۱۳۹۱ شهریور ۹, پنجشنبه

یورش و حشیانه به زندانیان سیاسی زندان زاهدان منجر به کورشدن یک زندانی سیاسی گردید


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یکی از زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در جریان یورش وحشیانه 17 مرداد یکی از چشمان خود را دست داده است.
زندانی سیاسی بلوچ هاشم خرد 26 ساله که در جریان یورش وحشیانۀ 17 مرداد ماه گارد ویژه زندان و سایر نیروهای سرکوبگر به بند 5 زندانیان سیاسی و عقیدتی زاهدان صورت گرفت یکی از چشمان خود را از دست داد. این زندانی سیاسی به دلیل عدم انتقال  به بیمارستان  و عدم درمان چشمش بینایی خود را از دست داده است.
زندانی سیاسی هاشم خرد نسبت به این عمل و وحشیانه و سرکوبگرانه شکایت نموده است اما در حال حاضر  تحت فشار دادستان زاهدان و مسئول اطلاعات زندان زاهدان فردی به نام غلامی قرار دارد که باید شکایت خود را پس بگیرد و اگر آن را پس بگیرد به او دیه خواهند داد. اما این زندانی سیاسی وعده های دروغین را نپذیرفته است و خواستار مجازات مهاجمین به بند زندانیان سیاسی است.
زندانیان سیاسی و عقدیتی بلوچ در 17 مرداد ماه  نسبت به شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی حاکم بر زندان زاهدان اقدام به در دست گرفتن کنترل بند 5 زندان زاهدان نمودند و خواستار پایان دادن به سرکوب و فشارهای غیر انسانی شدند.زندانیان سیاسی و عقیدتی بلوچ پس از موافقت مسئولین زندان با خواسته های آنها ،کنترل بند را به آنها بازگردادند.
پس از بازگرداند کنترل  بند به مسئولین زندان مورد یورش وحشیانه گارد ویژه زندان و سایر نیروهای سرکوبگر ولی فقیه قرار گرفتند که در اثر این حمله حداقل 10 زندانی سیاسی بشدت زخمی شدند و حدود 27 نفر از آنها به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.این یورش وحشیانه همچنین منجر به سوختن کامل بند زندانیان سیاسی و عقیدتی شد .
بدستور بازجویان وزارت اطلاعات بقیۀ زندانیان سیاسی را به سایر بندها که محل نگهداری مجرمین عادی است منتقل کردند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه به زندانیان سیاسی و عقیدتی هموطن بلوچ که منجر به کور شدند چشم ، شکستن دست ، سر و زخمی شدن سایر اعضای بند آنها شده است را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
 فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
09 شهریور 1391 برابر با 30 اوت2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net                    
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
  
  

