زبر دست که ۷۳ ساله و ساکن اصفهان است به محض اطلاع از صدور قرار وثیقه برای رهایی فرزندش از زندان به بندر عباس آمده  وی  هر روز به دادگاه انقلاب مراجعه می کند ولی او را سردوانده  و وثیقه را نمی پذیرند و در این زمستان این پیر مرد را سرگردان نموده اند.
دادستان سرکوبگر ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در بندر عباس که فردی بنام اسدی است از پذیرش وثیقه تعیین شده توسط دادسرای انقلاب تحت نظارتش مخالفت به عمل می آورد.
تمامی تصمیمات در مورد فعالین کارگری توسط بازجویان وزارت اطلاعات گرفته می شود و بوسیله افرادی که تحت نام دادستان و قاضی می باشند ابلاغ می گردد.
در حال حاضر در اکثر تاسیسات نفتی ایران ناراضایتی ها رو به افزایش است و اخیرا بصورت اعتراضات و اعتصابات در  پالایشگاه های مختلف کشور مانند پالایشگاه آبادان، بندر ماهشهر، کنگان ، بندر عباس و سایر نقاط بروز نموده است.
این دستگیریها که اخیرا در پالایشگاه بندر عباس روی داده است به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در میان پرسنل تاسیسات نفتی  و مهار اعتراضات و اعتصابات آنها می باشد .دستگیری کارمندان ارشد و باسابقه پالایشگاه بندرعباس یک نوع گروگان گیری است .  این شیوه ضد بشری  پیش از این در مورد شرکت واحد تهران ، نیشکر هفت تپه بکار برده شد.
تنها درآمد رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  برای سرکوب خونین مردم ایران و ایجاد شکنجه گاه ها و زندانها و پرداخت حقوق شکنجه گران ازمهمترین منابع طبیعی مردم ایران یعنی نفت است و اعتراضات و اعتصابات اخیر، رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای را به وحشت انداخته است.
تشکلهای کارگری موجود در تاسیسات مختلف شرکت نفت ایران اعلام کردند که مرعوب این شرایط نخواهند شد و در صورت آزاد نشدن همکارانشان در آینده نزدیک شاهد گسترش و شدت یافتن اعتراضات و اعتصابات در مناطق مختلف کشور خواهند بود .و آنان که فکر می کنند با دستگیری و بکار بردن شیوه هایی که در مورد شرکت واحد تهران و نیشکر هفت تپه استفاده شد می توانند اعتصابات و اعتراضات را مهار کنند سخت در اشتباه هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری، قرار دادن در سلولهای انفرادی ، شکنجه های جسمی و روحی و وادار کردن به اعترافات تلویزیونی و عدم آزادی سه کارمند پالایشگاه بندرعباس را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد خواستار اقدام فوری و عملی برای آزادی آنها می باشد.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۱ بهمن ۹۱ برابر با ۳۰ ژانویه ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
سازمان جهانی کار
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

۱۳۹۱ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

اعدام مخفیانه حداقل یک زندانی در زندان گوهردشت کرج



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» اعدام مخفیانه حداقل یک زندانی در زندان گوهردشت کرج
روز یکشنبه ۸ بهمن ماه  حداقل یک زندانی در محوطه  زندان گوهردشت کرج به دار آویخته شد. این زندانی مسعود علی مرادی نام داشت و متولد سال ۱۳۶۳ بود او نزدیک به ۵ سال بود که در بند ۶  زندان گوهردشت کرج در زندان بسر می برد.
گزارشات تایید نشده حاکی از آن است که تعداد نامشخصی از زندانیان روز شنبه ۷ بهمن ماه  به سلولهای انفرادی بند ۵ منتقل شدند. انتقال این زندانیان کاملا مخفیانه و با فریب آنها و همبندیان صورت گرفته شده بود به زندانیان گفته شده بود که آنها را برای اعزام به دادگاه به بیرون از زندان می برند .
رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی که مشغول  جنایت علیه بشریت در ایران هستند در طی روزهای گذشته اقدام به اعمال وحشیانه و هولناکی مانند قطع دست ،قطع انگشتان ، اعدام  در ملاء عام و همچنین اعدام های گروهی زده اند. اکثر اعدام ها بصورت مخفی صورت می گیرد و رژیم ولی فقیه آنها را اعلام نمی کند.
هدف از این اعدام ها ایجاد  فضای رعب و وحشت در جامعه می باشد . رژیم ولی فقیه به نزدیک بودن انفجار عمومی مردم ایران پی برده است و فکر می کند که  تنها ابزار مقابله با آن انجام اعمال ضدبشری و هولناک در معابر عمومی  است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعمال هولناک و قرون وسطایی که توسط آخوند علی خامنه ای وآخوندهای همدست وی صورت می گیرد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کندو از دبیر کل، کمیسر عالی ، و گزارشگر ویژه حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوندها به دادگاه های جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ بهمن ۹۱ برابر با ۲۹ ژانویه ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

