۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

احضار،بازجویی ،پرونده سازی وتهدید به بازداشت دختر خانم بهرامی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"خانم بنفشه نایب پور دختر زهرا بهرامی ایرانی –هلندی تبار از دستگیر شدگان روز عاشورا به دلیل دفاع و پیگیری وضعیت مادرش به اداره اطلاعات کرج احضارشد.

روز چهارشنبه 7 مهر ماه خانم بنفشه نایب پور دختر زهرا بهرامی ایرانی-هلندی تبار به اداره اطلاعات کرج احضار شد و برای مدت 3 ساعت مورد بازجویی یکی از بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.بازجوی مربوطه با تحکم به خانم نایب پور می گفت :تو به ما تعهد دادی که با رسانه ها مصاحبه نکنی ،میدونی با این مصاحبه ها چه ضربه ای به نظام زده ای ،افکار عمومی مردم هلند را بر علیه نظام و قوۀ قضاییه برانگیختی. این فرد در ادامه صحبتهای خود گفت : من باید شما را بازداشت کنم ولی برای شما پرونده ای درست کرده ایم و آن را به دادگاه ارسال خواهیم کرد و به زودی بازپرس در اداره اطلاعات شما را مورد بازجویی قرار خواهد داد.بازجوی وزارت اطلاعات سئوالاتی در مورد خانم ستوده و چگونگی تماس با او را مطرح کرد و دائم تاکید می کرد که چرا وکلای مورد دار را به عنوان وکیل مادرتان انتخاب می کنید.

بازجوی وزارت اطلاعات در ادامه صحبتهای خود به خانم نایب پور گفت: «من با مدرک ودلیل با سفارت هلند صحبت کردم واثابت کردیم که مادرت مجرم است».

بازجوی وزارت اطلاعات لیستی از سئوالات را مقابل خانم نایب پور قرار داد و او می بایست به سئوالات آنها را بصورت کتبی و با دست خط خودش پاسخ می داد.بازجو در ادامه تهدیدات و برای مرعوب کردن و پرونده سازی علیه خانم نایب پور گفت: ما مدرک داریم که شما با مادرتون در اعتراضات شرکت کرده اید و بخصوص دراعتراضات روز عاشورا شرکت داشته اید.

به نظر می آید که وزارت اطلاعات با سندسازی جعلی که تا به حال علیه زندانیان سیاسی بکار برده است سعی دارد که دولت هلند را فریب دهد که خانم بهرامی یکی از اعضای باند بین المللی مواد مخدر می باشد و با نشان دادند اعترافات اجباری و فیلم های ساختگی و همچنین پاسپورتهای جعلی و اینکه او در انفجار شهر شیراز شرکت داشته است زمینه سازی برای صدور حکم اعدام او را مهیا نماید.در این راستا سفیر رژیم در شهر لاهه این مدارک را برای فریب افکار عمومی در اختیار تعدادی از رسانه های هلند قرار داده است.البته بازجویان وزارت اطلاعات تا به حال از این شیوه کثیف و ضد بشری تعدادی از زندانیان سیاسی را با شکنجه وادار به اعترافات تلویزیونی علیه خود نموده اند.

اما وزارت اطلاعات تا به حال به دولت هلند اجازه نداده است که با خانم بهرامی شهروند ایرانی – هلندی تبار دیداری در سفارت هلند و با حضور نماینگان سازمانهای حقوق بشری بین المللی داشته باشد تا واقعیت ها را از زبان خانم بهرامی بشنود .

در روزهای اخیر تماسهای تلفنی خانم بهرامی با خانواده اش بسیار محدود شده است و هنگام تماس یکی از بازجویان وزارت اطلاعات کنار او قرار دارد و او قادر به صحبت کردن راحت نیست.خانم بهرامی در حال حاضر وکیل ندارد و وکلایی که قبلا وکالت او را به عهده گرفته بودند خانم ستوده در بازداشت می باشد و وکالت نامه ای که خانم بهرامی به آقای طباطبایی داده بود توسط صلواتی در صحن دادگاه در مقابل چشمان وکیل و خانم بهرامی پاره کرد.