۱۳۹۱ شهریور ۸, چهارشنبه

ممنوع کردن تماس2 زن زندانی سیاسی با همبندیانشان توسط بازجویان وزارت اطلاعات


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در یک اقدام غیر انسانی  2 زن زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین از صحبت کردن و داشتن تماس با سایر همبندیانش ممنوع شده اند و هر هم صحبتی با زندانیان عادی  منوط به اجازه اطلاعات زندان نموده اند.
زندانیان سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی و صدیقه مرادی از زندانیان سیاسی دهۀ 60  که چند هفتۀ پیش بدون هیچ دلیلی از بند متادون زنان زندانی سیاسی اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند. آنها در سالن مشاوره زندان قرچک ورامین زندانی و در شرایط غیر انسانی نگهداری می شوند.
بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه  در یک اقدام غیر انسانی که به ندرت در زندانها روی میدهد هر گونه تماس و ارتیاط 2 زن زندانی سیاسی  با  زندانیان عادی هم بندشان ممنوع نموده اند و هم صحبتی با زندانیان عادی را  منوط به اجازه رئیس اطلاعات زندان نموده اند. صحبت کردن با زندانیان عادی باید از پیش مشخص شده باشد که با کدام زندانی ، در کجا و برای چه مدتی  و در رابطه با چه موضوعی صورت می گیرد و می بایست  به اطلاعات زندان از پیش  اعلام شده باشد.
بازجویان وزارت اطلاعات، علاوه بر قرار دادن این 2 زندانی سیاسی در شرایط غیر انسانی ، عدم درمان بیماریهای آنها و همچنین مورد اذیت و آزار قرار دادن آنها توسط باندهای مافیایی زندان در یک اقدام سرکوبگرانه غیر انسانی دیگر  آنها را از ارتباط با ههمبندیانش محروم کرده اند و در ایزوله کامل قرار داده اند.
زندان قرچک ورامین که یک سوله گاوداری  بوده است  ابتدا به زندان معتادن مرد  تبدیل شد و سپس زنان زندانی  عادی استان تهران و کرج را به این زندان منتقل نمودند. این سوله گاوداری از 9 سالن که با تختهای زندانیان زن جدا سازی شده است تشکیل شده است. زندانیان زن باید با آب شور که دارای  املاح آهکی بسیار بالا و آلوده ناچارا  استحمام کنند که باعث شیوع  بیماریهای پوستی، اسهال و استفراغ در بین آنها می شود.در هر سالن یک شیر  آب نسبتا شیرین برای نوشیدن آب وجود دارد که بوی نامطبوعی  میدهد. اکثر زندانیان زن از ناراحتی شدید کلیوی در رنج هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اقدامات سرکوبگرانه و غیر معمول بازجویان وزارت اطلاعات علیه 2  زن زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین را محکوم می کندو از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه زنان و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای جهت گرفتن تصمیمات لارم اجرا به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
08 شهریور 1391 برابر با 28 اوت2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق زنان سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net                   
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
  
  
 

نامه سرگشاده خانواده آقای کاظمینی بروجردی به دبیر کل ملل متحد


نامۀ سرگشاده خانواده آقای کاظمینی بروجردی به دبیر کل سازمان ملل متحد که در آستانۀ ورود به تهران می باشد جهت ارسال به دفتر وی و انتشار در رسانه های در اختیار " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرار داده شده است . متن نامه به قرار زیر می باشد:

حضور محترم جناب آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد 
با درود به آن مسئول عزیز که در جایگاه حمایت از منافع ملت های جهان ایستاده اید،  احتراما به استحضار می رسانیم آقای سید حسین کاظمینی بروجردی پیشوای دیانت غیر سیاسی که به علت تبلیغ و ترویج مذهب آزاد و جدا از حکومت، به طور پیوسته در زندان های مخوف حکومت مدعی دیانت به بند کشیده شده است، تاكنون بدون هيچ گونه مرخصي و دسترسی به امکانات پزشکی و درمانی، در بندهاي انفرادي و عمومي زندان های مخوف و مخفی جمهوری اسلامی ایران تحت فشارهای فراوان جسمی و روانی قرار دارد.
اين زنداني دگراندیش در اثر شكنجه هاي روحي و جسمي و عدم دسترسی به امكانات بهداشتی و درماني مناسب، به بيماري هاي خطرناكي مبتلا گردیده است، ولي عوامل حکومت تاکنون هیچ اقدامی براي معالجه وی انجام نداده اند. علاوه بر آن، در موارد متعددی به جان ايشان در داخل زندان سوء قصد شده است تا بتوانند به هر شكل ممكن، صداي اين آزادیخواه دگر انديش را خاموش نمايند و او را به صورت فیزیکی حذف نمایند.
آقای کاظمینی بروجردی با ارسال نامه هایی به حضور جنابعالی، به نمایندگی از سوی مردم ستمدیده ایران شكوائيه هم میهنان را معروض داشته اند تا آن را در دادگاه عالي حقوق بشر آن سازمان محترم مطرح و پیگیری نمائید.
اینک از جنابعالی كه در رأس مهم ترين و بزرگ ترين نهاد قانوني و حقوقي و انساني جهان قرار داريد و در اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد که مواضعی جدا از قدرت های جهانی دارند و قائل به استقلال در تفکر سیاسی هستند، حضور یافته اید، درخواست دادرسی برای تامین  منافع ایرانیان مظلوم و بی پناه در داخل و خارج از کشور و رفع ستم ازایشان را داریم.  
به اين وسیله ضمن ابراز نگراني شديد نسبت به سرنوشت آقاي کاظمینی بروجردي، از شما تقاضا داريم در طی سفر خود به ايران به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عدم تعهد، شخصا و از نزديك وضعيت اسفناك زندانیان سیاسی و عقیدتی ایران و از جمله این زندانی مظلوم در داخل زندان اوين را ملاحظه و به شكايات ایشان و سایر زندانیان عقیدتی و سیاسی در رابطه با نقض حقوق بشر در ايران، رسيدگي فرمائيد.
با سپاس فراوان،
خانواده آقای سید حسین کاظمینی بروجردی،
زندانی مخالف دین سیاسی
6 شهریور 1391

