۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

پرونده سازی علیه زنان زندانی که با زندانیان سیاسی زن در ارتباط هستند

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تهدید به پرونده سازی وتحت فشار قرار دادن زندانیان عادی زن به دلیل داشتن ارتباط با زندانیان سیاسی توسط عباس جعفری دولت آبادی و معاون وی رشته احمدی صورت می گیرد.

در طی چند روز گذشته خانم راحله زکایی 27 ساله یکی از زندانیان بند زنان زندان اوین به دلیل داشتن ارتباط با زندانی سیاسی زن زندان اوین به دادسرای اوین برده شد و چندین ساعت مورد بازجویی و تهدید به پرونده سازی قرار شد. او توسط فردی بنام رشته احمدی که خود را معاون دادستان معرفی می کرد با اتهام داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین و به دلیل تبلیغ علیه نظام علیه وی پرونده سازی نمودد.عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران خطاب به خانم زکایی گفت : تو همان منافقی هستی که می گویند.خانم زکایی تا به حال 3 بار مورد بازجویی قرار گرفته است و هر بار این بازجویی ها چندین ساعت ادامه داشته است.

زندانی راحله زکایی در سال 1381 در حالی که 19 سال سن داشت و فرزند او 1 ساله بود توسط مامورین اطلاعات نیروی انتظامی مشهد همراه با پدر و دائیهایش دستگیر شد. او 6 ماه در سلولهای انفرادی اطلاعات نیروی انتظامی مشهد در بازداشت بسرد و تحت شکنجه های جسمی و روحی آنها قرار گرفت برای گرفتن اعتراف از آنها پدرش را مقابل وی و وی را مقابل پدرش مورد شکنجه قرار می دادند تا آنها را وادار به اعتراف شرکت در سرقت مسلحانه نمایند. کسانی که او را در زندان اطلاعات نیروی انتظامی مشهد مورد شکنجه قرار می دادند پاسدار منفرد،قنبری و معاون اطلاعات نیروی انتظامی مشهد علی اکبر یوسف زاده بودند. خانم زکایی در طی مدت بازداشت از ملاقات با فرزند یک ساله اش و خانواده محروم بود.

خانم راحله زکایی پس از 6 ماه انفرادی در اطلاعات نیروی انتظامی توسط قاضی قارونی رئیس شعبه 19 دادگاه مشهد مورد محاکمه قرار گرفت و به 4 سال زندان محکوم شد . سپس او را از زندان اطلاعات نیروی انتظامی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل کردند و بجای اینکه او را به بند جوانان منتقل نمایند وی را به بند معتادین منتقل کردند که یکی از بدترین بندها می باشد. او در آنجا مورد خشونتهای زیادی قرار گرفت و در آن شرایط به اعتیاد رو آورد.خانم زکایی در آستانه پایان یافتن محکومیت خود بود که دوباره مورد محاکمه قرار گرفت و به 8 سال زندان محکوم شد.او پس از سپری کردن 4 سال مدت محکومیتش در زندان وکیل آباد مشهد به زندان سبزوار تبعید شد و به مدت یک سال درآنجا زندانی بود . پس از آن او را به زندان اوین تبعید نمودند.

خانم زکایی در بند زنان زندان اوین با زندانیان سیاسی در ارتباط قرار گرفت و با کمک آنها اقدام به ترک اعتیاد نمود.پس از ترک اعتیاد و گسترش یافتن ارتباط او با زندانیان سیاسی او را از زندان اوین به زندان خورین ورامین منتقل کردند که شرایطی همانند زندان کهریزک را دارا است. او به مدت 1 سال در آنجا در بازداشت بسر برد و بعد از یک سال او را مجددا به زندان اوین منتقل کردند.

زندانی راحله زکایی پس از بازگشت از زندان مخوف خورین ورامین به زندان اوین ارتباط خود را با زندانیان سیاسی بیشتر نمود.زندانبانان این بار او را ازکنار زندانیان سیاسی جدا کرده و به بند 3 زنان که یک بند ایزوله است منتقل نمودند.

فرزند خانم زکایی که هنگام بازداشت مادرش یک ساله بود در حال حاضر 9 ساله است ولی از داشتن شناسنامه محروم است و هنوز فرزند وی بدون هویت قانونی زندگی می کند و برای رفتن به مدرسه با مشکلات جدی مواجه است. اما قوه قضاییه مانع حل مشکل فرزند خانم زکایی می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ممانعت از تماس زندانیان با زندانیان سیاسی و پرونده سازی علیه آنها به صرف داشتن تماس با زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به نقض شدید و سیستماتیک حقوق بشر توسط رژیم ولی فقیه در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

08 آبان 1389 برابر با 31 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۹ آبان ۷, جمعه

گزارشی از وضعیت قرون وسطایی بند 1 زندان گوهردشت کرج و گفته های سهراب سلیمانی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان بند 1 زندان گوهردشت کرج نزدیگ به یک هفته است که آنها را در شرایط زندان در زندان قرار داده اند. چندین روز است که درب سالنها بر روی زندانیان بسته شده است و در شرایط غیر انسانی قرار داده شده اند.