لازم به یادآوری است که خانم بهرامی از دستگیر شدگان اعتراضات گسترده روز عاشورا است. بازجویان وزارت اطلاعات ابتدا او را متهم به شرکت در تظاهرات روز عاشورا ، ارسال گزارش خبری اعتراضات به رسانه های خارج کشور و عضویت در انجمن پادشاهی و اتهامات دیگر نمودند. ولی بعد از اعتراض وزارت امورخارجه و توجه رسانه های جمعی هلند نسبت به این موضوع اتهامات دیگری به آن افزوده شد که از جمله آنها داشتن مواد مخدر و اخیرا داشتن پاسپورت جعلی اسپانیایی می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اتهامات جعلی که به زندانیان سیاسی در ایران نسبت داده می شود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

8 مهر 1389 برابر با 30 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

وزارت امور خارجه هلند

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه زنان، شکنجه و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

مصاحبه های نمایشی با پرستاران بسیجی برای وراونه نشان دادند مشکلات حاد پرستاران

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"اخیرا تعدادی از خبرنگاران صدا و سیما برای گرفتن مصاحبه های نمایشی از پرستاران بسیجی و وارونه نشان دادن مشکلات حاد و عدیده پرستاران زحمت کش روانه تعداد از بیمارستانهای دولتی در تهران شده اند.

در طی روزهای اخیر تعدادی از خبرنگاران ضرغامی رئیس صدا و سیما با درخواست وزیر بهداشت و درمان جهت مصاحبه به تعدادی از بیمارستانهای دولتی در تهران اعزام شده اند تا در مورد مشکلات پرستاران با آنها مصاحبه کنند. گفته می شود مصاحبه های نمایشی اکثرا با پرسنل پرستار بسیجی که از امکانات ویژه ای نسبت با سایر پرستاران برخوردار هستند صورت می گیرد.به پرستاران غیر بسیجی مصاحبه شونده متنی داده شده بود که باید در چهار چوب آن متن صحبت کنند که باعث اعتراض شدید پرستاران غیر بسیجی شد. .تعدادی از پرستاران اعلام کردند ما را اخراج کنید اما بگذارید حرفمان را بزنیم که برای ساکت کردن آنها تنها اجازه دادند حرفشان را بزنند بدون اینکه از آنها فیلمبرداری و یا صحبت های آنها ضبط شود.

مصاحبه های نمایشی باعث اعتراض شدید بقیه پرسنل گردید. آنها می گویند که با این شیفت های سنگین، عدم مرخصی، عدم دریافت حقوق کافی، اجاره مسکن سرسام آور و خرج خوراک و پوشاک سر به فلک کشیده کسی برای رضای خدا نمی تواند کار کند . وزارت بهداشت و درمان قصد دارد با این مصاحبه ها ی نمایشی و پخش آنها در رسانه ها مشکلات حاد پرستاران را وارونه نشان دهد و همچنین بتدریح کارانه پرستاران را حذف کند.

با شدت گرفتن اعتراض پرستاران مصاحبه ها فقط با پرستاران بسیجی صورت گرفت که آنها در مصاحبه های خود اعلام می کردند پرستاری کار انبیا است و ما این کار را برای رضایی خدا انجام می دهیم نه برای پول. در حالیکه تمامی پرسنل بسیجی حقوق بیشتر و کارانه دو برابر دریافت می کنند.

پرستاران بسیجی عوامل سرکوب و جاسوسی در بیمارستانها علیه کادر پزشکی هستند و در جریان اعتراضات سال گذشته پرستاران بسیجی اسامی زخمی شدگان را به حراست بیمارستان و ماموین وزارت اطلاعات می دادند تا آنها را دستگیر و به زندان منتقل کنند.

سالهاست پرستاران نسبت به حقوق پایین ، عدم پرداخت به موقع حقوق ، عدم پرداخت حق لباس ، حق شب کاری ، پرداخت نامرتب اضافه کاریها ، عدم محاسبه درست اضافه کاری و عدم پرداخت کارانه اعتراض دارند.نه تنها به مشکلات آنها تا به حال رسیدگی نشده است بلکه مشکلات آنها حادتر شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

08 مهر 1389 برابر با 30 سپتامبر 2010

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

با یورش مامورین وزارت اطلاعات یک وبلاگ نویس دستگیر شد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" با یورش مامورین وزارت اطلاعات محمد رضا پورشجری وبلاگ نویس دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل شد.

روز یکشنبه 21 شهریور ماه مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای محمد رضا پورشجری وبلاگ نویس یورش بردند و وی را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.آنها برای مدت طولانی منزل او را وحشیانه مورد بازرسی قرار دادند.مامورین وزارت اطلاعات همچنین مدارک شناسایی،سند منزل،کامپیوتر،رسیور ماهواره،دست نوشته ها ،عکسهای خانوادگی و بعضی از کتابهای او را با خود بردند.

وبلاگ نویس زندانی در اثر شکنجه های جسمی و روحی و به وخامت گراییدن وضعیت جسمی اش تا به حال 2 بار از بند سپاه به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شده است.

آقای پورشجری 50 ساله و چندین سال است که مشغول وبلاگ نویسی می باشد وبعضی از مقالات و نوشته های او در سایتهای مختلف انعکاس یافته است.او همچنین از ناراحتی حاد دیسک کمر رنج می برد.

خانواده آقای پورشجری بعد از مدتی متوجه دستگیری وی شدند و برای اطلاع یافتن از وضعیت عزیزانشان به زندان گوهردشت کرج مراجعه کردند که به آنها گفته شد به خاطر وبلاگ نویسی دستگیر شده است و در سلولهای انفرادی بند سپاه زندانی است. خانواده پورشجری برای بار دوم که به زندان مراجعه کردند به دروغ به آنها گفته شد که به جای نامعلومی منتقل شده است.این خانواده از وضعیت و شرایط عزیزشان در بی خبری کامل و نگرانی فزاینده ای بسر می برند.

یکی از بازجویان وزارت اطلاعات با خانواده آقای پورشجری تماس گرفته و آنها را تهدید می کند که با هیچ کس و یا رسانه ای نباید تماس بگیرند.

یورش ،دستگیری ،انتقال به سلولهای انفرادی ،بازجویی و شکنجه دستگیر شدگان در کرج توسط فردی بنام محبی از مسئولین و سربازجویان (شکنجه گران) وزارت اطلاعات در شهر کرج صورت می گیرد. این فرد بازجویی و شکنجۀ دستگیر شدگان را شخصا به عهده دارد . او همچنین با خانواده ها تماس می گیرد و آنها را مورد تهدید قرار می دهد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش،دستگیری و شکنجه این وبلاگ نویس اسیر را محکوم می کند و از گزارشگران بدون مرز،کمیسر علی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای آزادی این وبلاگ نویس زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

07 مهر 1389 برابر با 29 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگران بدون مرز

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه دستگیریهای خود سرانه و شکنجه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

14 ماه بلاتکلیفی یکی از زنان دستگیر شده مراسم گرامیداشت ندا آقا سلطان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،زندانی سیاسی کبری زاغه دوست یکی از دستگیر شدگان مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهید راه آزادی ندان آقا سلطان بیش از 14 ماه است که در بند زنان زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می برد.

زندانی سیاسی کبری زاغه دوست همراه با همسرش مصطفی اسکندری 8 مرداد ماه 88 در مراسم چهلمین روز شهید راه آزادی مردم ایران ندا آقا سلطان در بهشت زهرا شرکت نمودند. آنها توسط نیروهای سرکوبگر دستگیر و به نمازخانه بهشت زهرا منتقل شدند و پس از چندین ساعت بازداشت ، آنها را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات در خیابان ولی عصر و از آنجا به شکنجه گاه 209 زندان اوین منتقل کردند.او بیش از 5 ماه در بند مخوف 209 تحت بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. و پس از آن به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

بازجویان وزارت اطلاعات آنها را تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند تا آنها وادار به اعتراف علیه خود نمایند.آنها همچنین برای پرونده سازی به او اتهاماتی مانند؛رفتن به بهشت زهرا،همدستی با مصطفی (همسرش)،ارتباط با سازمان مجاهدین،تماس با خارج ، داشتن چاقوی میوه خوری در کیفش و اجتماع و تبانی علیه نظام متهم کردند.

زندانی سیاسی کبری زاغه دوست علیرغم گذشت بیش از 14 ماه بازداشت هنوز در بلاتکلیفی در بند زنان زندان اوین بسر می برد و از آزادی او و همسرش مصطفی اسکندری که در زندان گوهردشت کرج در تبعید است خوداری می کنند.

در حال حاضر فقط در بند زنان زندان اوین 20 زن زندانی سیاسی در بازداشت بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:زندانیان سیاسی نازیلا دشتی، عاطفه نبوی ،مهدیه گلرو ، زهراجباری ،فرح واضحان ،کبری زاغه دوست ، عالیه اقدام دوست ، صبا رضوانی ،هنگامه شهیدی ،بهاره هدایت ،پروین جواد زاده ،ریحانه حاج ابراهیم دباغ ،سوسن تریانیان ، منیژه صفر الهی ، فاطمه خرم جو، مطهره بهرامی حقیقی، قاضی السادات قاضی میر سعید، کفایت ملک محمدی، فاطمه رهنما

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،بکار بردن شکنجه های جسمی و روحی و بیش از 14 ماه بلاتکلیفی این زوج زندانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وگزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامالت عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

06 مهر 1389 برابر با 28 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

گرفتن تعهد کتبی از کارکنان شرکت واحد برای عدم بیان مشکلات کاری خود

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" حراست شرکت واحد، کارکنان شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه را وادار به امضای تعهدی می کند که رانندگان در مورد مسایل شرکت واحد با هیچ رسانه ای اعم از داخلی و یا خارجی حق مصاحبه ندارند.

در طی چند روز گذشته به دستور حراست شرکت واحد تهران به کلیه نواحی اعلام شده است که کارکنان نواحی مختلف تهران باید تعهدی را امضا نمایند که در آن نوشته شده است؛ که کلیه رانندگان متعهد می شوند که در مورد مسایل شرکت واحد از جمله؛ وضعیت و شرایط اعضای دستگیر شده سندیکا، اخراج کارکنان،عدم پرداخت حقوق و مزایا،برخورهای غیر انسانی حراست و کمیته انظباطی با کارکنان،شرایط سخت کاری و مشکلات دیگر کارکنان با هیچ رسانه ای اعم از داخلی و خارجی حق مصاحبه را ندارند.

گرفتن تعهد در طی چند روز گذشته از ناحیه غرب تهران آغاز شده است که با مقاومت کارکنان شرکت واحد مواجه است. مسئول ناحیه با تهدید سعی دارد که کارکنان را وادار به امضای تعهد نماید.

در حال حاضر شرکت واحد با بحران حاد مدیریتی مواجه شده است و تحت عنوان خصوصی سازی خطهایی از خطوط تندروی شرکت واحد در اختیار شرکتهای خصوصی که در مالکیت سپاه پاسداران است قرار گرفته است از جملۀ آنها خط تندروی شماره 7 (راه آهن- تجریش) می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

06 مهر 1389 برابر با 28 سپتامبر 2010

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

ارتباط تلفنی زندانیان سیاسی بند 350 با خانواده هایشان همچنان قطع می باشد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فشارها و محدودیتها بر علیه زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین همچنان ادامه دارد و بازجویان وزارت اطلاعات، جعفری دولت آبادی و زندانبانان به اعمال غیر انسانی و غیر قانونی خود ادامه می دهند.

ارتباط تلفنی زندانیان سیاسی با خانوادهایشان که بیش از 3 ماه از آن می گذرد همچنان قطع می باشد. مسئله قطع تماسهای تلفنی باعث نگرانی خانوادهای زندانیان سیاسی که عزیزانشان محکوم به اعدام ، زندانیان سیاسی که از ناراحتی حاد جسمی در اثر شکنجه های اعمال شده رنج می برند و همچنین خانواده هایی که در شهرستانها زندگی می کنند و بعضی از آنها بخاطر کهولت سن قادر به مسافرت نیستند و برای اطلاع یافتن از عزیزانشان باید مسافتهای طولانی را طی کنند،شده است

صبح امروز یکی از خانواده ها که از شهرستان آمده بود و در حال ملاقات با عزیزشان بود پاسداری که مسئول سالن ملاقات بود با داد و فریاد و تهدید این خانواده را از ادامه ملاقات منع کرد و آنها را به طرز وحشیانه ای از سالن ملاقات بیرون نمود.

از طرفی دیگر آب حمام زندانیان سیاسی سرد می باشد و زندانیان سیاسی ناچار هستند که با آب سرد دوش بگیرند.این در حالی است که تعدادی از زندانیان سیاسی مسن هستند و بقیه آنها که در اثر شکنجه های جسمی از ناراحتی حاد رنج می برند و قادر به استحمام در زیر آب سرد نیستند.

همچنین مدتی است که ظهرها در حالی که هوا گرم می باشد آب بند روزانه چند ساعت قطع می شود و زندانیان سیاسی ازداشتن آب نوشیدنی و غیره محروم میباشند. زندانیان سیاسی نسبت به این فشارهای جدید دست به اعتراض زدند مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 معروف به جلاد این بند با پوزخند و توهین به خواسته های آنها جواب میدهد.

در طی روزهای گذشته تعدادی از زندانیان سیاسی بند 350 به زندان کارون اهواز منتقل شدند که از جمله آنها ضیاء نبوی و مجید دری می باشند و گفته می شود که قرار است تعداد دیگری به زندانهای دیگر تبعید شوند.

