۱۳۸۸ تیر ۹, سه‌شنبه

هیچ حرمتی باقی نماند که شکسته نشود




نیروهای سرکوبگر مانند گارد ویژه که تحت امر ولی فقیه علی خامنه ای عمل می کنند هیچ حرمتی را باقی نگذاشتند که نشکستند. از تهدید خانواده های جانباختگان به بازداشت و محروم کردن آنها از برگزاری مجالس گرامیداشت عزیزانشان تا دستگیری زخمی شدگان در بیمارستانها و انتقال به نقاط نامعلوم و یورش وحشیانه و مغول وار به خوابگاههای دانشجوئی واقدام به قتل و جنایت وآتش زدن و یا یورش به حریم خصوص و منازل مردم و ایجاد رعب و وحشت در بین آنها
آیا چیزی باقی مانده که بر مردم ایران روا داشته نشد؟

دستگیر شدگان اخیر در معرض خطر جدی قرار دارند

بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین،دستگیریهای گسترده و بی سابقه جوانان معترض که گفته می شود تعداد آنها در زندان اوین به چند هزار نفر می رسد.
تضاهراتها و اعتراضات گسترده و بی سابقۀ مردم ایران که در هفته های اخیر سراسر کشور را فرا گرفته است . مردمی که نسبت سلب حقوقۀ اولیه خود و ظلم وبیداد و جنایتهای بیشماری که در حقشان روا داشته شده جانشا ن به لب رسیده و با آمدن به خیابانها و اعتراضات گسترده خود خواهان آزادی و عدالت هستند.ولی پاسخ آنها از ابتدای امر گلوله ،گاز اشک آور ،دشنه ، باتوم و سایر سلاحها بود. یورشهای وحشیانه که با به خاک و خون کشاندن مردم بی دفاع پاسخ داده شد.
سرکوبهای خونین که توسط نیروهای گارد ویژه ،سپاه پاسداران،بسیج و لباس شخصیها علیه مردم بی دفاع بکار برده شد . تا به حال باعث شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی شده و هزاران نفر از زنان و مردان آزدایخواه به اسارت رفتند. دختران و پسرانی که بی نام و نشان در خیابانها سینه های خود را سپر کردند و حتی در حال حاضر که در اسارت بسر می برند ،کمتر نامی از آنها برده می شود .آنانی که جسمشان آماج گلولها وباتوم ها ، دشنه ها کردند و در حالی که جسم آنها خونین و کبود از جور ستمکاران روانۀ اسارتگاهها شدند.
هر روز تعداد زيادي از خانواده جلوي درب زندان اوين و دادگاه انقلاب تجمع می کنند تا خبري از فرزندان و همسران خود بگيرند تعدادي از خانواده ها شهرستاني هستند كه هر روز در بلاتكليفي و سرگرداني مسير دادگاه انقلاب و اوين را طي مي كنند.تعدادي از خانم هاي بازداشت شده متأهل هستند كه همسرانشان هر روز با بچه هاي كوچك شان به زندان اوين مراجعه مي كنند تا شايد بتوانند از وضعیت و شرایط همسران خود مطلع شوند.
همانند روزهای قبل لیست دیگری از اسامی تعدادی از جوانان دستگیر شدۀ اخیر، که در زندان اوین بسر می برند به اطلاع عموم می رسانیم:
1- ليلا سلماني فر 26 ساله دوشنبه 25 خرداد دستگير و به اوين منتقل شده
2- اردلان سرابي 22 ساله شنبه 30 خرداد در ولي عصر دستگير و به اوين منتقل شده
3- رضا محسني 27 ساله يكشنبه 24 خرداد در ونك دستگير و به اوين منتقل شده
4- نريمان گوهري 20 ساله يكشنبه 24 خرداد در صادقيه دستگير و به اوين منتقل شده
5- عباس اختري 31 ساله شنبه 30 خرداد در نواب دستگير و به اوين منتقل شده
6-شهاب عبدي نسب 23 ساله سه شنبه 26 خرداد در آزادي دستگير و به اوين منتقل شده
7- يونس سليمي 28 ساله چهارشنبه 27 خرداد در مفتح دستگير و به اوين منتقل شده
8-علي هاديان 18 ساله يكشنبه 24 خرداد در شريعتي دستگير و به اوين منتقل شده
9-حميد نوروزي 19 ساله شنبه 30 خرداد در آزادي (بهبودي) دستگير و به اوين منتقل شده
10-سيامك احمدي 22 ساله پنجشنبه 4 تير در بهارستان دستگير و مكان نگهداري وي نامشخص
11-احسان حسيني 25 ساله دوشنبه 1 تير در هفت تير دستگير و مكان نگهداري وي نامشخص
12-نريمان احمدي مقدم 23 ساله سه شنبه 26 خرداد در ونك دستگير و به اوين منتقل شده
13-مصطفي حاجي زاده 20 ساله به اوين منتقل شده
14-حسين اتابك 32 ساله به اوين منتقل شده
15-عبدالله نوري 27 ساله چهارشنبه 27 خرداد در هفت تير دستگير و به اوين منتقل شده
16-وحيد اسماعيلي 24 ساله به اوين منتقل شده
17-شاهين نصيري نيا 30 ساله شنبه 30 خرداد در انقلاب دستگير و به اوين منتقل شده
18-سينا فرهمند 23 ساله دوشنبه 27 خرداد در شهرك غرب دستگير و به اوين منتقل شده
19-نيما پرتويي به اوين منتقل شده
20-جواد اسكوئي 27 ساله شنبه 30 خرداد در ازادي دستگير و به اوين منتقل شده
21-بهروز نوروزي 24 ساله چهارشنبه 3 تير در بهارستان دستگير و مكان نگهداري وي نامشخص
22-روزبه اماني 26 ساله چهارشنبه 3 تير در بهارستان دستگير و مكان نگهداري وي نامشخص
23-كيومرث احمدي 27 ساله شنبه 30 خرداد در بلوار كشاورز بازداشت و به اوين منتقل شده
24-محمد محمدي 21 ساله به اوين منتقل شده
25-يوسف داداشي 28 ساله شنبه 30 خرداد در آزادي دستگير و به اوين منتقل شده
26-حامد باقري 27 ساله به اوين منتقل شده
27-علي پاشاه 20 ساله چهارشنبه 3 تير در ونك دستگير و مكان نگهداري وي نامشخص
28-مرتضي كمالي 22 ساله دوشنبه 25 خرداد در انقلاب دستگير و به اوين منتقل شده
29-هادي دشتي 29 ساله چهارشنبه 27 خرداد در هفت تير دستگير و به اوين منتقل شده به گفته خانواده وي 30-هادي در زمان دستگيري از ناحيه سر زخمي شده بوده
31-سعيد باقري 25 ساله به اوين منتقل شده
32-مهدي مجيدي سه شنبه 26 خرداد در ونك دستگير و به اوين منتقل شده
33-مجتبي نيك زاد 25 ساله شنبه 30 خرداد دستگير و به اوين منتقل شده

از طرفی دیگر روز گذشته با اعلام تشکیل هیئت ویژه تعیین تکلیف بازداشت شدگان اخیرکه از افرادی مانند دری نجف آبادی ،رئیسی و مصطفی پور محمدی تشکیل شده است. رئیسی و مصطفی پور محمدی از اعضای هیئت مرگ قتل عام های زندانیان سیاسی سال 1367 می باشند. تشکیل این هیئت که تداعی کنندۀ هیئت مرگ سال 1367 و قتل عام زندانیان سیاسی است. به نظر می آید با تشیل این هیئت که افراد آن از جنایتکاران علیه بشریت می باشند. برای ایجاد رعب و وحشت قصد اعدام دستگیر شدگان اخیر را در سر دارند. در روزهای اخیر احمد خاتمی در نماز جمعه تهران اعلام کرد که معترضین محارب می باشند و همچنین با ترتیب دادن مصاحبه های تلویزیونی توسط مامورین وزارت اطلاعات زمینه سازی لازم را برای اعدام جوانان دستگیر شده مهیا می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ضمن هشدار نسبت به مقاصد شوم که با تشکیل هیئت ویژه (از افرادی که سابقۀ قتل عام زندانیان سیاسی را دارند )برای دستگیر شدگان اخیر زمینه را برای اعدام جوانان را آماده می کنند.لذا از دبیر کل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری برای نجات جان دستگیر شدگان و آزادی فوری و بی قید و شرط آنها خواستار اقدامات فوری است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
09 تیر 1388 برابر با 30 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193



۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

تهران حالت حکومت نظامی به خود گرفته است

بنابه گزراشات رسیده از نقاط مختلف تهران، شهر تهران حالت حکومت نظامی به خود گرفته است .
از بعد ظهر امروز سر تمامی خیابانها و حتی کوچه ها بخصوص در نقاط مرکزی شهر نیروهای گارد ویژه ،بسیج ،سپاه پاسداران و نیروی لباس شخصی ها مسقر شدند .
نیروهای موتور سوار و ماشینهای گارد ویژه به صورت ستونی در نقاط مرکزی شهر حرکت می کنند و قصد ایجاد رعب و وحشت دارند.
علیرغم حضور گسترده و بی سابقه نیروهای سرکوبگر جوانان و مردم در سطح شهر حضور دارند .تلفنهای همراه قطع شده است و حتی در سطح شهر امکان تماس بسیار مشکل شده است.
گفته می شود که شورای نگهبان قرار است نتیجه انتخابات را اعلام نماید.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران ، برقراری حکومت نظامی اعلام نشده و قطع ارتباطات مردم را محکوم می کند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
8 تیر 1388 برابر با 29 ژون 2009

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

اعتراضات جوانان در میادین مختلف تهران


بنابه گزراشات رسیده از میادین مختلف شهر تهران جوانان به صورت گروههای بیش از 1000 نفر با شعار مرگ بر دیکتاتور اعتراضات خود را آغاز کردند.
از ساعت 18:00 جمعیتی بیش از 1000 نفر در میدان انقلاب تجمع کردند و تعدادی بصورت پراکنده در خیابانهای اطراف انقلاب و جمعیتی با همین ابعاد در میدان ولی عصر تجمع کرده اند.جوانان در حالیکه دستها را به علامت پیروزی در بالای سر خود گرفته اند شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند. بر تعداد جمعیت معترض لحظه به لحظه افزوده می شود.
جوانان معترض حرکت خود را حوالی ساعت 19:00 از میدان ولی عصر به سمت ونک و شریعتی آغاز کردند. همچنین گفته می شود در میدان های تجریش و یوسف آباد جوانان معترض تجمع کرده اند .

نیروی گارد ویژه در میدان انقلاب با باتوم به سوی مردم یورش برد ند و ضمن ضرب وشتم آنها تعدادی از جوانان معترض را دستگیر وبا خود بردند.
نیروهای گارد ویژه ، بسیج و لباس شخصیها به فاصلۀ کمی از هم ایستاده اند. این نیروهای از خیایان آزادی تا میدان ولی عصر و خیابانهای اطراف با در دست داشتن باتوم آرایش گرفته اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش وحشیانه به جمعیت تجمع کننده و مورد ضرب وشتم قرار دادن آنها و دستگیری جوانان را محکوم می کند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
8 تیر 1388 برابر با 29 ژون 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

اسامی تعدادی از زخمی شدگان که مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند


بنابه گزارشات رسیده ، یکی از دانشجویان رشتۀ اقتصاد بنام علی محمود نصب روز جهارشنبه که مورد اصابت 2 گلولۀ پاسدارن قرار گرفته بود وو بشدت مجروح شده بود توسط پاسداران دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شد .
دانشجوی مفقود شده علی محمود نصب در تاریخ 27 خرداد ماه در اعتراضات گسترده ای که در خیابان ونک روی داده بود شرکت داشت. که پس از گذشت مدتی مورد هجوم گارد ویژه و بسیج و لباس شخصیها قرار می گیرند پاسداران به سمت جوانان معترض آتش می گشایند که او مورد اصابت 2 گلوله قرار می گیرد. گلولۀ او به پای راست و گلولۀ دوم به کمر وی اصابت می کند دوستان او که قصد خارج کردن علی را داشتند با شلیک پاسداران مواجه می شوند. بنابه گفتۀ شاهدان عینی او توسط پاسداران دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد. آقای محمود نصب اهل لاهیجان میباشد.
اسامی تعداد از زخمی شدگان اخیر که مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند به قرار زیر می باشد:
کیوان ز. 18 ساله 28 خرداد ماه در خیابان لیلی از ناحیه بازو مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او از ترس دستگیری به بیمارستان مراجعه نکرده است و در خانه با وسائل اولیه مداوا می شود
فرزانه و. م. 26 ساله ،خانه دار ، او رهگذری بود که د ر خیابان امیر آباد بالاتر از تقاطع جلال ال احمد از ناحیۀ کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او بخاطر ترس از دستگیری د رمنزل مورد مداوا قرار گرفت.
ما اسامی کامل افراد فوق را در اختیار داریم ولی برای حفظ امنیت آنها از انتشار نام کامل آنها خوداری می کنیم ولی اسامی کامل افراد فوق را در اختیار سازمانهای حقوق بشری قرار خواهیم داد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،آتش گشودند به اعتراضات مردم در تهران و شهرستانها که منجر به مرگ و زخمی شدند تعداد بیشماری شده است را محکوم می کند. و از مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان داد به کشتار مردم ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
08 تیر 1388 برابر با 29 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

اسامی تعدادی از دستگیر شدگان اخیر، محبوس در زندان اوین


بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین، هزاران نفر از مردم و جوانانی که در تظاهراتهای خیابانی شرکت داشتند دستگیر و به بندهای مختلف اوین منتقل شدند.
یورشهای وحشیانه و غیر انسانی علیه مردم و جوانان در تهران و شهرستانها تا به حال منجر به جانباختن و زخمی شدن تعداد بیشماری از مردم بی دفاع شده است همچنین گارد ویژه ، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصی ها که تحت امر ولی فقیه رژیم علی خامنه ای عمل می کنند تا به حال هزاران نفر را دستگیر و به زندانها ،پادگانهای سپاه پاسداران،پایگاههای بسیج و خانه های امن منتقل کردند.فقط در زندان اوین گفته می شود که چند هزار نفر از دستگیر شدگان در بند مخوف 209،بند 240،بند 241 ،بند 8، بند قرنطینه و قرنطینه بند 7 زندانی هستند.
ساعت 11:45 امروز 8 تير ماه 4 پسر جوان به دليل اعتراض به بسيجي هايي كه با باتوم سر خيابان ها ايستاده اند تا هر گونه اعتراض را سركوب كنند در خيابان آزادي نبش خوش شمالي توسط 3 بسيجي دستگير شدند درحاليكه دست آنها را با دستبند بسته بودند و در كنار خيابان نشانده بودند در صورت هر گونه اعتراض با ضربات باتوم به جانشان مي افتادند.مردمي هم كه جلو مي امدند و آعتراض مي كردند از ضربات باتوم آنها در امان نبودند.
اسامی بخشی از زندانیان که در حال حاضر در بندهای مختلف زندان اوین بسر می برند به قرار زیر می باشد:
1- ندا فرقاني 23 ساله دوشنبه 25 خرداد در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
2- اكرم كبيري 27 ساله و متاهل سه شنبه 26 خرداد در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
3- عاطفه خواجه نصير 23 ساله شنبه 30 خرداد در نواب بازداشت و به اوين منتقل شده
4- امير اميري 26 ساله به اوين منتقل شده
5- مهتاب آجوداني 24 ساله شنبه 30 خرداد در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
6- امير اميني فر پنجشنبه 28 خرداد بازداشت و به اوين منتقل شده
7- مريم محمدي 23 ساله دانشجو به اوين منتقل شده
8- سارا رنجبر 22 ساله دانشجو به اوين منتقل شده
9- فرزانه رنجبري 25 ساله دوشنبه 25 خرداد در انقلاب دستگير به اوين منتقل شده
10- عاطفه نصيري 28 ساله يكشنبه 24 خرداد در ونك دستگير به اوين منتقل شده
11- فرزانه كماني 24 ساله دانشجو دوشنبه 25 خرداد در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
12- صديقه صادق زاده 31 ساله و متاهل شنبه 30 خرداد بازداشت و به اوين منتقل شده
13- محسن نوري 26 ساله شنبه 30 خرداد بازداشت و به اوين منتقل شده
14- محسن بابا زاده 20 ساله چهارشنبه 27 خرداد در كريم خان بازداشت و به اوين منتقل شده
15- منصور عظيمي 27 ساله به اوين منتقل شده
16- سيد نويد قاضي 22 ساله دوشنبه 25 خرداد در هفت تير بازداشت و به اوين منتقل شده
17- حامد سعيد لو 29 ساله به اوين منتقل شده
18- وحيد زينلي 26 ساله شنبه 30 خرداد در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
19- نيما كاكاوند 23 ساله چهارشنبه 3 تير در حوالي بهارستان بازداشت و به اوين منتقل شده
20- مرتضي الياسي 28 ساله شنبه 30 خرداد در صادقيه بازداشت و به اوين منتقل شده
21- وحيد پاشايي 26 ساله به اوين منتقل شده
22-علي فاتح چهارشنبه 3 تير ميدان امام حسين بازداشت و به اوين منتقل شده
23-محمد کرامتی 17 ساله 28 خرداد در خیابان آزادی بازداشت و به اوین منتقل شد
24- داود صفری نیا 27 ساله شنبه 28 خرداد در میدان ونک بازداشت و به اوین منتقل شد
25- امین صبوری 29 ساله شنبه 28 خرداد ماه در میدان ونک بازداشت و به زندان اوین منتقل شد
26- پویا ترابی 19 ساله شنبه 28 خرداد ماه در میدان انقلاب دستگیر و به زندان اوین منتقل شد

خانواده ها امروز در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار مطلع شدن از وضعیت عزیزانشان شدند به خانواده هاي بازداشت شده ها که به زندان اوین مراجعه می کنند گفته مي شود كه برويد و 15 روز ديگر براي پيگيري و ملاقات مراجعه كنيد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده و لاینقطع مردم در جریان اعتراضات خیابانی و یورش به منازل و دستگیری فعالین و انتقال آنها به نقاط نامعلوم را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل خواستار ارسال فوری یک هیئت تحقیق برای بررسی وضعیت دستگیر شدگان اخیر است .
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
08 تیر 1388 برابر با 29 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

بندهای زندان اوین مملو از دستگیر شدگان اخیر است


بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین،تعداد بازداشت شدگان اخیر در بندهای مختلف زندان اوین به هزاران نفر می رسد.
دستگیریهای گسترده وبی سابقه مردم و جوانان معترض در بندهای مختلف اوین به هزاران نفر می رسد. بند 209 مملو از دستگیر شدگان می باشد طوری که در هر سلول انفرادی نزدیک به 6 نفر جا داده شده است . زندانیان سیاسی بند 8 زندان اوین را تخلیه و به بند 7 منتقل کرده اند و در این بند در حدود 700 نفر از جوانان دستگیر شده اخیر در آن جای داده شده است این بند که ظرفیت 150 نفر را دارد بش از 700 نفر در آن جای داده اند.
سلولهای انفرادی بند 240 و بند 241 که ظرفیت آن یک نفر در هر سلول است در هر سلول آن 3 نفر جای داده اند. زیر زمین بند 7 که به آن بند قرنطینه گفته می شود مملو از جوانان دستگیر شده است بطوری که زندانیان امکان خوابیدن را ندارند
بند قرنطینه زندان اوین معروف به بند البرز بیشترین تعداد زندانیان را در خود جای داده است. بطوری که زندانیان قادر به خوابیدن نیستند و تنفس را برای آنها مشکل کرده است. جوانان دستگیر شده که سن بعضی از انها کمتر از 17 سال می باشند توسط پاسداربندها تهدید به تجاوز جنسی می شوند.
جوانان دستگیر شده در موارد متعددی در بندها اقدام به شعار دادن می کنند و علیرغم وحشیگریهای پاسداربندها بارها به شعار دادن خود ادامه دادند.
بنابه گفتۀ زندانیان سیاسی در این بندها ابعاد دستگیر شدگان را فقط می توان با ایام بعد 30 خرداد 1360 مقایسه کرد و قطعا بیشتر از آن زمان می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ضمن محکوم کردن دستگیریهای گسترده جوانان معترض،خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی دستگیر شدگان است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
08 تیر 1388 برابر با 29 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

موج دستگیریهای مردم و جوانان همچنان ادامه دارد

بنابه گزارشات رسیده دستگیریهای گسترده و مستمر علیه مردم و بخصوص جوانان در سراسر ایران ادامه دارد.
یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر که تحت امر مسقیم ولی فقیه علی خامنه ای قرار دارند در سراسر ایران ادامه دارد.نیروهای گارد ویژه،سپاه پاسداران ، بسیج و لباس شخصیها (مامورین وزارت اطلاعات و اعضای سپاه پاسداران) همچنان به کشتار مردم بی دفاع ایران ادامه میدهند که تا به حال منجر به جان باختن و یا زخمی شدن تعداد بیشماری شده است. زخمی شدگانی که وضعیت آنها وخیم می باشد و ناچار به بستری شدن در بیمارستانها هستند توسط مامورین وزارت اطلاعات و حراست بیمارستانها از تخت بیمارستانها بیرون کشیده می شوند و به نقاط نامعلومی انتقال داده می شوند. آنها برای پنهان نگاه داشتن جنایت خود از افشای نام جان باختگان و زخمی ها خوداری می کنند.و خانواده های قربانیان را تحت فشار شدید قرار میدهند.
از طرفی دیگر موج دستگیریها هر روز ابعاد تازه ای بخود می گیرد. زندانها مملو از مردم دستگیر شده می باشند .نیروهای سرکوبگر علاوه بر زندانها افراد دستگیر شده را به پادگانهای پاسداران، پایگاههای بسیج و خانه های امن منتقل می کنند.
نیروهای یگان ویژه، سپاه پاسداران،بسیج و لباس شخصی در روزهای اخیر تعداد بیشماری را در تهران و شهرستانها دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل کردند. آنها علاوه بر دستگیری گسترده شرکت کنندگان در تظاهراتهای خیابانی ، شبانه به منازل مردم یورش می برند و آنهایی که ندای الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند را دستگیر می کنند و به نقاط نامعلومی منتقل می کنند.
نیروهای وزارت اطلاعات با حمایت یگان ویژه به منازل مردم یورش می برند و فعالین دانشجوئی ،اعضای خانواده های زندانیان سیاسی ،خبرنگاران، فعالین حقوق بشری و اجتماعی را دستگیر می کنند و به نقطۀ نامعلومی منتقل می کنند.
اسامی تعدادی از دستگیر شدگان اخیر که بخش کوچکی از دستگیریهای گسترده و ادامه دار که گفته می شود در سراسر ایران به هزاران نفر می رسد به قرار زیر می باشد:.

1- اكبر آقايي 27 ساله شنبه 30 خرداد در خيابان آزادي دستگير و به اوين منتقل شده

2-اميد خاتمي 26 ساله دوشنبه 2 تير در ميدان ونك دستگير و به اوين منتقل شده

3-علي عقيلي 18 ساله چهارشنبه 3 تير در ميدان بهارستان دستگير و به اوين منتقل شده

4- مسعود عسگري 30 ساله چهارشنبه 4 تير در ميدان بهارستان دستگير و مكان نگهداري وي نامشخص

تعداد زیادی از جوانان که در تظاهراتهای خیابانی دستگیر شده اند به زندان گهریزک که اردوگاه مرگ نامیده می شود انتقال داده شدند. جوانانی که در این اردوگاه برده می شوند در معرض خطر جدی مرگ قرار دارند . این اردوگاه که محل شکنجۀ وحشیانه و غیر انسانی جسمی و روحی و تحقیر های ضدبشری جوانان دستگیر شده می باشد. شکنجه ها در انجا مرگ بار است و گزارشات زندانیانی که مدتی در این اردوگاه بسر بردندو به زندانهای دیگر منتقل شده اند شوک اور است. زندانیان فوق می گویند آخر هر هفته رادان شخصا با تعداد زیادی از پاسداران به گهریزک می آیند و زندانیان بی دفاع را تحت شکنجه قرار می دهند.
از طرفی دیگر اظهارات مقامات رژیم در روزهای اخیر حاکی از زمینه سازی برای اعدام جوانان دستگیر شده است و همچنین قرار دادن سعید مرتضوی که متهم به قتل زهرا کاظمی برای تحقیق از دستگیر شدگان نگرانیها را افزایش داده است
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده و لاینقطع مردم در جریان اعتراضات خیابانی و یورش به منازل و دستگیری فعالین و انتقال آنها به نقاط نامعلوم را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل خواستار ارسال فوری یک هیئت تحقیق برای بررسی وضعیت دستگیر شدگان اخیر است .
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
07 تیر 1388 برابر با 28 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193





اسامی تعدادی از زخمی شدگان روز گذشته بلوار گشاورز

بنابه گزارشات رسیده در جریان اعتراضات روزگذشته مردم و جوانان در بلوار گشاورز تهران حداقل 8 نفر زخمی شدند که زخمهای بعضی از آنها شدید بوده است.
اعتراضات روز گذشته که در نقاط مرکزی تهران مانند میدان انقلاب ،پارک لاله و مسیرهای که به آن ختم می شد،بلوار گشارز،خیابان مطهری،و فاطمی روی داد. تعداد زیادی از جوانان معترض در بلوار گشاورز قصد داشتند به اجتماع کنندگان در پارک لاله بپیوندند که مورد یورش وحشیانه و مغول وارد یگان ویژه، سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شصیها قرار گرفتند. فقط در بلوار گشاوز از ساعت 19:00 تا ساعت 20:40 بیش از 8 نفر از جوانان آزادیخواه و قهرمان زخمی شدند. وضعیت تعدادی از زخمی شدگان بسیار وخیم گزارش شده است.در میان زخمی شدگان 3 دختر و 5 پسر دیده می شوند. شیوه هایی که گارد ویژه و سایر نیروهای سرکوبگر علیه جوانان معترض بکار می برند .پرتاب باتوم به سمت پاهای افراد برای خارج کردن تعادل آنها و خودن زمین و سپس چند نفره به وی باتوم له ور می شوند.
اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد:
1- محسن مومنی 26 ساله در اثر ضربات باتوم به سر وی دچار شکستگی شد که منجر به خونیزی شدید و بیهوشی وی گردید او به یکی از بیمارستانها منتقل شد
2-کیهان سهرابی 27 ساله در اثر ضربات باتوم دچار شکستگی دست شده است
3- فرزانه د. از ناحیه زانو و دست دچار صداماتی شده است
4- علی فرحبخش 20 ساله دچار شکستگی بینی شده
از آمار زخمی ها در سایر نقاط مانند پارک لاله و میدان انقلاب و غیره هنوز اطلاعی در دست نیست .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش وحشیانه و ضرب وجرح جوانان به قصد کشت را محکوم می کند . و از مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گفتن تصمیمات لازم اجرا است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
6 تیر 1388 برابر با 27 ژون 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

اعتراضات مردم و جوانان در اطراف پارک لاله

بنابه گزارشات رسیده از تهران ، اعتراضات پراکنده ای در نقاط مرکزی شهر تهران از ساعاتی پیش آغاز شده است.
از ساعت 17:00 بعد از ظهر جمعیتی در حدود 3000 نفر در میدان انقلاب به صورت دسته های مختلف به هم پیوستند که با یورش گارد ویژه مواجه شدند و با باتوم جوانان دختر و پسر را مورد ظرب وشتم قرار دادند . جمعیت معترض، با یورش گارد ویژه اقدام به دادن شعار مرگ بر دیکتاتور نمودند . در این یورش 3 تن از جوانان دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.
جوانان معترض مجداد ساعت حوالی 19:00 در بلوار گشاورز –توحید تجمع کردند . جمعیت آنها در حدود 1500 نفر تخمین زده می شد. آنها قصد داشتند که وارد پارک لاله شون، که با یورش وحشیانه گارد ویژه مواجه شدند و جوانان را آماج باتومهای خود قرار دادند در این یورش بنابه گفتۀ شاهدان عینی بین 3 الی 6 نفر زخمی شدند.جوانان در یک نقطه تجمع می کنند و به حرکت اعتراضی خود ادامه می دهند و در صورتی که با یورش گارد مواجه می شوند پس از درگیری متفرق می شوند و در نقطه ای دیگر حرکت اعتراضی خود را شروع می کنند.
نیروهای گارد ویژه ، سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شخصی ها تمامی خیابانها و کوچه های منتهی به پارک لاله در میدان انقلاب،بلوار گشاورز،خیابان مطهری،و فاطمی را به محاصرۀ خود در آورده اند. آنها با ماشینهای و موتور های خود در حالی که باتوم بدست هستند هر از چند گاهی به مردم یورش می برند و آنها را آماج باتومهای خود قرار میدهند و با این شیوه قصد پراکنده کردن مردم را دارند. تا این لحظه اعتراضات جوانان ادامه دارد.
فعالین حقوق بشر ومکراسی در ایران، اعتراضات مردم برای بدست آوردن حقوق خود از حقوق اولیه و مسلم آنها است و سرکوبگران مردم به مثابۀ جنایتکاران علیه بشریت قابل پیگیرد می باشند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
6 تیر 1388 برابر با 27 ژون 2009


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

اسامی بخشی از دستگیر شدگان اخیر

بنابه گزارشات رسیده یورشهای وحشیانه و غیر انسانی نیروهای سرکوبگر علاوه بر اینکه باعث جان باختن و زخمی شدن تعداد بیشماری شده است، موجب دستگیری گسترده و لاینقطع در سراسر ایران است.
نیروهای یگان ویژه، سپاه پاسداران،بسیج و لباس شخصی در روزهای اخیر تعداد بیشماری را در تهران و شهرستانها دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل کردند. آنها علاوه بر دستگیری گسترده شرکت کنندگان در تظاهراتهای خیابانی ، شبانه به منازل مردم یورش می برند و آنهای که ندای الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند را دستگیر می کنند و به نقاط نامعلومی منتقل می کنند.
نیروهای وزارت اطلاعات در پوشش یگان ویژه به منازل مردم یورش می برند و فعالین دانشجوئی ،اعضای خانواده های زندانیان سیاسی ،خبرنگاران، فعالین حقوق بشری و اجتماعی را دستگیر می کنند و به نقطۀ نامعلومی منتقل می کنند.
اسامی بخشی از دستگیریهای گسترده و ادامه دار که گفته می شود در سراسر ایران به هزاران نفر می رسد به قرار زیر می باشد:.
1- بيتا صميمي زاد از دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب 21 ساله شنبه 30 خرداد بازداشت و به بند 209 زندان اوين منتقل شده و در سلول هاي انفرادي است
2- سعيدرضا صمدي 26 ساله چهارشنبه 3 تير در ميدان بهارستان دستگير محل نگهداري وي نامشخص
3- امير رضايي فر 22 ساله چهارشنبه 3 تير در ميدان بهارستان دستگير محل نگهداري وي نامشخص
4- بهادر عليزاده 28 ساله دوشنبه 1 تير در ميدان هفت تير دستگير و به اوين منتقل شده
5- بهرام زندي 23 ساله شنبه 30 خرداد در خيابان آذربايجان دستگير و به اوين منتقل شده
6- نيما حسيني 27 ساله شنبه 30 خرداد در خيابان جيحون دستگير و به اوين منتقل شده
7- علي طباطبايي 21 ساله دوشنبه در بلوار كشاورز دستگير محل نگهداري وي نامشخص
8- محمد علي صادقي 25 ساله دوشنبه 1 تير حوالي ولي عصر دستگير و به اوين منتقل شده
9- مرتضي سپه 25 ساله چهارشنبه 3 تير در ميدان بهارستان دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
10- مجيد سعيدي 20 ساله پنجشنبه 4 تير در ولي عصر دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
11- علي شكوري 22 ساله چهارشنبه 3 تير حوالي تجريش دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
12- آرمان عبداللهي دوشنبه 25 خرداد در انقلاب دستگير و به اوين منتقل شده
13- سينا برازجاني سه شنبه 26 خرداد در خيابان آزادي دستگير و به اوين منتقل شده
14-سعید نبوی یورش به منزل شخصی دستگیر شد و به نقطه نامعلومی منتقل شد

دستگیر شدکان تظاهراتهای خیابانی علاوه بر زندانهای مختلف به خانه های امن وزارت اطلاعات به مراکز بسیج ،پادگانهای نیروی انتظامی و سپاه پاسداران منتقل می شوند. تعداد زیادی را که اخیرادر خیابان بدون دلیل دستگیر شده اند و بعد 48 ساعت آزاد شده اند می گویند که آنها در خانه های امن در بازداشت بسر برده اند و تحت شکنجه های جسمی قرار داشتند.
تعداد زیادی از جوانان که در تظاهراتهای خیابانی دستگیر شده اند به زندان گهریزک که اردوگاه مرگ نامیده می شود انتقال داده اند. جوانانی که در این اردوگاه برده می شوند در معرض خطر جدی مرگ قرار دادرند . این اردوگاه که محل شکنجۀ وحشیانه و غیر انسانی جسمی و روحی و تحقیر های ضدبشری قرار دارند. شکنجه ها در انجا مرگ بار است و گزارشات زندانیانی که مدتی در این اردوگاه بسر بردندو به زندانهای دیگر منتقل شده اند شوک اور است. زندانیان فوق می گویند آخر هر هفته رادان شخصا با تعداد زیادی از پاسداران به گهریزک می آیند و زندانیان بی دفاع را تحت شکنجه قرار می دهند.
لذا از تمامی هموطنان در خارج و داخل برای نجات جان زندانیان و بخصوص آنهایی که به اردوگاه مرگ گهریزک فرستاده می شوند استمداد می طلبیم.
از طرفی دیگر اظهارات مقامات رژیم در روزهای اخیر حاکی از زمینه سازی برای اعدام جوانان دستگیر شده است و همچنین قرار دادن سعید مرتضوی که متهم به قتل زهرا کاظمی برای تحقیق از دستگیر شدگان نگرانیها را افزایش داده است
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده و لاینقطع مردم در جریان اعتراضات خیابانی و یورش به منازل و دستگیری فعالین و انتقال آنها به نقاط نامعلوم را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل خواستار ارسال فوری یک هیئت تحقیق برای بررسی وضعیت دستگیر شدگان اخیر است .
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
06 تیر 1388 برابر با 27 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




اسامی تعداد دیگری از زخمی شدگان اخیر

بنابه گزارشات رسیده یورشهای وحشیانه و غیر انسانی نیروهای سرکوبگر همچنان از مردم بی دفاع انبوهی قربانی وزخمی می گیرد .
در روزهای اخیر نیروهای یگان ویژه، سپاه پاسداران،بسیج و لباس شخصیها که تحت امر ولی فقیه رژیم علی خامنه ای عمل می کنند .دست به یورشها ی و حشیانه و ضد بشری علیه مردم بی دفاع می زنند و آنها را به قصد کشت و یا ناقص کردن آماج گلوله ها و باطومها وسایر ابزارهای خود قرار میدهند.
در اثر یورشهای وحشیانه اخیر تعداد زیادی از مردم بیدفاع جانباختن و یا اینکه زخمی شدند. که در اینجا بخش بسیار کوچکی از اسامی زخمی شدگان اخیر جهت اطلاع عموم از جنایاتی که بر مردم ایران روا شده است می رسانیم،
1-بهاره محمدي چهارشنبه 3 تير در ميدان بهارستان با ضربات باتوم دچار شكستگي بيني شده
2- مصطفي طالقاني چهارشنبه در ميدان بهارستان دچار شكستگي دست شده
3- لطف الله ايزدي چهارشنبه 3 تير در ميدان بهارستان دچار شكستگي سر شده
4- محسن پاشايي چهارشنبه 3 تير در ميدان بهارستان به علت اصابت گلوله به پهلوي راست زخمي شده و تا كنون هيچ خبري از وي نيست

آمار زخمی شدگان اخیر بسیار بسیار بالا است و این تنها بخش بسیار کوچکی است که ما اقدام به انتشار آن نمودیم. به دستور ولی فقیه علی خامنه ای بیمارستانها برای زخمی شدگان یورشها نا امن شده است و اکثر مردم بخاطر دستگیر نشدن د رمنازل خود با امکانات بسیار محدود تحت درمان قرار می گیرند. مامورین وزارت اطلاعات و حراست بیمارستانها زخمی شدگان وخیم را شناسائی و هویت آنها را ثبت می کنند و در موارد متعدد از بیمارستان به نقاط نامعلومی منتقل می کنند. شرایط زخمی شدگان در شهرستانها بسیار بدتر می باشد مامورین وزارت اطلاعات فشارهای زیادی روی خانواده های آنها می آورند که اسامی جانباختگان و زخمی ها انتشار نیابد تا بدینوسیله جنایت خود را پنهان کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تلاش وزارت اطلاعات برای دستگیری زخمی شدگان و انتقال آنها به نقاط نامعلوم را محکوم می کند و از مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پیشگیری از دستگیری زخمی شدگان و انتقال آنها به نقاط نامعلوم است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
06 تیر 1388 برابر با 27 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193





۱۳۸۸ تیر ۵, جمعه

انتقال یک زندانی سیاسی به نقطه نامعلومی

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان (دستگرد)، زندانی سیاسی محمد نیکبخت از چند روز پیش به نقطۀ نامعلومی منتقل شده است و از زمان انتقال تا به حال هیچ خبری از شرایط و محل نگهداری او در دست نیست.