پس از ایجاد درگیری خونین توسط باند مافیایی زندان در 2 آبان ماه که منجر به در آستانه مرگ قرار گرفتن زندانی وحید خدا بخش شد .درب سالنهای بند1 بر روی زندانیان بسته شد و از آن زمان تاکنون زندانیان از رفتن به هواخوری محروم شدند و صدها زندانی که در فضای بسیار محدود و فاقد هواکش می باشند به حالت زندان در زندان در آمدند.به دلیل بستن بودن درب سالنها فروشگاه بند مواد مورد نیاز زندانیان را نمی تواند تامین کند و زندانیان که بخاطر پایین بودن کمیت و کیفیت غذا ناچار هستند که با خرید بیسکویت و غیره غذای مورد نیاز خود را تامین کنند خالی شده است. همچنین زندانیان سیگاری به علت پایان یافتن سیگار در فروشگاه قادر به تامین سیگار مورد نیاز خود نیستند .تعدادی از زندانیان این بند که سخت بیمار هستند اجازه انتقال به بهداری زندان را نیافتند. این مسئله باعث شده است که فضای تنش آلودی را در بند ایجاد کند.

گفته های سهراب سلیمانی رئیس سازمان زندانهای تهران: دقت در این نکته که سرویس‌رسانی و خدمات‌دهی در زندان‌ها به گونه‌ای شده که از جو یک محیط بد به محیطی دست پیدا کنیم که آن را هتل می‌نامند،...

از طرفی دیگر تعدادی از زندانیان که در سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی در بازداشت بسر می بردند به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل شده اند. اسامی تعدادی از افرادی که به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل شده اند عبارتند از ؛شریف خسروی 24 ساله به دلیل شکنجه های وحشیانه پاها و دستهای او شکسته شده است و با ویلچر به بند 5 منتقل شد،محسن حسن وند28 ساله،امیر بیاتونی 27 ساله،محمود خانی 20 ساله و همچنین رضا جلال زندانی که به دلیل درگیری با یکی پاسداربندها که از شکنجه گران سلولهای انفرادی بند 1 می باشد انتقال یافتند.گزارشاتی حاکی از آن است که هدف از انتقال آنها به سلولهای انفرادی بند 5 احتمالا حذف فیزیگی این زندانیان است و بخصوص زندانی رضا جلال که جانش در معرض خطر جدی قرار دارد.تا به حال تعدادی از زندانیان معترض که به سلولهای انفرادی بند 5 (مانند سیامک بندلو و محمد عظیمی و...) منتقل شد بودند به صورت مرموزی به قتل رسانده شدند ولی در گزارشهای پزشگی آنها خودکشی و مصرف بیش از حد مواد مخدر ذکر شد.

گفته های سهراب سلیمانی رئیس سازمان زندانهای تهران: بحث خشونت و ظلم در حق زندانی از زندان‌های کشور رخت بربسته و صدمه جسمی به زندانی و ایجاد فشار بر وی خط قرمز عمل در سازمان زندان‌های کنونی است؛ در حال حاضر اقدامات و رفتارهای زندان‌بانی در ایران بهترین نوع آن در سطح دنیا است

یکی از شیوه های ضدبشری مسئول سازمان زندانهای استان تهران سهراب سلیمانی و مدیران تحت فرمان او مانند علی حاج کاظم ایجاد درگیری قومی بین زندانیان است. بعنوان مثال در بند 1 زندان گوهردشت کرج سالنها را به شکل قومیتی تقسیم کرده اند. در سالن 1 زندانیان استان تهران نگهداری می شوند و در سالن 3 زندانیان کرد و لر زندانی هستند.علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان ،کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات و رضا ترابی رئیس بازرسی زندان با تشکیل باندهای مافیایی که در فروش مواد مخدر و در سرکوب زندانیان معترض نقش دارند به آنها دستور می دهند تا به درگیری خونین قومیتی در این بند دامن بزنند که نتیجه این درگیریها تعداد زیادی کشته و معلول بر جای گذاشته است.در هر سالن تعدادی از پاسداربندها به عنوان تحریک کننده درگیری قومی عمل می کنند پاسداربندهایی که درسالن 3 این نقش را به عهده دارند به نام های رضا طریقی و محمد محمدی ( فرزند قاسم محمدی معروف به دائی قاسم که از شگنجه گران بند 6 زندان گوهردشت می باشد و در شکنجه فیزیگی معلم اسیر رسول بداقی نقش داشت).در این بند به وفور مواد مخدر مانند کراک و شیشه و غیره یافت می شود.