تقاضای بازدید مقامات کمیساریای عالی حقوق بشر برای مشخص شدن حقیقت هتل بودن و یا دخمه های قرون وسطایی ولی فقیه؟!



 به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل
به دنبال انتشار خبر بازدید ۶ ساعته کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از بند ۲۰۹ و  ۳۵۰ زندان اوین و اعلام گزارش کمیته فوق مبنی بر رضایت بخش بودن وضعیت زندانها و حتی فراتر از همه اینها یکی از نمایندگان به نام صفر نعمتی اعلام داشته که زندانها مثل یک هتل می باشند؟!
اینجانبان زندانیان سیاسی محبوس در زندان زاهدان اعلام می نماییم که وضعیتمان در زندان زاهدان خیلی بغرنج و عذاب آور بوده ودارای مشکلات عدیده ای بهداشتی، درمانی ، تغذیه و از همه مهمتر مشکلات غذایی و حقوقی می باشیم و هیچگونه دسترسی به روزنامه های دولتی و کتاب را نداشته و متاسفانه همه ما در یک بند نگهداری نشده و بصورت جدا از هم و در بندهای مختلف نگهداری می شویم و نوع رفتار زندانبانان با ما انسانی و قانونی نبوده و با عنایت به اینکه کشور ایران یکی از امضاء کنندگان معاهده حقوق بشر می باشد. ولی با اینجانبان طبق قرار داد های بین المللی رفتار نمی شود و حقوق ما به عنوان یک زندانی تضییع می گردد.
لذا از مقامات محترم کمیسریای حقوق بشر تقاضامندیم با توجه به تجارب ارزنده ای که در امر بازدید از زندانها دارید از وضعیت ما در این زندان بازدید نموده تا همه دنیا بداند که ما در حال مرگ تدریجی در این زندان می باشیم و متاسفانه هیچ بازرسی از وضعیت ما توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران صورت نمی گیرد .
ودر پاسخ به گزارش کمیته امنیت ملی مجلس و اظهارات آن نماینده  که وضعیت زندانها را به هتل تشبیه نموده بود اعلام می داریم که شما واقعیت را گفته اید چون در جایی که  آقا زاده ها و کلاهبرداران میلیاردی و مافیای مواد مخدر نگهداری می شوند باید شبیه هتل باشد.ولی اگر واقعا به خاطر خدمت و انجام وظیفه از زندانها بازدید می کنید شما را به بازرسی بازداشتگاههای وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در شهرستانها و مراکز استانها بخصوص زندان زاهدان دعوت می نماییم.
و در پایان آرزومندیم که چنین هتلی نصیب شما آقایان هم بشود تا بیشتر از وضعیت ما آگاه شویم.
زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان
۷ بهمن  ۹۱

امضا گنندگان: زندانیان سیاسی عبدالوهاب ریگی ، عبدالغنی گنگوزه ای،حبیب ریگی ، امیر طالبی، احمد پولادخانی ، ایرج محمدی ، محمد امین آگوشی ، ناظر ملازهی، حامد وکالت ، عبدالخالق جفادار، ایوب بهرام زهی ، سلمان میایی ، مهر الله ریگی ، عماد ملازهی ،عابد میر بلوچ زهی


