۱۳۸۷ بهمن ۱۲, شنبه

طرحهای جدید سرکوب و شکنجه روحی زندانیان توسط وزارت اطلاعات به سایر زندانها گسترش یافته است


بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج، زندانی سیاسی ارژنگ داودی به بند 8 زندان گوهردشت کرج معروف به بند سپاه که در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات است جهت بازجوئی و تحت فشار قرار دادن او برای مدت طولانی برده شد.
آقای ارژنگ داودی که اخیرا به بند 4 زندان گوهردشت کرج انتقال یافته . او را جهت بازجوئی و تحت فشار قرار دادن به بند 8 معروف به بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است برده شد. آنها ابتدا به او چشم بند زدند و سپس توسط 3 نفر از بازجویان وازارت اطلاعات به مدت طولانی مورد بازجوئی قرار گرفت.آقای داودی نسبت به این بازجوئیهای غیر قانونی و چشم بند زدن و همچنین از اینکه بیش از 5 سال است که در زندانها (اوین ،بندرعباس و گوهردشت) و بند های مختلف زندانی بوده و در طی دوران بازداشت غیر قانونی اش تحت شدیدترین شکنجه ها ی جسمی و روحی قرار گرفته است و همچنین دائم تحت فشارهایی که به دستور وزارت اطلاعات علیه او بکار برده می شود اعتراض نمود .
از طرفی دیگر اعمال سرکوبگرانه و شکنجه روحی که بدستور وزارت اطلاعات از چند هفته پیش توسط بزرگ نیا رئیس بند 350 و پاسداربند حسین اسدی در این بند به اجرا گذاشته شده بود به سایر زندانها تعمیم یافته است.
در طی هفت گذشته در بندهای مختلف زندان گوهردشت بدستور رئیس بندها زندانیان وادار می شوند که صبح زود از سلولهای خود خارج شوند و به محوطه زندان منتقل می شدند. آنها برای مدت طولانی در معرض سوز سرمای شدید نگه داشته می شدند. هفته گذشته در اعتراض به شیوه های سرکوبگرانه جدید، زندانیان بند 6 زندان گوهردشت حاضر به خروج از سلولهای خود نشدند که با یورش گارد ویژه زندان مواجه شدند و مورد ضرب وشتم قرار گرفتند که در اثر این ضرب وشتم تعدادی از آنها زخمی شدند. شیوه غیر انسانی فوق در حال حاضر در بند زنان زندان گوهردشت به اجرا در آمده است.
زندانیان سیاسی بند 4 و فرعی 5 بند 2 از رفتن به محوطه زندان و ایستادن در سرمای زیاد امتنعاع کردند که با تهدیدات رئیس بندها و پاسداربندها مواجه بودند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، گسترش یافتن سرکوبها و شدت گرفتن شکنجه های روحی علیه زندانیان سیاسی که به دستور وزارت اطلاعات صورت می گیرد را محکوم می کند،از طرفی دیگر تا به حال صدور بیانیه ها ،فراخوانهای بین المللی برای متوقف کردن جنایتهایی که علیه مردم ایران توسط این رژیم بکار برده می شود نه تنها تاثیری در رفتار این رژیم نداشته بلکه بر شدت آن افزوده شده است لذا از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
12 بهمن 1387 برابر با 31 ژانویه 2009
شرایط فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

۱۳۸۷ بهمن ۱۰, پنجشنبه

جنگ روانی وزارت اطلاعات علیه دانشجوی زندانی

بنابه گزارشات رسیده از بند 8 زندان اوین، دانشجوی زندانی هود یازرلو که از 3 بهمن ماه به بند 8 زندان اوین منتقل شده است. به دستور وزارت اطلاعات جنگ روانی شدید را علیه این دانشجو پیش می برند.
از زمان انتقال دانشجوی زندانی هود یازرلو به بند 8 اذیت و آزارها بر او شدت یافته است. باند مافیایی بند که زیر نظر رئیس بند عمل می کند در طی روزهای گذشته چندین بار به این دانشجو بدون هیچ دلیلی حمله ور شدند و با او درگیری فیزیکی ایجاد کرده اند. این درگیریها توسط فردی بنام وکیلی که ناظر بند می باشد به همراه تعدادی دیگر از زندانیان عادی و خطرناک صورت می گیرد. و بنابه گفته بعضی از زندانیان در این بند قبل از این به آنها گفته شده بود که اگر کسی این دانشجو را مورد اذیت و آزار قرار دهد درحکم و شرایط او تغییر مثبت ایجاد خواهد شد.
آقای یازرلو همراه با 18 زندانی دیگر در یک سلول کوچک زندانی است که چندین برابر ظرفیت آن، زندانی جا داده اند و زمانی که زندانیان در حال استراحت هستند می بایست بصورت کتابی در کنار هم بخوابند. بدلیل فضای محدود سلول امکان استراحت را از آنها سلب نموده است.اکثر زندانیان در این سلول کف خواب هستند.
آقای یازرلو بیش از 8 ماه است که در زندان و در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.او بیش از 7 ماه ،از مدت بازداشتش را در بند مخوف 209 زندان اوین زندانی بود که محل شکنجه زندانیان سیاسی توسط بازجویان وزارت اطلاعات است.
رئیس این بند فردی است بنام عباسی که باند مافیای توسط وی تشکیل شده است و از افراد این باند برای اذیت و آزارو سرکوب زندانیان سیاسی بکار برده می شود اذیت و آزارها بصورت ایجاد درگیری فیزیکی و موارد دیگر می باشد و همچنین از این باند برای توزیع مواد مخدر در بین زندانیان این بند استفاده می کند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت،تشویق زندانیان عادی و خطرناک برای درگیری فیزیکی با این دانشجو را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط دانشجویان زندانی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
11 بهمن 1387 برابر با 30 ژانویه 2009
وضعیت دانشجوی زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193



۱۳۸۷ بهمن ۹, چهارشنبه

تبعید 3 تن از دستگیر شدگان 27 دی ماه به زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین ،خانم عاطفه بهرامی آقای بهرامی و دختر ایشون که از دستگیر شدگان 27 دی ماه هستند به زندان گوهردشت کرج تبعید شدند.
سه تن از اعضای خانواده بهرامی که به ترتیب آقای بهرامی،عاطفه بهرامی و خانم بهرامی دختر آنها به زندان گوهردشت کرج تبعید شدند. آنها از دستگیر شدگان 27 دی ماه که برای دیدار با فرزندانشان عازم قرارگاه اشرف در عراق بودند که در فرودگاه تهران دستگیر شدند.
از سایر دستگیر شدگان که از مادران و پدران سالخورده هستند از زمان دستگیری تا به حال هیچ خبری در دست نیست. آنها به لحاظ سنی ،جسمی و شرایط غیر انسانی که با بازجوئیهای طولانی وشکنجه های جسمی و روحی توسط بازجویان وزارت اطلاعات در سلولهای انفرادی صورت می گیرد جان آنها را در معرض خطر جدی قرار داده است
مراجعات مکرار خانواده ها به دادگاه انقلاب و سایر مراکز رژیم تا به حال بی نتیجه بوده و تا به حال هیچگونه جوابی مشخصی به آنها داده نشد.ادامه بازداشتها در سلولهای انفراد بند 209 به دستور حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداداست. او از روبرو شدن و دادن جوابگویی به اعضای خانواده های دستگیر شده خوداری می کند.
لازم به یادآوری است مادران و پدرانی که برای دیدن فرزندان خود در قرارگاه اشرف واقع در عراق که بعضی از آنها در حدود 3 دهه موفق به دیدن عزیزانشان نشده بودن با طی تمامی مراحل قانونی درآخرین لحظات با یورش مامورین وزارت اطلاعات در فرودگاه تهران دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل شدند. آنها هنگام دستگیری و در حین انتقال به زندان اوین مورد ضرب وشتم قرار گرفتند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری،ادامه بازداشت در سلولهای انفرادی ،بازجوئی و شکنجه آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی سازمان ملل متحد خواستار دخالت برای آزادی فوری آنها است وتعلل در آزادی آنها باعث در معرض خطر قرار گرفتن جان آنها خواهد شد.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
10 بهمن 1387 برابر با 29 ژانویه 2009

وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://hrdai.blogspot.com
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

اعدام 2 زندانی در زندان دستگرد اصفهان


بنابه گزارشات رسیده از زندان دستگرد اصفهان، دو زندانی صبح امروز 9 بهمن ماه در زندان اصفهان به دار آویخته شدند .
زندانیان که امروز در زندان اصفهان اعدام شدند به نام های زیر می باشند:
رضا عادلی از بند جوانان در حدود 3 سال است که زندانی است
احمد عابد ابراهیمی 34 ساله از بند 4 زندان دستگرد اصفهان
این 2 زندانی به اتهام قتل دستگیر شده بودند . در طی 10 روز گذشته در حدود 36 نفر در ایران اعدام شدند. این اعدام ها برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم ایران که از حقوق اولیه خود محروم می باشند.
احکام ضد بشری و قرون وسطائی مانند اعدام زندانیان سیاسی ،اعدام کودکان، اعدامهای گروهی ، سنکسارو احکام وحشیانه مانند قطع اعضای بدن به دستورو تایید شاهرودی رئیس قوه قضائیه به اجرا در می آید. احکام فوق بر خلاف قوانین و معاهدات بین المللی است که رژیم ایران ملزم به اجرای آنها است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدامهای امروز در زندان اصفهان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای متوقف کردن موج اعدامها در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
09 بهمن 1387 برابر با 28 ژانویه 2009

اعدام 2 زندانی در زندان اصفهان به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com

۱۳۸۷ بهمن ۶, یکشنبه

زندانیان سیاسی علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین ،زندانیان سیاسی علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده به نقطه نامعلومی منتقل شدند.
در روزهای گذشته یکی از پاسداربندها بنام حسین اسدی زندانیان بند 350 را از سلولهای خود خارج کرد و به محوطه زندان منتقل نمود. او آنها را مدت طولانی در زیر برف و در معرض سوز سرمای شدید نگه داشت.حسین اسدی خطاب به زندانیان عادی که در زیر بارش برف و سرمای شدید از این رفتار غیر انسانی او به خشم آمده بودند گفت : علت اصلی اینکه شما ها را در زیر برف و سرما نگه داشته ایم، بودن زندانیان سیاسی در بند شما ها است آنها باعث این کار و مقصر هستند. حسین اسدی از این طریق سعی داشت که زندانیان عادی را علیه زندانیان سیاسی تحریک کند.
زندانیان سیاسی علی صارمی که از شرکت کنندگان در مراسم قتل عام 67 و محمد حسن فلاحیه زاده خبرنگار زندانی نسبت به این رفتار های ضد انسان او اعتراض نمودند که باعث اعتراضات گسترده در بین سایر زندانیان گردید و حسین اسدی ناچار به پایان داد به رفتار ضد بشری خود شد .
روز شنبه 5 بهمن ماه بزرگ نیا رئیس بند و از مجریان اعمال سرکوبگرانه وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی در بند 350 زندان اوین می باشد. آقای علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده را ابتدا به دفتر خود فرآخواند و سپس به نقطه نامعلومی منتقل نمود.
از طرفی دیگر زندانیان سیاسی این بند علیرغم گذشت بیش از 3 ماه همچنان از ملاقات با خانواده های خود محروم هستند. بزرگ نیا در اقدامی سرکوبگرانۀ دیگر و برای هر چه بیشتر کردن فشار علیه زندانیان سیاسی ارتباطات آنها با خانواده هایشان را به حداقل رسانده است .
خانواده های زندانی سیاسی که روز شنبه 5 بهمن ماه برای ملاقات با عزیزانشان به زندان اوین مراجعه کرده بودند با برخوردهای توهین آمیز و غیر انسانی پاسدارانی که در سالن ملاقات بودند قرار گرفتند. یکی از پاسداران سالن ملاقات با فریاد کشیدن خطاب به خانواده های زندانیان سیاسی گفت: شما چرا برای ملاقات مراجعه می کنید به آنها ملاقات داده نخواهد شد.او سعی داشت با خانواده ها درگیری ایجاد نماید و آنها را تهدید به بازداشت کرد.زمانی که زندانیان سیاسی تحت فشارهای مختلفی قرار می گیرند رفتار های پاسداران سالن ملاقت با خانواده های زندانیان سیاسی به همان نسبت شدت می گیرد.
وزارت اطلاعات در ماه های اخیر دستور افزایش فشار و شکنجۀ روحی و طاقت فرسا را علیه زندانیان سیاسی صادر نموده است . این شکنجه ها توسط بزررگ نیا و پاسدار بندهایی مانند حسین اسدی که با شیوه های مختلف علیه زندانیان اسیر و بی دفاع به اجرا گذشته می شود. بزرگ نیا از شکنجه گران شناخته شده در زندان اوین می باشد و سابقه این فرد در شکنجه فعالین دانشجوئی و زندانیان سیاسی به بیش از 2 دهۀ پیش بر می گردد. این فرد به خاطر بکار بردن شکنجه های غیر انسانی و ضد بشری علیه دهها زندانی سیاسی، آنها اعلام آمادگی نمودند که به عنوان شهود در هر دادگاه بین المللی حاضر به ادای شهادت هستند اعمال و رفتار این فرد همانند بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی جنایت علیه بشریت محسوب می شود .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعمال شکنجه های ضد بشری ،انتقال به نقاط نامعلوم ،محروم کردن آنها از ملاقات با خانواده هایشان و عدم درمان زندانیان سیاسی را محکوم می کند. از طرفی دیگر تا به حال صدور فرآخوانها، بیانیه ها ومحکومیتهای سازمانهای حقوق بشری و بین المللی در برابر جنایتهای که روی میدهد نه تنها تاثیر نداشته است بلکه باعث رشد تصاعدی نقض حقوق بشر در ایران شده است. و راهی را جزء ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات اجرائی باقی نگذاشته است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
07 بهمن 1387 برابر با 26 ژانویه 2009

وضعیت زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 003162020193



بیانیه زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین در مورد انتقال 2 تن از هم بندینشان

بنام خدا
امروز شنبه 5 بهمن 1387 آقایان علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده از جمله زندانیان سیاسی بند350 اوین از این بند منتقل شده و هنوز معلوم نیست به کجا برده شده اند.
این عمل در شرایطی اتفاق افتاده است که در طی ماه های اخیر بدلیل اینکه مسئولین زندان بر خلاف آیین نامه های زندان و اصول اولیه حقوق انسانی بند سیاسی این زندان را هم از هم پاشیدن و زندانیان سیاسی را به انواع و اقسام فشارهای روحی و روانی و مشکلات دیگر مواجه کرده و باعث تضیع حقوق اولیه آنها شده بودند آشکار ترین این حق کشیها قطع ملاقات حضوری زندانیان سیاسی بند 350 به دلیل عدم شرکت در نماز جماعت فرمایشی که با اعتراض زندانیان سیاسی و از جمله این یاران دلاور و مظلوم ما واقع شد.
اما مسئولین زندان بجای حل مشکلات بوجود آمده با انتقال آنها به خیال خودشان صورت مسئله را پاک کردند .
ما برای این یاران عزیز هر جا که هستند آرزوی سلامت و سرافرازی داریم.
به امید آزادی همۀ زندانیان و ویرانی همه زندانها .
زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین
5 بهمن 1387
زندانیان سیاسی محبوس در بند 350 زندان اوین:
سید ظهور نبوی،مقاله نویس سرزمین آریایی
محمد علی منصوری،از شرکت کنندگان مراسم قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367
میثاق یزدان نژاد،دانشجو و از شرکت کنندگان در مراسم قتل عام زندانیان سیاسی 1367

انتشار:
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

۱۳۸۷ بهمن ۵, شنبه

ادامه فشارهای غیر انسانی علیه دانشجوی زندانی هود یازرلو

بنابه گزارشات رسیده از بند 7 زندان اوین، دانشجوی زندانی هود یازرلو بدستور بازجویان وزارت اطلاعات و به بهانۀ اعتراض به وادار کردن زندانیان سیاسی به کار اجباری به بند 8 زندان اوین انتقال داده شد.
هود یازرلو دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه قزوین روز پنجشنبه 3 بهمن ماه به بهانۀ اعتراض به وادار کردن زندانیان سیاسی به کار اجباری به بند 8 زندان اوین منتقل گردید.این بند یکی از بدترین بندهای زندان اوین می باشد که تعداد زیادی از قاچافچیان مواد مخدر و معتادین در آن نگهداری می شوند.مواد مخدر به وفور در این بند یافت می شود و در سلولها آزادانه مصرف می شود. رئیس بند و پاسدار بندها که خود از وارد کنندگان مواد مخدر هستند. آنها مواد مخدر را در اختیار باندهای که زیر نظر رئیس بند عمل می کنند قرار می دهند تا آنرا به زندانیان بفروشند .مصرف مواد مخدر در سلولها به حدی است که زندانیان سیاسی در طی روز علیرغم سرمای زیاد ناچار هستند که در بیرون از سلولها بسر برند.
جوانانی که به دلایل مختلف دستگیر و به این بند منتقل می شوند به خاطر فشارهای زیاد رئیس بند و پاسداربندها آنها را به سوی مصرف مواد مخدر سوق می دهند.
دانشجوی زندانی از بدو دستگیری با همان لباسی بسر می برد که با آن دستگیر شده بود پاسدارها از پذیرفتن لباسهایی که خانواده اش برای او می آورند خوداری می کنند. این مسئله باعث گردیده در شرایط سوز سرما، فشارهای مضاعفی را تحمل کند.
بیش از 8 ماه است که ازبازداشت هود یازرلو می گذرد ولی وی همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد.او در تاریخ 15 آبان ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی رئیس این شعبه محاکمه گردید. اخیرا وکیل اقای یازرلو علت بلاتکلیفی او را از صلواتی جویا شده بود . صلواتی در جواب وکیل می گوید :" چونکه مادر آقای یازرلو زندانی سیاسی بوده و سابقه زندانی شدن داشته من نمی توانم او(هود) راآزاد کنم" . به نظر می آید که صلواتی قصد دارد زندانی سیاسی بودن والدین او را دلیلی برای صدور احکام غیر انسانی علیه این دانشجو نماید و خود این گفته شاهدی است بر بی گناهی او و سایر زندانیان سیاسی است.
از طرفی دیگر خانواده یازرلو از زمان دستگیری فرزندشان تا به حال فقط یک بار توانستند با او ملاقات حضوری داشته باشند تماسهای او با خانواده محدود بود و هر بار که برای ملاقات کابینی می روند با برخوردهای تهدید آمیز،توهین آمیز پاسدارهای سالن ملاقات مواجه می شوند.
لازم به یادآوری است هود یازرلو 21 ساله دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه قزوین است.او بدلیل همراهی کردن مادرش (خانم نازیلا دشتی 50 ساله) در سفری به قرارگاه اشرف در عراق که برای اولین بارتوانسته بود خاله اش را ببیند وهمچنین خانم نازیلا دشتی پس از نزدیک به 3 دهه موفق شده بود با خواهرشان دیدار کند . آنها پس از مدت کوتاهی به ایران بازگشتند و سپس توسط فردی بنام پوریوسف معروف به ضرغامی روز 4 خرداد ماه 1387 تلفنی به شعبه 2 دادگاه انقلاب فرآخوانده شدند سپس به دستور حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 انتقال داده شدند . او در طی مدتی که در سلولهای انفرادی بند 209 زندانی بود تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات که با نام های مستعار سید و علوی بودند قرار گرفت. بازجویان بارها به او تاکید کرده اند که برای انتقام گیری از خانواده اش او را به اینجا آورده اند. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین علیه آنها پرونده سازی نمودند و به شعبه 15 دادگاه انقلاب فرستادند ،که توسط صلواتی رئیس این شعبه بر اساس قانون محاربه آقای یازرلو و مادرش خانم نازیلا دشتی را مورد محاکمه قرار دادند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت، انتقال به بند8 با شرایط غیر انسانی حاکم بر این بند و استدلال غیرانسانی صلواتی مبنی بر ادامه بازداشت این دانشجو را محکوم می و از سازمانهای حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط دانشجویان زندانی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
5 بهمن 1387 برابر با 24 ژانویه 2009

وضعیت دانشجوی زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193




۱۳۸۷ بهمن ۴, جمعه

جمشيد لك از دراويش دورود به جرم شكايت از اطلاعات 74 ضربه شلاق خورد

جمشید لک از دراویش گنابادی در شهرستان دورود به جرم شكايت از اداره اطلاعات لرستان به اتهام تشويش اذهان عمومي صبح روز پنجشنبه 3 بهمن 1387 74 ضربه شلاق خورد

خرم آباد: روز پنجشنبه 3 بهمن ماه، جمشید لک از سوی دادگستری دورود احضار و پس از حضور در دادسرا، حکم 74 ضربه شلاق این درویش گنابادی به اتهام افتراء به دلیل شکایت از اداره اطلاعات دورود به مقامات قضايي و سياسي كشور، به اجرا درآمد .

جمشید لک بواسطه احضارهای اداره اطلاعات شهرستان دورود و ایجاد مزاحمت برای وی و خانواده اش و ایراد ضرب و شتم از سوی مأمورین اطلاعات دورود كه منجر به زخمي شدن دهان و لثه وی در بهمن ماه 1384 شده بود، شکایتی از مأمورین خاطی در اداره اطلاعات، به مقامات ذیصلاح نوشت.

به دلیل نگارش این نامه با شکایت اداره اطلاعات از سوی دادستانی دورود به اتهام نشر اکاذیب، افتراء و توهین به مأمورین دولت تحت پیگرد قرار گرفت و با دستور دادستان 11 روز زندانی شد. و از سوی شعبه 102 دادگاه جزایی دورود به شش ماه حبس، 74 ضربه شلاق و یک میلیون ريال جزای نقدی محکوم شد که نهایتاً شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر لرستان وی را ازاتهامات نشر اکاذیب و توهین به مأمورین تبرئه و نسبت به افتراء، محکوم و 74 ضربه شلاق را تأیید نمود و روز 3 بهمن 1387 دادگستری دورود حکم شلاق این درویش گنابادی را اجرا کرد .

پروانه وكالت وكيل اين درويش گنابادي نيز به نام مصطفي دانشجو در ارتباط با اين پرونده باطل و او نيز از شغل وكالت محروم شد

لازم به ذکر است که اطلاعات درود در اين ارتباط اقدام به احضار دراويشي
مينمايد که از قم به درود رفته بودند. منجمله جمشيد لک را در روز
يکشنبه 2 دي احضار و وي را تحت شکنجه قرار ميدهند و در اثر ضربات زيادي
که به فک وي وارد آوردند يک دندان نامبرده شکسته و دهان او بشدت زخمي
و وي تحت معالجه قرار دارد.جمشيد لک به تمام مقامات مسول کشور شکايت
نموده و به مسولان کشور هشدار داده که اينگونه ظلم ها ناپايداري حکومت
ميشود و فاعلان اين اعمال به قصد مشغول ناراضي تراشي هستند تا نظام را
دچار مشکلات داخلي نمايند. لازم به ذکر است تهديدات تلفني اداره اطلاعات
درود سبب شده که زن و فرزندان وي نيز منزل را ترک و متواري باشند

دراویش گنابادی

۴ بهمن ماه ۱۳۸۷

شرایط سخت معیشتی خانواده کارگران نیشکر هفت تپه بدلیل به تعویق افتادن حقوق آنها

بنابه گزارشات رسیده از طرح صنعتی نیشکر هفت تپه شوش، کارگران این کارخانه بیش از 2 ماه است که حقوق معوقه خود را دریافت نکرده اند .
کارگران نیشکر هفت تپه ، بیش از 2 ماه است که حقوق معوقه خود را دریافت نکرده اند. کارگران هنوز حقوق ماههای آذر و دی ماه را دریافت نکرده اند. درحالی که آنها در روز نزدیک به 10 ساعت کار می کنند و حتی در روزهای تعطیل مشغول به کار هستند تا بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. از طرفی دیگر توارم زیاد برابری نکردن درآمدها با هزینه های آنها شرایط معیشتی را بر خانواده های کارگران بیش از حد سخت نموده است. البته این در شرایطی است که اگر کارگران حقوق ماهیانه خود را بتوانند به موقع دریافت کنند. در غیر اینصورت شرایط معیشتی بسیار دشوارتری را باید تحمل کنند.
مدیریت جدید این شرکت که با تایید اداره اطلاعات شوش منصوب شده است ، به آنها تاکید شده است که با سندیکای مستقل کارگران که نمایندگان منتخب کارگران هستند را نباید طرف گفتگوی خود قرار دهندو مشکلات کارگران مانند حقوق معوقه و سایر موارد را با آنها مطرح کنند . در طی این مدت مددی مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این شرکت از گفتگو در مورد حقوق معوقه و مشکلات کارگران با سندیکای منتخب آنها خوداری کرده اند. مددی مدیر عامل شرکت و اعضای هیئت مدیره تا به حال تلاش کرده اند که سندیکای منتخب کارگران را دور بزنند و با خود کارگران وارد صحبت شوند. کارگران در جواب مددی و اعضای هیئت مدیره این شرکت اعلام کردند شما در مورد مشکلات ما فقط با نمایدگان منتخب ما که در غالب سندیکا مستقل عمل می کند می توانید صحبت کنید.
از طرفی دیگر اعضای سندیکا پیام های تبریک که از طرف سندیکاهای کارگری جهان که به این سندیکا ارسال شده است را در بین کارگران پخش کردند. آنها همچنین پیام های حمایت که از طرف فعالین کارگری به سندیکا ارسال شده بود را در سطح شرکت پخش کردند.افراد حراست شرکت که اکثرا از افراد اداره اطلاعت شوش می باشند اعضای سندیکا را تهدید به پرونده سازی کرده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،پرداخت نکردن حقوق معوقه ،سعی در بایکوت کردن کارگران و تهدیدات افراد حراست علیه اعضای سندیکای کارگری این شرکت را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار خواستار اقدامات عملی برای احترام گذاشتن به قوانین بین المللی کارگری که این رژیم ملزم به اجرای آن است و از جمله آن داشتن سندیکای مستقل کارگری است و همچنین از اتحادیه بین المللی کارگران ( آی .بو اف ) که سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه عضو آن می باشد حمایت نمایند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
4 بهمن 1387 برابر با 24 ژانویه 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
سازمان جهانی کار
اتحادیه بین المللی کارگران(آی.یو.اف)

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel.: 003162020193

۱۳۸۷ بهمن ۳, پنجشنبه

وضعیت و شرایط مادران و پدران دستگیر شده در ابهام است

بنابه گزارشات رسیده از بند مخوف 209 زندان اوین ، مادران و پدارانی سالخورده ای که روز جمعه 27 دی ماه در فرودگاه مهرآباد تهران دستگیر شدند. هیگونه خبری از وضعیت و شرایط آنها در دست نیست.
آنها روز جمعه 27 دی ماه در حالی که برای پرواز به عراق، برای دیدار با فرزندانشان در قرارگاه اشرف آماده می شدند مورد هجوم مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند وبازداشت شدند.آنها در این هجوم مورد ضرب وشتم قرار گرفتند و سپس به بازداشتگاه موقت وزارت اطلاعات در فرودگاه مهرآباد انتقال داده شدند و تا ساعت 23:30 در آن بازداشتگاه زندانی بودند. در طی مدت بازداشت در فرودگاه مادران و پدران سالخورده از غذا و آب و استفاده از دستشوئی محروم بودند. ساعت 23:30 آنها را با مینی بوس به سمت منازلشان حرکت دادند و در حین انتقال مامورین وزارت اطلاعات در برابر اعتراضات مادران سالخورده که از آنها سئوال می کردند (ما را کجا می برید؟ چرا می برید؟مگرما چه گناهی کردیم؟) شروع به ضرب وشتم آنها کردند. در هر مینی بوس یک سر بازجو حضور داشت که هنگام رسیدن به منازل مادران می بایست زنگ درب منزل خود را می زدند و به محض باز شدن درب مامورین وزارت اطلاعات به درون منازل یورش می بردند و اعضای خانواده از جمله کودکان خردسال را در یک نقطه جمع می کردند و افراد مسلح آنها را در محاصره خود داشتند. سر بازجو همراه با تعدادی از مامورین تحت امرش شروع به بازرسی منازل می کردند. آنها کمدها ی لباس را به عمد می شکستند و وسائل آنها را بیرون می ریختند و وسائل مورد نظر خود را ضبط می کردند. وسائلی که از منازل صبط شدند عبارت از: کامپیوتر،گیرنده های ماهواره،آلبوم های عکس خانوادگی،فیلم های خانوادگی نامه های فرزندانشان و حتی عکسهای فرزندانشان که اعدام شده اند با خود می بردند. بازرسیها گسترده و وحشیانه بوده و در اثر این بازرسیها درب کمدها ، درب بعضی از اتاقها و وسائل منازل شکسته و تخریب شدند. بازرسیها از ساعت 24:00 به بعد صورت گرفته و خانواده ها از علت هجوم ها و بازرسیها تا پایان آن بی اطلاع بودند.
مامورین وزارت اطلاعات در پایان بازرسیها از افراد خانواده به صورت منفرد فیلم برداری می کردند و آنها موظف بودند که خود را با صدای بلند معرفی کنند.
جان تعدادی از دستگیر شدگان بخاطر وضعیت سنی و شرایط جسمی آنها و همچنین شرایط طاقت فرسای سلولهای انفرادی که با بازجوئیهای طولانی وشکنجه های روحی وجسمی توام خواهد بود، در معرض خطر جدی قرار دارد.
خانواده های دستگیر شدگان در طی روزهای گذشته بارها به دفتر حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد مراجعه کردند که با رفتارهای غیر انسانی و توهین آمیز او مواجه بودند . حسن زارع دهنوی خطاب به یکی از خانواده های زندانی با صدای بلند و توهین آمیزی گفت : شما حق ندارید که به اینجا مراجعه کنید بروید و بعد از یک ماه دیگر مراجعه کنید.همچنین فردی بنام فلاح معاون حسن زارع دهنوی وقتی که یکی از اعضای خانواده ها خواستار اطلاع یافتن از وضعیت مادرش بود با برخوردی تهدید آمیزی خطاب به این خانواده گفت: کی گفته بیایی اینجا ؟ برو بیرون،دستور میدم از پایین بیایند بندازند بیرون. که با اعتراضات خانواده ها نسبت به این رفتارهای غیر انسانی مواجه شدند.
تعدادی از اعضای خانواده های دستگیر شده به دفتر خانم شیرین عبادی به عنوان برنده جایزه صلح نوبل مراجعه کردن و خواستار به عهده گرفتن وکالت عزیزانشان شدندو همچنین خواستار محکوم کردن این دستگیریهای گسترده شدند.
آنها همچنین از تمامی فعالین حقوق بشری بخصوص کانون مدافعا ن حقوق بشر و فعالین حقوق زنان ، دانشجویان و سایر اقشار جامعه در ایران خواستار محکوم کردن دستگیری گسترده روز جمعه شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریها گسترده مادران و پدران سالخورده به دلیل اینکه قصد دیدار با فرزندانشان را داشتند محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی فوری آنها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
4 بهمن 1387 برابر با 23 ژانویه 2009

وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

۱۳۸۷ بهمن ۲, چهارشنبه

شیوه های جدید شکنجه روحی علیه زندانیان سیاسی در بند 350 زندان اوین

بنابه گزلرشات رسیده از بند 350 زندان اوین ، بزرگ نیا در یک اقدام سرکوبگرانه دیگر و برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی ، زندانیان یکی از سلولها این بند را در سلول زندانیان سیاسی ادغام نمود .
بزرگ نیا رئیس بند 350 زندان اوین که از مجریان طرحهای سرکوبگرانه وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی در این بند است . در اقدامی جدید ،برای هر چه بیشتر تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی، زندانیان یکی از سلولها را تخلیه و آنها را در سلول زندانیان سیاسی ادغام نمود . با این اقدام جدید بزرگ نیا چندین برابر ظرفیت سلول، زندانی درآن جای داده است.
یکی از زندانیان انتقال داده شده به سلول زندانیان سیاسی از اعضای سابق سپاه پاسداران می باشد که به اتهام گلاهبرداری،حمل غیر مجاز اسلحه و جاسوسی دستگیر شده است.ا و از افراد قابل اعتماد اطلاعات زندان و بزرگ نیا رئیس بند می باشد. این فرد در خبرچینی علیه زندانیان سیاسی نقش فعالی دارد و با این کار سعی دارد که وفادری خود را به وزارت اطلاعات اثبات کند .او مستقیما با اطلاعات زندان در تماس است و علیه زندانیان سیاسی گزارش می دهد. گزارشات او تا به حال باعث تبعید تعدادی از زندانیان سیاسی این بند شده است .این فرد مورد نفرت زندانیان سیاسی و عادی بند 350 می باشد و هیچ کسی حاضر نیست با او در یک سلول قرار گیرد ، هدف از آوردن این فرد به سلول زندانیان سیاسی ایجاد فشارهای روحی مظاعف علیه زندانیان سیاسی است . در بدو ورود به سلول زندانیان سیاسی با حالت قلدر معابانه اقدام به تصرف محل استراحت یکی از زندانیان سیاسی نمود که باعث ایجاد تنش در سلول گردید و بزرگ نیا به حمایت از او برخاست و جای غصب شده را به او واگذار نمود. البته از شیوه های معمول وزارت اطلاعات است که افراد ریزشی ارکانهای خود را به سلولهای زندانیان سیاسی منتقل می کند تا بر زندانیان سیاسی فشار وارد آورند. در گذشته فردی بنام اسماعیل افتخاری معروف به اسمال تیغ کش را در این بند جا داده بود که در درگیری فیزیکی و جاسوسی علیه زندانیان سیاسی نقش داشت.
بزرگ نیا هچنین به زندانیان سیاسی اعلام کرده است که می خواهد آمار این بند را به بیش از 190 نفر برساند. و زندانیان از حالا به بعد کف خواب خواهند شد . او از مدتی پیش اقدام به اجرا در آوردن این طرح نموده است.
طرحهای غیر انسانی وزارت اطلاعات که توسط بزرگ نیا در بند 350 به اجرا در آمده است به قرار زیر می باشد:
ممنوع الملاقات کردن زندانیان سیاسی، که بیش از 3 ماه است ادامه دارد
محروم کردن آنها از درمان
خارج کردن زندانیان سیاسی از سلولهای خود و مدت طولانی در معرض سوز شدید سرما قرار دادن آنها این برخورد غیر انسانی 2 بار در روز صورت می پذیرد صبح زود و غروب
تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی برای شرکت در مراسم فرمایشی
بازرسی بدنی به نحو تحقیر آمیز هنگام انتقال آنها به بخشهای دیگر زندان .
در حال حاضر تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 67 که تعدادی آنها 17 ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برند مانند آقای علی صارمی و میثاق یزدان نژاد ،آقای محمد علی منصوری که به 17 سال زندان و تبعید به زندان گوهرداشت محکوم شده است ، آقای ظهور نبوی چاشمی مقاله نویس سرزمین آریائی محکوم به 4 سال زندان و آقای محمد حسن فلاحیه زاده خبرنگار زندانی در این بند می باشند، زندانی هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شدت یافتن اقدامات سرکوبگرانه وزارت اطلاعات توسط مجری آنها بزرگ نیا را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به شکنجه های زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
02 بهمن 1387 برابر با 21 ژانویه 2009

وضعیت زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

۱۳۸۷ بهمن ۱, سه‌شنبه

بی خبری از وضعیت و شرایط یک زندانی سیاسی

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج، زندانی سیاسی منصور رادپورنزدیک به یک ماه است که از شرایط و وضعیت او هیچ خبری در دست نیست.
منصور رادپور اوایل دی ماه به بند 8 زندان گوهردشت معروف به بند سپاه که در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات است و شرایطی همانند بند 209 اوین دارا است منتقل گردید. انتقال او مخفیانه صورت گرفت و هنگامی که به بهداری زندان با شرایط حاد جسمی انتقال داده شد و در حالی که توسط چند پاسدار همراهی می شد و حق تماس با سیایر زندانیان را نداشت ولی زندانیان حاضر در بهداری متوجه شدند که در سلولهای انفرادی بند 8 سپاه زندانی است. زندانیان سیاسی که به این بند نتقل می شوند تحت بازجوئیهای طولانی ، بازجویان وزارت اطلاعات قرار می گیرند این بازجوئیها اکثرا در ساعات شب صورت می گیرد و همراه با شکنجه های جسمی و روحی است. از آن زمان انتقال وی تا به حال هیچ خبری از شرایط و وضعیت او در دست نیست.
مادر پیر و بیمار آقای رادپور بارها به زندان گوهردشت کرج برای اطلاع یافتن از وضعیت فرزندش مراجعه نمود. خانم رادپور در آخرین مراجعۀ خود روز سه شنبه اول بهمن ماه به زندان گوهردشت پس از ساعتها انتظار با برخورد غیر انسانی مسئول سالن ملاقات مواجه گردید.او خواستار دیدار با فرزندش بود و یا اینکه از وضعیت و شرایط فرزندش او را مطلع کنند ولی مسئول سالن ملاقات با داد و فریادو پرخاشگری خطاب به خانم رادپور گفت: ما اجازه نداریم چیزی در مورد وضعیت فرزندت به تو بگوییم ،تو باید اینجا را ترک کنی در غیر اینصورت دستور میدهم که تو را از اینجا بیرون کنند و در این حین 2 پاسدار حاضر در سالن او را از آنجا بیرون کردند. خانم رادپور در نگرانی شدیدی بسر می برد.
خواهر آقای رادپور مدتی پیش در بستر مرگ بسر می برد و تا آخرین لحظات حیاتش در انتظار دیدار آخر با برادرش بود.مادر پیر و خانواده آقای رادپور به زندان و سایر مراکز مراجعه نمودند و به آنها گفتند که خواهرش د ربستر مرگ بسر می برد و خواهان آن است که برای آخرین بار با برادر خود دیدار کند و یا اینکه به او اجازه دهند که تلفنی با خواهرش صحبت کند ولی بازجویان وزارت اطلاعات از دادن اجازه به او خوداری کردند و خواهرش در حالی که در انتظار دیدن و یا شنیدن صدای برادرش بود دیده از جهان گشود.
لازم به یادآوری است آقای رادپور اردیبهشت ماه 86 که قصد داشت در مراسم گل گشت کارگران شرکت کند در جاده چالوس کرج و نزدیک شهر کرج دستگیر شد. او نزدیک به یک ماه در خانه های امن وزارت اطلاعات زندانی بود و بشدت مورد شکنجه قرار گرفت که در اثر این شکنجه ها 2 دنده سینه اش شکسته شد و همچنین کتف او آسیب جدی دید و هیچوقت مورد معالجه قرار نگرفت. آقای رادپور در یک محاکمه چند دقیقیه ای در شعبه 8 دادگاه انقلاب کرج بدون اینکه حق دفاع از خود داشته باشد و بدون داشتن وکیل محکوم به 3 سال زندان گردید.
آقای رادپور 14 مرداد ماه در اعتراض به شرایط غیر انسانی و رفتارهای وحشیانه با زندانیان سیاسی اقدام به اعتصاب غذا نمود. 16 مرداد ماه به بند 8 سپاه منتقل گردید و 28 روز در سلولهای انفرادی بسر برد.بازجویان پرونده جدیدی علیه او گشودند و در تاریخ 2 شهریورماه در شعبه 1 دادگاه انقلاب کرج توسط فردی بنام عاصف حسینی مورد محاکمه قرار گرفت و به 5 سال زندان محکوم شد. درجریان محاکمه او از حق دفاع و داشتن وکیل محروم بود.
آقای رادپور بیش از 5 ماه در بند 1 زندان گوهردشت که معروف به بند آخر خطی ها است زندانی بود و در طی این مدت بارها به سلولهای انفرادی این بند که معروف به سگ دونی و محل شکنجه زندانیان سیاسی است انتقال داده شد و تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار گرفت و هر بار چند هفته در این سلولها زندانی بود. قبل از انتقال به بند 8 معروف به بند سپاه او در سلولهای انفرادی بند 1 که پاسداربندها به آن سگ دونی می گویند زندانی بود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،نسبت به جان این زندانی سیاسی هشدار میدهد. واز سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای نجات جان این زندانی سیاسی است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
02 بهمن 1387 برابر با 21 ژانویه 2009

وضعیت زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193




2 زندانی در زندان اصفهان اعدام شدند

بنابه گزاشات رسیده از زندان دستگرد اصفهان، 2 زندانی که روز یکشنبه 28 دی ماه به سلولها انفرادی جهت اجرای حکم اعدام انتقال داده شده بودند صبح امروز در زندان اصفهان دار زده شدند.
آقای رضا محمدی 25 ساله، که 7 ماه پیش به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شده بود . صبح امروز در زندان اصفهان اعدام گردید. همچنین آقای جان محمد محمدی 40 ساله که از 30 ماه پیش در زندان بسر می برد صبح امروز در زندان اصفهان به دار اویخته شد.
اعدامهای که امروز در زندان اصفهان صورت گرفت و انتقال 11 نفر به زندان اوین که قرار است روز جهارشنبه 2 بهمن ماه اعدام شوند. تعدادی از آنها امروز از بندهای 2 و 6 زندان گوهردشت به زندان اوین منتقل شدند و اسامی آنها به قرار زیر می باشد:
1.اردلان نایبی در حدود 38 سال سن دارد و نزدیک به 3 سال است که در زندان گوهردشت بسر می برد. او در سالن 5 بند 2زندان گوهردشت کرج زندانی بود
2.ناصر مهرانی از بند 6 زندان گوهردشت کرج
این موج جدید اعدام ها که آغاز گردیده است هدفی جزء ایجاد رعب و وحشت در بین مردمی که در رنج و محنت و سرکوب های قرون وسطائی قرار دارند و خواستار حقوق به یغما رفته خود هستند ،نیست.

احکام ضد بشری و قرون وسطائی مانند اعدام زندانیان سیاسی ،اعدام کودکان، اعدامهای گروهی ، سنکسارو احکام وحشیانه مانند قطع اعضای بدن به دستورو تایید شاهرودی رئیس قوه قضائیه به اجرا در می آید. احکام فوق بر خلاف قوانین و معاهدات بین المللی است که رژیم ایران ملزم به اجرای آنها است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدامهای امروز در زندان اصفهان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای متوقف کردن موج اعدامها در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
اول بهمن 1387 برابر با 20 ژانویه 2009

اعدام 2 زندانی و انتقال گروه دیگر از زندانیان به زندان اوین به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