سلیمانی به امکانات خدمت‌رسانی به زندانیان در زندان‌ها اشاره کرد و اداره‌های موجود در زندان‌ها از جمله اداره حفاظت و اطلاعات را ابزارهای خدمت به زندانیان برشمرد و ادعا کرد: وجود این ابزارها باعث جلوگیری از تبعیض بین زندانیان می‌شود

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،قتل، شکنجه،ایجاد باندهای مافیایی برای فورش مواد مخدر،سرکوب خونین زندانیان معترض و ایجاد درگیریهای خونین قومی در زندان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار رسیدگی به آشویتسهای بدون اتاق گاز در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

7 آبان 1389 برابر با 29 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

فعال حقوق بشری بیش به 7 ماه که از ملاقات حضوری با خانواده اش محروم است

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " در طی بازدیدی که اخیرا عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از بند 350 زندان اوین داشته است.تعدادی از زندانیان سیاسی از وی خواسته بودند که نسبت به وضعیت و شرایط حاد جسمی آقای محمد صدیق کبودوند رسیدگی نماید و همچنین به او ملاقات حضوری با خانواده اش داده شود.

اما عباس جعفری دولت آبادی در پاسخ به زندانیان سیاسی پیشنهاد دهنده جواب می دهد که ایشون منافق است و نیاز به ملاقات حضوری ندارد.فعال حقوق بشری محمد صدیق کبودوند از زمانی که عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران شده است فقط یکبار موفق به ملاقات حضوری با همسرش شده است. و در طی 7 ماه گذشته علیرغم وضعیت حاد جسمی اجازه ملاقات حضوری با خانواده اش به وی داده نشده است.فرزندان او از داشتن ملاقات حضوری با پدرشان محروم هستند .

فعال حقوق بشری محمد صدیق کبودوند از ناراحتیهای حاد جسمی مانند ناراحتی قلبی،پروستات و سردردهای شدید رنج می برد وتوصیه های مکرر پزشکان بهدای زندان برای انجام عمل جراحی تا به حال بدون پاسخ باقی مانده است. این مسئله باعث شده است که جان این فعال حقوق بشری را در معرض خطر جدی قرار دهد. بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی از انتقال او به بیمارستانهای خارج از زندان و انجام عمل جراحی وی ممانعت به عمل می آورند.

محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی از زمانی که عباس جعفری دولت آبادی تصدی کرسی دادستانی تهران را به عهده گرفته است فراتر از اعمال ضد بشری سعید مرتضوی می باشد.عباس جعفری دولتی آبادی مجری بی چون چرای بازجویان وزارت اطلاعات می باشد و محدودیتهایی مانند ؛ قطع ملاقاتهای حضوری خانواده ها با عزیزانشان، ممنوع کردن ملاقاتهای حضوری زندانیان سیاسی با فرزندانشان ،قطع تماس تلفنی زندانیان با خانواده هایشان،تبعید زندانیان سیاسی به نقاط دور دست،عدم اجازه درمان ،محروم کردن زندانیان سیاسی از مطالعه و ورزش،شدت یافتن فشارهای روحی ،وضعیت بسیار بد غذایی به لحاظ کیفیت و کمیت، هموطنان اقوام و مذاهب دیگر علاوه بر فشارهای فوق باید تبعیضات قومی و مذهبی که حقوق اولیه آنها را سلب می کند را تحمل نمایند و موارد متعدد دیگر می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،سلب حقوق اولیه و بنیادین زندانیان سیاسی و تبعیضات مذهبی و قومی علیه هموطنانمان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعمال غیر انسانی در زندانهای ولی فقیه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

6 آبان 1389 برابر با 28 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

گرامیداشت روز جهانی کوروش کبیر ، هفتم آبان ماه


- کوروش کبیر که پادشاهی عادل بود میراثی جاودانه در دفاع از حقوق بشر و رفع تبعیض برجای گذاشت. برخی از مورخین و مفسرین، او را ذوالقرنین که در قرآن به نیکی یاد شده می دانند.

- تسامح و رافت آن پادشاه جهانگیر بر مغلوبین نبرد، حقیقت غرور آفرینی است که در اوراق تقویم می درخشد. با آنکه ابرقدرت زمان خویش بود، ولی هرگز در پی استعمارگری و استیلا بر همنوعان خود نبود و کشورگشائی را صرفا به عنوان راهی برای نجات مردم تحت استبداد در سرزمین های دیگر و بسط عدالت و آزادی دنبال می نمود.

- بجاست که دنیای متمدن، به پیروی از مشی خیرخواهانه او، نسبت به فجایع انسانی در حکومتهای استبدادی مخصوصا در ایران، اقدامات اساسی بشردوستانه به عمل آورد و به صدور بیانیه های تبلیغی و توبیخی اکتفا نکند.

- او به عنوان نماد همیشه زنده در دفاع از حقوق انسانها محسوب می شود و تکریم او در روزی که به یادش نامگذاری شده، ترویج آزادی اندیشه و دفاع از حقوق بشر است.