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

گزارشی از وضعیت و شرایط زندان قرون وسطایی بندر عباس



گزارشی از وضعیت و شرایط زندانیان سیاسی و عادی در زندان مخوف و قرون وسطایی رژیم ولی فقیه در بندر عباس ، این گزارش به ابعاد و حشتناک و غیر انسانی در این زندان  پرداخته است .این گزارش توسط زندانی سیاسی ارژنگ داودی تهیه و جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  قرار داده شده است. متن گزارش به قرار زیر می باشد:
رژیم حاکم بر ایران مدعی است که قله های دانش را فتح کرده اما در زندان مرکزی بندر عباس که تا تنگه استراتژیک هرمز و آب های نیلگون خلیج فارس کمتر از چند کیلومتر فاصله دارد . معلوم نیست زندانیان بخت برگشته در فصل زمستان با ابتدایی ترین مشکلات از جمله قطعی مداوم آب و برق دست به گریبان هستند در فصل تابستان چه ها می کشند؟!
خاطر نشان می سازد بدین علت که آب لوله کشی شهری در بندر عباس بسیار بدتر، بد بو و غیره بهداشتی است از آن صرفا برای شستشو،نظافت و استحمام استفاده می شود و مردم در صورت استطاعت مالی ناچارند  آب آشامیدنی خود را خریداری نمایند که هر بطری۱.۵  لیتری آن ۶۰۰ تومان هزینه دارد و در غیر اینصورت بایستی آب را جوشانده و پس از سرد شدن مصرف نمایند.
ساختار زندان مرکزی بندر عباس :
پوسته سخت زندان به ساختمان اصلی زندان می گویند که هر بخش آن دارای یک جفت درب آهنی می باشد. این پوسته از ۱۰ بند تشکیل شده است که به ترتیب بندهای ۱۰،۹،۸،۷،۶،۵،۴،۳،۲،۱می باشد. ولی بندهای کارگری ،رای باز ،آشپزخانه ، نظامی و زنان خارج از این پوسته قرار دارد. 
در هر یک از بندهای فرد در کوه سخت زندان یعنی بندهای شماره ۱ ، ۳، ۵، ۷ ،۹، ۱۱ به طور متوسط ۱۶۰ زندانی و در بندهای زوج یعنی بندهای ۲، ۴، ۶، ۸ و ۱۰ که کمی بزرگتر است حداقل ۲۳۰ زندانی نگهداری می شوند.
وضعیت بهداشتی زندان:
در هر یک از بندهای فرد ۴ توالت و ۴ حمام کوچک وجود دارد که ابعاد آنها  از ۸۰ در۸۰ سانتیمتر تجاوز نمی کند و آنقدر کثیف و کهنه هستند و آنچنان کبره بسته اند  که در هنگام استفاده از آنها به زندانی حالت تهوع دست می دهد و این حقیقت در تمام بندهای این زندان به قدری مشهود است که بازرسان اداره بهداشت که گهگاهی برای خالی نبودن عریضه ودریافت حق ماموریت به زندان مراجعه می کنند حاضر نیستند با استفاده از ماسک هم از سالنهای بند بازدید کنند چه رسد به محل سرویسهای دستشویی وبویژه  نگاهی هر چند   ریز به حمامها و توالتها.
در هر یک از بندهای فرد زندان که گفته شد ۴ توالت کوچک وجود دارد اگر قرار بر این باشد که هر زندانی ۳ بار در روز یعنی فقط صبح و ظهر و شب به دستشویی برود و مدت زمان  هر نوبت استفاده نیز ۳ دقیقه منظور شود با محاسبات ساده زیر :
۴۸۰=۳*۱۶۰ تعداد موارد  استفاده از دستشویی در روز  
۱۲۰=۴÷۴۸۰ موارد استفاده از هر دستشویی در روز
۲=۶۰÷۱۲۰ مدت زمان استفاده در ساعت
معلوم می شود که در هر نوبت استفاده از دستشویی نفر آخر بایستی حداقل ۲ ساعت و برای ۳ نوبت در روز جمعا حدود ۶ ساعت باید در صف انتظار بماند ؟!
از طرفی دیگر فاضلابهای بند ۱  ،۳ ، ۵ ، ۷ از روز سه شنبه بالا زده و به همین علت آمار گیری از زندانیان از صبح چهارشنبه ۴ بهمن ۹۱ طبق روال معمول زندلن بندرعباس در هواخوری انجام نمی شود و در سالنها از تعداد زندانیان آمار گرفته می شود بوی تعفن که در سالن پیچیده زندانیان را کلافه کرده و بطوی که اگر تاکنون  اصطلاحا گفته می شد زندانیان با اعمال شاقه حالا دیگر باید زندانیان با تنفس شاقه را هم به ادبیات زندانبانی در رژیم خامنه ای افزود.

