۱۳۸۹ اسفند ۲۵, چهارشنبه

دستگیری و شکنجۀ وحشیانۀ دستگیر شدگان چهار شنبه سوری

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" برگزاری گسترده جشن چهارشنبه سوری در کرج ،شهریار ،گوهردشت و اندیشه که به اعتراضات علیه رژیم ولی فقیه تبدیل شده بود با یورش نیروهای سرکوبگر مواجه و تعدادی از مردم دستگیر شدند.
غروب روز سه شنبه 24 اسفند ماه نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به جوانان شرکت کننده در مراسم چهارشنبه سوری که به اعتراضات گسترده تبدیل شده بود یورش بردند و تعدادی از آنها را دستگیر نمودند. تعداد دستگیر شدگان در فاز یک اندیشه کرج بیش از 25 نفر می باشند. دستگیرشدگان بلافاصله به کلانتری 1 اندیشه منتقل شدند. آنها با باتون و سایر ابزار شکنجه مورد شکنجۀ وحشیانه قرار گرفتند.
در کلانتری 1 یکی از دستگیر شدگان فاز 1 اندیشه کرج بنام داود ضرابی 30 ساله که در اثر ضربات باتون سر و صورتش خونین و وضعیت جسمی اش وخیم شده بود با آمبولانس به یکی از بیمارستانهای کرج منتقل گردید. فردی که دستگیر شدگان را مورد شکنجه قرار می داد سروان عباسی رئیس کلانتری 1 اندیشه شهریار می باشد.
از طرفی دیگر خانواده های دستگیر شدگان پس از آگاهی از دستگیر شدن عزیزانشان در مقابل کلانتری 1 اندیشه تجمع کردند و خواستار آزادی آنها شدند. با ایستادگی و مقاومت خانواده ها تعدادی از دستگیرشدگان آزاد شدند. تجمع خانواده ها در سوز و سرمای شدید تا صبح ادامه داشت.
تعداد دستگیریها در مناطق مختلف مانند ؛کرج ،شهریار ،گوهردشت زیاد بود و در مواردی خانواده هایی که در خودروهای خود اقدام به بوق زدن می نمودند دستگیر و خودروی آنها توقیف می شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه به مردم،دستگیری و مورد شکنجه قرار دادن آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار رسیدگی به جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در دادگاه های بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
25 اسفند 1389 برابر با 16 مارس 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل ملل متحد
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: