۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

گزارشی از اعتراضات گسترده مردم اصفهان

امروز ساعت 6 بود که از طرف دروازه شيراز به طرف 4 راه نظر و 33پل راه افتاديم. به 4 راه نظر رسيدم هنوز خبر از هیچ تجمعی نبود. ولی حضور گسترده ی نیروهای انتظامی و مامورین کثیف اطلاعات به من نوید روزي حماسه آفرین مي دادند. به 33 پل رسيدم جو تقریبا امنيتي بود . داخل پارک شدم حدود 300 نفر از مردم جمع شده بودند ولی هنوز منتظر پيوستن افراد بیشتری بودیم. ساعت 6:45 بود ولی همچنان جمعیت به طور قابل توجهی در حال افزایش بود جمعیت از هزار بالا رفته بود. ولی مامورین نیرو انتظامی انگشت شمار بودند. شروع کردیم به روشن کردن شمع ها و در آوردن پلاکارد هایي که آماده کرده بودیم. و بعد از آن راه افتادیم به طرف پل آذر. در راه جمعیت همچنان در حال افزايش بود. با سکوت کامل و بالابردن انگشت هايمان به صورت 7 به کارمان ادامه دادیم و با شنیدن صداي بوق ماشین ها به پیاده رو رفتیم و مردم با دیدن جمعیتي انبوه به حمايتمان پرداختند. افرادی سعي در سر دادن شعار هايی بودند اما نتوانستند سکوت مردم را بشکنند.به پل آذر رسیديم و با دیدن مامورین در روبروي خود برای جلوگيری از خشونت و تغییر مسیر از هدف اصلی این تظاهرات که عزاداری برای شهدای جنبش در شنبه ی خونين بود تغییر مسیر به سمت 33 پل داديم تظاهرات به اوج جمعيت خود رسیده بود. ولی هنوز سکوت ما شکسته نشده بود در نیمه راه تعدادی سعی در شکستن سکوت و ايجاد دو دستگی داشتند در همین حال تعدادی انگشت شمار با باتوم سعی در پراکنده سازی داشتند. ولی مردم پراکنده و در محلی دیگر به هم پیوستند و به کارشان ادامه دادند.دوباره در کنار خیابان و با حمایت ماشین ها شروع کرديم به تظاهراتی آرام ولی ناگهان سکوت با صدای فریاد جوانی شکسته شد و نیرو ها به سوی آن جوان حمله ور شدند و چندي بعد مردم با هوهو به سوی مامورین رفتند و از آن جوان حمايت کردند ديگر مامورين از سکوت مردم به رنج آمده و خود نمی دانستند که باید چه کار کنند. بعد از ماجرای 18 تير امسال حتی فکر هم نمیکردند که امروز بیش از 2000 نفر جمع شوند تظاهرات به اوج هیجان خود رسیده بود. در همين حال در پشت سر خود تعدادي نیروي ضد شورش و در جلوی خود موتور سوار هايی با اصلحه های پينت بال و باتوم می دیديم ولی همچنان بعد از ضرب و شتم چند نفر به تظاهرات ولي با شعار هاي نیروی انتظامی حمایت حمایت نیروي انتظامی تو هم ايرانی هستی عزا عزاست امروز روز عزاست امروز. ولی ماموران بي رحم همواره به ضرب و شتم مردم ادامه می دادند. ماموران سعي در این داشتند که مردم را به وسط زاینده رود ببرند برای همین امر تعداد زیادی نیرو در طرف دیگر زاينده رود منتظر ما بودند ولی مردم باتوم را به جان خريدند و حاضر نشدند که در دام مامورين بیايند . جمعیت دوباره به طرف خيابان رفت و باز با حمایت ماشین ها مواجه شد. در کنار خیابان به کار خود ادامه دادیم باز شعار هایی چون نیروی انتظامي حمايت حمايت عزا عزاست امروز و... سر دادیم. جمعیت در 33 پل برای نیم ساعت متوقف شد و فقط به سر دادن شعار و مبارزه با مامورین مي پرداختیم . تعداد انگشت شمار مامورين اکنون دیگر به صد ها رسيده بود ولی مردم هم اکنون در حال مبارزه بودند و تعداد زيادي هم فقط به حمایت از راه دور ما با دست زدن و بوق زدن و... می پرداختند.جمعیت در حال مبارزه به طرف پل خواجو سرازیر شد و در راه نیز با مامورين مواجه شد و انبوه مردم دیگر در حال کاهش بود ....و در کل اصفهان نیز به لیست حماسه آفرينان امروز اضافه شد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
8 مرداد 1388 برابر با 30 ژولای 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

اعتراضات شبانه مردم تهران علاوه بر بام منازل در خیابانهای اصلی شهر ادامه یافت

بنابه گزارشات رسیده از مناطق مختلف تهران اعتراضات شبانه مردم تهران امشب اکثرا در خیابانهای اصلی شهر برگزار شد.
در پی برگزاری مراسم چهلمین روز شهید راه آزادی ندا آقا سلطان در بهشت زهرا که از بعد ظهر آغاز و به سرعت به اعتراضات گسترده علیه ولی فقیه تبدیل شد. در اعتراضات امروز بهشت زهرا که هزاران نفر از مردم تهران در آن شرکت کردند.و با دادن شعارهایی مانند مرگ بر دیکتاتور و ندای ما نمرده این دولت که مرده و سایر شعارها ادامه یافت.
مردم پس از پایان یافتن مراسم چهلمین روز ندا از بهشت زهرا خود را به مصلی تهران و نقاط مرکزی شهر رساندند و اعتراضات را در نقاط مختلف تهران ادامه دادند این اعتراضات تا ساعت 11:00 شب همچنان ادامه دارد.و بین جوانان و نیروهای سرکوبگر ولی فقیه علی خامنه ای بصورت جنگ و گریز در بعضی خیابانها ادامه دارد.
هم اكنون مردم زيادي در خيابان ها و مراكز اصلي تهران و در پشت بام ها شعار الله اكبر ، مرگ بر ديكتاتور و مرگ بر خامنه ای را سر مي دهند .شدت اعتراضات در ولي عصر ،‌هفت تير ،ونك ‌ شريعتي،صادقيه ‌،تهران پارس ‌،فاطمي ‌،مطهري ،مفتح بيشتر از ديگر مناطق تهران است .الان بيشتر درگيري ها بين لباس شخصي ها و بسيجي هاست كه سوار بر موتور در خيابان ها مردم را تهديد و مورد ضرب و شتم قرار مي دهند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
8 مرداد 1388 برابر با 30 ژولای 2009





http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

گسترش اعتراضات گسترده در نقاط مختلف تهران

بنابه گزارشات رسیده جوانان دختر و پسر که بسوی مصلی تهران با مترو در حال حرکت بودن بصورت یکدست در مترو و در طی مسیر اقدام به دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر نمودند.
تعداد زیادی از مردم تهران که با مترو بسوی مصلی تهران در حال حرکت بودن از بدو سوار شدند اقدام به دادن شعارهایی مانند مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر سر می دادند. مترو که بسوی مصلی تهران حرکت می کرد ایستگاه مصلی را بسته اند و در آنجا توقف نمی کند و بدین وسیله سعی در جلوگیری از آمدن مردم به این نقطه می شوند. مردم که قصد گرامیداشت چهلمین شب ندا را دارند ناچار هستند که در ایستگاه مترو مفتح پیاده شوند.جوانان وقتی که از مترو پیاده می شوند با بالا بردن دستان خود به علامت پیروزی خارج می شوند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند می دهند.
در حال حاضر در نقاط مرکزی و جنوبی شهر اعتراضات در میادین و خیابانها ادامه دارد و لحظه به لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.
نیروهای سرکوبگر گارد ویژه که مقابل درب مترو ایستاده اندو هنگام خروج مردم بسوی آنها یورش می برند و آنها را آماج باتون های خود قرار میدهند حوالی ساعت 20:00 در اثر ضربات باتون 6 نفر زخمی و در حدود 12 نفر دستگیر شدند. علیرغم وحشیگری گارد ویژه برای متفرق کردن آنها ،مردم بصورت جنگ و گریز در نقاط مختلف جمع می شوند و اعتراضات خود را ادامه میدهند و حاضر به متفرق شدن نیستند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.
8 مرداد 1388 برابر با 30 ژولای 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

جنگ روانی علیه خانوده ها و یورش خونین دولت عراق علیه ساکنین اشرف را محکوم می کنیم

ببابه گزارشات منتشر شده در طی روزهای گذشته نیروهای عراقی به ساکنین اشرف یورش بردند و تعداد از آنها را به قتل رساندند و تعدادی را مجروح ویا ربوده و با خود بردند. همزمان بازجویان وزارت اطلاعات با خانواده های آنها در ایران تماس گرفته و به آنها می گویند که ما ساکنین اشرف را قتل عام کردیم.
بازجویان وزارت اطلاعات پس از یورش نیروهای عراقی به اشرف و انتشار عکسها وفیلمها از جان باختن و زخمی شدن ساکنین اشرف با خانواده های آنها در شهرهای مختلف ایران تماس می گیرند و با خوشحالی به آنها می گویند که ما آنها را قتل عام کردیم. بازجو محبی و رضا عارفی با خانواده هایی که در کرج ساکن هستند تماس می گیرند .همچنین سعید شیخان و علوی در تهران با خانواده ها تماس گرفته و همگی همان جمله را تکرار می کنند. و از این طریق یک جنگ روانی را علیه خانواده های آنها آغاز کرده اند.
از طرفی دیگر تصاویر و فیلمهای تکان دهنده ای که در طی روزهای گذشته از اشرف پخش شده است حاکی از یورشهای وحشیانه و غیر قابل تصور نیروهای عراقی با سلاح گرم،خودروهای نظامی ،لودر ،باتون،میله های فلزی،سنگ به ساکنین اشرف می باشد. در این یورشها که گفته می شود تا به حال 12 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران جانباختند و صدها نفر زخمی شدند و تعدادی هم توسط نیروهای عراقی ربوده شده و به نقاط نامعلومی منتقل شدند.گفته می شود که در حال حاضر وضعیت زخمی شدگان بدلیل نبود امکانات پزشکی لازم و ممانعت از انتقال آنها به بیمارستانهای تخصصی عراق وخیم می باشد و تا به حال تعدادی بدین خاطر جان باختند.
بنابه اطلاعیه های شورای ملی مقاومت در میان نیروهای مهاجم عراقی تعدادی از نیروهای تروریستی قدس سپاه پاسداران و لشگر بدر حضور دارند و به فارسی صحبت می کنند آنها در زخمی کردن و کشتار ساکنین اشرف نقش مسقیم داشتند. همچنین گزارشات رسانه های عراقی حاکی است که این تهاجم تحت نظارت و هدایت نوری المالکی صورت می گیرد.
بنابه اظهارات مقامات نظامی امریکائی تمامی افراد ساکن اشرف خلع سلاح شده اند و در قبال آن به هر کدام از آنها تعهد کتبی مبنی بر حفاظت از آنها داده شده است.همچنین بنابه بیانیه های رسمی سازمان ملل متحد ،صلیب سرخ جهانی و دولت امریکا ساکنین اشرف مشمول کنوانسیون چهارم ژنو می باشند و به لحاض قوانین بین المللی افراد حفاظت شده محسوب می شوند. هر گونه اقدام علیه افراد پناهنده و حفاظت شده جنایت علیه بشریت محسوب می شود.
گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که ناظران امریکایی در اشرف مستقر هستند. آنها تنها ناظر و شاهد این جنایتها بودند و تا به حال هیچ اقدام یا واکنشی برای متوقف کردن این جنایتها انجام نداده اند. این در صورتی است که بنابه گفته مقامات امریکایی دولت عراق تعهداتی مبنی رعایت حقوق انسانی ساکنین اشرف به آنها داده است.
در پی یورشهای خونین و غیر انسانی دولت عراق علیه ساکنین اشرف که افراد حفاظت شده توسط قوانین بین المللی می باشند و نقض تعهدات بین المللی که سپرده بود ، دولت عراق فاقد هرگونه مشروعیت برای حفاظت از ساکنین اشرف را داراست . لذا مسئولیت حفاظت ساکنین اشرف باید تحت نظارت سازمان ملل و به عهده نیروهای امریکائی سپرده شود تا از ادامه جنایت علیه بشریت پیشگیری شود.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،جنگ روانی علیه خانواده های ساکنین اشرف و حملات خونین علیه پناهندگان ایرانی که مورد حفاظت قوانین بین المللی می باشند را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار دخالت برای پایان دادن به حملات خونین دولت عراق علیه ساکنین اشرف است و به عهده گرفت حفاظت آنها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
8 مرداد 1388 برابر با 30 ژولای 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

۱۳۸۸ مرداد ۷, چهارشنبه

اعتراضات شبانه مردم تهران در آستانه چهلمین روز جان باختۀ آزادی ندا آقا سلطان

بنابه گزارشات رسیده از مناطق مختلف تهران و در آستانه چهلمین روز شهادت ندا آقا سلطان مردم تهران بر بام منازل خود و در کوچه ها حاضر شدند و اعتراضات شبانه خود را ادامه دادند.
اعتراضات از 10:00 شب آغاز شد و در حالی که مردم تهران بصورت گسترده خود را آماده می کنند تا مراسم چهلمین روز ندا آقا سلطان را برگزار کنند بر بام منازل و در کوچه ها قرار گرفتند و به اعتراضات شبانه خود که از چندین هفته پیش شروع شده بود ادامه دادند.
مردم در اعتراضات شبانه خود علاوه بانگ الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور شعار ما همه یک صداییم ما همه یک نداییم را سر دادند.
اعتراضات امشب مردم تهران در مناطقی مانند؛ تهران پارس ، جنت آباد ،‌مير داماد ،‌پونك ،‌آزادي ،‌ونك ،‌تخت طاووس ،‌سيد خندان ،‌اكباتان ،‌صادقيه ،‌تجريش ،‌قيطريه شنیده می شد. شدت اعتراضات در تهران پارس و تخت طاووس و مير داماد بيشتر از ديگر نقاط تهران بود.
اعتراضات شبانه مردم تهران تا ساعت 22:30 ادامه داشت
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
8 مرداد 1388 برابر با 30 ژولای 2009




http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

تجمع و اعتراضات صدها نفر از خانواده های دستگیر شدگان در مقابل دادگاه انقلا و زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین صدها تن از خانواده های قیام اخیر مردم ایران از صبح امروز تجمع کردند و نسبت شرایط مبهم عزیزانشان و ادامه بازداشت آنها دست به اعتراض زدند.

با توجه به اعلام مسئولين دادگاه انقلاب مبني بر آزادي 140 نفر از دستگير شده ها با قرار كفالت و يا وثيقه امروز تعداد زيادي ازخانواده ها كه بيش از 200 نفر بودند از ساعت 8 صبح به دادگاه انقلاب مراجعه كردند و نگران از وضعيت عزيزانشان در انتظار اعلام اسامي بودند به خصوص پدران و مادران و همسراني كه در اين مدت هيچ خبري از عزيز خود نداشتند و نمي دانستند كه آيا زنده است يا نه با چشماني پر اشك در انتظار اعلام اسامي بودند خانواده ها فكر مي كردند امروز اسامي زيادي براي تعيين كفالت و آزادي اعلام مي شود كه نزديك به ساعت 10 صبح تنها اسم 30 نفر براي قرار كفالت اعلام شد ..با اعلام اين تعداد اسم ، خانواده ها به خشم آمدند و و چه در داخل و چه بيرون دادگاه انقلاب خامنه اي را به باد ناسزا گرفتند و مي گفتند اين هم اسلامشان چقدر دروغ .چقدر انتظار .چقدر توهين و تحقير ..دو سرباز كه در بيرون دادگاه انقلاب بودند خانواده ها را با فرياد از جلو درب ورودي دادگاه انقلاب دور مي كردند. .
در مقابل زندان اوين هم حدود 100 نفر از خانواده ها نگران و چشم انتظار ايستاده بودند و همچنان خواهان ملاقات عزيزانشان بودند اعضاي خانواده دستگير شده ها دو گروه شده بودند يك نفر به دادگاه انقلاب و يك نفر به زندان اوين مراجعه كرده بودند تا شايد در يكي از اين دو مكان اسم عزيز آنها تاييد شود.وضعيت مادراني كه در اين مدت از فرزند خود هيچ خبري نداشتند به شدت تاسف بار بود .مادري عصا بدست و در حالي كه در راه رفتن او را كمك مي كردند با چشماني اشك بار به درب دژباني امد و با خشم خواهان خبري از فرزند خود بود اما هيچ كس جوابگوي اين مادر نبود به در مي كوبيد و مي گفت اگر فرزندم را كشته ايد اگر مسلمانيد حداقل جنازه او را تحويلم دهيد.خانواده ها با ديدن اين صحنه به خشم آمدند و و مي گفتند خامنه اي ، احمدي نژاد اميدواريم به عزاي تك تك بچه هايتان بنشينيد اميدواريم هر چه زودتر سرنگون شويد و رو سیاهي تان را ببينيم.