روز شنبه 30 خرداد ماه حوالی ساعت 10:30 زندانی سیاسی محمد نیکبخت به حفاظت و اطلاعات زندان فرآخوانده می شود و از آنجا به به نقطه نامعلومی منتقل می شود.از زمان انتقال این زندانی سیاسی تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط و محل بازداشت او در دست نیست .

خانواده های نیکبخت از زمان قطع ارتباط فرزندشان تا به حال بارها به زندان مرکزی اصفهان مراجعه کردند و خواستار اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط فرزندشان و محل نگهداری او هستند. خانواده نیکبخت با برخوردهای غیر انسانی بنائی رئیس حفاظت و اطلاعات مواجه بودند و به آنها اخطار کرد در صورت مراجعه مجدد آنها را هم دستگیر خواهد کرد.

لازم به یادآوری است زندانی سیاسی محمد نیکبخت در خرداد ماه 1383 دستگیر شد و به مدت 3 ماه در سلولهای انفرادی زندان وزارت اطلاعات ارومیه تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. او سپس به سلولهای انفرادی بند الف –ط وزارت اطلاعات در زندان مرکزی اصفهان منتقل شد و به مدت 6 ماه در آنجا تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. زندانی سیاسی محمد نیک بخت در دادگاه انقلاب اصفهان توسط فردی بنام یوسفی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران مورد محاکمه قرار گرفت و به 8 سال زندان محکوم شد. .او از داشتن و کیل و حق دفاع از خود محروم بود.بعد از مدتی در حالی که در زندان بسر می برد بدستور وزارت اطلاعات بر علیه او پرونده ای جدیدی گشوده شد و او را به 1 سال زندان محکوم کردند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی به نقاط نامعلوم در حالی که در حال طی مدت محکومیت سنگین و غیر انسانی خود هستند را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل وسایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به کشتار و سرکوب مردم ایران و اتخاذ تصمیمات لازم اجرا خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
05 تیر 1388 برابر با 26 ژون 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

۱۳۸۸ تیر ۴, پنجشنبه

از سرگیری اعتراضات گسترده در سطح تهران


بنابه گزارشات رسیده از تهران تعداد زیادی از جمعیت معترض برای گرامیداشت یاد جانباختۀ آزادی ندا آقا سلطان با در دست داشتن شمع به سوی میدان جمهوری در حال حرکت هستند.
جمعیت معترض برای گرامیداشت جانباختن زنده یاد ندا آقا سلطانی با در دست داشتن شمع از خیابان جیحون شروع شده و از خیابان نواب به سمت میدان جههوری در حال حرکت هستند.این جمعیت که اکثرا از دختران جوان و خانم های تشکیل شده ساعاتی پیش آغاز و در حال گسترش می باشد . مغازه داران خیابانهای فوق با بستن فروشگاههای خود به جمعیت می پیوندند. و هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود.جمعیت با روشن کردن شمع ها یاد و خاطرۀ زنده یاد ندا آقا سلطان را گرامی میدارند
نیروهای سرکوبگر سر تقاطع ها ایستاده اند ولی مردم بدون توجه به آنها و برخوردهای وحشیانه آنها به حرکت خود ادامه میدهند.
موتورسوارهاو نیروهای سرکوبگر که با ماشینهای مملو از افراد گارد ویژه ،سپاه پاسداران ،بسیجی و لباس شخصیها با باطومهای خود آماده یورش به جمعیت هستند.
تا این لحظه هیچ گزارش از درگیری نرسیده است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، به نیروهای سرکوبگر هشدار میدهد که از یورش به مردم خوداری کنند در غیر اینصورت بعنوان کسانی که مرتکب جنابت علیه بشریت هستند باید در آینده جوابگو باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
4 تیرماه 1388 برابر با 25 ژون 2008

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

دستگیر شدگان اعتراضات اخیر برای مصاحبۀ تلویزیونی تحت فشارهای طاقات فرسا قرار دارند.

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج،تعداد زیادی از دستگیرشدگان اعتراضات اخیر به سلولهای انفرادی بند 8 معروف به بند سپاه و بند 1 زندان گوهردشت منتقل شدند.
در پی اعتراضات گسترده مردم ایران که در شهرهای مختلف همچنان ادامه دارد . بدستور ولی فقیه علی خامنه ای وتوسط یگان ویژه ، سپاه پاسداران که ملبس به لباسهای نظامی و شخصی ،بسیج و نیروهای وزارت اطلاعت تظاهرات مردم را به خاک و خون کشاندند و تعداد زیادی کشته و زخمی بر جای گذاشته است.همچنین انبوهی از مردم و جوانان دختر و پسر دستگیر و به نقاط مختلف منتقل شدند.
اعتراضات مردم کرج که همزمان با سایر شهرهای ایران ادامه دارد و جوانانی که دستگیر می شوند به سلولهای انفرادی بند 8 معروف به بند سپاه که در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات و بند 1 زندان گوهردشت کرج منتقل می شوند.گزارشات رسیده حاکی است که بند 8 مملو از جوانان دستگیر شده است.همچنین تعدادی از سالنهای بند 1 زندان گوهردشت که معروف به بند آخر خطی ها است را تخلیه کرده اند و چندین برابر ظرفیت سالنها را از جوانان معترض پر کرده اند.
از جمله کسانی که در اول تیرماه دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت منتقل شد آقای رضا جوشن 25 ساله می باشد. با آقای جوشن تلفنی توسط یکی از بازجویان وزارت اطلاعات به نام محبی تماس گرفته می شود و اور ار به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات در کرج فراخواند و به او گفته شد که برای پاره ای توضیحات به ستاد پیگیر مراجعه کند. او به محض مراجعه به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات توسط محبی از بازجویان و شکنجه گران بند 8 زندان گوهردشت کرج دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل شد. زندانی سیاسی رضا جوشن در حال حاضر توسط رضا عارفی بازجوی وزارت اطلاعات در بند 8 زندان گوهردشت تحت شکنجه های جسمی است و او را تحت فشار قرار داده اند که در یک مصاحبۀ تلویزیونی شرکت کند.بازجویان وزارت اطلاعات خانم زهرا اسدپور گرجی مادر و خانم فاطمه جوشن خواهر او که اخیرا پس از پایان یافتن دورۀ زندان خود از زندان آزاد شده اند و برادر او را تحت فشار قرار داده اند که به برای دستگیری به اداره اطلاعات کرج مراجعه کنند. این تهدیدات تلفنی از چند روز است که ادامه دارد.
لازم به یادآوری است که خانم زهرا اسدپور گرجی و دختر ایشان فاطمه جوشن پس دیدار با فرزندشان در قرار گاه اشرف در عراق دستگیر و به 2 سال زندان محکوم شدند. آنها پس از پایان یافت محکومیت سنگین و غیر انسانی خود اخیرا آزاد شده بودند.
شکنجه های جسمی و روحی علیه دستگیر شدگان طاقت فرسا و غیر انسانی است بازجویان وزارت اطلاعات روی جوانان دستگیر شده فشار می آورند که در مصاحبه های تلویزیونی شرکت کنند و خواسته های بازجویان اطلاعات رابر آورده کنند.
کسانی که زندانیان سیاسی و جوانان دستگیر شده را در بند 8 معروف به بند سپاه مورد بازجوئی و شکنجه قرار میدهند .حسنی رئیس بند 8،بازجویانی که در حین بازجوئی دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی را تحت شکنجه قرار میدهند و در حال حاضر روی پروژه اعترافات تلویزیونی کار می کنند عبارتند از : بازجو جعفری، بازجو محبی بازجو رضا عارفی و بازجو محمدی می باشند. همچنین علی حاج کاظم رئیس زندان ،علی محمدی معاون زندان،کرمانی و نبی الله فرج نژاد رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان و خادم رئیس بند1 همراه با تعدادی از پاسداربند دستگیرشدگان اخیر در بند 1 زندان گوهردشت را تحت شکنجه و اذیت و آزارهای خود قرار میدهند.
جان دستگیر شدکان در معرض خطر جدی است . آنها تحت شکنجه های وحشیانه قرار دارند و در طی روزهای گذشته بدلیل وخیم شدن وضعیت جسمی بعضی از آنها را به بهداری منتقل کرده اند هنگام انتقال به بهداری توسط پاسداربندها همراهی می شدند و اجازه تماس با سایر زندانیان به آنها داده نمی شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده و تحت شکنجه قرار دادن دستگیرشدگان اخیر برای گرفت مصاحبۀ تلویزیونی را محکوم می کند. و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای ازادی تمامی دستگیر شدگان اخیر است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
03 تیر 1388 برابر با 24 ژون 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

دستگیریها گسترده مردم وفعالین همچنان ادامه دارد

بنابه گزارشات رسیده موج دستگیریهای گسترده مردم و فعالین عرصه های مختلف در تهران و شهرستانها بی وقفه ادامه دارد.
دستگیرهای گسترده مردم و فعالین عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی را هدف قرار داده است.دستگیریها در خیابانها توسط نیروهای سرکوبگر یگان ویژه،سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصیها که عوامل اطلاعاتی و اعضای سپاه پاسداران هستند صورت می گیرد.مامورین وزارت اطلاعات با یورش بردن به منازل در نیمه های شب ومحل کار در طی روز مردم را دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل می کنند.
در طی روزهای گذشته گزارشهای متعددی از دستگیرها به دست ما رسیده است که در اینجا به بخشی از آن خواهیم پرداخت.
نزدیک به 12 روز پیش خانم عاطفه نبوی از فعالین زنان در تهران همراه با تعداد از دوستانش دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند. از زمان دستگیری او و دوستانش تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط آنها و همچنین محل بازداشت آنها در دست نیست.
خانواده نبوی و سایر دستگیر شدگان از زمان دستگیری عزیزانشان به دادگاه انقلاب و سایر ارگانهای رژیم مراجعه کردند.آنها همچنین بطور مستمر به زندان اوین مراجعه می کنند ولی تا به حال هیج خبری از او به خانواده اش نداده اند.خانواده نبوی همانند هزاران خانواده دیگر نگران شدید وضعیت عزیزانشان هستند.
لازم به یاد آوری است پس از سخنرانی ولی فقیه رژیم علی خامنه ای ،ابعاد به گلوله بستن مردم که منجر به مرگ و زخمی شدن تعداد زیادی و همچنین باعث دستگیری تعداد بیشماری از مردم و فعالین شده است به خود گرفته است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، کشتار ،زخمی کردن و دستگیریهای گسترده مردم بی دفاع را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار پایان دادن به بی عملگی در مقابل کشتار مردم ایران و ارجاع پرونده جنایتهای رژیم به شورای امنیت سازمان ملل است .
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
03 تیر 1388 برابر با 24 ژون 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

گزارشی از اعتراضات مردم تهران در میدان بهارستان

تقريبا از ساعت 12 ظهر امروز چهارشنبه 3 تير تمام مسير ها به سمت ميدان بهارستان بسته شدو هيچ خط مترويي در ايستكاه بهارستان توقف نمي كرد.بيشتر نيروهاي گارد ويژه و ضد شورش و حتي نيروي انتظامي دور تا دور مجلسي را با ماشين و موتور احاطه كرده بودند و به تمام مغازه هاي واقع در ميدان بهارستان و حتي مغازه هاي خيابانهاي فرعي منتهي به بهارستان دستور تعطيلي داده بودند و تهديد كرده بودند كه اگر مغازه ها را نبنديد آنها را به آتش مي كشيم
با وجود كنترل شديد تمامي مسيرهاي منتهي به ميدان بهارستان جمعيت زيادي خود را به آنجا رسانده بودند تا حدود ساعت 4:30 دقيقه مردم در سكوت در ميدان ايستاده بودند كه دائما نيروي انتظامي به آنها اخطار مي داد كه نايستند و حركت كنند تعدادي از مردم بازو بند مشكي بسته اند و عده كمي هم عكس ندا را در بالاي سر نگهداشته بودند افرادي كه عكس در دست داشتند مورد هجوم نيروهاي گارد و يا لباس شخصي قرار مي گرفتند تقريبا در ساعت 4:40 دقيقه تمام نيروهاي گارد و ضد شورش جمعيت واقع در ميدان را محاصره كردند و چند گاز اشك آور زدند تا مردم متفرق شوند كه صداي شعار مرگ بر ديكتاتور مردم و نترسيد نترسيد ما همه با هم هستيم مردم بلند شد مردمي كه از خيابان هاي اطراف مي خواستند وارد ميدان بشوند آماج حملات باتوم قرار مي گرفتند و عده اي هم دستگير مي كردند ودستگير شده ها را با ضربات باتوم به سمت ماشين ها مي بردند و در داخل ماشين هم با باتوم به جانشان مي افتادند. زماني كه شدت فشار مردم اطراف ميدان كه مي خواستند وارد ميدان بشوند بيشتر شد چندين تير هوايي شليك كردند تا جمعيت را متفرق كنند.اما فشار مردم بيشتر شد كه شروع به تيراندازي مستقيم به سمت مردم كردند كه شعار مي كشم مي كشم آنكه برادرم كشت جمعيت بالا رفت نزديك به 1 ساعت در ميدان بهارستان و خيابان هاي اطراف ميدان ، صداي تيراندازي به گوش مي رسيد مردم هم با پرتاب آجر سعي مي كردند نيروهاي گارد را دور كنند.هر زمان گروهي از مردم در اثر فشارهاي نيروهاي گارد به خيابان هاي اطراف مي گريختند توسط موتور سوارها تعقيب مي شدند و با باتوم به جانشان مي افتند و درگيري را به خيابان هاي اطراف ميدان بهارستان كشاندند.گفته مي شود تعدادی در اين درگيري كشته و حدود 30 نفر دستگير و بالاي 50 نفر مجروح شده باشند.