گردآوری شده از نظرات آیت الله بروجردی و پدر ایشان، آیت الله سید محمد علی کاظمینی بروجردی

زندانی سیاسی زهرا بهرامی نزدیگ به 11 ماه در بلاتکیلفی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی زهرا بهرامی پس از نزدیگ به 11 ماه بازداشت، شکنجه و بلاتکلیفی در بند مخوف 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات به بند عمومی زنان زندان اوین منتقل شد.

روز سه شنبه 4 آبان ماه زندانی سیاسی زهرا بهرامی شهروند ایرانی- هلندی تبار از دستگیر شدگان اعتراضات گسترده عاشورا پس از تحمل نزدیگ به 11 ماه بازداشت در بند مخوف 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات به بند زنان زندان اوین منتقل شد.او در طی این مدت تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.

خانم بهرامی علیرغم گذشت نزدیگ به 11 ماه هنوز در بلاتکلیفی بسر می برد و از داشتن وکیل محروم می باشد.پیش از این خانم ستوده وکالت او را به عهده گرفته بود که با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد. همچنین وکیل طباطبایی که قصد به عهده گرفتن وکالت خانم بهرامی را داشت قاضی فرمایشی دادگاه انقلاب صلواتی با پاره کردن وکالت نامه عملا از کار او جلوگیری نمود.بازجویان وزارت اطلاعات و صلواتی با تهدید کردن وکلاء مانع به عهده گرفتن وکالت خانم بهرامی می شوند.

خانم بهرامی هفته گذشته به نزد قاضی فرمایشی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب برده شد و به او اعلام کرد تا 10 روز دیگر محاکمه خواهد شد.یکی از شیوه های صلواتی علیه زندانیان سیاسی، زمان دادگاه آنها را در آخرین لحظه چند بار به تعویق می اندازد تا آنها را در بلاتکلیفی و تحت فشارهای روحی قرار دهد.

زندانی سیاسی زهرا بهرامی 45 ساله و دارای 2 فرزند است. او دارای ملیت ایرانی- هلندی است و به قصد دیدن فرزندش به ایران مسافرت کرده بود که در اعتراضات گسترده عاشورا دستگیر و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت. بازجویان وزارت اطلاعات در بند سپاه زندان گوهردشت کرج و در بند 209 زندان اوین او را تحت شکنجه ها و فشارهای قرون وسطائی قرار دادند و وی را وادار به اعترافات تلویزیونی علیه خود نمودند.این اعترافات دورغین از تلویزیونهای دولتی پخش گردیده است.بازجویان وزارت اطلاعات اعترافات دروغین تلویزیونی را پرونده سازی وعلیه او بکار بردند وقصد دارند که او را بر مبنی محاربه محاکمه کنند.صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب در احضار اولیه به دادگاه به خانم بهرامی گفته بود که محکوم به اعدام و یا حبس ابد خواهد شد. بازجویان وزارت اطلاعات ابتدا او را متهم به شرکت در تظاهرات روز عاشورا ، ارسال گزارشهای خبری اعتراضات به رسانه های خارج کشور و عضویت در انجمن پادشاهی و اتهامات دیگر نمودند. ولی بعد از اعتراض وزارت امورخارجه و توجه رسانه های جمعی هلند نسبت به این موضوع اتهامات دیگری به آن افزوده شد که از جمله آنها داشتن مواد مخدر و جعل پاسپورت بود.خانم بهرامی نزدیگ به 11 ماه است که در بند مخوف 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات زندانی است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ماه ها در بلاتکلیفی نگه داشتن زندانیان سیاسی و نسبت دادن اتهامات دروغین به آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

06 آبان 1389 برابر با 28 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

وزارت امور خارجه هلند

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه زنان، شکنجه و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۹ آبان ۵, چهارشنبه

انتقال زندانی سیاسی محمدعلی منصوری به سلولهای انفرادی بند 1 معرف به سگدونی




بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی محمدعلی منصوری به سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی منتقل گردید.

روز گذشته 4 آبان ماه اطلاعات زندان همراه با گارد زندان گوهردشت کرج به بند 4 یورش بردند و زندانیان سیاسی را مورد اذیت وآزار قرار دادند و دست نوشته های آنها و سایر وسایل شخصی را با خود بردند. این یورش وحشیانه به مدت دو ساعت ادامه داشت.

کرمانی و فرجی پس از پایان یورش وحشیانه، زندانی سیاسی محمدعلی منصوری را با خود بردند و برای مدت طولانی او را مورد بازجویی قرار دادند.پس از بازجوی و برخوردهای غیر انسانی او را به سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی که شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج می باشد منتقل کردند.

روز دوشنبه 3 آبان ماه زندانیان بند 4 به دلیل پایان یافتن دوران محکومیت و آزادی یکی از همبندیانشان او را با "سرود ای ایران ای مرز پر گهر" همراهی کردند.تعداد زندانیانی که سرود ای ایران را می خواندند بسیار زیاد بود و فریاد سرود آنها زندان گوهردشت کرج را فرا گرفته بود.

کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و سایر زندانبانان از این اقدام زندانیان به وحشت افتاده بودند و گفته می شود یورش روز سه شنبه و انتقال آقای محمد علی منصوری بدین خاطر بوده است.

زندانی سیاسی محمد علی منصوری به دلیل شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 دستگیر شد و توسط قاضی فرمایشی صلواتی به 17 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شد. او همچنین از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران یورش به زندانیان بی دفاع و انتقال آنها به سلولهای انفرادی معروف به سگدونی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

05 آبان 1389 برابر با 27 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

قصد بازجویان وزارت اطلاعات برای پرونده سازی علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان وزارت اطلاعات قصد پرونده سازی علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی را دارند.

روز دوشنبه 3 آبان ماه زندانی سیاسی ارژنگ داودی برای محاکمه به دادگاه انقلاب منتقل شد ولی بنابه دلیل نامعلومی از میان راه او را بازگرداند و دادگاه وی را به زمان دیگری موکول کردند.هنگام بازگشت از دادگاه انقلاب منشی علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج خطاب به آقای داودی گفت :شما بر علیه علی حاج کاظم شکایت کرده اید و این کار عواقبی دارد.

بازجویان وزارت اطلاعات با پرونده سازی جدید قصد دارند که محکومیت جدیدی علیه او بکار ببرند. اتهاماتی که به آقای داودی نسبت داده شد عبارتند از؛ توهین به مقامات مملکتی،اخلال در نظم زندان و غیره می باشد.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی مدتی پیش در اعتراض به رفتارها و برخوردها و محدودیتها غیر انسانی 74 روز در اعتصاب غذا بسر برد و یکی از خواسته های او رسیدگی به شکایتی که علیه علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج کرده بود می باشد.آقای داودی پس از برآورده شدن خواسته هایش و از جمله رسیدگی به شکایت علیه علی حاج کاظم پیروزمندانه اقدام به پایان اعتصاب غذا نمود.

بازجویان وزارت اطلاعات حتی علیه زندانیان سیاسی که در اسارت بسر می برند اقدام به پرونده سازی و صدور حکم می نمایند تا به حال علیه منصور رادپور،منصور اسالو و افشین بایمانی اقدام به پرونده سازی نمودند و محکومیتهای غیر قانونی و غیر انسانی علیه آنها بکار برده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی که در اسارت بسر می برند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

05 آبان 1389 برابر با 27 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

به جای فقر ،فقیران را ریشه کن ننمایند(بهروز جاوید طهرانی)


دیدگاه زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی در مورد عمل وحشیانه و ضد بشری قطع دست که هدفی جز ایجاد رعب و وحشت در جامعه ای که خواهان آزدی است برای انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرار داده شده است که به قرار زیر می باشد:

فقرزدائی،گزار از مهر و عوطفت ایران،

چند وقتی است گزارشات فراوانی از سمت زندانیان که از آگاهی به زندان منتقل می شوند در مورد قطع دست سارقان در محوطۀ ادارۀ آگاهیهای مناطق مختلف بدستم می رسد و همواره مترصد موقعیت بودم تا این موضوع را به گوش مردم ،دست اندرکاران حقوق بشر و همچنین مسئولینی که گوش شنوا دارند و هنوز اندکی وجدان برسانم.

آخرین نمونه آن همین هفته گذشته در اداره آگاهی شاپور تهران بود که دست دو تن از اتباع افغان را به جرم سرقت قطع نمودند (با تاسف اسامی ایشان تاکنون بدستم نرسیده است).

بگویم دولت و فوۀ قضاییه ایران به تازگی در امر پنهان کاری و لاپوشانی جنایات موارد نقض حقوق بشر که مرتکب آن می شوند ید طولا و تبهر خاصی حاصل نموده اند که این خود امعان نظر و ریزبینی هر چه بیشتر گزارشگران و فعالان حقوق بشر را طلب می کند (در این اثنا استفاده از گزارشات مردمی و دادن آموزشهای همگانی امری واجب است که نباید به ورطه فراموشی سپرده شود).

چیزی که بهانه نوشتن و قلمی کردن این مقال را به من داد خبری بود که در صفحۀ یکی از روزنامه ها از زیر دست ممیزان و سانسورچیها در رفته بود و البته مایۀ شرمندگی و تاثر فراوان من شد خبر این بود (صدور حکم قطع دست سارق یک مغازه شیرینی فروشی توسط یکی از شعب کیفری مجتمع قضایی بعثت تهران).

بگذریم که انتشار همین خبر نیز با اعتراض و تهدید شدید دادگستری کل استان تهران روبرو شد و اقدام روزنامه مذبور را محکوم نمود.