گزارش فوق  به دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد ارسال  شد


info@hrdai.net                  
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

۱۳۹۱ شهریور ۷, سه‌شنبه

وضعیت حاد جسمی و عدم درمان معلم زندانی در زندان قرون وسطایی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وضعیت جسمی معلم زندانی محمد امین آگوشی  در زندان زاهدان حاد می باشد ولی بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.
نزدیک به 2 هفته است که معلم زندانی محمد امین آگوشی علاوه بر ناراحتیهای قبلی دچار آفتهای متعدد بر زبان و نقاط مختلف دهان شده است . وی از زمانی که به زندان زاهدان انتقال یافته  به این بیماری مبتلا شده است. تلاشها و کوششهای او برای مراجعه به بهداری جهت معاینه و درمان تا به حال بی نتیجه بوده است و او ناچار است دردهای شدید را تحمل نماید.معلم زندانی در اثر نگهداری  طولانی مدت در سلولهای انفرادی بازداشتگاه رمضان سپاه پاسداران و شکنجه های وحشیانه دچار ناراحتیهای حاد عصبی می باشد و نیاز به معاینه و درمان توسط یک متخصص را  دارد. اما باز هم بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن او مانع درمان وی می شوند.
بهداری زندان زاهدان علیرغم وجود چند هزار زندانی فقط یک پزشک عمومی دارد و روزانه فقط 10 الی 12 زندانی با شرایط حاد جسمی را معاینه می کند و سایر زندانیان باید همچنان از بیماری و دردهای شدید حاصل از بیماری رنج ببرند.زندان فاقد پزشک متخصص بوده و چند سالی است که به هیچ وجه متخصصی برای درمان زندانیانی که دچار بیماریهای حاد و وخیم هستند به زندان مراجعه نکرده است.و علیرغم اینکه اکثر بیماریهای زندانیان را می توان درمان و جان آنها را نجات داد اما نبود پزشک متخصص و عدم درمان به موقع منجر به فوت آنها می شود به گونه ایکه آمار مرگ و میر در زندان نسبتا بالا است.
در حال حاضر 3 زندانی سیاسی زندان ارومیه به نام های ایرج محمدی ،احمد پولادخانی و محمد امین اگوشی که به تازگی به زندان زاهدان تبعید شده اند بصورت جداگانه در بندهای مختلف بین زندانیان عادی و مجرم نگهداری می شوند وبه نظر می آید هدف از انتقال این 3 زندانی به زندان زاهدان  حذف فیزیکی آنها می باشد.
زندان زاهدان یکی از مخوفترین و قرون وسطایی ترین زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای بوده و زندانیان از حداقل حقوق انسانی  مانند ؛ غذا ،آب سالم ،درمان ،استحمام و استفاده از سرویسهای بهداشتی ،نگهداری در فضای نسبتا کافی جهت استراحت و موارد دیگر محروم می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان سیاسی بیمار ،قرار دادن زندانیان در شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا به منظور ایجاد مرگ تدریجی برای آنها را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
07 شهریور 1391 برابر با 28 اوت2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net                    
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
  
  

 