از ديروز نيروهاي بسيج و سپاه مستقر در سر تمام خيابان ها جلوي مردم به خصوص جوانان را مي گيرند و عكسها و فيلم هاي موجود در موبايل آنها را بررسي مي كنند .حتي جلو ماشين ها را هم مي گيرند و داخل ماشين ها را هم مي گردند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
3 تیر 1388 برابر با 24 ژون 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193





شکل گیری اعتراضات مردم تهران در میدان بهارستان

بنابه گزارشات رسیده، مردم تهران از ساعاتی پیش بصورت دسته های چند نفره به طرف میدان بهارستان در حال حرکت هستند.
مردم تهران از ساعاتی پیش به سوی میدان بهارستان در حال حرکت هستند. آنها از مسیرهای مختلف خود را به میدان بهارستان می رسانند. تعداد زیادی از مردم به یاد زنده یاد ندا آقا سلطانی بازوبند مشکی زده اند و تعداد هم عکسهای او را با خود حمل می کنند وتعدادی دیگر علاوه بر داشتن عکس و بازوبند مشکی شمعهایی با خود حمل می کنند. مردم بصورت دسته های چندین نفره درخیابان امیر حضور،سپه سالار ، میدان بهارستان و خیابانی که به سمت پل جوبی ختم می شود تجمع کردند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.
تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر یگان ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصیها اطراف مجلس مستقر شدند و راه های منتهی به میدان بهارستان را مسدود کردند.آنها تعداد زیادی ماشین حمل نیرو که نیروهایشان در آن مستقر هستند و ماشینهای که برای دستگیری معروف به قفس و انبوهی موتور سوار مستقر کرده اند.
لباس شخصیها و بسیجها به سمت کسانی که عکسهای زنده یاد ندا آقا سطانی را حمل می کنند یورش می برند و از قرار دادن آن بر بالای دستهای جوانان اعتراض کننده جلوگیری می کنند.
نیروهای سرکوبگر از حوالی ظهر امروز متروی میدان بهارستان را بسته اند.و مردم تنها از وسایل عمومی که مسافت طولانی را باید پیاده طی کنند تردد می کنند..
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعتراضات را از حقوق اولیه مردم ایران می داند و می بایست بتوانند آزادنه اعتراضات خود را انجام دهند و به آمرین و عاملین سرکوب هشدار میدهد که اعمال آنها به عنوان جنایت علیه بشریت محسوب می شود و قابل پیگرد بین المللی است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
3 تیر 1388 برابر با 24 ژون 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193


نام یک جانباخته آزادی و اسامی تعدادی از دستگیر شدگان اخیر

بنابه گزارشات رسیده یورشهای وحشیانۀ یگانه ویژه، سپاه پاسداران،بسیج و لباس شخصیها به مردم بی دفاع تهران تا به حال جانباختگان ،زخمیها و دستگیریهای زیادی را بر جا گذاشته است.
نیروهای سرکوبگر با وحشی گری تمام و به قصد قتل تظاهر کنندگان آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.نیروهای یگان ویژه ، سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شخصیها با سلاحهای گرم مردم بی دفاع را از کمر به بالا هدف قرار میدهند و بدین دلیل آمار جان باختگان بالا است .آنها همچنین اکثرا با باتوم به سر و صورت تظاهر کنندگان ضربه می زنند که در مواردی منجر به مرگ آنها شده است و یا اینکه زخمهای شدید بر جای گذاشته است. آنها برای ایجاد رعب و وحشت با وحشیانه ترین شیوه تظاهر کنندگان را آماج باتومهای خود قرار می دهند.
زنده یاد آقای معزز 27 ساله یکی از جانباختگانی است که در اعتراضات گسترده و خونین مردم تهران در 30 خرداد ماه شرکت کرده بود. او حوالی میدان آزادی با اصابت گلوله به چشمش جان خود را فدای راه آزادی مردم ایران کرد.نیروی انتظامی برای پوشاندن جنایات این رژیم هرگونه عکس و اعلامیه ای که از شهدا نصب می شود از بین می برند. این سرکوب خونین یک روز پس از صدور فرمان ولی فقیه علی خامنه ای برای به خاک و خون کشاندن مردم روی داد. سپاه پاسداران ،یگان ویژه،بسیج و لباس شخصیها که تحت امر علی خامنه ای هستند با گشودن آتش بر روی مردم بی دفاع ،آنها را به خاک و خون کشاندن. در این روز خونین تعداد زیادی از مردم مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و سنگفرشهای خیابان آزادی و سایر خیابانها را رنگین کرد . نیروهای سرکوبگر برای پاک کردن آثار جنایت خود تا صبح آنروز مشغول شستن خیابانها که آغشته به خون آزادیخواهان بود ، بودند.
همچنین در روزهای گذشته تعداد زیادی از جوانان دختر و پسر را دستگیر و به زندانهای مختلف منتقل کردند.
اسامی تعدادی از دستگیر شدگان روزهای اخیر به قرا زیر می باشد:
1- حسين حسيني 24 ساله يكشنبه 24 خرداد در خيابان فاطمي دستگير و به اوين منتقل شده
2- رضا رحيمي 32 ساله دوشنبه 25 خرداد در كارگر جنوبي دستگير و به اوين منتقل شده
3- رحيم مددي 29 ساله سه شنبه 26 خرداد در آزادي دستگير و به اوين منتقل شده
4- محمد مهدي اماني 24 ساله چهارشنبه 27 خرداد در هفت تير دستگير و به اوين منتقل شده
5- آرمان جدايي 20 ساله پنجشنبه 28 خرداد در توپخانه دستگير و به اوين منتقل شده
6- حميد ستوده 22 ساله پنجشنبه 28 خرداد در توپخانه دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
7- جواد جابري 26 ساله پنجشنبه 28 خرداد در حوالي 15 خرداد دستگير و به قزل حصار منتقل شده
8- ميلاد صوري 22 ساله شنبه 30 خرداد در نواب دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
9- علي اكبر صمدي 26 ساله شنبه 30 خرداد در ميدان جمهوري دستگير و به قزل حصار منتقل شده
10- ناصر اميري 23 ساله شنبه 30 خرداد در انقلاب دستگير و به اوين منتقل شده
11- متين اسديان 19 ساله شنبه 30 خرداد در امير آباد شمالي دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
12- مهران خوشرو 18 ساله يكشنبه 31 خرداد در خيابان هاشمي دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
13- شهاب مقدس 20 ساله دوشنبه 1 تير در توحيد دستگير مكان نگهداري وي نامشخص

وزارت اطلاعات از شیوۀ رذیلانه و لو رفته که از سالها پیش بکار می برد و تمامی جهانیان از آن آگاه هستند روی آورده است و از این طریق سعی دارد سرکوب خونین مردم ایران را توجیه کند. بعضی از جوانان دستگیر شده را وادار به مصاحبه های تلویزیونی می کند. و از آنها می خواهد که به گفته های دیکته شده که توسط بازجویان وزارت اطلاعات تعیین می شود اعتراف کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش وحشیانه به تظاهرات مردم و به قتل رساندن و مجروح کردن و دستگیری تعداد زیادی از آنها و همچنین وادار کردن آنها به اعترافات تلویزیونی را محکوم می کند.و از دبیر کل سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
03 تیر 1388 برابر با 24 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193





۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

اعتراضات گسترده مردم تهران در میدان بهارستان

بنابه گزارشات رسیده از تهران، مردم تهران از بعد از ظهر امروز در میدان بهارستان حرکتهای اعتراضی خود را آغاز کردند.
از بعد از ظهر امروز مردم تهران به سوی میدان بهارستان حرکت کردند و در حال حاضر جمعیت گسترده ای در انجا حضور دارد. همچنین در خیابانهایی که به میدان بهارستان منتهی می شود مانند خیابانهای 15 خرداد،توپخانه،سرچشمه،امین حضور مملو از جمعیت است که در حال حرکت بسوی میدان بهارستان هستند.
مردم و جوانان در میدان بهارستان و خیانهای منتهی به آن شعارهای مختلفی سر می دهند از جمله شعارهایی که در آنجا سر داده می شود به قرار زیر می باشد: مرگ بر دیکتاتور/ مرگ بر این دولت مردم فریب
مردم که با استفاده از مترو خودشان را به انجا رسانده اند با یورش وحشیانه نیروی انتظامی مواجه می شوند و آنها را آماج باتومهای خود قرار می دهند. نیروهای لباس شخصی درب مترو را بسته اند

نیروهای گارد ویژه ،لباس شخصی ها ،سپاه پاسداران و بسیج بصورت گسترده ای در خیابانها آرایش گرفته اند. ودر خیابانها ماشینهای گارد ویژه، ماشینهای آب پاش ، موتور سواران و تعداد زیادی از ماشینهای که برای دستگیری مردم بکار برده می شود ایستاده اند.انها از بدو حرکت اعتراضی مردم اقدام به پرتاب گاز اشک آور کردند که فضای آنجا مملو از دود گاز اشک آور است و با باتوم به سوی جمعیت یورش می برند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار می دهند. و همچنین صدای گلوله به گوش می رسد.
در اثر این یورشها تعداد از جوانان زخمی شده اند و تعدادی دیگر دستگیر شده اند. حداقل در یک نقطه 6 نفر پس از اینکه اماج ضربات باتوم قرار گرفتند دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.
در خیابانهای امین حضور و سرچشمه جوانان بعد از هر هجوم نیروهای یگان ویژه و انتظامی و لباس شخصی با سنگ به مقابله با آنها می پردازندو هم زمان شعارهایی مانند؛نترسید نترسید ما همه با هم هستیم سر می دهند و همدیگر را تشویق به ایستادگی و مقابله با نیروهای سرکوبگر می کنند.
از طرفی دیگر منازل مسکونی و فروشگاهها با باز گذاشتن درب منازل و فروشگاههای خود به کسانی که مورد هجوم قرار می گیرند راه می دهند.
تا لحظۀ ارسال این گزارش درگیریها ادامه دارد و جوانان با سنگ به مقابله با نیروهای سرکوبگر می پردازند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر که در پی چراغ سبز خامنه ای و با دستور او صورت می گیرد را محکوم می کند. و از جامعۀ جهانی خواستار حمایت از مردم بی دفاع ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
2 تیر 1388 برابر با 23 ژون 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