مسئلۀ قطع دست سارقین به هیچ وجه یک موضوع عارضی و حاشیه ای نمی باشد در نظر بگیرید اجرای این حکم دلخراش و حضیض نه تنها مغایر تمام موازین مسرح حقوقی می باشد، در دراز مدت یک جامعه ناقص و معلول را برای ما به ارمغان می آورد در ضمن یک دست یعنی یک نیروی کار را در دوره ای که جمعیت ایران رو به پیری گذارده از گردونه خارج می نماید.در حالی که مشکلی از جامعه حل نمی شود ،زیرا فردی که به دلیل گرسنگی ، فقر ،بیکاری و مهاجرت توعن و کراهن از بد روزگار دست به دزدی (مثلا از یک شیرینی فروشی !) از این لحظه به بعد یک معلول جسمی است و دیگر قادر به کار کردن نیست ،پس از این آیا راهی برای این به غیر از دزدی برای سیرکردن شکم باقی می ماند؟

مطالبی که در گزاره بالا بیان کردم تنها بخشی از مشکلات اجتماعی که این پادافرۀ بدوی در پی دارد ،مشکلات فردی،شخصیتی و خانوادگی فراوانی پس از اجرای این حکم موحش پدید می آید که از آن قبیل به افسردگی،ناامیدی ،تحقیر شدن توسط جامعه ،شخصیت ضد اجتماع متهم پس از اجرای حکم، روی آوردن به جرایم خشن تر ،جری تر شدن متهم و غیره می توان اشاره کرد .

مثلا کودک یا همسر آن فرد گرسنه را مجسم کنید که تا آخر عمر از نوازشهای پدر یا همسر خود محروم می باشند حال فکر می کنید کودک این فرد در ذهن خود و دوستانش چه پاسخی به قطع دست پدر می دهد و این مجازات پدر چه تاثیری در آینده کودک می تواند داشته باشد القصار .

پس ملاحظه می کنید که این یک مشکل مقطعی نبوده و در نسلهای آینده تسری می یابد. امروز که فصل و حال و موقعیت جاکم بر ایران یک جمله و آن تورم،فقر ،گرسنگی و نگرانی مردم از آینده بدتر از حال است ،آویزان شدن به احکام ناهنجار ،منزجر کننده و وحشیانه هم به محکوم ،هم به خانواده وی و هم به جامعه ضرر می رساند و هیچ یک از اهداف یک قانون مدنی خوب یعنی تامین جامعه و تربیت فقر را در پی دارد چه بهانه ای می تواند داشته باشد ؟

به راستی برنده این قوانین چه کسی است ؟ امیدوارم حاکمان فعلی ایران که با خلع ید امپریالیسم و کوتاه کردن دست استکبار قدرت را غصب نمودند . دست فقیران و گرسنگان را اشتباها قطع نکنند و همچنین به اشتباه به جای فقر ،فقیران را ریشه کن ننمایند.

بهروز جاوید طهرانی

زندان رجایی شهر کرج بند 2 سالن 4

4 آبان 1389

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

خوداری مامورین وزارت اطلاعات از بازپس دادن مدارک شناسایی و اسناد خانواده فعال سندیکایی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز یکشنبه 2 آبان ماه خانواده فعال سندیکایی غلامحسینی برای بازپس گرفتن اموال،اسناد و مدراک شناسایی خانواده که مامورین وزارت در طی یورش به منزلشان با خود برده بودند به اداره اطلاعات کرج مراجعه نمودند ولی پس مدت طولانی انتظار مامورین وزارت اطلاعات از بازپس دادن مدارک شناسایی شخصی ،اسناد و اموال آنها خوداری کردند.

مامورین وزارت اطلاعات روز دوشنبه 19 مهرماه به منزل فعال سندیکای شرکت واحد تهران آقای غلامرضا غلامحسینی یورش بردند ولی بدلیل عدم حضور وی در منزل موفق به دستگیری او نشدند.آنها بدلیل عدم موفقیت در دستگیری آقای غلامحسینی فرزندش امیر غلامحسینی که 15 سال سن دارد را به گروگان گرفتند.

مامورین وزارت اطلاعات هنگام یورش به منزل آقای غلامحسینی وسایل شخصی آنها را مانند؛کیس کامپیوتر،مدارک شناسائی،کارتهای بانک ،دفترچه تلفن خانوادگی،کتاب،سی دی و سایر وسایل منزل را با خود بردند.

خانواده آقای غلامحسینی بدلیل ضبط کارتهای بانک قادر به برداشت پول از حساب خود جهت امرار معاشه روزانه نیستند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به حریم خصوص افراد،به گروگان گرفتن فرزندان بی گناه آنها و ربودن اموال شخصی و مدارک شناسایی و اسناد این فعال سندیکایی شرکت واحد که باعث شده است روال معمول زندگی آنها را دچار مشکلات عدیده ای نماید را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وسایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب کارگران در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

04 آبان 1389 برابر با 26 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

سازمان جهانی کار

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

پرونده سازی جدید بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانی سیاسی افشین بایمانی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"بازجویان وزارت اطلاعات قصد پرونده سازی جدید علیه زندانی سیاسی افشین بایمانی دارند.