اینک با توجه به موارد زیر :
الف ـ همه روزه با قطع آب مواجه هستند و بعضی روزها ۷ ساعت قطعی آب وجود دارد
ب ـ : اکثر روزها چند ساعت برق قطع می شود که به نوبه خود موجب قطع آب نیز می شود
ج ـ بیش از ۳ ماه است که مواد شوینده اعم از صابون ، پودررختشویی ، مایع دستشویی ، مایع ظرفشویی و ضدعفونی کننده در زندان وجود ندارد .
د: به علت قطعی مداوم آب و برق  چیزی به نام بهداشت وجود ندارد ولی به جای آن سوسک ، شپش ، ساس ، پشه ، مگس و موش به وفور یافت می شود
ث : روزها حداکثر ۳ ساعت آب گرم برای استحمام وجود دارد
و: از همین امکانات حداقلی هم فقط زندانیان نورچشمی ، مخبر ها و آدم فروشها استفاده می کنند
و با عنایت به این واقعیت تلخ که علاوه بر قطعی مداوم آب و برق اتاقهای بند نیز فقط از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ یعنی در طول شبانه روز فقط ۵ ساعت روشنایی دارند و ۱۹ ساعت باقیمانده را زندانیان بالاجبار در تاریکی دائم بسر می برند و مضافا یادآوری این حقیقت بدیهی که بشریت امروز در قرن ۲۱ و در عصر نانوتکنولوژی زندگی می کنند از همگان دعوت می شود که فاتحان قرون وسطایی قله های دانش در رژیم مرتجع حاکم بر ایران یعنی پرتقال فروشها را پیدا کرده و همه این گندم نماهای جو فروش را به عصر حجر پرتاب کنند بویژه  ولی فقیه آنها را که ۳۴ سال است با شعبده بازی ، جادوجمبل و رمالی و فالگیری سر ایرانیان را شیره مالیده و مردم فریبانه خود را ولی امر مسلمین جهان و حومه می پندارند.