تصمیم گیری در مورد وضعیت و شرایط زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و تصمیمات ضدبشری او توسط بازجویان وزارت اطلاعات، جعفری دولت آبادی دادستان تهران و زندانبانانی مانند صداقت و بزرگ نیا به اجرا گذاشته می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تحت فشار قرار دادن و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی برای زندانیان سیاسی و خانواده های آنها را محکوم می کند و کمیسر عالی حقوق بشر سامان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

05 مهر 1389 برابر با 27 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

یک شناسنامه و دیگر هیچ (زندانی سیاسی ارژنگ داودی)

نامه دست نویس زندانی سیاسی ارژنگ داودی که برای "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" ارسال شده است و در آن توضیح می دهد که چگونه اموال شخصی او را به غارت برده اند و او را مورد انواع تهدیدات قرار داده اند .نامه ارسالی به قرار زیر می باشد:

با یاد خدا

ایرانیان جهان متحد شوید

یک شناسنامه و دیگر هیچ

آزادی خواهان جهان

هم میهنان گرامی

من قربانی ستمبارگی فقیه خونخوارم

من قربانی طمع خوارگی مزدوران فقیه غارتگرم

پس از پنجاه و اندی سال عمر من فقط یک شناسنامه دارم و دیگر هیچ!؟

ظاهرا همسرم خیلی هنر کرد که در سال 86 یعنی پس از 4 سال دوندگی توانست شناسنامه ام را از آدمخوران امنیتی پس بگیرد.

مزدوران رژیم چپاولگر ولایت فقیه حتی لباسها،کفش ها و جورابهای ما را ضبط و توقیف کردند!؟

حتی گواهی نامه رانندگی،پاسپورت ها،مدارک تحصیلی،عکس های خانوادگی و... را نیز مصادره کرده اند.جالب اینکه شناسنامه های پدر بزرگ و مادربزرگ مرا که در سال 1308 صادر شده اند ضبط کرده اند.

به قول آدمخوار امنیتی حسن حداد یعنی همان جلاد معروف رژیم:

1- کسی که بر علیه حکومت اسلامی !؟ می جنگد خونش مباح است و اینکه تو هنوز زنده ای و شناسنامه ات را تحویل خانواده ات داده ایم برای این است که در وقت معین باطل شود!؟

2- کسی که برای جمهوری اسلامی حکومت جایگزین تعیین می کند و جاهلانه !؟ تز وکیل جمهوری را تعریف می کند باید در اسید محو شود !؟

3- کسی که به جای شیوه اقتصاد اسلامی !؟ شیوه اقتصاد دیگری را معرفی می کند باید هم که از نظر اقتصادی همانطور که به دنیا آمده یعنی لخت و عور از دنیا برود و اینکه مردم !؟ هستی اش را مصادره کنند حق شان است یعنی اینکه به مزدوران و جارچیان اجازه داده اند که مرا و خانواده ام را غارت کنند !؟

هم میهنان گرامی

همه مردم دنیا می دانند که قطاع الطریق و رذل ترین گردنه زن ها هم به لباس زیر،کفش و جوراب مستعمل قربانیان طمع نمی کردند ولی مزدوران اوباش سید علی گدا حتی به لباسهای زیر ما هم رحم نمی کردند چه رسد به یخچال،کولر،تلویزیون و ... تا چه رسد به اموال و املاک خانواده پدری و خانه خودم.

ارژنگ داودی

معلم- شاعر- نویسنده- زندانی سیاسی- زندان رجایی شهر

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

یکی از زنان دستگیر شده روز عاشورا به زندان قرون وسطایی گوهردشت کرج تبعید شد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد صبح امروز از زندان اوین به زندان گوهردشت کرج منتقل شد.

روز دوشنبه 5 مهر ماه یکی از دستگیر شدگان روز عاشور زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد را از بند زنان زندان اوین به زندان قرون وسطایی گوهردشت کرج تبعید کردند.

خانم مریم اکبری منفرد پس از اعتراضات گسترده روز عاشورا با یورش مامورین وزارت اطلاعات در 10 دی ماه به منزل آنها دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. او تا روز 22 بهمن در شکنجه گاه 209 تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.خانم اکبری در روز 16 اردیبهشت ماه 88 به شعبه 15 دادگاه انقلاب برده شد و توسط قاضی فرمایشی صلواتی مورد محاکمه قرار گرفت و به 15 سال زندان محکوم شد.

بازجویان (شکنجه گران) وزارت اطلاعات در بند 209 او را به محاربه،داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین و اتهامات متعدد دیگر متهم کردند تا علیه وی پرونده سازی نمایند و خانم اکبری را به احکام سنگین و غیر انسانی محکوم کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،شکنجه و صدور احکام سنگین و غیر انسانی و تبعید زندانیان سیاسی به زندانهای قرون وسطایی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

31 شهریور 1389 برابر با 22 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

نامه سرگشاده آیت الله بروجردی به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد


نامه سرگشاده آیت الله بروجردی که برای "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" جهت انتشار و اطلاع عموم ارسال گردید است. این نامه در روز 23 سپتامبر در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو قرائت شده است و همچنین در اختیار خانم ناوی پیلای، کمیسرعالی، آقای سیهاساک فونکیتکیو، رئیس شورا و نمایندگان کشورهای عضو آن نهاد قرار داده شد. پیش از خواندن متن، چکیده ای از سوابق فعالیتهای آقای بروجردی برای جدائی دین از حکومت طی سالهای قبل از آخرین بازداشت در سال 2006، به همراه گزارش هائی از شکنجه های جسمی و روحی اعمال شده بر وی در زندان، ارائه گردید. متن نامه به قرار زیر می باشد:

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد،

ریاست محترم ، اعضای گرامی ،

سلام مرا از اسارتگاه ظالمانه و مشقت بار جمهوري اسلامي ايران بپذيريد،

همانطور که استحضار دارید، در طول تاریخ، تداخل دین در حکومت محیط را برای رشد اختلافات مذهبی، افراط گرائی، ظهور حکومت های استبدادی و ارتکاب خیانتها و جنایات گسترده تحت لوای دین، مستعد نموده است. وضع قوانین ناعادلانه علیه اقلیتهای قومی و مذهبی، تبعیض جنسیتی و همچنین اعمال مجازات های غیر انسانی از قبیل اعدام، سنگسار، شلاق و زندان، همگی از نتایج دخالت دادن دین در حکومت می باشد.

رژیم حاکم بر ایران که یک نمونه بارز از حکومت های دینی می باشد، هیچ اعتقادی به حق آزادی قلم، بیان و اندیشه ندارد. در چنين فضائي، اقلیتهای مذهبی که شامل سنی ها، مسیحیان، زرتشتیان، بهائیان، یهودیان و.... می شوند، همچنین دراویش و حتی شیعیانی که به قرائتی متفاوت از اسلام اعتقاد دارند، تحت آزار و فشار قرار می گیرند. آنها با کوچکترین اعتراض و انتقادی بازداشت و با اتهامات واهی در دادگاه های غیرقانونی بدون داشتن وکیل محاکمه و به مجازات های سنگین و حتی اعدام محکوم می شوند.

نقض مفاد منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد و بی اعتنائی به قوانین بین المللی توسط رژیم ولایت فقیه، از ابتدای تاسیس آن در سال 1357 پدیدار شد و همواره بر شدت سركوب و شكنجه دگراندیشان افزوده گردید. تا جائی که وقايع پس از انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه 1388، هرگونه تردیدی را نسبت به ماهیت دیکتاتوری آن از بین برد. امروزه تمامی خانواده های ایرانی، داغدار یا آسیب دیده هستند و بسياري از آنها تحت تاثير سیستم تفتيش عقايد و خفقان موجود، به ناچار باورداشت های خود را پنهان کرده و یا مجبور به ترک وطن شده اند. اکنون در سراسر جهان، حکومت مدعی اسلام سیاسی در ایران، مبین بی عدالتی ها و اقدامات خشونت بار است.

علاوه بر اینها، رژیم مستبد ایران با دامن زدن به اختلاف ها و جنگ ها در ممالك دیگر و ماجراجوئی های تسلیحاتی و هسته ای، صلح و امنیت جهانی را به مخاطره انداخته، به طوری که در حال حاضر منطقه سوق الجیشی خاور میانه روی بمب ساعتی قرار گرفته است.

جامعه جهانی یک مجموعه به هم پیوسته است و حل بحران های فرا منطقه ای و برقراري دمکراسی و صلح در سراسر دنیا، بدون تشریک مساعی همگان مقدور نخواهد بود. لذا انتظار می رود سریعا کمیته ای از حقوقدانان و کارشناسان بین المللی تشکیل شود که با استناد به شواهد و مدارک واقعی از آنچه در ایران و خاورمیانه می گذرد، نتایج سوء ناشی از حاکمیت دینی را بررسی نموده و راهکارهای عملی جهت صدور قطعنامه ای در سازمان ملل متحد، با موضوع جدائی دین از حکومت را پیگیری نمایند.

همچنین اقدامی همه جانبه جهت تحت فشار قرار دادن حکومت سرکوبگر ایران برای پذیرش رفراندومی آزاد زیر نظر ناظران بین المللی به عمل آید، تا مردم ستمدیده این سرزمین بتوانند حاکم بر سرنوشت خویش شوند.

به اميد همبستگی جهانی برای رهائي از بحران های جاری

و با آرزوی برقراری صلح و آزادی در سراسر دنیا

سید حسین کاظمینی بروجردی، زندان اوین

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

قدردانی همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی از تمامی آزادیخواهان و سازمانهای حقوق بشری

نامه قدردانی خانم نازنین داودی همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی که برای "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" ارسال شده است و در آن از همه آزادیخواهان،گروهها،نهادها، سازمانهای بین المللی و مجامع حقوق بشری در سراسر جهان که در طی دوران اعتصاب غذا با آنها اعلام همبستگی کردند قدردانی نموده است . نامه خانم داودی به قرار زیر می باشد:

نامه سرگشاده شنبه 3/7/89

با سلام،احترام و درودهای صمیمانه

پس از 74 روز هول آور،

بسیار خوشحالم و با کمال مسرت شکسته شدن اعتصاب غذای همسرم را اعلام می دارم.

از همه آزادیخواهان،گروهها،نهادها، سازمانهای بین المللی و مجامع حقوق بشری در سراسر جهان که در طول این دوره پر مخاطره در کنار ما بودند و ضمن ابراز همدردی با خانواده ،نهایت کوشش خود را به عمل آوردند تا صدای مظلومیت ما را به گوشهای سنگین حکومت و ....فرو کنند،از صمیم قلب تشکر و قدردانی می نمایم.

روز پنجشنبه 1/7/89 که برای ملاقات به زندان رجایی شهر رفته بودیم با خبر شدیم که در این دوره پر دلهره،دعاها و غمگساری های عزیزان دو مرتبه مورد اجابت درگاه حق قرار گرفته و به کوری چشم دشمنان آزادی و دشمنان مردم خداوند بزرگ-ارژنگ را به زندگی و به ما بازگرداند.

امیدوارم که دعاهای خیر همگان تا بازیابی سلامت کامل ایشان همچنان پشتوانه معالجاتی باشد که از هم اکنون آغاز شده است.

از توجهات،مراقبتها و هوشیارهای هم بندیان وی در سالن 8 بند 3 زندان رجایی شهر بویژه زندانیان و زندانیان سیاسی و... صمیمانه قدردانی میشود.

با تجدید احترام و بامید پیروزی نهایی

تهران- نازنین داودی همسر زندانی سیاسی،شاعر،نویسنده

آقای ارژنگ داودی

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

دانشجوی زندانی مصطفی اسکندری خواستار صدور حکم بین المللی برای دستگیری سران رژیم شد

نامه زیر توسط دانشجوی زندانی مصطفی اسکندری به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و مراجع بین المللی و اطلاع عموم ارسال شده است.او در این نامه خواستار اعزام نماینده ویژه از دادگاه جنایی بین المللی لاهه و همچنین خواستار صدور حکم دستگیری برای سران رژیم فعلی شده است. نامه دانشجوی زندانی به قرار زیر می باشد:

به:مقاومین تمامی آزادیخواهان،مردم شریف هموطن و مراجع بین المللی حقوقی مریوطه

با درود به تمامی آزدیخواهان و هموطنان عزیز

اینجانب مصطفی اسکندری زندانی سیاسی دانشجوی گروه پزشکی (دارای مدرک پریدنت داندانپزشکی) از تاریخ 8/5/88 بت اتفاق همسرم کبری زاغه دوست دستگیر شدیم و حدود 7 ماه نیز در انفرادهای 209 و 240 زیر بدترین رفتارها و شکنجه ها بودم. تا این لحظه هیچگونه ملاقاتی با همسرم نداده اند و از سلامتی جسمی و روانی ... اطلاعی ندارم که این خود عزابی الیم می باشد.

سپس ... مرا تنها به زندان رجائی شهر منتقل نمودند (بعلت آزار آنها و شعارهای من علیه آنها) حال در بند 3 زندان در حسینیه(سالن) ویژه سیاسی می باشم. متاسفانه مدیر بند که مدیر داخلی زندان نیز می باشد. بیماری است که سادیسم زندانی آزاری و مرد بسیار خشن ،کریه و فوق العاده بی ادب رفتار می نماید.این فرد خود آزار و زندانی آزار آقای گرامی می باشد.