در پی پرونده سازی جدید بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانی سیاسی افشین بایمانی روز دوشنبه 3 آبان ماه او را از سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی به دادیاری ناظر بر زندان منتقل گردند. دادیار مزبور به او اتهام توهین به مقدسات را نسبت داد و او را تهدید کردند که به 5 سال زندان محکوم خواهند کرد.

در حالی چنین پرونده سازی و اتهام سازی علیه این زندانی سیاسی صورت می گیرد که زندانی سیاسی افشین بایمانی نسبت به برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان اعتراض نموده بود و دادیار ناظر بر زندان سعی دارد که اعتراض به اعمال ضدبشری این دو فرد که روزانه موجب قتل وشکنجه کردن زندانیان بی دفاع می شود را افراد مقدس بنامد و اعتراض به این 2 جنایتکار را توهین به مقدسات عنوان کند.

زندانی سیاسی افشین بایمانی 11 مهرماه در اعتراض به برخوردهای وحشیانه کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان گوهردشت کرج با توهین و برخورهای وحشیانه به سلولهای انفرادی بند1 معروف به سگ دونی منتقل گردید.او در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی آنها قرار گرفت.

بازجویان وزارت اطلاعات تا به حال علیه زندانیان سیاسی منصور رادپور و منصور اسالو اقدام به پرونده سازی نمودند و آنها را به 5 و 1 سال زندان محکوم کردند. این یکی از شیوه های سرکوب زندانیان سیاسی که در حال طی محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خود می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،پرونده سازی جدید بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی برای صدور احکام غیر قانونی و غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

04 آبان 1389 برابر با 26 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه شکنجه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

یورش وحشیانه اطلاعات و مامورین گارد زندان به زندانیان سیاسی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یورش وحشیانه اطلاعات زندان همراه با مامورین گارد زندان به زندانیان سیاسی بی دفاع و اسیر و انتقال زندانی سیاسی محمدعلی منصوری به نقطه نامعلومی .

روز سه شنبه 4 آبان ماه حوالی ساعت 09:00 صبح کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان همراه با تعداد زیادی از مامورین گارد زندان به سلولهای زندانیان سیاسی وحشیانه یورش بردند.مامورین گارد ابتدا تمامی زندانیان را با برخوردی وحشیانه به هواخواری منتقل کردند سپس سلولهای آنها را مورد بازرسی قرار دادن و دسته نوشته های آنها را ضبط و با خود بردند. زندانیان سیاسی که دست نوشته هایشان ضبط گردید ؛ آقایان علی صارمی،محمدعلی منصوری ،حسین شهریاری و رضا شریفی بوکانی بودند آنها همچنین تمامی وسایل شخصی زندانیان را پخش و بخشی از آن را تخریب نمودند. این یورش وحشیانه به زندانیان سیاسی تا ساعت 11:00 ادامه داشت.

کرمانی و فرجی پس از یورشهای وحشیانه ، زندانی سیاسی محمد علی منصوری را حوالی ساعت 09:00 با خود به نقطه نامعلومی بردند.

به نظر می آید موج جدید یورشهای وحشیانه علیه زندانیان سیاسی بی دفاع و اسیر آغاز شده است .هدف از این یورشها مرعوب و مسکوت کردن زندانیان سیاسی در بند که با بیانیه ها و نوشته هایشان از جنایتهای که روی میدهد و از حقوق خود دفاع می کنند می باشد.

تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی و خانواده های آنها توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و این تصمیمات ضد بشری بوسیله بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران به اجرا گذاشته می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورشهای وحشیانه و غیر انسانی به زندانیان سیاسی بی دفاع را محکوم می کند و علی خامنه ای ولی فقیه رژیم را مسئول مستقیم جان زندانیان سیاسی در ایران می داند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

04 مهر 1389 برابر با 26 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین المللد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

یورش خونین باندهای مافیایی وابسته به رئیس زندان به یکی از زندانیان بی دفاع

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"در طی یک درگیری خونین در بند 1 زندان گوهردشت کرج یک زندانی بشدت مجروح و در آستانه مرک به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل شد.

روز یکشنبه 2 آبان ماه زندانی وحید خدابخش همراه با پاسداربندها که از دادگاه به بند 1 بازگردانده می شد به عمد از محلی او را به بند1 بازگرداند که توسط باندهای مافیایی زندان مورد هجوم قرار گیرد. پاسداربندهای همراه او زمانی که این زندانی بی دفاع در محاصره کامل باند مافیای زندان قرار گرفت او را رها کرده و آنجا را ترک نمودند تا آنها بتوانند او را به راحتی از پای در آورند

مهاجمین باند مافیایی که تعداد آنها بین 7 الی 8 نفر بودند او را دوره کردند و با چاقو به وی حمله ور شدند و زندانی بی دفاع را آماج چاقوهای خود قرار دادند.زندانی وحید خدابخش از ناحیه ششها،کتف،شکم و پاها مورد اصابت چاقوی آنها قرار گرفت.شش او از 2 ناحیه سوراخ شده بود و همچنین رگ پای او قطع گردید.