رئیس  جدید زندان بندر عباس و رفتارها و اقدامات غیر انسانی وی:
.عجیب تراز عجایب
کدام بدترین است ؟!
زندان بندرعباس
زندان رجایی شهر واقع در گوهردشت کرج که معروف به حضور آزادیخواهان جهان و همبندیان سیاسی ایران اهورایی بوده و از سوی زندانیان و خانواده هایشان «عجایب شهر» نام گرفته بعضا با زندانهای ابوقریب و گوانتانامو مقایسه می گردد .
 اما زندان بندرعباس بویژه پس از آغاز به کار رئیس جدید که اوج گیری انواع خشونت را در زندان حکایتی به مراتب غم انگیزتر دارد و به بهترین وجه می توان گفت که در همین مدت کوتاه تصدی حسن محمدی پور چنان گوی سبقت را از زندان مخوف رجایی شهر ربوده که بی مناسبت نخواهد بود اگر آن را « زندان باستیل ایران » بنامیم.
زندان فوق امنیتی بندرعباس که از آن به عنوان تبعیدگاهی مخوف برای زندانیان غیر بومی استفاده می شود به علت دربسته بودن تمامی بندهای آن امکان برقراری هیچ گونه ارتباط حضوری یا تلفنی و بده بستانهای رایج بین زندانیانی که خانوادگی و یا هم جرم هستند وجود ندارد . این حقیقت تلخ که زندانیان غیربومی هم از سوی زندانیان بومی و هم از سوی مسئولان زندان که اکثرا بومی هستند شدیدا مورد تهدید و تحقیر قرار می گیرند از یک طرف موجب افزایش مشکلات روحی روانی آنها می شود و از طرف دیگر فشارهای ناشی از بی خبری آنان از احوال همدیگر نیز مشکلات طاقت فرسای زندانیان تبعیدی را دوچندان می نماید .
تا پیش از به روی کار آمدن رئیس جدید که به حیث شکنجه گر و بدون تردید به بیماری روحی تشویش مبتلاست زندانیان به منظور ارتباط گیری با یکدیگر از طریق هواخوری بندهای همجوار اقدام می نمودند بدین شیوه که پیامها را از طریق پرتابی ؟!به هواخوری بند روبرو انداخته و به دوستان خویش در بندهای دیگر می رساندند.
اینک برای اولین بار در تاریخ زندانبانی در ایران و شاید هم در جهان اتفاق عجیب و غریبی در حال روی دادن است و آن اینکه رئیس جدید به جای ایجاد گشایش در احوال زندانیان بخت برگشته دستور داده که هواخوری تمام بندهای زندان به کمک تیرآهن و .... مسقف شود و تاکنون هواخوری بندهای ۲، ۴، ۶و ۸ نیز پوشیده شده است .
واقعیتی که  در این وانفسای گرانی و تورم که بسیاری سعی در لت و پار کردن دیگران و بلعیدن ضعیف تران دارند. از هر طریق پول مانند بودجه سازمان زندانها که باید  برای ارتقای وضعیت زندانیان برای امور رفاهی آنان مصرف شود متآسفانه به بهانه جلوگیری از ورود و توزیع مواد مخدر که در حقیقت  دقیقا برای جلوگیری از ورود و توزیع آن خارج از کانالهای رایج مآموران گرفته شود تا بدین وسیله مافیای زندان بتوانند از یک سو درآمد خود  از محل وارد ات  و فروش مواد مخدر را هر چه بیشتر ترغیب کرده و به حداکثر موجود برسانند و از سوی دیگر مسئولان بندهای مختلف در رقابتهای زیاده طلبانه خود نتوانند مشتریان همدیگر را بقاپند؟!
  با توجه به بازرسی های غیراخلاقی که در زندان باستیل ایران صورت می پذیرد از سالها پیش امکان ورود مواد مخدر از طرف زندانی به صفر رسیده است. زیرا زندانیان را چه در هنگام ورود به زندان و چه هنگام برگشت از ملاقات با خانواده لخت مادرزاد ؟!می کنند و حتی ماتحت انها را مورد بازبینی ؟! قرار می دهند و در صورت کمترین سوءظن به قرنطینه انتقال داده و با روغن کوچک و یا سایر داروهای مسهل کل محتویات شکم او را تخلیه و مدفوعشان مورد بررسی دقیق قرار می گیرد .
تأمل در موارد زیر به اندازه کافی گویای وضعیت رقت آوری است که زندانیان با ان دست به گریبان هستند : ۱ـ خرده فروشی هر گرم در بیرون از زندان حداکثر ۲۰ هزار تومان و در داخل زندان حداقل ۱۰۰ هزار تومان است .
یادآوری ۱:
رئیس جدید زندان بندرعباس که مبتکر مسقف نمودن هواخوری بندهای زندان از راه ازدیاد درآمدهای نامشروع است  داماد سلیمانی مدیرکل زندانهای استان هرمزگان می باشد که او هم در این پست پسرعموی سهراب سلیمانی مدیرکل زندانهای تهران و نیز قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس می باشد .
آری در رژیم ملایان هر جا که بروی آسمان همین رنگ است.
یورشهای وحشیانه و مستمر به بندهای مختلف زندان:
گارد حفاظت زندان به سرکردگی پاسدار پیرمرادی مستمرا به بندها  حمله ور می شوند .با توپ و تشر زندانیان را به هواخوری بند فرستاده و سربازان همراه وادار شدند  تمام بند را  مثل گانگسترهای قرون وسطا به هم بریزند و وسایل ارزشمند بسیاری از زندانیان به غارت رفت و از آن جمله ساعت گرانبهای یک زندانی به نام رضا مرادان که به لحاظ ارزش مادی و معنوی آن نامبرده از خود جسارت نشان داده و به طرح شکایت کتبی اقدام نمود . در این رابطه پرونده ای در حفاظت اطلاعات و و ریاست زندان تشکیل گردید هرچند موارد قبلی ثابت می کند که اینگونه پرونده ها راه به جایی نمی برد .
 لازم به توصیه  است که در زندان مرکزی بندرعباس  زندانیان تحت عنوان بازرسی به یک موضوع عادی تبدیل شده زیرا بازرسی های معمولی در حضور زندانیان انجام نمی گیرد و به بهانه بازرسی زندانیان را را به هواخوری می فرستند .
علاوه بر این هر از چند گاهی گارد حفاظت زندان به بندهای مختلف یورش می برد و خودسرانه اعلام می دارد که زندانیان فقط حق دارند دو دست لباس شخصی و دو پتوی دولتی که  بسیار کهنه و نامرغوب هستند داشته باشند و لاغیر و بلافاصله بقیه وسایل اعم از لباس ، پتو،دستمال ، ملافه و غیره را به یغما می برند . در حالیکه در زندان فوق امنیتی بندرعباس تمام وسایل از کانالهای مجاز و پس از اعلام موافقت مسئولین مربوطه از طرف خانواده برای زندانیان تهیه شده و پس از گذشتن از هفت خان رستم به دست زندانی می رسد .
تعجب آور اینکه در فروشگاه زندان ... کیسه ای را دانه ای ۲۵۰۰ تومان می فروشند که زندانیان  برای صرف چای داغ بجای  لیوان پلاستیکی که سرطان زاست استفاده می کنند یگان حفاظت به بندها حمله ور می شود و لیوانهای زندانیان را برای مصرف شخصی  ارباب جمعی زندان جمع آوری و در حقیقت غارت می کنند. همه می دانند که این حرکات بدون با موافقت مسئولان زندان صورت نمی پذیرد وبویژه  آنکه طبق مقررات زندان همیشه باید بازرسی های گارد حفاظت با حضور رئیس و پرسنل ادره بازرسی زندان صورت پذیرد هرچند که همه انها سر و ته یک کرباس هستند.
یاداوری می شود ...وضع بد اقتصادی و تورم فزآینده بعضی به جان بعضی افتاده اند و هر کس قوی تر است ضعیف ترها را می چاپد در این میان چه دیواری کوتاه تر از دیوار زندانی که در بند های در بسته زندان مخوف  بندرعباس به زندانبانها دسترسی ندارند چه رسد به بیرون زندان و مقاماتی که برادر شغالها هستند .
باش تا صبح دولتت بدمد.
این هنوز از نتایج سحر است