این شخص با استفاده از هر جز... کارمندان شبیه خودش با اهانت ها و بدرفتاری های مخصوص خودش و محدودیت تماس تلفنی برایم باعث واکنش و شعار های من در زندان نیز شده است.(ننگ بر ظالم و دیکتاتورو غیره)

متاسفانه ایذا و آزارش هر روز بیشتر شده و تهدید می نماید مرا به انفرادی توام با شکنجه در کثیف ترین بند (بند یک) می اندازد (دارای جانوارهای موذی بندی شپش،موش و سوسک) تهدید نموده اند؛که می کشیم ترا و می گوییم خودکشی کردی یا می دهیم برخی زندانیهای (اعدامی) دیگر ترا بکشند.

متاسفانه در اقداماتش از کارمندان خاطی و حتی زندانیان بیمار و سادیسمی و وکیل بند شبیه خود استفاده می نماید.

مراتب جهت استحضار همگان و درج و پیگیری در پرونده ضد حقوق بشری رژیم فعلی و سران آنها تقدیم می گردد.امید است با اعزام یک نماینده ویژه از سوی دادسرا یا دادگاه جنایی بین المللی لاهه نماینده ای از سازمان ملل محترم جهت ملاقات با بنده و دیگر زندانیان سیاسی حقایق بیشتری دریافت نمایند و در همان جا و از طرق قانونی حکم دستگیری سران رژیم فعلی صادر فرمائید.این بنده ... خواهان حکومتی غیر دینی و منتخب مردم طی انتخاباتی آزاد هستم.

مصطفی اسکندری زندانی سیاسی

1/7/ 89

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

زندانی سیاسی اژنگ داودی پیروز مندانه پس از دست یافتن به خواسته هایش به اعتصاب غذای خود پایان داد


نامه دست نویس زندانی سیاسی ارژنگ داودی که برای "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" ارسال شده است. زندانی سیاسی ارژنگ داودی پس از 74 روز اعتصاب غذای جانکاه ولی با اراده ای فولادین بر خواسته های به حق و اولیه خود و سایر زندانیان سیاسی پافشاری نمود و بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبانان را وادار به تن دادن به خواسته های خود نمود. او پس از به اجرا در آمدن تمامی خواسته هایش به اعتصاب غذای خود پایان داد.نامه ارسالی زندانی سیاسی ارژنگ داودی به قرار زیر می باشد:

با یاد خدا شنبه 3/7/89

سپاش،سپاس،70 میلیون سپاس

هراس من باری

همه مردن در سرزمینی ست که در آن

مزد گور کن از آزادی آدمی افزون تر باشد

با درود به تمامی جان باختگان و ستمدیدگان راه آزادی بشر

با سلام به تمامی انسانهای آزادیخواه ،دموکرات منش و نیک اندیش جهان وتجدید پیمان با تمامی جمهوری خواهان دموکرات و سکولار ایرانی

با اعلان شکستن اعتصاب غذا

از تمامی آزادیخواهان،دموکراسی جویان،عدالت پیشه گان و نیز کلیه سازمانها و نهادیهای حقوق بشری در سراسر دنیا که ندای حق طلبان،ستم ستیزان،فعالان حقوق بشری ،مبارزان اجتماعی ،زندانیان سیاسی و سایر قربانیان رژیم های استبدادی از جمله رژیم ولایت فقیه حاکم بر ایران را به گوش جهانیان می رسانند و در طول 74 روز اعتصاب غذای من در زندان مخوف رجایی شهر به انحای مختلف با خانواده و ... ابراز همدردی نموده و تا حصول خواسته های حقوق بشری ام از هیچ کوششی فروگذاری نداشتند بویژه آنها که در اعتراض به بی توجهی مفرط دژخیمان رژیم به اعتصاب غذا دست یازیدند،از طرف خود،خانواده و ... صمیمانه قدر دانی و سپاسگزاری می نمایم.

همه تونو دوست دارم

همه تونو می بوسم

و در نبرد تاریخی پیشارو برای نهایی کردن تفییرات سترگ ملی در مسیر نیل به نهادینه شدن آزادی،دموکراسی،عدالت و حقوق بشر در ایران،روی یکا یک عزیزان حساب می کنم.

مژده می دهم که خداوند بزرگ به تلاشهای هماهنگ ما اونقدر فزونی و فرا دونی خواهد داد که بتونیم از خودمون و از سرزمین اهورایی مون به خوبی نگهداری و با شایستگی هر چه تمامتر جایگاه بلند ایران و ایرانی را دوباره در جامعه جهانی بازسازی نموده و گسترش دهیم.

یزدان پاک نگاهبان همه ماست

با گرمترین آرزوها

ارژنگ داودی

3 مهر 1389

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است