زندانی وحید خدابخش در آستانه مرگ به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل شد و گفته می شود وضعیت او بسیار حاد می باشد.

گفته می شود علت این یورش سازمان یافته باند مافیایی زندان به این زندانی به خاطر انتقام گیری از پاسداربندی که چند هفته پیش توسط زندانیان بند 1 گوشمالی گردیده بود می باشد.

باندهای مافیای زندان که در بندهای مختلف زندان گوهردشت کرج توسط علی حاج کاظم ،علی محمدی رئیس و معاون زندان و کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان تشکیل شده اند در فروش مواد مخدر،حمله به زندانیان عادی معترض به شرایط طاقت فرسای زندان و حمله به زندانیان سیاسی بکار گرفته می شوند.آنها در زندان از تلفنهای همراه برخودار هستند و همچنین مسلح به سلاحهای سرد مانند قمه،چاقو و حتی شمشیر می باشند. مسئولین زندان و پاسداربندها هنگام درگیری باند مافیایی با زندانیان دربند دخالت نمی کنند تا زمانی که درگیری به پایان برسد بعد از آن اقدام به تخلیه کشته ها و زخمیها از بند می نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

03 مهر 1389 برابر با 25 اکتبر 2010

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

احضار ،بازجویی و تهدید به بازداشت فرزند وبلاگ نویس زندانی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان وزارت اطلاعات اعضای خانواده وبلاگ نویس زندانی محمد رضا پورشجری را احضار،مورد بازجویی و تهدید به بازداشت نمودند.

روز پنجشنبه 29 مهر ماه خانم میترا پورشجری فرزند وبلانویس اسیر را به ادراه اطلاعات مشهد احضار نمودند و بیش از 2 ساعت مورد بازجویی و تهدید به بازداشت کردند. یکی از بازجویان اداره اطلاعات مشهد با نام مستعار محمدی فرزند وبلاگ نویس زندانی را تهدید نمود در صورت اطلاع رسانی در مورد وضعیت و شرایط پدرش او را هم دستگیر خواهند کرد و همچنین فشارها را بر پدرش شدت خواهند بخشید.بازجویان وزارت اطلاعات از افشای اعمال ضد بشری خود وحشت دارند و با تهدید و ارعاب سعی دارند که خانواده ها را از شرایط قرون وسطایی که بر عزیزانشان روا داشته می شود را ساکت نمایند.محمدی در ادامه تهدیداتش گفت:شما اگر ناراضی هستید می توانید کشور را ترک کنید و از اینجا بروید.

از طرفی دیگر از مدتی پیش به خانواده آقای پورشجری اعلام کرده بودند که روز یکشنبه 2 آبان ماه آقای پورشجری را به بازپرسی شعبه 6 دادگاه انقلاب کرج خواهند آورد تا توسط فردی بنام محمد یاری مورد بازپرسی قرار گیرد.بعضی از اعضای خانواده که از مشهد عازم کرج بودند تا شاید بتوانند او را ببینند ولی در آخرین لحظات به آنها گفته شد که جلسه بازپرسی انجام نخواهد گرفت و برای زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.هنگامی که خانواده پور شجری به محمدیاری مراجعه نمودند و خواستار ملاقات با عزیزشان شدند با برخورهای و حشیانه و غیر انسانی این فرد مواجه شدند و آنها را از اتاق خود بیرون نمود و گفت: به هیچ وجه اجازه ملاقات به شما نخواهم داد.

از زمان دستگیری محمدرضا پور شجری تا به حال از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.گزارشهایی حاکی از آن است که او در اثر شکنجه های جسمی و روحی چند بار از سلولهای انفرادی بند سپاه به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شده است.مراجعات مستمر خانواده آقای پورشجری به دادگاه انقلاب و سایر مراکز برای اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط عزیزشان تا به حال بدون پاسخ باقی مانده است.

لازم به یادآوری است وبلاگ نویس زندانی محمد رضا پور شجری 21 شهریور ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلش در کرج دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل گردید و از آن زمان تاکنون از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.

تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی و خانواده های آنها توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و این تصمیمات ضد بشری بوسیله بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران به اجرا گذاشته می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضار ،بازجویی و تهدید اعضای خانواده این وبلاگ نویس اسیر را محکوم می کند و از گزارشگران بدون مرز،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای آزادی این وبلاگ نویس زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

03 مهر 1389 برابر با 25 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگران بدون مرز

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه دستگیریهای خود سرانه و شکنجه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است