برنامه هفتگی غذا در زندان بندرعباس
روزهای هفته صبحانه ، نهار ، شام
شنبه: ۵۰ گرم  مربا ، نهار خورش قیمه که تقربیا غیر قابل مصرف می باشد،  شام ۲۰ گرم پنیر به اضافه یک عدد نان
یکشنبه : ۲۰ گرم مربا بدون کره، ناهار تخم مرغ، شام یک عدد سیب زمینی به اضافه یک عدد نان (تخم مرغهای آب پز بعضا فاسد هستند. )

دوشنبه :۲۰ گرم پنیر ، نهار عدس پلو( ساچمه پلو)غیر قابل خوردن ، شام یک و .... به اضافه یک عدد نان
سه شنبه : ۵۰ گرم حلوا شکری ، ناهار سویا با کامارونی ، شام یک کاسه کوچک آش
چهارشبه : ۲۰ گرم مربا بدون کره ، نهار برنج با طعم مرغ ؟! شام سویا ماکارونی
پنجشنبه : ۲۰ گرم پنیر ، نهار خورش قیمه شام نصف... ۳ قاشق ماست به اضافه یکدانه نان.
جمعه : ۲۰ گرم عسل بدون کره ، برنج ناپخته  با طعم ماهی  شام یک کاسه کوچک عدسی
روزانه فقط ۲ عدد نان یکی برای صبحانه و یکی برای شام بدون کیفیت و خمیر و فقط  نصف آن قابل خوردن است.
برنج از نامرغوب ترین و بی کیفیت ترین برنج  و غیر قابل خوردن .۱ کیلو برنج برای ۱۲ نفر است یعنی به هر نفر یک پرس غذا به اندازه بچه ۱۲ ساله هم نمی رسد.
قالب کردن اردنخوچی به جای سویا
بدلیل کمبود غذا در هر بند زندان یک باند سازمان یافته از  قلدران که مرتبط با مسئولان زندان یعنی آدم فروشها هستند و ...به نیابت از پرسنل کنترل می کنند و اجازه نمی دهند در هنگام بازدید مسئولان خارج از زندان مثلا مدیر کل از تهران کسی جیکش در بیاد. و به بهانه های مختلف زندانیان را از تلفن محروم می کنند تا خودشان روزانه چند نوبت استفاده کنند. در بندها یخچال وجود ندارد. تهیه یخ هم به حساب زندانی است. هر قالب ۲۵۰ تومان در صورت اعتراض به سلول انفرادی انتقال داده می شوی و یک هفته از ملاقات محروم می شوی .در تابستان هم حداقل قیمت یخ ۵۰۰ تومان .فروشگاه هم فقط کیک و بیسکویت مانده میاره و محل فروش مواد مخدر است.
ارژنگ داودی معلم، نویسنده ، شاعر و زندانی سیاسی
زندان مرکزی بندر عباس (باستیل)
بهمن ۱۳۹۱

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193