۱۳۹۱ شهریور ۶, دوشنبه

جان سپردن یک زندانی بی دفاع در زندان زاهدان به دلیل عدم درمان وی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یکی از زندانیان زندان زاهدان  به دلیل عدم درمان جان خود را از دست داد.
روز پنجشنبه 2 شهریور ماه زندانی سیاوش توری 40 ساله اهل مراغه که در بند 3 زندان زاهدان محبوس بود دچار سکتۀ قلبی گردید. همبندیان این زندانی با فریادهای خود تقاضای کمک جهت انتقال این زندانی به بهداری و نجات جان وی شدند .اما پاسداربندها از باز کردن درب بند و رسیدگی به خواسته های زندانیان توجهی نکردند.
زندانی سیاوش توری بعد از مدتی طولانی و بدون انتقال به بهداری و درمان وی در مقابل چشمان بهت زده و بی دفاع همبندیانش جان باخت. پاسداربندها بعد از مدت طولانی علیرغم جان سپردن این زندانی پیکر او را در بند رها کرده بودند و حاضر به انتقال او به سردخانه نبودند.
زندان زاهدان دارای یک بهداری که در آن یک پزشک عمومی وجود دارد و روزانه فقط 12 زندانی در حالت وخیم را معاینه می کند و از خود زندانیان می پرسد که چه دارویی را باید برایش بنویسد و بنابه گفتۀ خانواده زندانیان این فرد فاقد تجربه و احتمالا دانش کافی پزشکی میباشد.
در این زندان که چند هزار زندانی را در خود جای داده است  در بهداری زندان هیچ پزشک متخصصی وجود ندارد و زندانیان که در شرایط وخیم جسمی هستند بدون درمان به حال خود رها شده اند و اکثر آنها به دلیل نبود امکانات درمانی جان خود را از دست می دهند.
زندان زاهدان یکی از مخوفترین و قرون وسطایی ترین زندانهای رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای می باشد که محل نگهداری زندانیان سیاسی هموطنان بلوچ می باشد. شرایط آن فاجعه بار می باشد . درخواست زندانیان با شکنجه های وحشیانه و  سلولها انفرادی پاسخ داده می شود.
این جنایتها در حالی اتفاق می افتاد که متاسفانه دبیر کل سازمان ملل متحد در ایران بسر می برد.زندانیان سیاسی در شرایط حاد و طاقت فرسایی قرار دارند و مردم ایران از سرکوب وحشیانه و غیر انسانی در رنج می باشند. از دبیر کل  انتظار می رود که حال بر خلاف خواست مردم ایران و بخصوص زندانیان سیاسی که با مقامات رژیم ولی فقیه که دستان آنها آغشته به خون مردم ایران است دست می دهد،مسئلۀ حقوق بشر و جنایتهای ولی فقیه را در صدر گفتگو ها و سخنرانیهای خود قرار دهد و مسئولیت خطیر خود در سازمان ملل متحد را ادا نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،آخرین جنایت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در زندان زاهدن علیه این زندانی بی دفاع را محکوم می کند و از دبیر کل،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار رسیدگی به جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
06 شهریور 1391 برابر با 27 اوت2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net                   
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
  
   

۱۳۹۱ شهریور ۴, شنبه

مقاله نویس زندانی ایرج محمدی خواستار ملاقات با دبیر کل ملل متحد در زندان زاهدان گردید


مقاله نویس زندانی ایرج محمدی محبوس در زندان قرون وسطایی ولی فقیه در زاهدان طی نامه ای خواستار دیدار دبیر کل ملل متحد از زندان زاهدان جهت ملاقات با وی و سایر زندانیان سیاسی و مشاهدۀ رفتارها و اعمال ضد بشری که به دستور ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در زندان زاهدان بکار برده می شود شد. در حالی دبیر کل در اجلاس غیر متعهدها در تهران شرکت می کند که جنایت علیه بشریت و اعمال قرون وسطایی بصورت سیستماتیک در زندانهای مختلف ادامه دارد ، اعدام های گروهی و زندانیان سیاسی که به صرف اعتراض به این اعمال وحشی و ضد بشری با محکومیتهای مانند اعدام ،زندانهای طویل المدت ، محرومیت از حداقل حقوق اولیۀ انسانی در زندانها بسر می برند. سفر دبیر کل به ایران باعث خواهد شد که آخوند علی خامنه ای ولی فقیه به اعمال قرون وسطایی و ضدبشری خود مشروعیت بخشد و برشدت آنها بیافزاید.لذا این دیدار باعث انزجار عمومی مردم ایران شده است.
 این درخواست جهت ارسال به دفتر دبیر کل و انتشار در اختیار " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " قرار داده شده است متن در خواست به قرار زیر می باشد:
بسمه تعالی
با عرض سلام و ادب؛
به استحضار عالی میرساند اینجانب زندانی ایرج محمدی فرزند محمد متولد 1357 در تاریخ 1/7/1386 به اتهام واهی و کاملا بی اساس ارتباط با بیگانگان و نهادهای خارجی (جاسوسی) و فعالیت در جریان پان ترکیسم دستگیر شده ام و برایم به جرم محاربه حکم اعدام صادر گردید.
که بعد از در خواست اعادۀ دادرسی ،مجدد پرونده ام مورد بررسی قرار گرفته و حکم اعدام نقض گردید و دوباره به استناد مادۀ 19 قانون مجازات اسلامی باز هم قاضی شعبه یک دادگاه نظامی استان آذربایجان غربی (آ.غ) بنده را محارب تشخیص داده و مرا به مدت 10 سال تبعید به زندان زاهدان محکوم نمود که حکم صاده در شعبۀ 31 دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.
اینجانب از اول دستگیری به مدت 8 ماه در سلول انفرادی نگهداری شده و بقیه حبسم را در بند 12 بند سیاسی زندان ارومیه سپری نمودم یک بعلت اقامت طولانی مدت در سلول انفرادی دچار بیماری اعصاب و روان شده ام، و حالا در مورخۀ 4/5/1391 جهت اجرای اجرای حکم تبعید به زندان زاهدان بند 3 (محکومین مواد مخدر ) انتقال شده ام که این حکم تبعید باعث متلاشی خانواده ام گردیده و همسرم نیز دچار بیماری اعصاب و سر درد دائمی شده است و همسرم و پدر و مادر پیرم بی سرپرست مانده اند.
متاسفانه در زندان زاهدان از کلیه امکانات رفاهی که حق یک زندانی می باشد محروم می باشم که به مواردی از آن اشاره می نمایم:
1- هیچگونه روزنامه و کتاب حتی  با هزینۀ شخصی در اختیار بنده گذاشته نمی شود.
2- جیرۀ غذایی کمتر از حد نرمال بوده است بطوریکه به هر زندانی 4/1 یک نان تعلق می گیرد.
3- بهداشت اتاق محل استراحت ،سرویس بهداشتی ،حمام و آی آشامیدنی در حد منفی می باشد.
4- آب گرم جهت استحمام وجود ندارد
5- بهداری زندان با کمبود پزشک مواجه بوده  و پزشک متخصص اصلا وجود ندارد.
6- در یک اتاق 35 متری تعداد 30 الی 35 نفر زندانی نگهداری می گردد.
7- اکثرا زندانیان عادی معتاد بوده و آزادنه مواد مخدر استعمال می نمایند.
لذا با خلاصه ای که از مشکلات شخصی و عمومی زندان زاهدان به عرض رساندم از آن مقام محترم خواستارم که در هنگام عزیمت به ایران با اینجانب ملاقات نمایید و از مقامات ایران درخواست نمایید با توجه به اینکه بنده بیش از 4 سال از حبس خود را سپری نموده ام مرا بدون قید و شرط آزاد نمایند .
زندانی ایرج محمدی
26 مرداد 1391
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

۱۳۹۱ شهریور ۳, جمعه

دیدگاه آقای بروجردی از داخل زندان در آستانه نشست غیر متعهدها در تهران


دیدگاه روحانی آزادیخواه آقای بروجردی در آستانۀ نشست غیر متعهدها در تهران جهت ارسال به دفتر  غیر متعهدها و انتشار در رسانه های در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرار گرفته شده است. متن دیدگاه به قرار زیر می باشد:


از روزی که اسلام  سیاسی در ایران به حکومت رسیده، موجبات هدم دیانت و شریعت فراهم گردیده تمام اجزاء این رژیم، شاکله سلطنت است که عمامه، جایگزین تاج شده و مو به مو، تجارب و مشی حکام بنی امیه و بنی المروان و بنی عباس در تمامی سطوح  حکومتی موجود، منعکس گردیده و خاطرات ظلم و استبداد دینی از امپراطوری عثمانی زنده شده است.
روز نخست که بنیانگذارانقلاب اسلامی بر روی جنازه های معترضین به نظام وقت، ایستاد و برای اختتام کار و انقراض شاهنشاهی، تعهد علنی به تاریخ سپرد که نظامی بر سرکار آید که استقلال فکری و اعتقادی را حراست کند و آزادی های مشروع  و معروف و متعارف را حفظ  نماید و جمهوریتی بپا شود که مردم، آزادانه زندگی کنند و اسیر و اجیر هیئت حاکمه نباشند و اسلامی برپاگردد که خالی از قساوت و خشونت و خباثت باشد و زیر سایه دولت مذهبی، اقشار جامعه از هرگونه تعرضی در امان باشد و تحصیلات عمومی تا نهایت مدارج آن، مجانی باشد.
و بهداشت و درمان تا آخرین مراحلش رایگان گردد، زندان و خفقان و سانسور و شکنجه برچیده شود. اکنون بعد از سی و سه سال که از عمر این قول و قرارهای سرنوشت ساز می گذرد، جز فقر و فلاکت و تبعیض و ستمکاری و فشار و دیکتاتوری، چیزی عاید رعیت مظلوم نگشته و جز چند میلیون وابسته به حاکمیت جور، تمامی مردم در اوج درد و غم و نداری و ناامیدی، روزهای فاجعه آمیز مرگ تدریجی را سپری می نمایند .
بسیار بجاست که به بنیانگذار این انقلابی که درحال صدور به کشورهای دیگرست بگوئیم که برخیز و ثمره تعهدات خود را به تقویم معاصر بنگر که به جای آن مدینه فاضله وبهشت موعود، جهنمی از بی دینی و فحشاء و بیکاری و اعتیاد و طلاق و سرخوردگی، پدیدار شده که آبروئی برای توحید و معنویت باقی نمانده و حالا مائیم و کنفرانس غیر متعهدها که بیایند و مانور ولایت فقیه را ملاحظه نمایند که ایران  ابرقدرت شده و در حال تشکیل جماهیر اسلامی است.

سید حسین کاظمینی بروجردی
زندان اوین- تهران-  ایرا ن
شهریور 1391


             
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است


فراخوان فوری عفو بین الملل برای زندانی سیاسی ارژنگ داودی



متن اصلی ومتن ترجمه شده به قرار زیر می باشد :

اقدام فوری
ترس از شکنجه برای نویسنده ایرانی
نویسنده ایرانی ارژنگ داودی، از اکتبر سال 2003 زندانی است، در 27 ژوئن به بند 209 زندان اوین منتقل شد بیم آن می رود که او را مورد شکنجه قرار دهند و یا اینکه تحت درمان قرار نگیرد.
او در تاریخ 28 اوت با اتهام جدید "محاربه با خدا" (محاربه) به خاطر فعالیت های سیاسی مسالمت آمیز خود متهم شده  است.
از زمان آغاز بازداشت،ارژنگ داودی حکم زندان خود را در زندان های مختلف ایران، از جمله در زندان بندر عباس زندان هرمزگان که در 1500 کیلومتری جنوب محل سکونتش تهران می باشد ، زندان رجایی شهر در کرج و زندان اوین ، بند 209، که بر این باور است که تحت کنترل وزارت اطلاعات می باشد.
از این بنداغلب گزارش می شود که زندانیان مورد شکنجه یا اذیت و آزارهای دیگر قرار می گیرند.و یا زندانیان بیمار در این بند از زندان اوین تحت درمان قرار نمی گیرد، او مدت طولانی از زمان بازداشت خود را  در سلول انفرادی گذرانده است.
از زمانی که به بند 209 زندان اوین منتقل شده، ارژنگ داودی تماسی با خانواده اش نداشته است.
ارژنگ داودی 28 اوت در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به اتهام "محاربه با خدا" (محاربه) احضار شد.
اتهام "محاربه با خدا" احتمال صدور حکم اعدام را برای وی در پیش دارد.
ارژنگ داودی، 60 ساله، در اکتبر سال 2003 بخاطر شرکت در فیلم مستند "ایران ممنوعه" که در آن او در مورد نقض حقوق بشر در ایران صحبت می کند دستگیر شد.
پس از یک محاکمه در سال 2005  در شعبۀ 26 دادگاه انقلاب او به اتهام "تبلیغ علیه نظام"  "ایجاد و هدایت یک سازمان و یا گروه مخالف دولت"،"مدیریت مرکز فرهنگی آموزشی به نام پرتو حکمت در تهران" و مشارکت در یک فیلم مستند و به دلیل  نوشته های خود برای یک سیستم سکولار حکومت در  ایران،  او را به 15 سال زندان و 75  ضربه شلاق محکوم کرد. حکم شلاق او اجرا نشده است.