فتح نظام از معبر خودش

به نام خدا،
تبيين ماهيت انتخابات و پيامدهاي آن،
ملت رشيد و آزاده ايران؛
همانطور كه انتظار مي رفت باند غالب نظام حاكم با تقلب بي سابقه و به واقع وارونه سازي كامل نتيجه انتخابات و بدون توجه به آراي ، انتخابات را به نفع خودش مصادره كرد و رئيس جمهور مورد نظر خودش را از صندوقهاي آرا بيرون آورد. دليل شركت و ماهيت آراي آنها عميقا قابل تامل است. اين براي دومين بار است كه مردم با استفاده از ابزاري كه خود دولت در اختيار آنها نهاده است راي به نفي ذات و ماهيت نظام مي دهند. بار اول نظام شوكه شده بود و چاره اي جز تسليم اوليه نداشت اگر چه بعدا به تدريج و با كمك ماهيت رياكار و ناپي گير خود مدعيان اصلاح طلبي ، آن راي را مصادره و نابود كرد اما اين بار از همان آغاز و كاملا برنامه ريزي شده سعي كرد آنرا مصادره به مطلوب نمايد. اين واقعه شگفت انگيز مردم در مسابقه فتح نظام از يك طرف و دهن كجي گستاخانه باند غالب از طرف ديگر ، هم زمان اوج اراده جامعه براي تغيير و آزادي و اراده باند غالب براي انجماد و استبداد را نشان مي دهد. اما پر واضح است كه علي رغم تصور باند غالب ، برنده سازي برنامه ريزي شده پايان ماجرا نبود و نيست بلكه تازه آغاز ماجراست. در همين رابطه نكات زير قابل توجه و تذكر است:
1- اين واقعه ثابت كرده است كه بازي تغيير دولت براي تثبيت نظام ديگر كارايي نخواهد داشت و از اين به بعد ديگر دولت و نظام جدايي ناپذيرند و هر سياستي براي تغيير بايد تغيير نظام را نشانه بگيرد و باز به همين دليل ايده تغيير از درون نظام و با كمك عوامل و جناح هاي آن ديگر ايده درست و معقول نيست. اگر چه اين جناح ها در مسير گذار مي توانند نقش مسئولانه و حتي تاريخي ايفا كنند. آن هايي هم كه از درون نظام خواهان تغييرات و دگرگوني هاي اساسي هستند بايد اين تغيير را از خود و اركان نظام شروع كنند كه از جمله مهمترين اين اركان قانون اساسي نظام است كه بايد به نفع حاكميت مردم تغيير كند. وضعيت به وجود آمده ثابت كرده است كه بدون تغيير اين نظام امكان استيفاي حقوق مردم وجود ندارد.
2- نفي نظام در هيچ حال به معني تاييد خشونت نيست. اگر چه نظام هم خشونت مي ورزد و هم طالب خشونت است اما مردم و معترضين نبايد به اين دام بيفتند. اراده يك پارچه مردم براي تغيير همه ترفندها را خنثي مي كند و راه را براي تغييرات اساسي باز مي كند. ضمن اين كه نفي خشونت به معناي عدم پيگيري و پرداخت هزينه نيست. مبارزه سياسي در همه حال محتاج فداكاري است. يادمان باشد كه مقتداي تاريخي نفي خشونت؛ عيسي مسيح خودش قرباني خشونت مثال زدني شد. دليل آن هم پيگيري مسئولانه رسالتش بود. در طريق عشقبازي امن و آسايش بلاست.
3- حضور پررنگ و گسترده مردم در همه عرصه هاي سياسي يقينا از درك عميق آنها براي تغيير در ساختار سياسي مملكت حكايت مي كند اما گستاخي و دهن كجي باند غالب از كجا سرچشمه مي گيرد؟ صرف نظر از انگيزه حفظ قدرت و ثروت ، به نظر مي آيد كه باند غالب نظام حاكم در درجه اول با اتكا به عوامل بيگانه كه در مراودات پنهاني ok (اوكي) لازم را داده بودند، به چنين درازدستي مبادرت ورزيده است. در درجه دوم هم باند غالب اصلا جناحهاي داخل نظام را قابل توجه براي پاسخگويي ندانسته است. يقينا با وارد شدن پارامتر مردم و مخالفين نظام به صحنه معادلات سياسي و مبارزات آزاديخواهانه اين هردو تكيه گاه از بين خواهد رفت. حضور گسترده مردم و مخالفين نظام در عرصه انتخابات و اعتراضات بعد از آن ، نويد بخش شفافيت و مشروعيت بيش از پيش عمل سياسي خواهد شد جالب اين جاست كه قدرتهاي بين المللي هم عليرغم ميل باطني خودشان و با وجود رفتار كج دار و مريز اوليه كم كم دارند تسليم اراده مردم ايران مي شوند. حضور مردم و جريانات مخالف نظام باطل السحر تمام جادوگريهاي نظام حاكم و حاميان بين المللي آن خواهد بود.
4- وقايع بوجود آمده بايد به ويژه براي اصلاح طلبان و دگرگوني خواهان داخل نظام سبب يك عبرت تاريخي بشود.سياستي كه امروز با چنين وقاحت ، گستاخي و دهن كجي حتي جناح هاي داخل نظام را بي محابا منكوب و سركوب مي كند همان سياستي است كه در طول سي سال گذشته با هم دستي و حتي پايه گذاري همين مدعيان اصلاح طلبي بر عليه مخالفين نظام اعمال شده بود. قربانيان جديد يا همان چاه كن هاي به چاه افتاده بايد براي هميشه اين سياست و رويه را كنار بگذارند و حق حاكميت مردم را به رسميت بشناسند و از اين پس در خدمت راه آزادي و پيشرفت مردم باشند و تفكر خودي و غير خودي را كنار بگذارند.
5- دليل اينكه اين بار نظام حاكم و باند غالب آن با مقاومت مواجه شد و نتوانست هر كاري كه دلش خواست با راي مردم انجام دهد اين است كه پتانسيل جامعه و مطالبات مردم براي تغيير بسيار بالا رفته است جناح مغلوب هم مي داند كه اگر اين بار خائنانه تن به سازش بدهد براي هميشه از صحنه سياسي _ اجتماعي ايران حذف خواهد شد. مجموع اين وضعيت را بايد به فال نيك گرفت. اصلاح طلبان حكومتي بايد ضمن درك عميق از وضعيت جامعه ايران خودشان را با مطالبات بر حق مردم هماهنگ كنند و ديگر به فكر سنگ اندازي در مسير دموكراسي خواهي و حقوق بشر در جامعه نيفتند. آن ها بايد بدانند كه در وضعيت فعلي آن ها صرفا بهانه اي براي اعتراضات مردمي هستند و ماهيت اين اعتراضات بسيار عميق تر از اين هاست. چراغ حق خواهي و آزادي طلبي و پيشرفت ديگر خاموش شدني نيست. با قرار گرفتن اراده مردم در مقابل اراده نظام ، مبارزه سياسي كم كم دارد تضاد اصلي را نشانه مي گيرد و هدف قرار مي دهد.
6- تا آن جا كه به انتخابات به عنوان يك روش و يك امكان براي تغييرات اساسي سياسي مربوط مي شود تنها آن انتخاباتي مي تواند مفيد و موثر باشد كه با حضور كليه گروه ها و جريانات موجود در جامعه به شكل كاملا دموكراتيك و به دور از فيلترها و سازوكارهاي محدودساز نظام و با حضور سازمان ملل و ديگر نهادهاي نظارتي بين المللي برگزار شود. در غير اين صورت نتيجه همان است كه در طول سي سال گذشته و به ويژه در اين انتخابات شاهد آن بوده ايم. تا نهادينه شدن دموكراسي در ايران ، مردم و تمامي جريانات بايد به داوري بين المللي تن بدهند.
7- ما ضمن محكوم كردن خشونت ها و كشتارهاي انجام شده توسط حكومت و جريانات خودسر آن ، اميدواريم كه مردم آزاده و آزاديخواه ايران به همراه تمامي مخالفين چه در داخل و چه در خارج صبورانه ، استوار و پيگير خواهان مطالبات آزاديخواهانه و حقوق بشري و به خصوص حق راي خود باشند. امروز ديگر همه مي دانند تضاد اصلي جامعه ما تضاد مردم و نظام حاكم و به عبارت ديگر تضاد آزادي و استبداد است. پس هدف بايد حل اين تضاد باشد. انتخابات دموكراتيك مي تواند اولين گام و گام اول اين مسير باشد. وقتي اراده ملي حول اين هدف شكل بگيرد راه به خودي خود باز خواهد شد. درهاي رحمت الهي هميشه براي روندگان آن باز است.
به اميد راستي ، آزادي و برابري
زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین
25 خردادماه سال 1388
علي صارمي
سيد ظهور نبوي چاشمي
ميثاق يزدان نژاد

انتشار: فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193


اسامی تعدادی از دستگیرشدگان روزهای اخیر

بنابه گزارشات رسیده از تهران ،نیروهای سرکوبگر در طی روزهای اخیر با یورش به تظاهرات مردم در نقاط مختلف تهران علاوه بر اینکه تعداد زیادی از مردم را به قتل رساندند و یا اینکه زخمی نمودند همچنین تعداد بیشماری از مردم را دستگیر و به نقاط مختلف منتقل کردند.
در طی اعتراضات گسترده مردم تهران در نقاط مختلف که بایورشهای وحشیانه مواجه بودند و تا به حال تعداد زیادی از مردم کشته و زخمی شده اند وهمچنین تعداد بیشماری دستگیر و به نقاط مختلف انتقال داده شدند.
جوانانی که در روز ها اخیر در اعتراضات گسترده شرکت کرده بودند و مورد یورش نیروهای یگانه ویژه،سپاه پاسداران و لباس شخصیها قرار گرفته اند و تعداد زیادی از آنها دستگیر شدند.
اسامی تعداد از دستگیر شدگان روزهای اخیر به قرار زیر می باشد؛
1- شروين بيگلري 21 ساله روز دوشنبه 25 خرداد در انقلاب دستگير و به اوين منتقل شده
2- جلال منيري 28 ساله يكشنبه 31 خرداد در خيابان جيحون دستگير محل نگهداري وي نامشخص است
3- محمد حسين بهمني 20 ساله شنبه 30 خرداد مقابل در خيابان توحيد دستگير به اوين منتقل شده
4- سعيد عباس زاده 24 ساله شنبه 30 خرداد مقابل وزارت كار در خيابان آزادي دستگير و به كهريزك منتقل شده
5- عباس علم 36 ساله يكشنبه 31 خرداد در ستارخان دستگير محل نگهداري وي نامشخص
6- محمد مختاري 25 ساله شنبه 30 خرداد در ميدان جمهوري دستگير محل نگهداري وي نامشخص
7- طه عظيمي شنبه 30 خرداد در يادگار امام دستگير محل نگهداري وي نامشخص
8- صمد بيگي 28 ساله يكشنبه 31 خرداد در خيابان آذري دستگير محل نگهداري وي نامشخص
9- امير حجازي 23 ساله دوشنبه 1 تير در خيابان كريم خان دستگير محل نگهداري وي نامشخص
10- احسان نويدي 27 ساله سه شنبه 26 خرداد در خيابان آزادي دستگير به اوين منتقل شده
11- يونس دهقان منش 32 ساله چهارشنبه 27 خرداد در امير آباد دستگير به قزل حصار منتقل شده
12- مجيد نعمتي 24 ساله دوشنبه 25 خرداد انقلاب دستگير به اوين منتقل شده
13- علي خلج 24 ساله دوشنبه 1 تير در ميدان هفت تير دستگير محل نگهداري وي نامشخص
14-شايان منصوري 22 ساله شنبه 30 خرداد در تقاطع شادمان دستگير محل نگهداري وي قزل حصار

زندان کهریزک که از مخوفترین زندانهای ایران است و زندانیان با شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی و همچنین تحقیرهای غیر انسانی مواجه هستند شدت شکنجه های بحدی است که تعدادی در این زندان جان باختند. کسانی که از این زندان به زندانهای دیگر منتقل شدند شاهد این بودند که پاسدار رادن همراه با تعدادی از همراهانش آخر هفته به این زندان می روند و زندانیان بی دفاع را تحت شکنجه قرار می دهند. این زندان بیشتر به اردوگاه مرگ شباهت دارد تا زندان.

از ديروز اکثر شبكه هاي دولتي ايران زير نويس مي كنند كه افرادي كه تصوير يا عكسي از اغتشاش گران دارند را ارسال كنند.
در طی روزهای گذشته رژیم با دست زدن به تبلیغات گسترده و دروغین برای اعدام جوانان دستگیر شده در حال زمینه سازی است و حتی صحبت از تشکیل دادگاههای ویژه است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به زمینه سازیهای گسترده رژیم برای اعدام جوانان دستگیر شده هشدار میدهد. از دبیر کل سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی برای پایان داد به کشتار در ایران خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
02 تیر 1388 برابر با 23 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




اسامی تعدادی از زخمی شدگان روزهای اخیر

بنابه گزارشات رسیده از تهران،یورشهای یگانه ویژه،سپاه پاسداران و لباس شخصیها به مردم بی دفاع در طی روز های اخیر باعث زخمی شدن تعداد زیادی از مردم شده است .
اعتراضات مردم تهران در روزهای اخیر در نقاط مختلف ابعاد تازه ای به خود گرفته و با تاریک شدن هوا بر تعداد اعتراض کنندگان افزوده می شود. اکثر تضاهراتهای خیابانی در میادین بزرگ شهر تهران برگزار می شود و مردم تهران برای ابراز نارضایتی خود نسبت دیکتاتوری حاکم شعارهای مختلفی سر می دهند.

مردم تهران و بخصوص جوانان دختر و پسر با سر دادن شعارهای مانند : مرگ بر دیکتاتور ،نصرا من الله و فتاحا غریب ،مرگ بر این دولت مردم فریب/ مرگ بر خامنه ای و شعارهای متعدد دیگر ابراز نارضایتی می کنند.
نیروهای سرکوبگر که از یگانه ویژه، سپاه پاسداران ولباس شخصی ها تشکیل شده اند با شلیک مسقیم گلوله به تظاهر کنندگان که اکثرا از ناحیه شکم به بالا مردم را مورد اصابت گلوله های خود قرار می دهند. همچنین با باتوم،چاقو، قمه،وشلیک گاز اشگ آور و گاز فلفل مردم بی دفاع را مورد یورش خود قرار می دهند.
این تهاجمات وحشیانه تا به حال باعث شده که تعداد زیادی جانباخته و زخمی بر جای گذارد. اسامی تعدادی از زخمی شدگان روزهای اخیر به قرار زیر می باشد.

1- اكبر جوزاني 34 ساله يكشنبه 31 خرداد در خيابان آذري دچار شكستگي سر با ضربات باتوم شده در بيمارستان لقمان حكيم به صورت سرپايي مداوا شده
2- سينا احدي 28 ساله شنبه 30 خرداد در خيابان جيحون به علت اصابت گلوله به پاي چپ به بيمارستان اقبال منتقل شده
3- محمد علي كوثري 25 ساله شنبه 30 خرداد در خيابان رودكي به علت اصابت گلوله به بازوي راست به بيمارستان اقبال منتقل شده
4- شيوا مقدم 26 ساله يكشنبه 31 خرداد در امير آباد با ضربات باتوم دچار شكستگي دست و كبودي صورت شده و به بيمارستان مهر منتقل شده
5- محمود كريمي 17 ساله دوشنبه 1 تير در ميدان خراسان با شكستگي سر به بيمارستان اندرزگو منتقل شده
6- سعيد افشار 20 ساله يكشنبه 31 خرداد به علت اصابت گلوله به بازوي راست در خيابان قزوين به بيمارستان شهداي يافت آباد منتقل شده.

باید تاکید کنیم که اکثر زخمی شدگان به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند و در منازل خود با شیوههای اولیه درمان می شوند و همچنین پزشکان و پرستاران شریف و ازاده بیمارستانها به زخمی شدگان توصیه می کنند که بعد از درمان اولیه به منازل خود بازگردند. چونکه خطر دستگیری و انتقال به نقاط نامعلوم وجود دارد.
مامورین وزارت اطلاعات و حراست بیمارستانها در بخشهای اورژانس بیمارستانها دولتی و حتی در بعضی از بیمارستانها خصوصی مسقر شده اند. آنها از زخمی شدگان عکس می گیرند و برای آنها پرونده تشکیل می دهند.و علیرغم اعتراضات پزشکان و پرستاران در موارد متعددی به نقاط نامعلومی منتقل می کنند.
دستور یورش و به خاک و خون کشاندن مردم ایران توسط ولی فقیه رژیم علی خامنه ای صادر شده است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، یورش به مردم بی دفاع و به خاک و خون کشاندن آنها را محکوم می کند و از مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای متوقف کردن کشتار مردم ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
02 تیر 1388 برابر با 23 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193





۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه


اعتراضات مردم تهران در نقاط مختلف شهر ادامه دارد

بنابه گزارشات رسیده از تهران، اعتراضات گسترده مردم و بخصوص جوانان در نقاط مختلف تهران آغاز شده است.
از بعد از ظهر امروز مردم تهران در نقاط مختلف ،دست به تجمعات اعتراضی زدند. از ساعت 18:00 اعتراضات گسترده ای در میدان فردوسی و میدان ونک و میدان رضائیها (7 تیر ) آغاز شده است . و هر لحظه بر تعداد معترضین افزوده می شود.جمعیتی که در میدان فردوسی و میدان رضائیها(7 تیر ) تجمع نمودند چندین هزار نفر تخمین زده می شود.
مردم شرکت کننده در اعتراضات و بخصوص جوانان با سر دادن شعارهایی ماندد: مرگ بر دیکتاتور وشعارهای دیگر به اعتراضات خود ادامه میدهند. جوانان وقتی که گارد ویژه و سایر نیورهای سرکوبگر به جمعیت حمله می کنند با سر دادن شعارهایی مانند: نترسید،نترسید / ما همه با هم هستیم همدیگر را تشویق به ایستادگی و مقابله با سرکوبگران ضد بشری می کنند.
نیروهای گارد ویژه ،لباس شخصی ها ،سپاه پاسداران و بسیج بصورت گسترده ای در خیابانها آرایش گرفته اند. ودر خیابانها ستونی از ماشینهای گارد ویژه، ماشینهای آب پاش و موتور سواران حضور دارند. انها از بدو حرکت اعتراضی مردم تهران اقدام به پرتاب گاز اشک آور و با باتوم به سوی جمعیت یورش می برند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار می دهند.
در اثر این یورشها تعداد زیادی از جوانان زخمی شده اند و تعدادی دیگر دستگیر شده اند.
تا لحظۀ ارسال این گزارش درگیریها بشدت ادامه دارد و جوانان با سنگ به مقابله با نیروهای سرکوبگر می پردازند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر که در پی چراغ سبز خامنه ای و با دستور او صورت می گیرد را محکوم می کند. و از جامعۀ جهانی خواستار حمایت از مردم بی دفاع ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
اول تیر 1388 برابر با 22 ژون 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




۱۳۸۸ خرداد ۳۱, یکشنبه

اعتراضات مردم تهران از ساعاتی پیش آغاز شده است

بنابه گزارشات رسیده از تهران، اعتراضات گسترده مردم و جوانان تهران در نقاط مختلف آغاز شده است.

مردم تهران از ساعت 14:00 امروز یکشنبه 31 خرداد اعتراضات خود را آغاز کردندو به اعتراضات گسترده خود در نقاط مختلف تهران ادامه میدهند.

اعتراضات مردم تهران در نقاطی مانند میدان انقلاب ،میدان آزادی ،فاطمی،میدان فلسطین بصورت گسترده آغاز شده است .

جوانان شعارهایی مانند: مرگ بر خامنه ای ،مرک بر دیکتاتور ،خامنه ای حیا کن سلطنت را رها کن،مرگ بر دیکتاتور و شعارهای دیگر خود ادامه میدهند.

نیروهای گارد ویژه،سپاه پاسداران و لباس شخصیها بصورت بسیار زیادی تمام مسیر آزادی تا ولی عصر را بسته اند و زنجیره ای از ماشینها و موتورسوارها در آنجا مستقر کرده اند . سر تمامی کوچه های منتهی به آزادی و انقلاب و ولی عصر نیروی انتظامی و لباس شخصیها ایستاده اند. چندین هلی کوپتر بر فراز جمعیت معترض به پرواز در آمده است . نیروهای یگانه ویژه و لباس شخصیها به تجمعات مردم با باتوم یورش می برند و آنها را مورد ضرب وجرح قرار میدهند و همچنین اقدام به بازداشت جوانان می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، سرکوب خونین اعتراضات مردم تهران که بعد از چراغ سبز خامنه ای آغاز شده است را محکوم می کند و از مراجع بین المللی میخواهد که بیش از این نظارگر سرکوب خونین مردم ایران نباشند و اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب ها در ایران بکار برند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
31 خرداد 1388 برابر با 21 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

تجمع خانواده های دستگیر شدگان در مقابل اداره پیگیری وزارت اطلاعات


بناب گزارشات رسیده از تهران ، خانواده های دستگیر شدگان روز 30 خرداد در مقابل اداره پیگیری وزارت اطلاعات تجمع کردند .
از صبح امروز خانواده های دستگیر شدگان در مقابل اداره پیگیری وزارت اطلاعات تجمع کردند.تعداد خانواده های دستگیر شدگان که در مقابل اداره پیگیری تجمع کرده اند به بیش از 200 نفر می باشد. آنها برای روشن شدن وضعیت عزیزانشان در مقابل این اداره تجمع کرده اند.
خانواده ها که از صبح زود تا ساعت 12:00 در مقابل این اداره تجمع کرده بودند حوالی ساعت 12:00 به عده ای از آنها گفته شد که به زندان اوین و به عده ای دیگر گفته شد به دادگاه انقلاب مراجعه کنند.

اسامي تعدادي از بازداشت شدگان یورش خونین 30 خرداد به قرار زیر می باشد:

1-شاهين عسگري 19 ساله دستگيري در توحيد
2-پيمان كهنداني 22 ساله دستگيري در آزادي
3-محمد بيات 29 ساله دستگيري در آزادي
4-محمد مهدي يداللهي 31 ساله دستگيري در جمهوري
5-ابراهيم بهروزنيا 29 ساله دستگيري در رودكي
6-برزو پرورش 26 ساله دستگيري در آزادي

گفته می شود تعداد دستگیر شدگان بسیار زیاد می باشد و هنوز آمار مشجصی از انها وجود ندارد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ضمن محکوم کردن یورش و به خاک و خون کشیدن مردم و دستگیری تعداد زیادی از مردم بی دفاع خواستار دخالت مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه مردم ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
31 خرداد 1388 برابر با 21 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

اسامی تعدادی از جانباختگان را ه آزادی


گزارشات رسیده از تهران ،یورش وحشیانه سپاه پاسداران و یگانه ویژه و لباس شخصی به مردم بی دفاع و بخاک و خون کشیدن مردم که منجر به جان باختن تعدادی زیادی از آنها شده است.

یورش وحشیانه ومغول وار به مردم بی دفاع تهران که با شلیک مستقیم گلوله توسط سپاه پاسداران بدستور ولی فقیه علی خامنه ای صورت گرفته تا به حال منجر به جان باختن تعدادی زیادی مردم شده است. اجساد جان باختگان راه آزادی به نقاط نامعلومی منتقل شدند و در دست مامورین وزارت اطلاعات می باشند.
اسامی تعدادی از جانباختگان راه آزادی مردم ایران به قرار زیر می باشد:
1-مریم مهر آذین 24 ساله
2- میلاد یزدان پناه 30 ساله
3- حامد بشارتی 26 ساله
4- بابک سپهر 35 ساله
گفته می شود که جان باختگان فوق در خیابان آزادی با شلیک گلوله جان خود را فدای راه آزادی مردم ایران کردند.
خانواده های جان باختگان صبح امروز در مقابل پزشکی قانونی تجمع کردند. صحنه های دردناک زجۀ مادران داغ دیده که همه را نسبت به این جنایات برافروخته بود باعث وحشت افراد آنجا شده بود.خانواده ها تا ساعتها در مقابل پزشکی قانونی بودند و خواستار تحویل گرفتن پیکر عزیزان خود بودند کسی جوابگوی آنها نبود. به مادران و پدارن سوگوار گفته می شد که پیکر آنها اینجا نیست و باید به اداره پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کنند. وقتی که به ستاد پیگیری مراجعه کردند کسی جوابگوی آنها نیست.
مامورین وزارت اطلاعات خانواده های جان باختگان را ه آزادی را به شیوه های مختلف تهدید می کنند که از افشای نام عزیزانشان خوداری کنند و در غیر اینصورت پیکر آنها را تحویل نخواهند داد .آنها همچنین تهدید به دستگیری خانواده داغدیده می کنند. و بطور مضاغف روی این خانواده فشار وارد می کنند تا آثار جنایت خود را پنهان کنند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، سرکوب خونین مردم ایران را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند. واز دبیر کل سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به کشتار مردم ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
31 خرداد 1388 برابر با 21 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

اسامی تعدادی از زخمی شدگان سرکوب خونین مردم تهران

بنابه گزارشات رسیده از بیمارستانهای مختلف تهران، در اثر یورشها وحشیانۀ سپاه پاسداران یگانه ویژه لبلاس شخصی ها تعداد زیادی مردم تهران جانباختند و صدها زخمی به بیمارستانهای مختلف تهران منتقل شدند.

اعتراضات گسترده مردم تهران که در مناطق مختلف شروع شده بود با سرکوب خونین سپاه پاسداران و یگان ویژه و لباس شخصیها مواجه شد. سپاه پاسداران مردم را هدف شلیک مسقیم گلوله خود قرار داد . افرادی که جان باختند و یا زخمی شدند اکثرا از ناحیه شکم به بالا هدف گلوله ها و سایر ابزار خود قرار دادند این سرکوب خونین منجر به جان باختن حداقل 30 نفر شده است این آمار از چند بیمارستان گرفته شده است.
تعداد زخمیها به حدی زیاد بود که اورژانس تهران برای انتقال آنها به بیمارستانها ناچار به استفاده از اتوبوسهای شهری شده است. تنها در بیمارستان 1000 تختخوابی(خمینی) بیش از 85 زخمی که مورد اثابت گلوله و چاقو قرار گرفته اند بستری شده اند. وضعیت جسمی 15 نفر از آنها بسیار وخیم می باشد . افراد زخمی شده از ناحیه سر،صورت،سینه و کمر زخمی شده اند.
تعدادی از زخمی شدگانی که به بیمارستان 1000 تختخوابی (خمینی) منتقل شدند کسانی هستند که در محدودی میدان انقلاب،پارک اوستا،جمهوری می باشند.
از طرفی دیگر حراست داشگاه تهران به محض ورود به بیمارستان از آنها عکس برداری میکنند و برای آنها پرونده تشکیل می دهند.
اسامی تعدادی از زخمی شدگان خونین روز گذشته مردم تهران که بدست ما رسیده است به قرار زیر می باشد:

1-سعيد طباطبائي 22 ساله ،گلوله به ناحيه فك اصابت كرده و در نزديكي دانشگاه تهران آسيب ديده
2-مصطفي كاظمي 30 ساله، اصابت گلوله به ناحيه پا در محدوده ايستگاه شادمان آسيب ديده
3-علي جهانگيري 32 ساله، خرد شدن دندانها به علت اصابت باتوم به صورت
4-مرتضي شريفي 28 ساله ،اصابت گلوله به شكم در پارك اوستا مورد اصابت گلوله قرار گرفته
5-محمد رضا پور محمد 37 ساله، اصابت گلوله به كتف بين ميدان انقلاب و آزادي زخمي شده
6-يوسف عبدي 21 ساله ،اصابت گلوله به گردن در خيابان رودكي زخمي شده
7-امير علي بهرامي 16 ساله، اصابت گلوله به شانه درخيابان نواب زخمي شده
8-سميه سعادتي 30 ساله، اصابت گلوله به دست چپ در نزديكي بيمارستان امام زخمي شده
9-حسين زينلي 47 ساله ،اصابت گلوله به پا سر دانشگاه شريف زخمي شده
10ايدا سحري زاده 26 ساله، اصابت گلوله به بازوي چپ در خيابان كاوه زخمي شده
11-ثريا محسني 42 ساله، شكستگي سر به علت اصابت باتوم در خيابان انقلاب زخمي شده
12-سعيد پور قاضي 25 ساله شكستگي سر به علت اصابت باتوم در خيابان توحيد زخمي شده
13-اسماعيل دري 37 ساله اصابت گلوله به پهلوي راست در خيابان خوش زخمي شده
14-صديقه كشفي 40 ساله اصابت گلوله به پا در خيابان اسكندري زخمي شده
15-قاسم زماني فر 33 ساله شكستگي دست در خيابان اسكندري مجروح شده
16-علي رضا شعباني 35 ساله اصابت گلوله به قفسه سينه در خيابان زارع زخمي شده
17-الهه يميني 27 ساله اصابت گلوله به شكم در خيابان كاوه زخمي شده
18-هما جوادي 46 ساله در رفتگي فك به علت اصابت باتوم در كارگر شمالي
19-خسرو خاوري 52 ساله اصابت گلوله به دست در ايستگاه قريب زخمي شده
20-ندا معصومي 31 ساله اصابت باتوم به صورت و شكستگي بيني در خيابان جمهوري زخمي شده
21-علي كهنه پوش 24 ساله اصابت گلوله به صورت در خيابان جمالي نرسيده به ميدان ازادي زخمي شده
22-نريمان داوودي 26 ساله اصابت گلوله به دست در خيابان آزادي زخمي شده
23-ابولفضل جعفري 28 ساله اصابت باتوم به سر و شكستگي سر در خيابان انقلاب زخمي شده
24-علي اكبر همتي 34 ساله اصابت گلوله به پهلو در خيابان قريب

پیکر جانباختگان به بیمارستان بقیه الله سپاه پاسداران منتقل شده اند.

بعد از تهدید ضمنی ولی فقیه رژیم علی خامنه ای به سرکوب خونین مردم در نماز جماعت تهران که منجر به واکنشهای گسترده بین المللی گردید. روز گذشته علی خامنه ای به تهدیدات خود جامه عمل پوشاند و مردم تهران و سایر شهرستانها را به خاک و خون کشاند. این جنایتهای توسط سپاه پاسداران صورت گرفته است که تحت امر ,ولی فقیه علی خامنه ای است. او به عنوان یک جنایتکار باید مورد پیگرد بین المللی قرار گیرد تا جنایت علیه مردم ایران پایان یابد.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، سرکوب خونین مردم ایران که به دستور علی خامنه ای صورت گرفت بعنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند. و از دبیر کل سازمان ملل و مراجع بین المللی برای متوقف کردن سرکوب های خونین علیه مردم بی دفاع استمداد می طلبد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
31 خرداد 1388 برابر با 21 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193


۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

خانواده های زندانیان سیاسی از قطع ارتباطات با عزیزانشان بسیار نگران هستند

بنابه گزارشات رسیده از زندانهای مختلف ایران، از اواسط هفتۀ گذشته ارتباطات زندانیان سیاسی با خانواده هایشان یا بطور کامل قطع شده است و یا در آستانه قطع شدن قرار گرفته.
از اواسط هفتۀ گذشته ارتباطات زندانیان سیاسی با خانواده هایشان یا قطع شده است و یا بسیار محدود شده است. زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین از روز سه شنبه 26 خرداد ماه ، زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه و بند 240 زندان اوین بطور کامل قطع شده است. ار تباطات زندانیان سیاسی سایر بندها به حداقل رسیده است.
ارتباطات زندانیان سیاسی زندان اصفهان با خانواده هایشان از از اوایل هفته گذشته قطع شده است. ارتباطات زندانیان سیاسی زندان گوهردشت با خانواده های خود بسیار محدود شده است.
قطع کامل و یا بسیار محدود کردن ارتباطات زندانیان سیاسی با خانواده هایشان برای اکثر خانواده هایی که عزیزان آنها در جریان قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 در زندان بودند و در حال حاضر در زندان بسر می برند،یادآور دورانهای سال 67 می باشد که قبل از آغاز قتل عام ها ارتباطات زندانیان سیاسی را با خانواده هایشان قطع گردید وآنها نسبت به این مسئله شدیدا نگران هستند که اینگونه فجایع بار دیگر تکرار شود و بخصوص با تهدیدات روز گذشته ولی فقیه رژیم علی خامنه ای بر سرکوب خونین مردم بر نگرانی آنها افزوده شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، نسبت به نیات شوم قطع ارتباطات زندانیان سیاسی با خانواده هایشان شدیدا ابراز نگرانی می کند. و برای پیشگیری از گونه اقدامات انتقام جویانه علیه زندانیان سیاسی بی دفاع خواستار اقدامات عاجل سازمانهای حقوق بشری است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
30 خرداد 1388 برابر با 20 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

تجمع گسترده خانواده های دستگیر شدگان اعتراضات اخیر در مقابل دادگاه انقلاب

بنابه گزارشات رسیده،صبح امروز خانواده های دستگیر شدگان اعتراضات اخیر در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند.
از صبح امروز شنبه 30 خرداد ماه خانواده های دستگیرشدگان اعتراضات جاری در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند . تعداد دستگیر شدگان نزدک به 400 نفر تخمین زده می شود. خانواده هایی که عزیزانشان دستگیر شده اند، از وضعیت وشرایط و محل نگهداری آنها بی خبر هستند و دادگاه انقلاب و سایر ارگانهای رژیم تا به حال به آنها جوابی مشخصی نمی دهند. در میان خانواده های دستگیر شده تعداد زیادی از خانواده های دانشجویان که اخیرا دستگیر شده اند حضور دارند .
افراد دادگاه انقلاب به خانواده هایی که پیگیر وضعیت عزیزان خود هستند می گویند بروید و یک ماه دیگر مراجع کنید.
خانواده های دستگیر شدگان که در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کرده اند نسبت به برخورد افراد حاضر در دادگاه انقلاب خشمگین هستند و فضای حاکم در انجا متشنج می باشد. خانواده به انها اعلام کرده اند تا وضعیت عزیزانشان مشخص نشود آنجا را ترک نخواهند کرد.
افراد لباس شخصی و نیروی انتظامی خانواده را مورد تهدید قرار میدهند و برای سر دواندن آنها به خانواده ها می گویند که به ستاد پیگیری و یا از نیروی انتظامی وضعیت عزیزان خود را پیگیری کنند.مامورین وزارت اطلاعات برای ایجاد جو رعب و وحشت از تجمع خانواده های دستگیر شدگان در مقابل دادگاه انقلاب فیلم و عکس می گیرند . تا به حال درگیریهای بین خانواده ها و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی روی داده است. توهینها و تهدیدات افراد وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی باعث خشم خانواده ها شده است
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ ضمن ابراز نگرانی از وضعیت دستگیر شدگان ،بی خبری خانواده از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند و از مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی دستگیر شدگان است.


فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
30 خرداد 1388 برابر با 20 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

از وضعیت و شرایط تعدادی از دانشجویان دستگیر شده خبری در دست نیست


بنابه گزارشات رسیده از تهران ، در راستای دستگیریهای گسترده دانشجویان و جوانان در روزهای اخیر آقای آدرین جلالی از دانشجویان دانشگاه تهران دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

دستگیریهای گسترده و لاینقطع در سراسر ایران که دانشجویان ،جوانان معترض و سایر اقشار جامعه را در بر گرفته است همچنان ادامه دارد . روز یکشنبه 24 خرداد ماه مامورین وزارت اطلاعات با یورش به منزل آقای آدرین جلالی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه تهران و او را دستگیر کردند و به نقطۀ نامعلومی منتقل کردند.

مامورین وزارت اطلاعات منزل او را مورد بازرسی قرار دادند و سایل شخصی او را مانند: کامپیوتر، دست نوشته ها ، سی.دی ،آلبومهای عکس و سایر وسائل را با خود بردند.

از زمان دستگیری تا به حال از وضعیت و شرایط این دانشجوی زندانی خبری در دست نیست.

لازم به یاد آوری است دانشگاه تهران از اولین دانشگاههایی بود که مورد حمله کینه توزانه مامورین ولی فقیه علی خامنه ای قرار گرفت و به خاک و خون کشیده شده.سپاه پاسداران که تحت امر ولی فقیه علی خامنه ای عمل می کند با لباسهای شخصی تحت عنوان انصار حزب الله و باحمایت و پوشش یگان ویژه مغول وار و وحشیانه اوامر ولی فقیه علیه دانشجویان بی دفاع که در خوابگاه خود بسر می بردند به اجرا در آوردن . در این یورش پنج دانشجوی به خاک و خون غلتیدن و جان خود را فدای راه آزادی مردم کردند و بار دیگر با جسم وجان خود از سنگر آزادی دفاع کردند. همچنین تعداد زیادی از دانشجویان توسط تفنگهای ساچمه ای قمه،چاقو زخمی شدند و به زخمی کردن آنها اکتفا نکردند و با وقاحت تمام قصد دستگیری زخمی شدگان در حال مرگ را دارند و همچنین تعداد نامشخصی دستگیر که از وضعیت بعضی از آنها هنوز خبری در دست نیست.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ضمن اعلام انزجار نسبت به کشتار، زخمی کردن و دستکیری گسترده دانشجویان و جوانان آنرا را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل و مراجع بین المللی برای متوقف کردن سرکوب خونین و گسترده مردم ایران اقدام نمایند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
29 خرداد 1388 برابر با 19 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193