لیست اسامی جدیدی از دستگیر شدگان اخیر قیام مردم ایران جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.

1- حامد پناهي 26 ساله ليسانس الكترونيك از شنبه 30 خرداد كه در اعتراضات شركت كرده هيچ گونه خبري از وي نيست
2- شيدا آقا بيگي 23 ساله فوق ديپلم گرافيك از شنبه 30 خرداد هيچ گونه اطلاعي از وي نيست
3- محمد شرافتي 28 ساله ليسانس كامپيوتر از چهارشنبه 3 تير هيچ خبري از وي نيست
4- محمد رضا يونسي 30 ساله شغل آزاد پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
5- روزبه مرادي 27 ساله دانشجوي فوق ليسانس مديريت پنجشنبه 18 تير بازداشت و سه روز بعد از دستگيري از زندان اوين با خانواده وي تماس مي گيرند و دستگيري او را اعلام مي كنند اما تا كنون خود با خانواده تماس نگرفته و همچنان نگران وضعيت سلامتي او هستند.
6- صادق غياثي 26 ساله جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
7- سعيد تالشي 21 ساله ديپلم شنبه 30 خرداد در شادمان بازداشت و به اوين منتقل شده
8- احسان حاجي زاده 24 ساله دانشجوي حقوق دوشنبه 8 تير در تهران پارس بازداشت و به كهريزك منتقل و سپس به اوين منتقل شده
9- آرمان نظام دوست 31 ساله ليسانس عمران پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
10- عليرضا بابايي 26 ساله فوق ديپلك كامپيوتر پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
11- كامران هنرور 27 ساله ليسانس حسابداري جمعه 26 تير با يورش نيروهاي لباس شخصي به منزل وي براي بار دوم بازداشت و به اوين منتقل شده
12- هومن باقر پور 20 ساله دانشجوي هنر چهارشنبه 3 تير در بهارستان بازداشت و به اوين منتقل شده
13- حسام الدين قاضي 28 ساله ليسانس مديريت دولتي جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
14- فرشيد عليزاده اردبيلي 25 ساله دوشنبه 1 تير در جنت آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
15- بهروز نيازي 32 ساله فوق ديپلم برق جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
16- مرتضي مرتضوي 23 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
17-بيژن ميرزايي 29ساله ليسانس شيمي يكشنبه 31 خرداد هنگام گفتن الله اكبر در پشت بام نيروهاي لباس شخصي به منزل وي يورش برده و وي را بازداشت و به اوين منتقل كرده اند.
18- نادر جوادي 25 ساله پنجشنبه 18 تير بازداشت و به كلانتري 148 منتقل و سپس به اوين منتقل شده
19- محمد حسام حسيني19 ساله ديپلم هنر شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت و تا كنون هيچ اطلاعي از وي نيست اما نام ي توسط زندان اوين تاييد شده
20- اشكان حقيقت نظر 27ساله جمعه 26 تير در ولي عصر توسط لباس شخصي ها بازداشت و به اوين منتقل شده
21- امير زندي 25 ساله شغل آزاد يكشنبه 31 خرداد در تهران پارس بازداشت و به اوين منتقل شده
22- علي احتشام 29 ساله فوق ليسانس رياضي پنجشنبه 18 تير در وصال بازداشت و به كلانتري 148 منتقل و سپس به اوين منتقل شده
23- امير محمودي 22 ساله دانشجوي كامپيوتر جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
24- حسين فراهاني 27 ساله سه شنبه 30 تير در هفت تير بازداشت و به اوين منتقل شده
25- ناصر طالبي نجف آبادي 31 ساله جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
26- فرهاد كبيري 22 ساله دانشجو پنجشنبه 18 تير بازداشت و به كهريزك منتقل و سپس به اوين منتقل شده
27- شايان مطهري 28 ساله كارمند شركت خصوصي پنجشنبه 18 تير در امير اباد بازداشت و به اوين منتقل شده
28- امين ميثاقي 28 ساله ليسانس علوم اجتماعي جمعه 26 تير بازداشت و به اوين منتقل شده

در روزهای اخیر شاهد تحویل پیکرهای جانباختگان راه آزادی به خانواده های آنها هستیم که اکثر آنها در زیر شکنجه های وحشیانه و قرون وسطائی نیروهای تحت امر ولی فقیه علی خامنه ای جان خود را تقدیم راه آزادی مردم ایران نمودند. قتل زندانیان بی دفاع در شکنجه گاهها توسط نیروهای تحت امر ولی فقیه علی خامنه ای یک جنایت علیه بشریت می باشد و می باید آمرین و عاملین آن دستگیر و به مجازات برسند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به جان دستگیر شدگان قیام مردم ایران که در معرض خطر جدی قرار دارند شدیدا هشدار می دهد و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اعزام یک هیئت تحقیق بین المللی برای بررسی وضعیت دستگیر شدگان و تحقیق در مورد آمرین و عاملین جنایت علیه بشریت در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
7 مرداد 1388 برابر با 29 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




توجه: استفاده از گزارشها و لیست شهدا ،مفقودین و دستگیر شدگان فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران فقط با ذکر ماخذ مجاز می باشد

۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

در آستانه چهلمین روز شهدای راه آزادی مردم ایران اعتراضات شبانه گسترش می یابد

بناب گزارشات رسیده؛ اعتراضات شبانه مردم تهران در نواحی و مناطق مختلف ادامه یافت و مردم در آستانه چهلمین روز شهدای راه آزادی مردم ایران فریادها را رساتر سر می دهند.
گزارشات حاکی است که مردم تهران در مناطق مختلف بر بام منازل خود قرار گرفتند و بانگ الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور را سر دادند.
امشب مردم تهران در مناطقی مانند جنت آباد ، صادقيه ،‌تهران پارس ،‌سيد خندان ،‌اختياريه ،‌آزادي ،‌پونك ،‌مير داماد ،‌شمس آباد ،‌حكيميه ،اكباتان ، از ساعت 22:00 تا 22:30 بر پشت بام ها ی خود حاضر شدند و با شعارهای خود لرزه بر اندام استبداد افکندند.
در پونك و سيد خندان و تهران پارس مردم الله اكبر و شعار مرگ بر ديكتاتور را فرياد مي زدند .
شدت اعتراضات در صادقيه ،‌مير داماد و سيدخندان بيشتر از ديگر مناطق تهران بود.
نیروهای سرکوبگر بسیج و سپاه پاسداران مایوس و سرخورده شاهد اعتراضات مردم بودند و قدرت هر عملی از آنها سلب شده بود.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
6 مرداد 1388 برابر با 28 ژولای 2009




http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

تجمع اعتراضی توام با خشم خانواده های دستگیر شدگان قیام مردم ایران

بنابه گزاشات رسیده، خانواده های دستگیر شدگان قیام مردم ایران در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب تجمع کردن و نسبت به عدم اطلاع و آزاد کردن عزیزانشان سخت به خشم آمده اند و به اعتراضات خشم گینانه خود ادامه دادند.
امروزبيش از 150 نفر از خانواده ها در مقابل درب دژباني زندان اوين تجمع كردند و همگي خواستار ملاقات با عزيزان خود بودند .اكثر خانواده ها بعد از شنيدن خير كشته شدن تعدادي از بازداشت شده ها درزندان اوين در اثر ضرب و شتم به شدت نگران وضعيت سلامتي عزيزان خود هستند .تعدادي از مادران و همسران اشك مي ريختند و با خشم مي گفتند اگر مسلمانيد و انسانيت داريد فقط بگذاريد براي يك لحظه كوتاه آنها را ببينيم .خامنه اي و احمدي نژاد را نفرين مي كردند و مي گفتند اميدواريم به روز سياه بنشينيد و فلاكت و بدبختي تان را ببينيم.
بچه هاي ما به كدامين گناه بايد دستگير و شكنجه بشوند.اگر بلايي سر فرزندان ما بيايد خانه تان را به آتش مي كشيم.

امروز در مقابل دادگاه انقلاب نيزحدود 100 نفر از خانواده ها نگران و چشم انتظار اعلام اسامي عزيزانشان براي گذاشتن كفالت و آزادي بودند .اكثر خانواده ها به خصوص آنهايي كه هنوز هيچ خبري از عزيزان خود ندارند از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر به انتظار خبري از عزيزان خود در مقابل دادگاه انقلاب در گرما مي ايستند .واگر سوالي در مورد عزيزان خود بپرسند با داد وفرياد كاركنان دادگاه انقلاب رو به رو مي شوند كه ما چه مي دانيم .اسامي را روي ديوار زده ايم كه مزاحم كار ما نشويد .اگر اسم او بود كه برو فيش حقوقي بيار اگر هم نبود برو دنبال كارت فردا و يا روز ديگر بيا تا اسمش را اعلام كنند. .

لیست جدیدی از اسرای قیام مردم ایران که در شکنجه گاههای این رژیم بسر می برند جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.

1- رامين شجاعي 27 ساله ليسانس كشاورزي پنجشنبه 18 تيردر اميرآباد بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
2- مرتضي سلطاني ابهري 24 ساله ليسانس عمران جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و بعد از انتقال به كلانتري 148 به اوين منتقل شده
3- سيد محمد ربيعي 26 ساله دانشجوي مديريت بهره وري پنجشنبه 18 تيردر انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
4- وحيد اشتري 21 ساله ديپلم شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت و به اوين منتقل شده و در اين مدت تنها 1 بار با خانواده خود تماس گرفته
5- ميكاييل ملكان 29 ساله فوق ديپلم كامپيوترشنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت و در اين مدت هيچ اطلاعي از وي نيست اگرچه زندان اوين دستگيري وي را تاييد كرده
6- فرشاد لشگري 31 ساله شغل آزاد پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
7- سينا كسمايي 24 ساله ليسانس نقشه كشي پنجشنبه 18 تير در 16 آذر بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
8- محمد مهدي هاشمي 26 ساله ديپلم شغل آزاد چهارشنبه 3 تير در بهارستان بازداشت و به اوين منتقل شده
9- محمد ياسر بهمني 26 ساله ليسانس زبان پنجشنبه 4 تير در صادقيه بازداشت و به اوين منتقل شده
10- احسان لقماني چهار دانگه 32 ساله ليساني عمران جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخ
11- امير صحرايي 25 ساله دانشجو شنبه 6 تير در تهران پارس بازداشت و به اوين منتقل شده
12- آرش مزيناني 28 ساله طراح پنجشنبه 18 تير در اميرآباد بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
13- حسن شمسي مقدم 20 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
14- صادق قبادي 30 ساله ليسانس كامپيوترشنبه 30 خرداد در بوستان بازداشت و به اوين منتقل شده
15- يوسف لطيفي 26 ساله دانشجو شنبه 30 خرداد در شادمان بازداشت و در اين مدت هيچ اطلاعي از وي نيست
16- امير ميرزايي 31 ساله شغل آزاد پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
17- احمد يوسف آبادي 27 ساله فوق ديپلم كامپيوتر جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و بعد از انتقال به كهريزك به اوين منتقل شده
18- صابر فرشچي 30 ساله شغل آزاد جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
19- علي احتشامي 20 ساله دانشجوي رياضي شنبه 30 خرداد بازداشت و به اوين منتقل شده
20- ارمين حسن زاده 24 ساله دانشجوي عمران شنبه 6 تير در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
21- محمد رضا شجاعي 29 ساله ليسانس هنر شنبه 30 خرداد در ازادي بازداشت و به اوين منتقل شده
22- كاوه كمالي 25 ساله پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
23- فرزاد طالب لو 26 ساله ديپلم كارمند جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكاننگهداري وي نامشخص
24- كامران همايوني 35 ساله شغل آزاد جمعه 26 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
25- عبدالحميد فاروق نپا 28 ساله فوق ليسانس عمران پنجشنبه 18 تير در كارگر بازداشت و به اوين منتقل شده
26- ايمان محسني 20 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
27- عرفان فهيم پور 28 ساله شنبه 30 خرداد در شادمان بازداشت و به اوين منتقل شده

در پی انتشار اخبار جان باختن جوانان قیام در زیر شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی در اردوگاه مرگ کهریزک،اطلاعات سپاه پاسداران و سایر شکنجه گاهها که تقریبا روزانه انتشار می یابد که باعث برافروختن خشم و انزاجار مردم ایران وجهانیان شده است، و هر روز بر خواست اعزام یک هیئت تحقیق بین المللی برای بررسی وضعیت و شرایط دستگیر شدگان وشناسائی آمرین و عاملین قتل مردم ایران و تحت پیگرد جهانی قرار دادن آنها بیشتر می شود.
از روز گذشته اقدامات مختلفی برای فریبکاری دست زده اند که از جمله آن اعلام بازدید کمسیون امنیت از زندان گوهردشت که توسط محمود سالارکیا معاون سعید مرتضوی که خود در شکنجه و قتل زندانیان سیاسی شهرت خاص دارداعلام شد.
همچنین طبق اخبار اعلام شده علی خامنه ای روز گذشته دستور تعطیلی یکی از شکنجه گاهها را پس از عیان شدن صادر کرده است تا از این طریق یکی از آثار جنایت خود را از بین ببرد. هیئت تحقیق و کمسیونهای که زیر نظر خامنه ای تشکیل می شود همانند موارد قبلی مانند قتل زهرا کاظمی و سایر جان باختگان چیزی جزء برای فریب و پنهان کردن و شانه خالی کردن از جنایتهای خود نمی باشد.
لذا یکبار دیگر بر ارسال یک هیئت تحقیق بین المللی برای بازدید از شکنجه گاهها و شناسائی آمرین و عاملین این جنایت و تحت پیگرد قرار دادن آنها تاکید می کنیم.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به جان دستگیر شدگان قیام مردم ایران که در شکنجه گاهها بسر می برند هشدار جدی می دهد. واز دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای پایان داد به کشتار جوانان که خامنه ای دستور آن را صادر کرده است خواستار ارسال یک هیئت تحقیق بین المللی است برای تحقیق از وضعیت و شرایط دستگیر شدگان در ایران است .
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
6 مرداد 1388 برابر با 28 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




توجه: استفاده از گزارشها و لیست شهدا ،مفقودین و دستگیر شدگان فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران فقط با ذکر ماخذ مجاز می باشد

۱۳۸۸ مرداد ۵, دوشنبه

ادامه یافتن اعتراضات شبانه مردم تهران

بنابه گزارشات رسیده؛ اعتراضات شبانه مردم تهران همانند هفته های گذشته در مناطق مختلف تهران ادامه یافت.

امشب زنان و مردان و كودكان مناطق تهران پارس،‌ شهرك غرب ، تجريش ، ونك ، ويلا ،‌سيد خندان ،‌ ميرداماد ،‌صادقيه ،‌اكباتان ،‌ آزادي ،‌جنت آباد ،‌گيشا ،‌ مديريت‌ ،پونك ،‌از ساعت 22 تا 22:30 شعار الله اكبر و مرگ بر ديكتاتور را بر پشت بام ها و كوچه ها و حتي در برخي پاركها سر دادند.

شدت اعتراضات در تهران پارس ،‌ميرداماد،‌تجريش ،‌پونك،‌گيشا بيشتر از ديگر نقاط تهران بود.

به نظر مي رسد كه نيروهاي بسيجي كه در اين مدت سوار بر موتورهای خود در كوچه ها و خيابان ها گشت مي زدند تا در مردم وحشت ايجاد كنند بريده اند چون حدود دو شب است كه ديگر از اين نيروها خبري نيست.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
5 مرداد 1388 برابر با 27 ژولای 2009




http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

پیام حضور افراد کمسیون امنیت در زندان گوهردشت شکنجه های وحشیانه زندانیان سیاسی بود

بنابه گزارشات رسیده از بند 1 زندان گوهردشت کرج،زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی صبح امروز ساعاتی قبل ازبازدید افراد کمسیون امنیت با ضرب وشتم وحشیانه که منجر به خونریزی شدید قسمتی از بدن او شده بود همراه بود . و او را برای ساعاتی به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل کردند.
صبح امروز دوشنبه 5 مرداد ماه زندانیان بطور غیر مسقیم از حضور جمعی از اعضای کمیسیون امنیت مطلع شدند .افراد این کمیسیون که به بند 1 زندان گوهردشت برای بازدید مراجعه کرده بودند. قبل از آمدن به این بند علی حاج کاظم رئیس زندان و خادم مسئول این شکنجه گاه قصد انتقال زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی به سلولهای انفرادی بند 5 را داشتند. هنگامی که آقای بهروز جاوید طهرانی علت انتقال را جویا شد. علی حاج کاظم و خادم همراه با پاسداربندها با باتون برقی به سوی او حمله ور شدند و او را برای چندمین بار آماج باتونها خود قرار دادند .شاهدان این ضرب وشتم می گویند که بدن آقای جاوید طهرانی در حالی که خون آلود بود به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل کردند . آنها او را تا بعد از بازدید این افراد در آنجا نگه داشتند و سپس مجددا به بند 1 منتقل کردند.
همچنین روز شنبه 3 مرداد ماه بر اثر فشارهای بین المللی ناچار به دادن ملاقات کابینی کوتاهی به خانوادۀ آقای جاوید طهرانی شدند. خانواده زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی هنگامی که بهروز را از پشت کابین ملاقات دیدند بهت زده شدند از شکنجه هایی سبعانه که علیه او بکار برده شده بود. دستها و پاهای او در اثر شکنجه های وحشیانه سیاه شده بود ،کتف سمت راستش در رفته بود، کلیه های او در اثر شکنجه های طاقت فرسا بشدت آسیب دیده است و خون ادرا می کند، زانوهای او در اثر ضربات باتون متورم و به سختی قادر به راه رفتن است.و به لحاظ جسمی بشدت ضعیف شده بود.
خادم رئیس شکنجه گاه بند 1 آقای جاوید طهرانی را به دفتر خود فرا می خواند و در یک طرح رذیلانه با نصب دوربین مخفی بدون اینکه آقای جاوید طهرانی متوجه شود از او می پرسد: آیا من ترا شکنجه کردها م ؟ و سئوالهای دیگر و از این طریق سعی در گرفتن اعترافات تلویزیونی می کند. به اعتقاد آقای جاوید طهرانی بازجویان وزارت اطلاعات و خادم در حال اجرای طرح حذف فیزیکی اش هستند.در حال حاضر سوژه اصلی برای حذف فیزیکی وی می باشد.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی بخاطر شکنجه های جسمی وروحی که در بند 1 معروف بند آخر خطی ها علیه وی روا داشته شده بودو او را به سوی مرگ تدریجی سوق می داد. از روز سه شنبه 23 تیرماه اقدام به اعتصاب غذا نمود و او همچنان در اعتصاب غذا بسر می برد.
کسانی که در شکنجه و اذیت و آزار او نقش دارند و او را به سوی مرگ تدریجی سوق میدهند عبارتند از علی حاج کاظم رئیس زندان که بدستور وی به این شکنجه گاه منتقل شده است،علی محمدی معاون زندان ، کرمانی و نبی الله فرج نژاد رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان،خادم رئیس بند 1 زندان همراه با تعدادی از پاسداربندها صورت می گیرد. علی محمدی معاون اجرائی زندان گوهردشت کرج خطاب به آقای بهروز جاوید طهرانی گفته است: که در این شرایط از شر تو هم راحت خواهیم شد.
بازجویان وزارت اطلاعات بخصوص سعید شیخان و نفرات فوق الذکر قصد حذف فیزیکی این زندانی سیاسی را دارند و این موضوع را هم کتمان نکرده اند و بارها به بهروز گفته اند. پس از قتل زنده یادان امیر حسین ساران، ولی الله فیض مهدوی، عبدالرضا رجبی؛ بهروز جاوید طهرانی سوژه بعدی آنها است جان او در معر ض خطر جدی است.
افراد کمیسیون امنیت همچنین برای بازدید به بند 6 زندان گوهردشت رفته بودند. آنها از سالن 17 که در طبقۀ اول می باشد وارد شدند. در آن زمان که حوالی ساعت 09:30 تمامی زندانیان بی دفاع را به محوطه ای بردند که در زیر آفتاب شدید و گرمای زیاد قرار داشتند تعدادی از آنها دچار گرما زدگی شده بودند و به نظر می آید حضور، افراد چنین کمسیونهایی که با تبلیغات گسترده همراه بود بر درد و رنج و فشار زندانیان می افزایند و هنگام حضور آنها زندانیان تحت شکنجه های وحشیانه قرار می گیرند و یا در زیر گرمای شدید و آفتاب سوزناک قرار می گیرند. گویا این افرادی برای دیدن دیوارها به آنجا مراجعه کرده اند تا زندانیان.

آنها از بند 4 که محل تجمع زندانیان سیاسی است بازدید نکردند . بندی که در حال حاضر 7 برابر ضرفیتش زندانی در آن جای داده اند و بعضی از گزارشها حاکی از آن است که زندانیان عادی کهریزک را از مدتها پیش تخلیه و به این زندان منتقل کردند.
همچنین یکی از زندانیان عادی که در بند1 بسر می برد و بنام آقای آموزگار می باشد.سن او بیش از 70 سال می باشد نسبت به شرایط غیرانسانی حاکم بر آنجا اعتراض می نماید که مورد غضب خادم قرار می گیرد. خادم به زندانیان شرور و خطرناک دستور می دهد که اورا مورد ضرب وشتم قرار دهند.جان این زندانی سالخورده و بی دفاع در معرض خطر جدی قرار دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که جان زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی را مورد تهدید میدهد هشدار میدهد.و از کمسیون حقوق بشر و سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای نجات جان این زندانی سیاسی است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
5 مرداد 1388 برابر با 27 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

گزارشی از تجمع و اعتراضات خانواده های دستگیر شدگان قیام در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده خانواده های دستگیر شدگان قیام مردم ایران از صبح امروز در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین تجمع کردند و نسبت به بی خبری از عزیزانشان و عدم آزادی آنها خشم و انزجار خود را بیان کردند.
امروز حدود 120 نفر از خانواده ها از ساعت 8 صبح همزمان با شروع كار دادگاه انقلاب تا ساعت 12 نگران و مضطرب وارد دادگاه انقلاب مي شدند تا ببينند آيا امروز ليست جديدي از اسامي براي گذاشتن كفالت و يا وثيقه اعلام مي شود يا نه .به خوبي مي توان نگراني خانواده ها از وضعيت عزيزانشان و خشم از حكومت را در چشم و صحبت هاي آنها ديد و شنيد.اتحاد و همدلي خانواده ها در اين مدت قابل ستايش است به طوري كه به همديگر خبر مي دهند كه آيا اسم عزيزشان هست يا نه .اگر مادري اسم عزيزش را در ليست آزادي ها نبيند اما به مادر ديگركه نام فرزندش در ليست هست تماس مي گيرد و خبر تعيين كفالت و آزادي فرزند آن مادر را با شور و خوشحالي مي دهد ..خانواده ها به همديگر دلداري مي دهند و دعا مي كنند كه اين حكومت سرنگون و همه آزاد شوند خانواده ها در اين مدت دائم با هم در تماس هستند .
امروز ساعت 9:40 ،26 اسم توسط دادگاه انقلاب براي گذاشتن كفالت اعلام شد با توجه به وقايع تاسف باري كه در داخل زندان اوين مي افتد و وعده و وعيد هاي دروغين دادگاه انقلاب و مسئولين زندان اوين با وجود تاييد اسامي دستگير شده ها خانواده ها همچنان نگران وضعيت سلامتي عزيزانشان هستند .و دائما به هم مي گويند من تا فرزند و يا همسرم را نبينم هيچ كدام از حرف هاي آنها را باور نمي كنم .امروز مادري مي گفت ديشب فرزندش از زندان با وي تماس گرفته و در حين صحبت هاي فرزندش متوجه شده كه فردي به او مي گويد كه چه چيزهايي بگويد .همزمان با صحبت فرزندش صداي فردي را مي شنيد كه به او مي گفت به مادرت بگو اينجا به شما مي رسند خوراك خوب ، لباس خوب و تميز
،‌جاي خواب راحت ،‌هواخوري و...

در داخل دادگاه انقلاب حراست و لباس شخصي ها و در بيرون دادگاه ماموران نیروی انتظامی و تعدادي لباس شخصي خانواده ها را تحت كنترل دارندو دائم يك اتومبيل نيروي انتظامي در جلو دادگاه انقلاب در رفت و آمد است و وضعيت را بيرون از دادگاه را كنترل مي كند
در مقابل زندان اوين هم نزديك به 80 نفر از خانواده ها تجمع كرده بودند و خواستار ملاقات با عزيزشان بودند مادري نگران و مضطرب و خانمي بچه به بغل در حالي كه كودكش سخت بيمار بود در انتظار خبري از همسرش در مقابل زندان اوين در گرما و نور شديد افتاب ايستاده بود.

در زیر تعداد دیگری از اسامی دستگیرشدگان قیام مردم ایران جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد؛

- 1 محمد علي زائر 25 ساله دانشجو شنبه 30 خرداد در نواب بازداشت و بعد از انتقال به كهريزك به زندان اوين منتقل منتقل شده كنون با خانواده خود تماس نگرفته و تا
-2 كيوان جمشيدي 23 ساله دانشجوي جامعه شناسي پنجشنبه 18 تير در جمالزاده بازداشت و به اوين منتقل شده
3- سميه تاجدار 26 ساله ليسانس كامپيوتر پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
4- سيد حسين صفاري 28 ساله و متاهل جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و بعد از انتقال به كلانتري 148 به اوين منتقل شده
5- محمد رحيمي 24 ساله دانشجو شنبه 30 خرداد بازداشت و تا به امروز هيچ گونه اطلاعي از وي نيست .و خانواده وي را دائما به زندان اوين ودادگاه انقلاب پاس مي دهند و هيچ كس جوابگوي آنها نيست .به گفته مادر وي .چند روز پيش به دادگاه انقلاب مراجعه كرده و در مورد وضعيت فرزندش سوال كرده كه فقط به او بگويند زنده است يا نه كه با تهديد حراست دادگاه انقلاب مبني بر بازداشت مواجه شده
-6 عبدالله رحيمي 29 ساله شغل آزاد چهارشنبه 27 خرداد در هفت تير بازداشت و به اوين منتقل شده
-7 علي خالدي 25 ساله چهارشنبه 3 تير در بهارستان توسط نيروهاي گارد با ضربات باتوم مجروح و بازداشت و بعد از انتقال به كهريزك به اوين منتقل شده در طي اين مدت تنها يك بار اوايل بازداشت با خانواده خود تماس گرفته كه خانواده نگران وضعيت سلامتي وي هستند .
-8آرمان هوشيار 29 ساله ليسانس عمران جمعه 26 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
9- علي سالمي 22 ساله دانشجوي شيمي پنجشنبه 18 تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
10 - حميد رحماني 18 ساله ديپلم جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
11- بهنام محمدي 24 ساله فوق ديپلم كامپيوتر سه شنبه 30 تير در هفت تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
12- آيت بهداد 28 ساله فوق ليسانس صنايع پنجشنبه 18 تير در اميرآباد توسط نيروهاي گارد به طرز وحشيانه اي با ضربات باتوم به جرم بوق زدن از داخل اتومبيل شخصي اش به بيرون كشيده شده و بازداشت و به اوين منتقل شده
13- حسام كلانتري 26 ساله فوق ديپلم برق يكشنبه 31 خرداد در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
14- نورالدين اميرخاني 27 ساله شغل آزاد شنبه 30 خرداد به جرم گفتن الله اكبر در خيابان بازداشت و به اوين منتقل شده
15- آريا كسرايي 20 ساله ديپلم شنبه 30 خرداد در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
16- مجيد نامجو 30 ساله دوشنبه 1 تير در تهران پارس بازداشت و بعد از انتقال به كهريزك به اوين منتقل شده
17- امير محمد بنيادي 19 ساله ديپلم جمعه 26 تير در خيابان قدس بازداشت و به اوين منتقل شده
18- علي قاسمي 33 ساله ليسانس برنامه نويسي پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
19- يوسف اسفندياري 25 ساله ديپلم و شغل آزاد 31 خرداد با نيروهاي گارد به دليل كندن پلا ك اتومبيلش كه در جلو منزل پارك شده بود درگير وشب ساعت 23:30 نيروهاي گارد به منزل وي يورش برده و او را بازداشت و به اوين منتقل ميكنند.
20- فرهان سمندرپور 27 ساله پنجشنبه 18 تير در ولي عصر بازداشت و به كلانتري 148 منتقل و سپس به اوين منتقل شده
21- امير رحمتي 22 ساله دانشجوي حقوق جمعه 26 تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
22- امين ترابي خراساني 24 ساله شغل آزاد چهارشنبه 3 تير در بهارستان بازداشت و به اوين منتقل شده
23- محمد متين صادق زاده 26 ساله پنجشنبه 4 تير در جنت آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
24- ناصر نوري جمعه 26 تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
25- امير غفاريان از شنبه 30 خردادكه در اعتراضات شركت كرده هيچ اطلاعي از وي نيست
26- بهادر جمشيد پور 21 ساله دانشجو جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري ي نامشخص
27- باقر احمدوند 32 ساله متاهل جمعه 26 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
28-- منصور علي قارداش 28 ساله شغل آزاد پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده

در میان لیست اسامی که تا به حال منتشر شده از وضعیت و شرایط بعضی از دستگیر شدگان چندین هفته است که هیچ خبری در دست نیست و مراجعات مکرر خانواده های نگران و دردمند آنها تا به حال بدون جواب باقی مانده است. وبه آنها گفته می شود که به حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد مراجعه کنند .در حال حاضر پرونده تمامی دستگیر شدگان زیر نظر سعید مرتضوی و معاون وی حسن زارع دهنوی و افراد زیر نظر آنها مانند حسینی،راسخ ،حیدری فر می باشد .سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی برخوردهای غیر انسانی و وحشیانه با خانواده ها دارند و از روبرو شدن و پاسخ دادن به خانواده ها خوداری می کنند.

فعالین حقوق بشری و دمکراسی در ایران،بی اطلاع نگه داشتن خانواده از وضعیت و شرایط عزیزانشان و عدم پاسخگویی به آنها را محکوم می کند و نسبت به خطری که جان آنها را تهدید می کند هشدار میدهد؛ از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات عاجل برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
5 مرداد 1388 برابر با 27 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




توجه: استفاده از گزارشها و لیست شهدا ،مفقودین و دستگیر شدگان فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران فقط با ذکر ماخذ مجاز می باشد

۱۳۸۸ مرداد ۴, یکشنبه

ادامه یافتن اعتراضات شبانه مردم تهران در مناطق مختلف

بنابه گزارشات رسیده از تهران صدای اعتراضات شبانۀ مردم تهران علیه استبداد حاکم از هر کوی برزن بر می خیزد و نوید صبح آزادی را سر میدهد.

اعتراضات شبانه مردم تهران که از ساعت 22:00 با بانگ الله اکبر وشعارهای مرگ بر دیکتاتور آغاز یافت تا ساعت 22:30 ادامه یافت.

مردم بر بالای پشت بام های منازل خود در کوچه ها ،خیابانهای فرعی و آنانی که قادر به رفتن بر پشت بام های منازل خود نبودند با باز کردن پنجره های منازل خود بانگ الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور سر می دادند.