عفو بین الملل از اعضای خود در تمامی جهان خواسته است که به مقامات رژیم ایران نامه بنویسند و از آنها خواستار مهیا کردن سه امکان زیر برای ارژنگ داودی شوند.

لطفا فورا نامه هایی به فارسی، انگلیسی، عربی و یا زبان خود بنویسید.

- درخواست از مقامات ایرانی برای آزادی فوری و بدون قید و شرط  ارژنگ داودی ، او صرفا به خاطر به کارگیری مسالمت آمیز حقوق خود در نوشته هایش برای آزادی بیان و تشکل و فعالیت سیاسی در بازداشت است.
- از آنها خواسته شود از ارژنگ داودی در برابر  شکنجه و سایر بدرفتاریها محافظت شود و به او تمام مراقبت های لازم پزشکی داده شود.
- فراخوانی برای امکان دسترسی فوری ارژنگ داودی به خانواده و وکیل خود.


 URGENT ACTION 
FEARS OF TORTURE FOR IRANIAN WRITER 
Iranian writer Arzhang Davoodi, imprisoned since October 2003, was transferred to Section 209 of Tehran’s Evin Prison on 27 June where it is feared he has been tortured or ill-treated.  He has a court hearing on 28 August on the new charge of “enmity against God” (moharebeh) as a result of his peaceful political activism.
Since his detention began, Arzhang Davoodi has been serving his prison sentence in different prisons in Iran, including at Bandar Abbas Prison, Hormozgan Prison, 1500 km south of his home in Tehran; Reja’i Shahr Prison in Karaj; and Evin Prison, including Section 209, believed to be under the control of the Ministry of Intelligence. Prisoners frequently report being tortured or otherwise ill-treated in this section of Evin Prison, and he has spent lengthy periods of time in solitary confinement since his arrest. Since being transferred to Section 209 of Evin Prison, Arzhang Davoodi has not had contact with his family.
On 28 August Arzhang Davoodi is to appear before Branch 15 of the Revolutionary Court of Tehran on the charge of “enmity against God” (moharebeh). The charge of “enmity against God” carries a possible death sentence.
Arzhang Davoodi, aged 60, was arrested in October 2003 for participating in the documentary Forbidden Iran in which he spoke out about human rights violations in Iran. Following a trial in 2005 he was sentenced to 15 years’ imprisonment and 75 lashes by Branch 26 of the Revolutionary Court on charges of “spreading propaganda against the system”, “establishing and directing an organization opposed to the government” for being the director of the Parto-e Hekmat Cultural Education Centre in Tehran; as well as for participating in the making of the documentary; and because of his writings on a secular system of governance in Iran.  His flogging sentence has not been implemented.  
Please write immediately in Persian, English, Arabic or your own language: 
n        Calling on the Iranian authorities to release Arzhang Davoodi immediately and unconditionally, as he is a prisoner of conscience, held solely for the peaceful exercise of his rights to freedom of expression and association in his writings and political activism; 
n        Urging them to protect Arzhang Davoodi from torture or other ill-treatment and to provide him with all necessary medical care; 
n        Calling for Arzhang Davoodi to be allowed immediate access to his family and lawyer. 

متن فوق توسط "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"ترجمه شده است

Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است