اعتراضات شبانه در مناطقی مانند؛ پارس ، حكيميه ، جنت اباد،‌‌آزادي ،‌ونك ،‌مير داماد ،‌تجريش ‌طالقاني ،‌شهيد ستاري ،‌پونك،‌صادقيه بصورت گسترده ادامه یافت.

ولی در مناطقی ماننند میر داماد ،تجریش،ونک،تهران پارس و جنت آباد شدت اعتراضات نسبت به مناطق دیگر بیشتر بود.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
4 مرداد 1388 برابر با 26 ژولای 2009




http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

گزارشی از اعتراضات گسترده مردم تهران

ساعت 16:50 به ونك رسيديم اما اين بار اتوبوسهايي كه در ميدان ونك توقف مي كردند با فاصله چند صد متري از ميدان مسافرين را پياده كردند .مردم در دسته هاي مختلف كه اكثرا جوانان تشكيل مي دادند به سمت ونك مي آمدند تا از آنجا خود را به مسجد بلال برسانند ميدان ونك توسط نيروهاي گارد و لباس شخصي ها و بسيجي هاي سوار بر موتور محاصره شده بود در مواردي علاوه بر ماشين هاي نيروي انتظامي ماشين هايي با آرم سپاه ديده مي شد كه در اين مدت بي سابقه بود . نيروهاي لباس شخصي تمام ورودي هاي ميدان ونك را تحت كنترل داشتند.نيروهاي انتظامي از تجمع بيش از دو نفر جلوگيري مي كردند و مانع ايستادن مردم و حتي اتومبيل ها مي شدند .در جلوي دانشگاه خواجه نصيرتعداد نيروهاي گارد باتوم بدست و لباس شخصي بيشتر شد.كم كم كه به سمت بالا حركت كريم جمعيت پراكنده با هم يكي شد و جمعيتي در حدود800نفر شكل گرفت در همين حين تعدادي از بالا به سمت جمعيت آمدند و گفتند مراسمي در مسجد برگزار نشده و متفرق شويد اگرچه جمعيت تا حدودي متفرق شد اما جمعيت به حركت خود با سر دادن شعار الله اكبر ،‌مرگ بر ديكتاتور،‌برادر شهيدم رايتو پس مي گيرم،‌مي كشم مي كشم آنكه برادرم كشت ،‌نترسيد نترسيد ما همه با هم هستيم ادامه داد كه با سد نيروي انتظامي و لباس شخصي مواجه شديم كه دو گاز اشك آور به طرف جمعيت شليك شد و جمعيت در خيابان هاي اطراف پراكنده شدند .با اين حال شعار الله اكبر و مرگ بر ديكتاتورمردم حتي در خيابان هاي فرعي ادامه داشت بسيجي ها و لباس شخصي ها سوار بر موتور وارد خيابان هاي فرعي مي شدند تا در مردم وحشت ايجاد كنند و مانع رفتن آنها به خيابان هاي فرعي و تشكيل تجمع شوند.حدود ساعت 19 جمعيت پراكنده به سمت ونك و ولي عصر حركت كرد كه باز هم با سد نيروي انتظامي مواجه شد و حدود ساعت 19:10 جمعيت بكلي پراكنده شد.عده اي هم كه از طرف نمايشگاه بين المللي قصد رساندن خود به مسجد را داشتند با سد نيروي انتظامي مواجه و پراكنده شدند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
4 مرداد 1388 برابر با 26 ژولای 2009




http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

حرکت تعداد زیادی از مردم تهران بسوی صدا و سیما

بنابه گزارشات رسیده مردم تهران برای گرامیداشت یکی از شهدای قیام مردم ایران به صورت دسته های چند نفره از خیابانهای مختلف به سوی صدا و سیما در حال حرکت هستند.
از ساعت 15:00 دسته های چند نفره از مردم تهران برای شرکت در مراسم گرامیداشت جان باخته آزادی محسن روح الامینی که در مسجد بلال قرار است برگزار شود در حرکت هستند. در حال حاضر تعداد زیادی از مردم و بخصوص جوانان دختر و پسر بصورت گروههای چند نفره از نقاط مختلف تهران به سوی مسجد بلال که در محوطۀ صدا و سیما است درحال حرکت هستند. همچنین از ونک گروهای متعددی از مردم در حال حرکت بسوی آن نقطه هستند. قرار بود که در مسجد بلال صدا وسیما مراسم گرامیداشت جانباخته راه آزادی مردم ایران راس ساعت 16:00 برگزار شود .
نیروهای سرکوبگر گارد ویژه در میدان و نک و جلوی دانشگاه خواجه نصیر مستقر شده اند. و همچنین نیروهای سپاه پاسداران و بسیج و لباس شخصیها در نقاط مختلف مسقر شده اند و بر تعداد آنها افزوده می شود. همچنین نیروهای خبر چین وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در بین گروههای از مردم نفوذ کرده اند که البته با هوشیاری مردم این افراد شناسائی می شوند و به همدیگر نشان داده می شوند. و در مواردی آنها را هو می کنند که مجبور به فرار از جمعیت می شوند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
4 مرداد 1388 برابر با 26 ژولای 2009


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

تجمع اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان برای چندمین هفتۀ متوالی

بنابه گزارشات رسیده خانواده های دستگیر شده برای چندمین هفتۀ متوالی در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین تجمع کردند و نسبت به عدم اطلاع از وضعیت عزیزانشان اعتراض کردند و خواستار آزادی عزیزان در بند خود شدند.
روز یکشنبه 4 مرداد ماه نزديك به 150 نفر از خانواده ها كه اكثرا مادران بودند در بيرون و داخل دادگاه انقلاب به انتظار اعلام اسامي عزيزانشان از ساعت 8 صبح تا 12بودند .نزديك به ساعت 10 صبح 25 اسم براي تعيين كفالت اعلام شد اما هنوز عده زيادي هستند كه تكليف آنها مشخص نشده و حتي يك تماس كوتاه نيز با خانواده خود نگرفته اند كه خانواده ها حداقل بدانند كه عزيزانشان سالم و زنده هستند. از طرف دادگاه انقلاب به خانواده هايي كه كفالت را تهيه مي كنند گفته مي شود امروز ساعت 5 بعد از ظهر آزاد مي شوند دريغ از اينكه خانمها ساعت 7 بعد از ظهر و آقايان ساعت 8 بعد از ظهر آزاد مي شوند و خانواده ها از ساعت 5 بعد از ظهر جلو درب زندان اوين به انتظار مي ايستند و حتي ممكن است عده اي در آن روز آزاد نشوند .
علاوه بر دادگاه انقلاب تعدادي اسامي نيز از طرف زندان اوين اعلام مي شود اما خانواده ها به هيچ كدام اعتمادي ندارند و همچنان نگران وضعيت عزيزانشان هستند .
در مقابل زندان اوين هم نزديك به 100 نفر از خانواده ها در انتظار تاييد اسم و محل نگهداري عزيزانشان در گرما ايستاده بودند.
از وضعیت و شرایط بعضی از دستگیر شدگان که در خرداد ماه دستگیر شده اند هنوز هیچ خبری در دست نیست.آنها هیچگونه تماسی با خانواده های خود نداشته اند و تا به حاال دادگاه انقلاب و سایر ارگانها از تایید دستگیری آنها خوداری می کنند. خانواده ها از محل بازداشت عزیزانشان ، شرایط و وضعیتشان در بی خبری مطلق بسر می برند.
لیست اسامی گروه دیگری از بازداشت شدگان برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می دهیم؛
1- احمد سوري 29 ساله ديپلم شغل آزاد چهارشنبه 27 خرداد در ونك بازداشت و بعد از انتقال به كهريزك به اوين منتقل شده و در اين مدت تنها يك بار با خانواده خود تماس گرفته
2- عليرضا مختاري 25 ساله ليسانس كامپيوتر پنجشنبه 18 تير در اميرآباد بازداشت و به اوين منتقل شده
3- فريبا وطن خواه 27 ساله ليسانس كامپيوتر پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
4- معصومه عليخاني 25 ساله شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت و هنوز نام وي از هيچ نهادي تاييد نشده
5- محمد نظري 28 ساله دانشجوي حقوق پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و بعد از انتقال به كلانتري 148 به اوين منتقل شده
6- مهدي حقيقي 20 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير در كارگر بازداشت و هنوز نام وي از طرف زندان اوين و دادگاه انقلاب تاييد نشده
7- سياوش ازموده 24 ساله فوق ديپلم حسابداري پنجشنبه 18 تير در ولي عصر تقاطع زرتشت با زداشت و به اوين منتقل شده
8- محمد حسن مرادي 23 ساله جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
9- صالح عليمحمدي 21 ساله دانشجوي مهندسي شيمي جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
10- مسعود كاكاوند 34 ساله متاهل ليسانس ادبيات پنجشنبه 18 تير بازداشت و به بند 240 اوين منتقل شده
11- علي اكبر ذبيحي 27 ساله ديپلم و شغل ازاد متاهل دوشنبه 25 خرداد در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده تنها شخصي به خانواده وي اطلاع داده كه در زندان اوين است اما وي تاكنون با خانواده خود تماس نگرفته
12- حسن صيادي 19 ساله جمعه 26 تيرتوسط لباس شخصي ها در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
13- محسن خدادادي 24 ساله شغل آزاد جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
14- شهرام حسين خاني 30 ساله ليسانس رياضي پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
15- مرتضي مطهري 28 ساله پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
16- عباس مصطفوي 29 ساله شغل آزاد جمعه 26 تير در جلو درب دانشگاه تهران بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
17- سجاد محمدي 36 ساله ليسانس محيط زيست و كارمند جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
18- علي كاظمي 25 ساله ليسانس عمران شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت وگفته شده به اوين منتقل شده اما تا كنون هيچ تماسي با خانواده خود نگرفته است
19- بهزاد دارايي 22 ساله دانشجوي فيزيك پنجشنبه 18 تير در كارگر بازداشت و به اوين منتقل شده
20- فرهادسمساري 25 ساله ليسانس تاريخ پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
21- كامران حسني 28 ساله پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
22- محمد صادق جوادي آزاد 30 ساله جمعه 26 تير در ونك بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
23-ابوالفضل سپهري 21 ساله دانشجو شنبه 30 خرداد بازداشت و به اوين منتقل شده

جان دستگیر شدگان قیام اخیر مردم ایران در معرض خطر جدی قرار دارد .جوانان دستگیر شده بدستور سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد در شکنجه گاههایی مانند زندان کهریزک معروف به اردوگاه مرگ،شورآباد تهران، کلانتری 148 ، ستاد پیگیری وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران منتقل می شوند. در آنجا تحت شکنجه های جسمی وحشیانه قرار می گیرند که تا به حال منجر به مرگ تعداد از آنها شده است.

دادگاه انقلاب و وزارت اطلاعات با وعده و تهدید سعی دارد که از انتشار نام عزیزانشان خوداری کنند. عدم انتشار به موقع اسامی دستگیر شدگان آنها را در معرض شکنجه های وحشیانه که منجر به قتل آنها می شود قرار میدهد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به جان دستگیر شدگان قیام مردم ایران که در معرض خطر جدی قرار دارند هشدار میدهد و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای نجات جان دستگیر شدگان خواستار دخالت فوری است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
4 مرداد 1388 برابر با 26 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




توجه: استفاده از گزارشها و لیست شهدا ،مفقودین و دستگیر شدگان فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران فقط با ذکر ماخذ مجاز می باشد

۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

لیست اسامی تعداد دیگری از جوانان در بند، قیام مردم ایران

بنابه گزارشات رسیده از وضعیت و شرایط تعداد زیادی از دستگیر شدگان قیام مردم ایران هیچ خبری در دست نیست.

هزاران نفر از مردم و بخصوص جوانان در جریان سرکوب خونین قیام مردم ایران کشته، زخمی و یا دستگیر شدند. دستگیر شدگان به شکنجه گاههای مختلفی منتقل شده اند که از جملۀ آنها زندان کهریزک معروف به اردوگاه مرگ، کلانتری 148،ستاد ییگیری وزارت اطلاعات ؛بازداشتگاههی اطلاعات سپاه پاسداران و مراکز دیگر منتقل شدند که تعدادی از آنها در زیر شکنجه ها جان باختند.
دادگاه انقلاب و وزارت اطلاعات با استفاده از شیوه های وعده دادن و تهدید خانواده های دستگیر شدگان سعی دارند که از انتشار اسامی عزیزانشان جلوگیری کنند. این شیوۀ جنایتکارانه و غیر انسانی اکثرا علیه خانواده هایی که عزیزانشان بی نام و نشان هستند با 2 هدف بکار گرفته شد. یک زهر چشم گرفتند از بازداشت شدگان با استفاده از شکنجه های وحشیانه و تحت فشار روحی قرار دادند خانواده های آنها می باشد.
نیروهای سرکوبگر گارد ویژه،سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شخصیها که تحت امر علی خامنه ای و به دستور او سرکوبهای خونین در خیابانها و به قتل رساندن دستگیر شدگان زیر شکنجه در زندانها را پیش می برند .
گفته می شود که هزاران نفر در بازداشت بسر می برند. و از سرنوشت تعداد زیادی از آنها هیچ خبری در دست نیست.بعضی از آنها از زمان دستگیر تا به حال تماسی با خانواده های خود نداشته اند و همچنین از محل بازداشت آنها خبری در دست نیست.

در زیر لیست دیگری از اسامی دستگیر شدگان برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.

1- شهريار محمدي 23 ساله دانشجو پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
2- نيما فاتحي 19 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده و تا امروز هيچ تماسي با خانواده نگرفته
3- محمد رضا سالاري 28 شنبه 30 خرداد در ازادي بازداشت و به اوين منتقل شده
4- محسن يارمحمدي 26 ساله ليسانس هنر جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص .تنها شب دستگيري از كلانتري 148 با منزلشان تماس گرفته و خبر دستگيري خود را داده .
5-عليرضا فرجي سركوهي 29 ساله متاهل پنجشنبه 18 تير در اميرآباد بازداشت و به اوين منتقل شده
6- سيد رضا هاشمي 21 ساله ديپلم و شغل آزاد شنبه 30 خرداد در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
7- مصطفي عليزاده جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
8- سينا جعفر نژاد 27 ساله ليسانس مخابرات سه شنبه 30 تير در حوالي هفت تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
9- عباس سادات 32 ساله فوق ديپلم كامپيوتر جمعه 26 تير در بلوار كشاورز بازداشت و به اوين منتقل شده
10- امير تقي نژاد 24 ساله ليسانس عمران پنجشنبه 18 تير در خيابان كارگر بازداشت و به اوين منتقل شده
11- كامران محمودي 19 ساله دانشجو پنجشنبه 18 تير در اميراباد بازداشت و به اوين منتقل شده
12- بهروز حكيمي 22 ساله فوق ديپلم رياضي شنبه 30 خرداد بازداشت و تا امروز خانواده وي هيچ خبري از وي ندارند.
13- رضا محسني پور 30 ساله ليسانس مديريت پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
14- سيدمهدي عبدالله نژاد 22 ساله شغل آزاد پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
15- سياوش تهراني 28 ساله ليسانس گرافيك شنبه 30 خرداد در صادقيه بازداشت و به اوين منتقل شده
16- فرزاد غلامي 25 ساله جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
17- اميرمحمد رمضان زاده 20 ساله يكشنبه 31 خرداد هنگام سردادن شعار الله اکبر در خيابان بازداشت و به اوين منتقل شده
18- شاهين نعمتي 24 ساله دانشجوي عمران پنجشنبه 18 تير در كارگر بازداشت و به اوين منتقل شده
19- محمود رضوي 35 ساله شغل آزاد جمعه 26 تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
20- سارا شريفي 28 ساله پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
21- فرامرز احمدي 26 ساله ليسانس آموزش و تكنولوژي آموزشي پنجشنبه 18 تير در نزديكي دانشگاه تهران بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
22- محمد حسين زرگري 26 ساله دوشنبه 25 خرداد در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
23- عبدالحميد فتحي 30 ساله ليسانس جامعه شناسي جمعه 26 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
24- اميد صفري 27 ساله متاهل و شغل ازاد پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
25- سينا جوهري 20 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
26- فرزين نيك رفتار 29 ساله ليسانس اقتصاد جمعه 36 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
27- كاوه مهرجو 22 ساله دانشجوي مديريت صنعتي پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
28- معين نظام دوست شنبه 30 خرداد در رودكي بازداشت و به اوين منتقل شده
29 محمد رضايي 25 ساله دانشجوچهارشنبه 27 خرداد در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده

سرکوب خونین قیام مردم ایران که بدستور علی خامنه ای صورت می گیرد و تا به حال منجر به جان باختن، زخمی شدن و دستگیری هزاران نفر از مردم ایران شده است. یک جنایت علیه بشر محسوب می شود و آمرین و عاملین آنها می بایست تحت پیگرد قانونی مراجع بین المللی قرار گیرند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یک بار دیگر نسبت به جان دستگیر شدگان که در معرض خطر جدی شکنجه قرار دارند هشدار می دهد واز دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار دخالت فوری برای نجات جان آنها است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
3 مرداد 1388 برابر با 25 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




توجه: استفاده از گزارشها و لیست شهدا ،مفقودین و دستگیر شدگان فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران فقط با ذکر ماخذ مجاز می باشد

اعتراضات و نگرانی شدید خانواده نسبت به وضعیت مبهم عزیزانشان

بنابه گزارشات رسیده از مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین،خانواده های دستگیر شدگان قیام مردم ایران از صبح امروز تجمع و اعتراضات خود را در مقابل این 2 محل آغاز کردند و تا لحظۀ انتشار این خبر ادامه دارد.آنها خواهان مطلع شدن از وضعیت عزیزانشان و آزادی آنها هستند.
در سرکوب خونین قیام مردم ایران که منجربه جان باختن صدها نفر شده است .از ترس انفجار خشم مردم پیکرها را در سردخانه ها بیمارستانها و مراکز دیگر نگهداری می کنند .از روزهای گذشته رژیم شروع به تحویل دادن پیکر شهدای راه آزادی مردم ایران را به خانواده های آنها نموده. مامورین وزارت اطلاعات فشارهای غیر قابل تصوری بر خانواده های شهدای راه آزادی وارد می کند تا خاکسپاری پیکرهای عزیزانشان بدور از دید و اطلاع مردم صورت گیرد و همچنین از برگزاری هر مراسمی توسط خانواده های آنها ممانعت می کند.تعدادی از جانباختگان راه آزادی زیر شکنجه در کهریزک معروف به اردوگاه مرگ و کلانتری 148 گرفته است.
با توجه به اينكه هر از چند گاهي خبر جان باختن يكي از دستگير شده ها در داخل زندان شنيده مي شود در صورتي كه در ابتدا به خانواده وي خبر دستگيري او از طريق مسئولين زندان اوين داده شده هر روز كه مي گذرد نگراني خانواده ها و خشم آنها از اين همه وعده و وعيدهاي دروغين مسئولين بيشتر و بيشتر مي شود.
امروز از ساعت 8 صبح تا 12 حدود 160 نفر از خانواده ها كه اكثرا مادران بودند نگران و مضطرب از وضعيت عزيزانشان در بيرون و داخل دادگاه انقلاب تجمع كردند .تعدادي از مادران به خصوص آنهايي كه از زمان دستگيري فرزندشان از آنها خبري نداشتند فریاد مي زدند و می گفتند كه حداقل يك نفر از دفتر حداد(حسن زارع دهنوی) به آنها جواب درست بدهد كه واقعا فرزندشان زنده هستند يا نه .و مي گفتند از اين همه انتظار و دروغ خسته شده اند.مي گفتند معلوم نيست با اين جوانها چه مي كنيد كه جنازه آنها را تحويل مي دهيد.شما از ساواك هم بدتر هستيد و خامنه اي و احمدي نژاد را نفرين مي كردند.
خانواده افرادي كه اسامي آنها براي قرار كفالت از طرف دادگاه انقلاب اعلام مي شد مي گفتند تا فرزندشان آزاد نشود و وارد منزل نشود حرف هاي مسئولين دادگاه انقلاب مبني بر آزادي آنها باور نمي كنند و با توجه به دستگيري عده اي از افرادي كه بدون دليل براي بار دوم بازداشت شده اند اين نگراني در خانواده ها وجود دارد كه ممكن است فرزند آنها نيز دوباره بازداشت شود.
از طرف كاركنان دادگاه انقلاب به برخي از خانواده ها گفته شده پرونده فرزندان شما سنگين است برويد دو ميليون پول وكيل براي آنها بدهيد كه اين هم نگراني خانواده ها را بيشتر كرده است.
در مقابل زندان اوين هم حدود 100 نفر از خانواده ها تجمع كردند و مي گفتند اگر راست مي گوييد و فرزند ما در زندان و زنده است لااقل بگذاريد با آنها ملاقات كنيم و يا حداقل صداي آنها را بشنويم .اما هيچ كس جوابگوي آنها نبود و انها را به دادگاه انقلاب پاس مي دادند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، هفته ها در انتظار نگه داشتن خانواده و وعده و وعید غیرواقعی دادن به آنها را محکوم می کند و ازدبیر کل وکمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار پایان دادن به سکوت خود و اعزام فوری یک هیئت تحقیق بین المللی برای تحقیق در مورد جانباختگان، وضعیت وشرایط زندانیان سیاسی و فشار علیه خانواده های آنها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
3 مرداد 1388 برابر با 25 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




توجه: استفاده از گزارشها ی فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران فقط با ذکر ماخذ مجاز می باشد

۱۳۸۸ مرداد ۲, جمعه

صدای اعتراضات شبانۀ مردم در مناطق مختلف ادامه یافت

بنابه گزارشات رسیده از تهران،مردم تهران همانند شبهای گذشته بر بالای بام ها ،کوچه ها و خیابانهای فرعی بانگ الله اکبر و شعارهای مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

اعتراضات شبانه با سر دادن بانگ الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور از ساعت 22:00 آغاز و تا ساعت 22:30 ادامه یافت.

اعتراضات در مناطقی مانند سید خندان، میرداماد، اقدسیه، تهران پارس ،شمس آباد ،آزادی، اکباتان ، شهرک غرب ، سعادت آباد، پونک ادامه یافت .

شدت اعتراضات در میرداماد ،سید خندان، صادقیه و شهرک غرب بیشتر از دیگران نقاط تهران بود.

نیروهای سرکوبگر بسیجی و لباس شخصیها سوار بر موتور در خیابانها اصلی حرکت می کردند و از این طریق سعی داشتند که جو رعب و وحشت را در بین مردم ایجاد کنند ولی مردم بدون توجه به وجود آنها شعارهای را خود را بلندتر فریاد می زدند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
02 مرداد 1388 برابر با 24ژولای 2009






http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

۱۳۸۸ مرداد ۱, پنجشنبه

استمرار و گسترش اعتراضات شبانۀ مردم تهران

بنابه گزارشات رسیده از نقاط مختلف شهر تهران ، مردم تهران بر فراز بام منازل ،در کوچه ها و خیابانهای فرعی مناطق مختلف اقدام به سر دادن بانگ الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور نمودند.

از ساعت 22:00 اعتراضات شبانه مردم تهران با سر دادن شعار الله اكبر و مرگ بر ديكتاتور بر بالای بام منازل ،کوچه ها و خیابانهای فرعی آغاز و تا ساعت 22:35 ادامه یافت.
امشب مردم تهران در مناطقی مانند صادقيه ، فرحزاد ،شهرك غرب ، اكباتان ، ‌اقدسيه ،‌آزادي ، شريعتي، ويلا ، پونك ،‌تهران پارس و سایر مناطق بر پشت بام ها و كوچه ها و خيابان هاي فرعي شعار الله اكبر و مرگ بر ديكتاتور را سر دادند.
زماني كه مردم بر پشت بام ها و كوچه ها شعار اعتراضي خود را فرياد مي زدند مردمي كه از كوچه ها و خيابان ها عبور مي كردند نيز به وجد مي آمدند و با سر دادن شعار و بوق زدن با آنها همراهي مي كردند.

شدت اعتراضات در مناطقی مانند تهران پارس ،‌شهرك غرب ،‌پونك بيشتر از جاهای ديگر بود.

نیروهای سرکوبگر بسیج و سپاه پاسداران که در بسیج محلات و مساجد مستقر بودند بر بام منازل بودند و با دوربینهای دید در شب نا امیدانه مردم را نظاره می کردند و از این طریق سعی در ایجاد رعب و وحشت بودند . ولی وقتی مردم متوجه حضور آنها می شدند شعارهای مرگ بر دیکتاتور شدت بیشتری پیدا می کرد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
01 مرداد 1388 برابر با 23ژولای 2009





http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

اعتصاب غذای یکی از زندانیان در اعتراض به شرایط غیر انسانی حاکم

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اردبیل ،بابک دادبخش در اعتراض به فشارهای و اذیت وآزارها ، جدا کردن از سایر زندانیان سیاسی و ادامه بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زد.
در روزهای اخیر فشارها و اذیت وآزارها علیه زندانیان سیاسی در زندان اردبیل شدت یافته است. در اقدامی غیر انسانی زندانیان سیاسی را از هم تفکیک و آنها را به بندها مختلف منتقل کردند. همچنین دستور انتقال آقای بابک دادبخش را به سلولهای انفرادی داده شده است.ملاقاتها و ارتباطات آنها را با خانواده هایشان محدود شده است و از این طریق سعی دارند که فشارها بر زندانیان و خانواده ها افزایش دهند.
از طرفی دیگر تا به حال بارها دادستان کل کشور با ارسال نامه هایی به دادستانی اردبیل،ئیس دادگستری و حسن زاده رئیس دادگاه انقلاب که در آن از آنها خواسته شده محکومیت وی شکسته و او را آزاد نمایند. حسن زاده رئیس دادگاه انقلاب اردبیل از رسیدگی مجددو آزادی او خوداری می کند و به آقای دادبخش می گویید :از نظر من شخصی نیستی که بشه آزادت کرد و باید حتما در زندان باقی بماند. حسن زاده نه تنها دستور آزادی او را صادر نمی کند بلکه دستور انتقال احتمالی وی به سلولهای انفرادی را صادر کرده است.
آقای دادبخش در اعتراض به شرایط فوق که راهی را بجزء اعتصاب غذا برای او باقی نگذاشته است تا نسبت به ظلمی که توسط این رژیم بر او رواداشته شده است را ابراز داردو جهانیان را آن آگاه سازد. از روز سه شنبه 30 تیر ماه در زندان اردبیل اقدام به اعتصاب غذا نمود.
از شیوه های شناخته شده بازجویان وزارت اطلاعات و قاضی های دادگاه انقلاب است که تمامی راه ها و حقوق اولیه زندانی را سلب می کنند و آنها را در شرایطی قرار می دهند که به سوی اعتصاب غذا روی آورند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تحت فشارهای غیر انسانی قرار دادن زندانیان و سوق دادن آنها بسوی اعتصاب غذا را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار مداخله برای پایان دادن به اذیت وآزار و سلب حقوق اولیه زندانیان در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
01 مرداد 1388 برابر با 23 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

۱۳۸۸ تیر ۳۱, چهارشنبه

از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی که در اعتصاب غذا است هیچ خبری در دست نیست

بنابه گزارشات رسیده از بند 1 زندان گوهردشت کرج ، از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی که از روز 23 تیرماه در اعتصاب غذا بسر می برد هیچ خبری در دست نیست.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی بخاطر شکنجه های جسمی وروحی که در بند 1 معروف بند آخر خطی ها علیه وی روا داشته شده بودو او را به سوی مرگ تدریجی سوق می داد. از روز سه شنبه 23 تیرماه اقدام به اعتصاب غذا نمود. از زمان آغاز اعتصاب غذا از شرایط و وضعیت او هیچ خبری در دست نیست.هنوز از محل دقیق بازداشتش که در حسینیه و یا در سلولهای انفرادی معروف به سگ دونی بند 1 بسر می برد خبری در دست نیست.
پیگیریهای خانواده وی برای داشتن ملاقات و اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط او تا به حال بی نتیجه بوده. آنها بیش از 1 ماه است که با او ملاقاتی نداشته اند. آقای جاوید طهرانی اجازه تماس تلفنی با خانواده اش ندارد که آنها را از وضعیت خود با خبر کند. خانواده جاوید طهرانی بخاطر شکنجه هایی که علیه وی بکار برده شده و بیماری ناشی از آن و بی خبری از وضعیت عزیزشان شدیدا نگران هستند.
تا قبل از شروع اعتصاب غذا زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی تحت شکنجه های وحشیانه وغیر انسانی قرار داشت. و با رها با زدن دست بند و پابند و چشم بند به یکی از اتاقهای شکنجه برده شد و بصورت گروهی او را تحت شکنجه های جسمی قرار دادند. در اثر ضربات باتون بدن او کبود و از ناحیۀ زانو متورم شده بود و به سختی قادر به راه رفتن بود. همچنین در اثر این شکنجه ها کلیه های وی دچار آسیب جدی شده بود .آقای جاوید طهرانی تا قبل از اعتصاب غذا در حسنییۀ بند 1 زندان گوهردشت بسر می برد که جزئی از سلولهای انفرادی یا سگ دونی می باشد. در این حسینیه تعداد از زندانیانی که دچار ناراحتی شدید روحی هستند و خطرناک می باشند و همچنین افرادی که مبتلا به بیماریهای واگیردار مانند هپاتیت،ایدز و یا سایر بیماریها می باشند جا داده شده اند که وضعیت آنجا به مراتب بدتر از سلولهای انفرادی می باشد.او در وضعیت جسمی بسیار بدی بسر می برد.
کسانی که در شکنجه و اذیت و آزار او نقش دارند و او را به سوی مرگ تدریجی سوق میدهند عبارتند از علی حاج کاظم رئیس زندان که بدستور وی به این شکنجه گاه منتقل شده است،علی محمدی معاون زندان ، کرمانی و نبی الله فرج نژاد رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان،خادم رئیس بند 1 زندان همراه با تعدادی از پاسداربندها صورت می گیرد. علی محمدی معاون اجرائی زندان گوهردشت کرج خطاب به آقای بهروز جاوید طهرانی گفته است: که در این شرایط از شر تو هم راحت خواهیم شد.
بازجویان وزارت اطلاعات بخصوص سعید شیخان و نفرات فوق الذکر قصد حذف فیزیکی این زندانی سیاسی را دارند و این موضوع را هم کتمان نکرده اند و بارها به بهروز گفته اند. پس از قتل زنده یادان امیر حسین ساران، ولی الله فیض مهدوی، عبدالرضا رجبی؛ بهروز جاوید طهرانی سوژه بعدی آنها است جان او در معر ض خطر جدی است.
لازم به یادآوری است از اوایل اردیبهشت ماه فشارها و تهدیدات علیه زندانیان سیاسی بند 2 برای انتقال هر کدام از آنها به نقطه ای آغاز گردید.روز یکشنبه 13 اردیبهشت ماه گارد ویژه زندان با یورش وحشیانه به زندانیان سیاسی ،آنها را مورد ضرب وشتم قرار داد و زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی را با خشونت به بند 1 منتقل کرد و از آن زمان تا به حال در این بند که دارای شرایط وحشتناک می باشد بسر می برد
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که متوجه جان زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی است هشدار میدهد و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای نجات جان این زندانی سیاسی است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
31 تیر 1388 برابر با 22 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

ادامه اعتراضات خانواده های دستگیر شدگان در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب

بنابه گزارشات رسیده از مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین خانواده های دستگیر شدگان اخیر برای مطلع شدن از وضعیت وشرایط عزیزان در بند و آزادی آنها تجمع کردند و به بی اطلاعی وادامه بازداشت آنها اعتراض کردند.
خانواده های دستگر شدگان امروز 31 تیر از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حدود 100 نفر از خانواده ها در بيرون و داخل دادگاه انقلاب به انتظار اعلام اسامي عزيزانشان براي تعيين كفالت و آزادي تجمع كردند. ساعت 9:35اسامي 25 نفر براي تعيين كفالت اعلام شد .براي اكثر دستگير شده ها قرار كفالت 10 ميليوني صادر شده كه براي اين مبلغ كفالت ، خانواده ها بايد 2-3 فيش حقوقي تهيه كنند اكثرا براي تهيه فيش حقوقي مشكل دارند و مجبور مي شوند براي آزادي عزيزانشان سند منزل خود و يا بستگان خود را به عنوان وثيقه در اختيار دادگاه انقلاب بگذارند.
امروز در داخل دادگاه انقلاب به خانواده هايي كه در انتظار اعلام اسامي بودند مي گفتند اگر اسم فرزندتان در ليست هست برو دنبال فيش حقوقي و وثيقه در غير اينصورت اينجا نايستيد ، سر و صدا نكنيد و مزاحم كار بقيه نشويد.يك ماشين نيروي انتظامي دائما در مسير دادگاه انقلاب رفت و آمد مي كرد و اوضاع بيرون دادگاه را كنترل مي كرد تعدادی از افراد نیروی انتظامی در بيرون دادگاه انقلاب از تجمع خانواده ها در مقابل درب دادگاه انقلاب جلوگيري مي كردند و لباس شخصي ها نيز در داخل و بيرون دادگاه شرايط را تحت كنترل داشتند.
امروز نگراني خانواده ها در مورد سرنوشت عزيزانشان خيلي بيشتر از روزهاي قبل بود خانواده ها نگران هستند كه آيا عزيزشان را زنده و سالم تحويل مي گيرند يا نه ، آيا زير شكنجه هستند يا نه ؟
در مقابل زندان اوين نيز حدود 60 نفر از خانواده ها تجمع كرده بودند .قبلا خانواده ها در مقابل درب دژباني مي ايستادند كه در مقابل ديد عابرين و رهگذران بود اما در روزهاي اخير اسامي دستگير شده ها را در سالن چند منظوره يا سالن ملاقات اعلام مي كنند كه دور از ديد مردم است و با اين كار سعي مي كنند تجمع خانواده ها و اعتراضات آنها را در برابر زندان اوين از چشم مردم و رهگذران دور نگه دارند. از صبح تا ظهر كه خانواده ها در جلوي زندان اوين هستند نیروهای انتظامی مستقر در آنجا در حالت آماده باش كامل هستند و لباس شخصي ها نيز خانواده ها را زیر نظر خود داشتند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعیت وشرایط عزیزانشان و ادامه بازداشت و برخورد های غیر انسانی با خانواده ها را محکوم می کند.و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار پایان دادن به سکوت خود و اعزام یک هیئت تحقیق وضعیت و شرایط دستگیر شدگان را مورد تحقیق قرار دهد.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
31 تیر 1388 برابر با 22 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

لیست جدیدی از دستگیر شدگان قیام مردم ایران

بنابه گزارشات رسیده از تهران ، در اعتراضات روز گذشته در تهران تعدادی زیادی دستگیر و به بازداشتگاهها ی مختلف منتقل شدند.
روز گذشته 30 تیر ماه اعتراضاتی در نقاط مختلف تهران روی داد که عمده اعتراضات در میدان رضائیها (7 تیر) و خیابانهای منتهی به آن بوده همچنین نقاط مرکزی تهران محل اعتراضات مردم بود.
در درگیریهای قیام مردم تهران، در خیابانها تعدادی که با باتون مورد ضرب وشتم قرار گرفته بودند زخمی شدند که در بین آنها تعدادی از دختران و زنان جوان دیده می شد. نیروهای سرکوبگر همچنین تعدادی را دستگیر و به بازداشتگاههای کهریزک (اردوگاه) مرگ،کلانتری 148 ،ستاد پیگیری وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران منتقل کردند. بنابه گفتۀ تعدادی از دستگیر شدگان که اخیرا آزادی شده اند ،احمدرضا رادان، جانشین فرمانده‌ی نیروی انتظامی همراه با تعدادی از افرادش در اردوگاه مرگ کهریزک حاضر می شود و شخصا دستگیر شدگان را مورد شکنجه قرار میدهد.کهریزک از مخوفترین شکنجه گاههای موجود می باشد و تا به حال تعداد در آنجا زیر شکنجه جان باختند.
تعدادي از افراد كه ديروز بازداشت شده اند به كهريزك و كلانتري 148 انتقال داده شده اند تعدادي از دستگير شده ها ديشب با خانواده هاي خود تماس گرفته اند و محل نگهداري خود را گفته اند اما از محل نگهداري عده اي از دستگير شدگان هنوز خبري نيست.

اسامی تعدادی از دستگیر شدگان اخیر جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم منتشر می گردد.
1- كاوه شيخي 23 ساله فوق ديپلم عمران پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و بعد از انتقال به كهريزك به بند 240 اوين منتقل شده.برای بار دوم دستگیر شد. روز جمعه 26 تیربه منزلشان یورش بردند و دستگیر شد.
2- سجاد عبدي 21 ساله دانشجوي كامپيوتر جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و به كلانتري 148 منتقل و سپس به اوين منتقل شده
3- حميد تاك 26 ساله دانشجوي فوق ليسانس عمران پنجشنبه 18 تير در خيابان سينا بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
4-نازي كلانتري 27 ساله ليسانس حقوق پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
5- ابراهيم قنبري 54 ساله بازنشسته پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
6- سهيل قهرماني 24 ساله جمعه 26 تير بازداشت و زمان تماس با خانواده به كهريزك منتقل شده اما اكنون مكان نگهداري وي نامشخص
7- رضا گودرزي 28 ساله سه شنبه 30 تير در هفت تير بازداشت و به آگاهي 148 انقلاب منتقل شده
8- سيد مهدي مير كريمي 30 ساله كارمند شهرداري شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت و به اوين منتقل شده
9- شهاب نظري 19 ساله ديپلم شنبه 30 خرداد در مقابل دانشگاه صنعتي شريف توسط نيروهاي گارد با ضربات باتوم مجروح و سپس بازداشت و به اوين منتقل شده خانواده وي از سلامتي او همچنان بي خبر هستند.
10- رحيم هاشم پور 28 ساله ليسانس نرم افزار سه شنبه 30 تير در كريم خان بدون دليل بازداشت و به كلانتري 148 منتقل شده
11- مسعود مرداني 27 ساله ديپلم نقشه كشي جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
12- هادي يزداني 21 ساله دانشجوي مكانيك جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
13- امير جوادي 27 ساله فوق ديپلم عمران يكشنبه 24 خرداد در فاطمي بازداشت و به اوين منتقل شده
14- پويان محمدي 20 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير در كارگر بازداشت و به اوين منتقل شده
15- زهرا باقري 24 ساله پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
16- پيمان حسيني 27 ساله ديپلم شغل آزاد چهارشنبه 3 تير در فردوسي بازداشت و به كهريزك منتقل شده و سپس به اوين منتقل شده
17- علي نوذري 31 ساله ليسانس حسابداري و كارمند شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت و به اوين منتقل شده
18- احمد علي سراجي 18 ساله جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
19- امين صابر 22 ساله ليسانس كشاورزي پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
20- امير حسني 25 ساله فوق ديپلم عمران پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به كلانتري 148 منتقل و سپس به اوين منتقل شده
21- بيژن جليلي 22 ساله سه شنبه 30 تير در هفت تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
محسن جهانگير 29 ساله پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
22- بابك دستجردي 28 ساله شغل آزاد شنبه 30 خرداد هنگام سر دادن شعار الله اكبر در پشت بام ، نيروهاي لباس شخصي به منزل آنها يورش برده و او را بازداشت كرده اند.

نیروهای سرکوبگر گارد ویژه، سپاه پاسداران،بسیج، لباس شخصیهای که بصورت گسترده در خیابانها مسقر شده بودند و یک حکومت نظامی اعلام نشده ای را برپا کرده بودند. بسوی مردم یورش می بردند و آنها را آماج باتونهای خود قرار میدادند. نیروهای سرکوبگر فوق تحت امر علی خامنه ای ولی فقیه رژیم هستند و به دستور مسقیم او عمل می کنند.علی خامنه ای روز 29 خرداد دستور سرکوب خونین مردم ایران را صادر کرد که تا به حال منجر به جان باختن و زخمی شدن و دستگیری هزاران نفر شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه به مردم و مورد ضرب وشتم قرار دادن و دستگیری تعداد زیادی از قیام کنندگان را محکوم می کند.از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات فوری برای نجات جان و آزادی دستگیر شدگان است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
31 تیر 1388 برابر با 22 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

۱۳۸۸ تیر ۳۰, سه‌شنبه

اعتراضات و درگیریها در نقاط مختلف و یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر به مردم

بنابه گزارشات رسیده از میدان 7 تیر و مناطق مرکزی تهران ، تعداد زیادی از مردم بمناسبت گرامیداشت 30 تیر دست به اعتراضاتی در نقاط مختلف تهران زدند.
از ساعت 17:00 مردم تهران از مناطق مختلف بسوی میدان 7 تیر روانه شدند و علاوه بر میدان 7 تیر در اکثر مناطق مرکزی حضور داشتند. مردم و بخصوص جوانان به صورت گروهای چند صد نفری جمع می شدند و اقدام به دادن شعارهای مانند مرگ بر دیکتاتور،ایرانی میمیرد ذلت نمی پذیردو شعارهای دیگر را سر می دادند. وقتی که با یورش مامورین مواجه می شدند با آنها درگیر و بعد از آن پخش می شدند و در نقطه ای دیگر دوباره اعتراضات و درگیریها را ادامه می دادند. عمده اعتراضات در میدان 7 تیر ،ولی عصر،میدان انقلاب ، و سایر مناطق دیگر می باشد.
نیروهای سرکوبگر که از گارد ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصیها در تمامی مناطق مرکزی بصورت گسترده و بی سابقه ای حضور دارند. آنها بصورت 10 متر به 10 متر در میادین و خیابانها آرایش بسته بودند. همچنین مامورین گارد ویژه که سوار بر موتور هستند و بصورت کله ای در خیابانهای اصلی و میادین مانور می دهند و به مردم یورش می بردند و آنهارا آماج باتوم های خود قرار میدادند. انبوهی از خودروهای نیروهای سرکوبگر در خیابانها و میادین اصلی شهر مسقر هستند. خیابانهای مرکزی شهر بصورت یک حکومت نظامی اعلام نشده است.
نیروهای سرکوبگر به مردم و جوانان وحشیانه یورش می برند و آنها را آماج باتوم های خود قرار میدهند .آنها از حرکت چند نفری با هم وحشت دارند و با مشاهدۀ حرکتهای چند نفری مردم و جوانان بسوی آنها یورش می برند و آنها را مورد ضرب وشتم قرار میدهند. با هر یورش نیروهای سرکوبگر بسوی مردم و ضرب وشتم یا دستگیری آنها باعث سر دادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور از نقاط مختلف می شد. تا به حال تعداد زیادی در اثر ضربات باتوم زخمی شده اند و تعداد بیشماری دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل شدند.
طبق معمول سرکوبگران دستگیر شدگان را ابتدا به زندان کهریزک (اردوگاه مرگ)،کلانتری 148 ،آگاهی شاپور ،ستاد پیگیری وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه جهت شکنجۀ وحشیانه منتقل می کنند. که تا به حال تعدادی از آنها زیر شکنجه جان باخته اند. این اعمال غیر انسانی و جنایت علیه بشریت که بدستور علی خامنه ای ولی فقیه رژیم صورت می پذیرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران یورش وحشیانه به مردم وضرب وشتم ودستگیری و انتقال به شکنجه گاهها را محکوم می کند.و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عاجل برای نجات جان دستگیر شدگان که روزانه بر تعداد آنها افزوده می شود ؛ است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
30 تیر 1388 برابر با 21 ژولای 2009


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

مقیسه ای معروف به ناصرین دانشجوی زندانی را به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال زندان محکوم کرد

بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین دانشجوی زندانی مهسا نادری محکوم به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال زندان شد.این حکم توسط محمد مقیسه ای معروف به (ناصریان ) به وی ابلاغ شد.
دانشجوی زندانی مهسا نادری 19 ساله دانشجوی رشتۀ اقتصاد دانشگاه مفید شهرستان قم،روز سه شنبه 23 تیر ماه به شعبۀ 28 دادگاه انقلاب برده شد. رئیس شعبۀ 28 فردی بنام محمد مقیسه معروف به ناصریان از اعضای هیئت مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 می باشد . حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال زندان را به او ابلاغ کردند . در حالی است که او تمامی اتهامات نسبت داده شده را رد کرده بود .
از طرفی دیگر وکیل دانشجوی زندانی با استدلهای حقوقی خود تمامی اتهامات را رد کردند. محمد مقیسه ای رئیس شعبۀ 28 دادگاه انقلاب ،هنگامی که دانشجوی زندانی برای ابلاغ حکم غیر انسانی در دادگاه حاضر شده بود با برخوردی وحشیانه و غیر انسانی شروع به تهدید او نمود و نهایتا حکم 1 سال زندان را به وی ابلاغ کرد.دانشجوی زندانی علیرغم ابلاغ حکم همچنان در بند مخوف 209 زندان اوین نگهداری می شود
اتهاماتی که به دانشجوی زندانی توسط سر بازجویان وزارت اطلاعات سعید شیخان و علوی نسبت داده شده است به قرار زیر می باشد: شرکت در مراسم خاوران،محاربه، تبلیغ علیه نظام است.
محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای هیئت مرگ سال 67 می باشد این هیئت بنابه شاهدان بازمانده از آن قتل عام که باعث جان باختن هزاران زندانی سیاسی شد شناسائی شده اند. علیرغم خواستۀ سازمانهای حقوق بشری برای دستگیری ، محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این قتل عام هنوز تحقق نیافته است بلکه بعضی از آنها در نقش قاضی های وزارت اطلاعات مشغول بکار هستند و تا به حال چندین زندانی سیاسی با اتهامات واهی و بدون برخوداری از حق دفاع و وکیل به سالها زندان محکوم کرده اند
لازم به یاد آوری است که زندانی سیاسی مهسا نادری 19 ساله 2 اسفند ماه در پی یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شدو 153 روز است که از بازداشتش در بند 209 زندان اوین می گذرد 88 روز آن را در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بسر برد. این دانشجوی زندانی در اثر شکنجه های غیر انسانی دچار ناراحتی قلبی و سردردهای شدید شده است.سعید شیخان سربازجوی وزارت اطلاعات و فردی به نام سید او را مورد بازجوئی و شکنجه های جسمی و روحی قرار داده اند.
همچنین اکثر خانم هایی که در اعتراضات اخیر دستگیر شده اند در بند 209 زندان اوین بسر می برند آنها تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری، شکنجه و صدور احکام سنگین و غیر انسانی توسط مقیسه ای را محکوم می کند و از دبیر کل وکمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به وضعیت زنان زندانیان سیاسی که در شرایط غیر انسانی بسر می برند است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
30 تیر 1388 برابر با 21 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

رفتار غیر انسانی با خانواده های دستگیر شدگان و لیست جدیدی از اسامی دستگیر شدگان

بنابه گزارشات رسیده از مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین، خانواده های دستگیر شدگان اخیر برای اطلاع یافت از عزیزانشان و آزادی آنها مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب برای چندمین هفتۀ متوالی تجمع کردند .

امروز حدود 80 نفر از خانواده ها درمقابل دادگاه انقلاب به انتظار اعلام اسامي بازداشت شده ها بودند حدود ساعت 9:15 صبح 28 اسم كه همگي آقا بودند و نام هيچ خانمي در آن قيد نشده بود در صورتي كه هنوز تعدادي از خانم ها در بازداشت هستند از طرف دادگاه انقلاب براي گذاشتن كفالت اعلام شد .مامورین سرکوبگر در مقابل دادگاه انقلاب از تجمع خانواده ها در مقابل دادگاه جلوگيري مي كردند و با داد زدن سر خانواده ها آنها را از جلو دادگاه انقلاب دور مي كردند.
در بين بازداشت شده ها افرادي هستند كه براي بار دوم بعد از شروع اعتراضات دستگير شده اند.اين بازداشت شده ها بعد از گذاشتن كفالت براي آنها و آزاد شدن روز جمعه 26 تير نيروهاي گارد بدون دليل وارد منزل آنها شده اند و براي بار دوم آنها را بازداشت كرده اند.
در مقابل زندان اوين هم بيش از 100 نفر از خانواده ها تجمع كرده بودند .تعدادي از آنها حدود يك هفته است كه براي عزيزانشان كفالت گذاشته اند اما هنوز آزاد نشده اند و دائم آنها را از اوين به دادگاه انقلاب و از دادگاه انقلاب به اوين پاس مي دهند.
تمامي خانواده هايي كه به دادگاه انقلاب مراجعه كرده اند به آنها گفته شده پرونده دست قاضي حداد است و بايد با او صحبت كنيد اما به هيچ كس اجازه رفتن به پيش حداد و حتي تماس تلفني با دفتر او داده نمي شد.و خانواده ها هر روز از ساعت 8 صبح تا 15 سرگردان و بلاتكليف به انتظار مشخص شدن وضعيت فرزندانشان در داخل و بيرون دادگاه انقلاب مي نشينند .در چند روز اخير هر روز تعداد كمي اسم كه از 30 اسم تجاوز نمي كند توسط دادگاه انقلاب براي گذاشتن كفالت اعلام مي شود و بقيه خانواده ها بايد همچنان چشم انتظار اعلام اسامي فرزندشان در روزهاي ديگر بمانند.

لیست اسامي تعداد دیگری از بازداشت شدگان اخیر جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد:

1- مسعود سرگل 14 ساله يك ماه پيش در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
2- حميد رضا مسعودي 25 ساله مهندس عمران 18 تير نيروهاي گارد به داخل منزل يورش برده و او را بازداشت و به اوين منتقل كرده اند
3- نويد نصيرزاده 27 ساله و متاهل فوق ليسانس كشاورزي پنجشنبه 18 تيربا يورش نيروهاي گارد به داخل منزل بازداشت و به اوين منتقل شده
4- سيد مهدي شريفي 22 ساله سرباز پنجشنبه 18 تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
5- سيد حسين نظامي 23 ساله 40 روز پيش تنها به دليل پوشيدن لباس مشكي بازداشت و به اوين منتقل شده
6- علي قاسمي 27 ساله ليسانس كامپيوتر پنجشنبه 18 تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
7- كسري داور پناه 29 ساله ليسانس ادبيات جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
8- احمدرضا احساني 25 ساله ديپلم شنبه 30 خرداد در جمهوري بازداشت و به اوين منتقل شده
9- حامد نصيري 24 ساله فوق ديپلم جمعه 26 تير در خيابان قدس بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
10- سيد كاوه موسوي 26 ساله جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
11- سعيد سعادتي 17 ساله شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت و به اوين منتقل شده
12- سينا محرابي 28 ساله فوق ليسانس عمران شنبه 30 خرداد در خيابان آذربايجان بازداشت و به اوين منتقل شده
13- ايمان اسفندياري 18 ساله ديپلم جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
14- محمد جواد نوري 19 ساله دانشجوي عمران پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
15- مسعود افشار 24 ساله فوق ديپلم برق پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
16- ناصر كوهي 30 ساله شغل آزاد جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
17- دانيال اميري 21 ساله شغل آزاد شنبه 30 خرداد در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
18- نريمان سليماني فر 25 ساله ليسانس الكترونيك پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
19- مجيد حامدي 23 ساله شغل آزاد جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
20- حسن صادقي 26 ساله شنبه 30 خرداد در شادمان بازداشت و به اوين منتقل شده
21- عليرضا سعيدلو 19 ساله شنبه 30 خرداد در ستارخان بازداشت و به اوين منتقل شده

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،دستگیری ،شکنجه و ادامۀ یازداشت آنها بخصوص کودکان را محکم می کند و خواستار آزادی فوری آنها است.و همچنین از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار ارسال هیئتی برای بررسی وضعیت دستگیر شدگان اخیر در زندانهای این رژیم است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
30 تیر 1388 برابر با 21 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

۱۳۸۸ تیر ۲۹, دوشنبه

اعتراضات شبانۀ مردم تهران برای چندمین هفتۀ متوالی ادامه یافت

بنابه گزارشات رسیده از تهران؛ اعتراضات شبانه مردم تهران که نزدیک به چندین هفته است بر بام منازل ،کوچه ها و خیابانهای فرعی علیرغم یورشهای وحشیانه به منازل ،دستگیریها وسایر موارد سرکوب بلاوقفه ادامه دارد.

امشب 29 تیرماه ،برای چندمین هفته است كه مردم با اراده و عزم قوي با وجود كنترل بسيجي ها و لباس شخصي ها بر پشت بام ها حاضر مي شوند و شعارهاي اعتراضي خود را با شدت هر چه تمام تر سر مي دهند.

مردم برخي از مناطق تهران مانند تهران پارس ، آزادي ،‌سعادت آباد ،‌سيد خندان ، تجريش ، صادقيه ، اكباتان از ساعت 22 تا 22:30 در پشت بام ها و كوچه ها و خيابان هاي فرعي شعار الله اكبر و مرگ بر ديكتاتور را فرياد زدند.

شدت اعتراضات در منطقه سعادت آباد ، سيد خندان و تجريش بيشتر از نقاط ديگر تهران بود.

نیروهای بسیج محل که در مساجد مستقر هستند سرخورده ومایوس ناظر اعتراضات مردم هستندو در مواردی که دخالت می کنند باعث شعله ور شدن اعتراضات می شوند و حتی مبدل به درگیری بین سرکوبگران و مردم می شود.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
29 تیر 1388 برابر با 20 ژولای 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

جان دستگیر شدگان اخیر در زندان اصفهان در معرض خطر جدی قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده از بند الف –ط وزارت اطلاعات در زندان مرکزی اصفهان ،تعداد زیادی از مردم اصفهان و بخصوص جوانان در سلولهای انفرادی آن تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دارند.
در حال حاضر سلولهای انفرادی بند الف-ط مملو از دستگیریهای اخیر می باشد،دستگیریها ی گسترده درسطح استان و بخصوص شهر اصفهان همچنان ادامه دارد، مامورین وزارت اطلاعات به منازل مردم یورش می برند و اقدام به دستگیری مردم می کنند. در بین دستگیر شدگان کودکان با سنین 15 تا 17 ساله وجود دارد و یکی از نوجوانان 17 ساله در اثر شکنجۀ بازجویان وزارت اطلاعات فک او شکسته شده است. تعدادی از جوانان دستگیر شده به بازداشتگاههای اطلاعات سپاه پاسداران منتقل شده اند. و تحت شکنجه های وحشیانه بسر می برند.از وضعیت تعدادی از جوانان خبری در دست نیست و ناپدید هستند این درحالی است که بستگان و دوستان آنها شاهد دستگیری آنها در اعتراضات خیابانی بودند. جان آنها در معرض خطر جدی قرار دارد.
خانواده ها دستگیرشدگان توسط بازجویان وزارت اطلاعات در اصفهان تحت فشارهای زیادی قرار دارند که نام فرزندان دستگیر شده و شرایط و شکنجه هایی که علیه آنها اعمال می شود را نباید به بیرون درز نمایید در غیر اینصورت خود آنها بازداشت و عزیزان در بندشان متحمل عواقب آن خواهند شد. یک جو وحشت آوری در بین خانواده های دستگیر شدگان ایجاد کرده اند.همچنین جوانانی که با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منازل آنها دستگیر می شوند در مقابل چشمان عزیزانشان مورد ضرب وشتم وحشیانه قرار می گیرند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،نسبت به جان بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در بند وزارت اطلاعات زندان اصفهان شدیدا ابراز نگرانی می کند. از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
29 تیر 1388 برابر با 20 ژولای 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
گزارشگران بدون مرز
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

انتقال خبرنگار زندانی از زندان اصفهان به بند 209 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان،خبرنگار-عکاس زندانی امید سلیمی از زندان اصفهان به بند 209 زندان اوین منتقل شدند.
خبرنگار- عکاس زندانی امید سلیمی روز یکشنبه 28 تیر ماه از بند الف-ط وزارت اطلاعا ت زندان مرکزی اصفهان به بند 209 زندان اوین منتقل شد. او در شرایط سختی در بند الف- ط زندان مرکزی اصفهان بسر می برد و سر او دچار جراحاتی شده بود او از یک هفته پیش از سلولهای انفرادی بند الف –ط به سلول عمومی منتقل شده بود.
خانواده آقای سلیمی از زمان دستگیری فرزندشان بارها به دادگاه انقلاب و ستاد پیگیری اداره اطلاعات برای اطلاع یافتن از وضعیت فرزندشان مراجعه کردند. بازپرس شعبۀ 12 دادگاه انقلاب اصفهان رفتاری وحشیانه و غیر انسانی با این خانواده داشت و با داد و فریاد سعی در بیرون کردن این خانواده از دفتر محل کارش داشت.خانواده آقای سلیمی با پیگیریهای مستمر خود روز پنجشنبه 25 تیرماه توانستند با عزیزشان ملاقات کنند.
لازم به یادآوری است که خبرنگار زندانی امید سلیمی 31 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد و در حرفۀ خبرنگاری - عکاسی مشغول بکار است. خبرنگار زندانی علاوه بر حرفۀ خبرنگاری خود دانشجوی رشتۀ حقوق دانشگاه پیام نور اصفهان و دانشجوی دانشکده خبر تهران می باشد. روز یکشنبه 24 خرداد ماه مامورین وزارت اطلاعات با آقای سلیمی تماس می گیرند و به او گفته شد برای تحویل گرفتن اموال ضبط شدۀ خود به دفتر سپاه اصفهان باید مراجعه کند. او هنگام مراجعه دستگیر و به سلولهای انفرادی بند الف-ط زندان مرکزی اصفهان که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شد.آقای سلیمی عضو انجمن خبرنگاران می باشد و دبیر سابق بخش فرهنگی روزنامه نصف جهان در اصفهان بوده. آقای سلیمی در جریان گرامیداشت روز 16 آذر 1387 دستگیر و به مدت 20 روز در سلولهای انفرادی بند 209 بسر برد و سپس آزاد شد ولی بعد از 4 روز دوباره دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 برده شد و از آنجا به سلولهای انفرادی بند الف-ط زندان مرکزی اصفهان منتقل شد.ا و جمعا 3 ماه را در زندان بسر برد.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، دستگیری،ادامۀ بازداشت و انتقال او به بند 209 زندان اوین این خبرنگار زندانی را محکوم می کند وازسازمانهای مدافع حقوق خبرنگاران و حقوق بشر خواستار اقدامات عاجل برای پایان دادن به فشارها و اذیت وآزار خبرنگاران در ایران وآزادی فوری و بی قید وشرط تمامی خبرنگاران زندانی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
29 تیر 1388 برابر با 20 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
گزارشگران بدون مرز
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

۱۳۸۸ تیر ۲۸, یکشنبه

اعتراضات خشمگینانه و ابراز نگرانی خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب و لیست جدیدی از دستگیر شدگان

بنابه گزارشات رسیده از مقابل دادگاه انقلاب خانواده ها همانند روزهای گذشته در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند و نسبت به بی خبری و ادامه بازداشت عزیزانشان خشم خود را ابراز داشتند. خانواده ها از برخورد و رفتار دادگاه انقلاب و سایر مراکز موجود به تنگ آمده اند و در آستانۀ انفجار قرار دارند.

با توجه به تعطيلات مذهبی روز دوشنبه امروز چند صد نفر از خانواده ها در داخل و بيرون دادگاه انقلاب به انتظار اطلاع یافتن از عزیزانشان و یا قرار وثیقه هستند.و اگر سوالي مي كردند كسي جوابگوي آنها نبود . خانواده ها با عصبانيت مي گفتند ما فكر مي كرديم آنقدر مسلماني و انسانيت در شما هست كه لااقل بچه هاي ما را به خاطر عيد مبعث آزاد مي كنيد اما حتي دريغ از يك جواب حكومت علي وار را كه 30 سال از آن حرف مي زديد خوب به ما نشان داديد.

به عده اي از خانواده ها امروزاز طرف كاركنان دادگاه انقلاب گفته ميشد مصاحبه نكنيد تا فرزندانتان زودتر آزاد شوند .كه باعث اعتراض خانواده ها شد كه ما با هيچ كس مصاحبه نكرده ايم اما از اين به بعد اگر جوابي نگيريم حتما مصاحبه خواهيم كرد.

نگراني خانواده ها در مورد وضعيت عزيزانشان شدت یافته است و با توجه به رفتار مسئولان دادگاه انقلاب و اوين با خانواده ها نگراني آنها به خصوص مادران در مورد رفتار آنها و مورد شكنجه قرار دادن فرزندانشان بخصوص دختران روز به روز بيشتر مي شود. امروز برخي از مادران كه در مقابل دادگاه انقلاب به انتظار خبري از وضعيت فرزندانشان نشسته بودند با خشم هر چه تمام تر مي گفتند خامنه اي ، احمدي نژاد اميدواريم به عزاي فرزندانتان بنشينيد كه اين گونه دل ما را خون و فرزندانمان را به ناحق به زندان انداخته ايد .اميدواريم هر چه زودتر سرنگون شويد.اميدواريم بدبختي و فلاكتتان را ببينيم
تعدادي از خانمها كه همسرانشان را بازداشت كرده اند مي گفتند که در شرایط سخت معیشتی بسر می برند و در صورت ادامه یافتن بازداشت آنها شرایط بر آنها سخت تر خواهد شد.

نیروهای سرکوبگر در مقابل داداگاه انقلاب مستقر هستند و 2 اتومبيل از نيروي انتظامي و تعدادي از لباس شخصي ها در داخل و بيرون دادگاه انقلاب وضعيت را كنترل مي كردند.

لیست دیگری ازاسامي بازداشدگان اخیر جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.
1- جواد صديقي فر 29 ساله ليسانس مكانيك شنبه 30 خرداد در بوستان ( رودكي ) بازداشت و به اوين منتقل شده
2- محمد كاظم زاده 24 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير در اميرآباد بازداشت و به اوين منتقل شده
3- اشكان آقا زاده 26 ساله دانشجوي اقتصاد پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و بعد از انتقال به كلانتري 148 به اوين منتقل شده
4- فرهاد لشكري 26 ساله پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و محل نگهداري وي نامشخص
5- جليل نوري فر 30 ساله شغل آزاد چهارشنبه 3 تير در بهارستان بازداشت و به اوين منتقل شده
6- محمد حسين وثوقي 32 ساله ليسانس هنر جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
7- محمد علي صالحي 22 ساله دانشجوي زبان چهارشنبه 27 خرداد در جنت اباد در حالي كه مورد ضرب و شتم شديد با باتوم قرار گرفته و صورت او خوني بوده بازداشت و به اوين منتقل شده
8- امين مقبلي 25 ساله فوق ديپلم صنايع غذايي پنجشنبه 18 تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
9- سالار نجار زاده 31 ساله ليسانس صنايع پتروشيمي پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
10- آرش محمدي 27 ساله شغل ازاد شنبه 30 خرداد در شادمان بازداشت و به اوين منتقل شده
11- رضا اسكندري 26 ساله فوق ديپلم يكشنبه 24 خرداد در فاطمي بازداشت و به اوين منتقل شده
12- حسين حيدري 28 ساله پنجشنبه 18 تير در وصال بازداشت و به كلانتري 148 و بعد به اوين منتقل شده
13- علي اقدسي نيا 24 ساله ليسانس شيمي شنبه 30 خرداد در جمهوري بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
14- آرمين نوري 21 ساله فوق ديپلم نرم افزار پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
15- احمد حسيني 29 ساله پنجشنبه 18 تير در كارگر بازداشت و به اوين منتقل شده
16- هادي مولايي 27 ساله پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
17- فريبرز گل كوهي 30 ساله چهارشنبه 27 خرداد در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
18- حسام الدين ابراهيمي دري 28 ساله شنبه 30 خرداد بازداشت و به اوين منتقل شده

تعداد زیادی از دستگیر شدگان اخیر در زندان کهریزک (اردوگاه مرگ )،کلانتری 148 ،آگاهی شاپور،ستاد پیگیری وزارت اطلاعات و بازداشتگاههای اطلاعات سپاه پاسداران منتقل می شوند.بازداشت شدگان در این بازداشتگاهها تحت شکنجه های جسمی وحشیانه ای قرار می گیرند که در مواردی منجر به مرگ آنها شده است. جان بازداشت شدگان اخیر در این شکنجه گاهه در معرض خطر جدی قرار دارد.

فعالین حقوق بر ودمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که متوجه جان دستگیر شدگان بخصوص در بازداشتگاههای فوق هشدار میدهد.از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای نجات جان دستگیرشدگان اخیر خواستار اقدامات فوری است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
28 تیر 1388 برابر با 19 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

۱۳۸۸ تیر ۲۷, شنبه

جوانان شیوۀ جدیدی را در اعتراضات شبانه بکار می برند

بنابه گزارشات رسیده از تهران ، اعتراضات شبانه مردم تهران علاوه بر بام منازل وکوچه ها جوانان در بعضی از محلات سوار بر موتورهای خود بانگ الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

جوانان در یک حرکت اعتراضی جدید از ساعت 22:00 در نقاطی از جنت آباد و فرحزاد سوار بر موتورهای خود در کوچه ها و خیابانهای فرعی شروع به شعار دادن کردند و با این حرکت خود مردم را به آمدن بر پشت بام ها و سر دادن شعار تشویق می کردند.

همچنین امشب مردم در برخي مناطق تهران از جمله آزادي ، سيد خندان ، ونك ، ويلا ، ولي عصر ، جمهوري ، فاطمي ، مطهري ، پونك ،‌صادقيه ، فرحزاد در پشت بام ها و كوچه ها شعار الله اكبر و مرگ بر ديكتاتور را سر دادند.اعتراضات از ساعت 22 تا 22:25 ادامه داشت .

در کل اعترضات امشب گسترده بود ولی شدت اعتراضات در تهران پارس ، صادقيه ، فرحزاد و پونك بيشتر از نقاط ديگر تهران بود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
27 تیر 1388 برابر با 18 ژولای 2008






http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

انتقال دانشجوی زندانی از زندان ساری به زندان بابل

بنابه گزارشات رسیده نیما نحوی دانشجوی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل صبح امروز از سلولهای انفرادی زندان اطلاعات ساری به دادگاه انقلاب بابل و سپس به زندان بابل منتقل شد.
نیما نحوی دانشجوی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل صبح امروز از سلولهای انفرادی زندان وزارت اطلاعات ساری در حالی که توسط مامورین وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه بابل همراهی می شد همراه با یک زندانی دیگری که احتمال می رود از دستگیر شدگان اعتراضات اخیر باشد با دستبند به بازپرسی دادگاه انقلاب آورده شد. او در بازپرسی دادگاه انقلاب با حضور حراست دانشگاه بابل و بازجوی وزارت اطلاعات به مدت 1 ساعت مورد بازپرسی قرار گرفت. سپس او را به زندان بابل منتقل کردند. آنها قصد دارند که علیه او پرونده سازی نمایند و او را برای محاکمه به دادگاه انقلاب بفرستند و همچنین برای آزادی او تحت عنوان وثیقه و یا کفالت خانواده اش را تحت فشار قرار دهند. در حال حاضر گفته می شود که اکثر دانشجویان نوشیروانی بابل به قید وثیقه و کفالت آزاد شده اند و تنها دانشجوی زندانی باقی مانده نیما نحوی می باشد.
لازم به یاد آوری است که نیما نحوی در تاریخ 10 تیرماه هنگامی که از سلف سرویس دانشگاه به سمت خوابگاه دانشگاه می رفت مورد یورش بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت و ربوده شد و به زندان اداره اطلاعات ساری برده شد و تا امروز در سلولهای انفرادی بسر می برد.
بازجویان وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه بابل که شاخه ای از وزارت اطلاعات در این دانشگاه می باشند از اینکه دانشجوی زندانی اتهامات ساختگی و غیر واقعی آنها را نپذیرفته است سخت خشمگین هستند و دائم از این موضوع شکایت می کنند که او با ما همکاری نمی کند. بازجویان اظهار می داشتند که یکی از اتهامات او اطلاع رسانی در مورد همکلاسیهای دستگیر شده خود می باشد. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین خانواده دانشجوی در بند را تهدید می کنند که او را از دانشگاه اخراج خواهند کرد و به او اجازه نخواهند داد که تحصیلاتش را به پایان برساند.
از طرفی دیگر خبرگزاری سپاه پاسداران ( فارس) که که از اصول اولیۀ و پرنسیپ های ژورنالیستی بدور می باشد در پخش اخبار کذب بارها از طرف افراد و یا ارکانهای حکومتی به آن اعتراض شده است. این بنگاه دروغ پردازکه در پخش اخبار کذب گوی سبقت را از کوبلز هیتلری ربوده است. در خبری سراسر کذب و مجعول که در روزهای گذشته علیه دانشجویان بابل که از خوابگاه و ازمنازل خود توسط بازجویان وزارت اطلاعات ربوده شده اند و روزها در سلول انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داده شدند اعلام کرد که آنها قصد خرابکاری داشته اند و از این طریق سعی در پرونده سازی علیه آنها دارند.
دانشجویان دستگیر شده دانشگاه نوشیروانی بابل که از احترام خاص سایر دانشجویان و اساتید این دانشگاه برخوردار هستند و در اعتراضات موفقیت آمیز خود سرکوبگران را وادار به عقب نشینی کردند و خواسته های دانشجویان را محقق کردند.طبق شیوۀ همیشگی خود برای زهر چشم گرفتند از سایر دانشجویان اقدام به بازداشت این دانشجویان و تحت فشار قرار دادن آنها نمودند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ربودن، انتقال به سلول انفرادی ،تحت شکنجه قرار دادن ،نسبت دادن اتهامات غیر واقعی ، به محاکمه کشاندن و تعیین وثیقه و کفالت برای آنها جهت فشار وارد کردن علیه خانواده های دانشجویان زندانی را محکوم می کند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است. همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
27 تیر 1388 برابر با 18 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




توجه: استفاده از گزارشها فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران فقط با ذکر ماخذ مجاز می باشد

ادامۀ اعتراضات خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین ولیست اسامی تعدادی از بازداشت شدگان

بنابه گزارشات رسیده از دادگاه انقلاب ،زندان اوین ،کلانتی 148 و آگاهی شاپور تعداد زیادی از خانواده ها از صبح امروز درمقابل مراکز فوق تجمع کردند و خواستار اطلاع یافتن و آزادی فرزندان خود شدند.

در یورشهای وحشیانه به مردم بی دفاع روز جمعه 26 تیر ماه که باعث زخمی شدن و دستگیری انبوهی از مردم شد. یورشهای وحشیانۀ دیروز گارد ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصیها که تحت امر علی خامنه ای ولی فقیه رژیم عمل می کنند بیشتر بر روی زنان و دختران متمرکز بود . آنها هنگام ضرب وشتم با باتوم و سایر وسائل سر و صورت خانم ها را هدف قرار می دادند که منجر به شکستگی سر بینی و شکاف بر داشتن چهره می شد.مراکز درمانی بدلیل مسقر شدن نیروهای اطلاعاتی برای مجروحین نا امن می باشدو مجروحین از مراجعه به آنها خوداری می کنند.همچنین در اعتراضات روز گذشته تعداد زیادی دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل شدند و تعدادی از آنها به کلانتری 148 منتقل شدندکه توانسته اند تماس کوتاهی با خانواده های خود داشته باشند .
امروز 27 تیرماه با توجه به اينكه شنبه و اولين روز كاري هفته بود و ديروز جمعه 26 تير ماه تعدادي ديگر بازداشت شده بودند جمعيت خانواده هايي كه براي پيگيري وضعيت عزيزانشان به داداگاه انقلاب ، آگاهي شاپور و كلانتري 148 و زندان اوين مراجعه كرده بودند به مراتب خيلي بيشتر از روزهاي قبل بود.
در مقابل آگاهي شاپور حدود 40 نفر از خانواده ها تجمع كرده بودند اما هيچ كس جوابگو نبود و آنها را به دادگاه انقلاب و زندان اوين پاس مي دادند در كلانتري 148 با لحن بسيار تندي به خانواده هايي كه مراجعه مي كردند مي گفتند فرزند شما اينجا نيست برويد جاي ديگر دنبال آنها بگرديد.در داخل و بيرون دادگاه انقلاب بيش از200نفر از خانواده ها حضور داشتند عده اي در داخل وتعدادي در بيرون به انتظار اعلام اسامي بازداشت شده ها بودند. هنوز اسامي تعدادي از بازداشت شده هاي 18 تير مورد تاييد دادگاه انقلاب قرار نگرفته است و همچنان خانواده ها در بلاتكليفي بسر مي برند .اگرچه اسامي كساني هم كه مورد تاييد قرار مي گيرد در زير ليست اعلام اسامي عنوان مي شود كه پرونده در دست بررسي است 15 روز ديگر مراجعه كنيد. اما خيلي از خانواده ها نيز به تاييد اسامي اعتماد ندارند و دائم سهراب اعرابي را مثال مي زنند
هنوز اسامي دستگير شده هاي روز جمعه 26 تير ماه مورد تاييد دادگاه انقلاب قرار نگرفته است .از هر خانواده اي هر روز از ساعت 8 صبح تا 15 بعد از ظهر يك نفر به دادگاه انقلاب و يك نفر به زندان اوين مراجعه مي كند تا شايد خبري از وضعيت عزيزان خود بگيرند. در دادگاه انقلاب به خانواده ها گفته مي شود برويد سند و يا فيش حقوقي براي كفالت آماده كنيد .تعدادي از خانواده ها با زحمت و به اميد اينكه هر چه زودتر فرزند و يا همسرشان آزاد مي شود سند و يا فيش حقوقي را تهيه مي كنند اما هنگام مراجعه به آنها گفته مي شود چه كسي به شما گفته سند بياوريد پرونده هنوز تكميل نشده برويد ما به شما خبر خواهيم داد كه اكثر خانواده ها با داد و فرياد و گفتن اينكه چرا به ما دروغ مي گوييد شما مسلمان نيستيد اگر يك ذره انسانيت داشتيد با ما اين گونه رفتار نمي كرديد..در مقابل زندان اوين هم از اين شيوه براي به بازي گرفتن خانواده ها استفاده مي كنند. امروز در مقابل زندان اوين بيش از 100 نفر از خانواده ها كه اكثرا مادران بودند تجمع كردند و خواهان آزادي و حتي ملاقات عزيزانشان بودند.خانواده ها همچنان نگران وضعيت سلامتي فرزندان خود هستند به خصوص آنهايي كه تاكنون هيچ خبري از وضعيت فرزند خود ندارند. كه اين نگراني روز به روز افزايش مي يابد.
در مقابل دادگاه انقلاب 2 اتومبيل نيروي انتظامي و 4 موتور سوار وتعدادي لباس شخصي در بيرون و داخل دادگاه وضعيت را كنترل مي كردند در مقابل زندان اوين نيز 1 ماشين نيروي انتظامي خانواده ها را زیر نظر داشت.

اسامي تعدادي از بازداشت شدگان 26 تیرماه و روزهای اخیر برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.

1- سعيد جهانشير 27 ساله ليسانس علوم اجتماعي به كلانتري 148 انقلاب منتقل شده اما جوابي از طرف مسوولان كلانتري به خانواده وي داده نشد.و خانواده وي به ناچار به دادگاه انقلاب مراجعه كردند
2- حميد قرباني 25 ساله ليسانس پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
كوروش خراساني 23 ساله پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
3- علي آقايي 21 ساله ديپلم شغل آزاد جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
4- نازنين اكبر پور 24 ساله فوق ديپلم كامپيوتر جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به كلانتري 148 منتقل اما اكنون مكان نگهداري وي نامشخص
5- محمد علي عاشوري 25 ساله فوق ديپلم پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
6- بهداد كياني 29 ساله ديپلم شغل آزاد جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
7- معين شمس الديني 20 ساله دانشجوي رياضي جمعه 26 تير در خيابان فلسطين بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
8- روح الله باقري 36 ساله ليسانس حسابداري پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
9- محسن محمدي 19 ساله ديپلم جمعه 26 تير در ضلع جنوبي دانشگاه تهران بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
10- مرتضي ايلاتي 31 ساله زير ديپلم شغل آزاد جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
11- قاسم ملكي27 ساله پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
12- نويد ابراهيم پور 26 ساله ليسانس زبان خارجه پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
13-- ناصر تقوي 23 ساله ديپلم شغل آزاد پنجشنبه 18 تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
14- طاهره بيات 34 ساله متاهل ديپلم پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
15- آذر ناييني 25 ساله فوق ديپلم صنايع دستي پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
16- سميرا بهمني 22 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
17- سينا قائني فراهاني 28 ساله ديپلم حسابداري و كارمند چهارشنبه 3 تير بازداشت و به اوين منتقل شده
18- علي موسوي 31 ساله ديپلم جوشكاري دوشنبه 1 تير در صادقيه بازداشت و به اوين منتقل شده
19- حسام شمس26 ساله دانشجوي نقشه برداري جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
20- كسري حاجيان 25 ساله ليسانس عمران پنجشنبه 18 تير در فروردين ( انقلاب ) بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
21- امين شاهمحمدي 28 ساله فوق ديپلم پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
22- رضا هاشمي يزدي 27 ساله ليسانس مديريت چهارشنبه 27 خرداد در هفت تير بازداشت و به اوين منتقل شده
23- محمد رضا ناصرخاني 32 ساله كارمند پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
24- مهران سبحاني 24 ساله فوق ديپلم صنايع جمعه 26 تير در مطهري بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
25- محسن قره قلعه 22 ساله دانشجوي جامعه شناسي شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت و به اوين منتقل شده
26- محمد صادق تيموري31 ساله ديپلم رياضي شغل آزاد شنبه 30 خرداد در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
27- عرفان آهنگر 26 ساله مهندس عمران شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت و به اوين منتقل شده
28- محمد جلالي 30 ساله ديپلم چهارشنبه 3 تير در نواب بازداشت و به اوين منتقل شده
29- مزدك منصوري 23 ساله دانشجوي حقوق پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
30- وحيد پور معصومي 28 ساله ليسانس پنجشنبه 18 تير در كارگر بازداشت و به اوين منتقل شده
31- علي اكبر كشاورز نجف آبادي 29 ساله شغل آزاد شنبه 30 خرداد در خيابان بوستان بازداشت و به اوين منتقل شده
32- محمد سعيد دال كوهي 20 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير در خيابان كارگر بازداشت و به اوين منتقل شده
33- مهرداد كفاش زاده 31 ساله فوق ديپلم پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
34- عليرضا كلانتري 25 ساله جمعه 26 تير در بلوار كشاورز بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
35- امير محرمي 33 ساله ديپلم شغل آزاد پنجشنبه 18 تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
36- پويا بيك زاده 23 ساله دانشجو پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده

گزارشهایی حاکی از آن است که بازداشت شدگان در مرحلۀ اول به کهریزک معروف به اردوگاه مرگ ،آگاهی شاپور،کلانتری 148 ، ستاد پیگیری وزارت اطلاعات و بازداشتگاه لشکر ثارالله سپاه پاسداران منتقل می شوند. در آنجا دستگیر شدگان زیر شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی قرار می گیرند.تا به حال گزارشهای متعددی از مرگ زیر شکنجۀ بازداشت شدگان در کهریزک،کلانتری 148 و بازداشتگاه ثارالله سپاه رسیده است.جان دستگیرشدگان در این مراکز در معرض خطر جدی است. مسئولیت جان بازداشت شدگان به عهدۀ ولی فقیه رژیم علی خامنه ای است، بعنوان کسی که دستور سرکوب خونین و شکنجۀ مردم ایران را صادر کرده است، می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به تهدیدات جدی که جان بازداشت شدگان در مراکز فوق الذکر هشدار می دهد. و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ، علیرغم گذشت چند هفته از سرکوب خونین مردم ایران که همچنان ادامه دارد ،خواستار پایان دادن به سکوت خود هستند و برای نجات جان دستگیر شدگان اقدامات عاجل را بکار ببرند .
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
27 تیر 1388 برابر با 18 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193