ین نوشته را ادعانامه ای بر علیه خود در روز قیامت به حساب آورید

به نام خدا
و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون
جناب آقای صلواتی
ریاست محترم شعبه 15 دادگاه انقلاب
با سلام و آرزوی توفیق برای آنان که انسانیت را ارج می نهند و در خدمت به بندگان خدا فارغ از هر گونه تبعیض و تعارض دینی ، قومی ، فرقه ای و... اهتمام می ورزند .
بناچار دو وضعیت زیر بعرض می رسد وانتظار توجه شایسته می رود :
1- در مورد شرکت نکردن همسرم آقای ارژنگ داودی در جلسه روز چهارشنبه 25/10/87 همانطوری که میدانید در تاریخ 8/2/87 ایشان را بطرز غیر قانونی از زندان اوین به زندان رجایی شهر تبعید کردند و متأسفانه در کنار آدم کشان ، سارقان مسلح و ... در سلول انفرادی با مساحت کمتر از پنج مترمربع در کنار دو قاتل جا دادند ؟!
متأسفانه هیچ یک از اعتراضات بحق ایشان در طول قریب به 9 ماه از سوی مدیران زندان رجایی شهر مسموع واقع نشد و حتی از استفاده از کتابخانه زندان نیز محروم و ممنوع شدند .
فکر می کنم اینکه پیامبر اکرم فرموده اند ز گهواره تا گور دانش بجوی شامل زندان رجایی شهر هم می شود ؟! آیا شایسته است همسرم که معلم ، شاعر ، نویسنده و زندانی سیاسی است ، برای تهیه کتاب از کتابخانه زندان به زندانیان قاتل و کلاهبرداری که حق استفاده از کتابخانه را دارند متوسل شود؟!
روز 14/10/87 طی نامه ای که شخصا" به مدیرزندان تحویل گردید خواستار آن شدند که مشارالیه به خواسته هایشان پاسخ دهد و عنوان نمودند که در غیر اینصورت در اعتراض به رفتار غیراخلاقی ، غیرقانونی و غیر... آنان از حضور در جلسه دادگاه حتی در صورت اعمال قوه قهریه خودداری خواهند نمود .
روز چهارشنبه 25/10/87 در ارتباط با خواسته ایشان نه تنها فرجی حاصل نشد بلکه با تهدید و ارعاب گفتند که به زور هم که شده او را به دادگاه منتقل می کنند همانگونه که مستحضرید علیرغم اعمال زور ناجوانمردانه –دستبند قپانی زدن و ... – که شایسته هیچ کس نیست بویژه یک شخصیت فرهنگی، بالاخره نتوانسته اند او را با زور در دادگاه حاضر نمایند که از این نظر به ایشان افتخار و مباهات می کنم بعد از ضرب و شتم مأموران و سربازان که بدستور مستقیم مدیریت زندان صورت گرفت با وساطت و اعتراض صد نفر که شاهد ماجرا بودند و این طرز برخورد شنیع را تقبیح کردند بناچاربه بهداری زندان اعزام و علیرغم تجویز آمپول رباکسین ، پماد متیل سالیسیلات و قرص دیکلورامین 25 هنوز بعد از گذشت چند روز از شدت درد و کوفتگی و نیز رگ به رگ شدن شانه چپ رنج می برند .
و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر
2- در جلسه دادگاه همانروز 25/10/87 جنابعالی به وکیل محترم فرموده اید ایشان جاسوس سیا هستند ؟!آیا بعد از قریب به 6 سال جاسوس شده اند ؟!
بهتر است بدانید نظر بازجویان پرونده در بهار و تابستان سال 86 خلاف این بوده وهست و آن طوری که به من گفته اند ایشان را بعنوان یک مبارز سیاسی ، تک رو و مستقل می شناسند .
علیرغم اینکه از بدو دستگیری اسناد ، مدارک و سوابق تمام خانواده ضبط و توقیف گردیده و همه را مورد کنکاش دقیق قرار داده اند نه بازجویان و نه قاضی تحقیق هرگز چنین کلمات ناروایی را بر زبان نیاورده اند.
دو کیفرخواست صادره علیه ایشان به شماره های 83/26/7232/ط د – 275/2د/86 نیز به صراحت دال بر صحت این مدعاست .
از حضرت علی (ع ) پرسیدند که آیا چیزی در کره زمین سنگین تر است ؟ فرمودند : تهمت
آیا شایسته است کسی که بعنوان قاضی بر مسند مولا نشسته چنین بی محابا دیگران را در مظان اتهام ناروا قرار دهد ؟!
چنانچه به نحو شایسته نسبت به دو مورد مشروحه فوق رسیدگی و بترتیب اقدام منتهی به 1 – احقاق حق 2 – اعاده حیثیت نمودید که فبها المراد و در غیر اینصورت از هم اکنون این نوشته را ادعانامه ای بر علیه خود در روز قیامت به حساب آورید .
خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید بویژه آنان که به حق یا به ناحق مقدرات مردم را در دست دارند .
شبانگه به تن سر به سر تاج داشت سحرگه نه تن سر نه سر تاج داشت
به یک گردش چرخ نیلوفری نه نادر به جا ماند نه نادری

نازنین داودی
همسر آقای ارژنگ داودی زندانی سیاسی
30/10/87

انتشار: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

۱۳۸۷ دی ۳۰, دوشنبه

انتقال 2 زندانی به زندان اوین جهت اجرای حکم اعدام


بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت ،دو زندانی جهت اجرای حکم اعدام به زندان اوین منتقل شدند.
زندانیانی که به سلولهای انفرادی زندان اوین انتقال یافتند به نامهای زیر می باشند:
1.اردلان نایبی در حدود 38 سال سن دارد و نزدیک به 3 سال است که در زندان گوهردشت بسر می برد. او در سالن 5 بند 2زندان گوهردشت کرج زندانی بود
2.ناصر مهرانی از بند 6 زندان گوهردشت کرج
به نظر می آید که موج جدید اعدام ها ی گروهی در ایران آغاز گردیده است و در طی چند روز اخیر از 2 زندان گزارش شده که تعدادی را برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند.
احکام ضد بشری و قرون وسطائی مانند اعدام زندانیان سیاسی ،اعدام کودکان، اعدامهای گروهی ، سنکسارو احکام وحشیانه مانند قطع اعضای بدن به دستورو تایید شاهرودی رئیس قوه قضائیه به اجرا در می آید. احکام فوق بر خلاف قوانین و معاهدات بین المللی است که رژیم ایران ملزم به اجرای آنها است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،موج جدید اعدامهای گروهی در ایران را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار دخالت برای پایان دادن به اعدام ها در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
اول بهمن ماه برابر با 20 ژانویه 2009

انتقال زندانیان فوق به زندان اوین جهت اجرای حکم اعدام را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

2 زندانی در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارند

بنابه گزاشات رسیده از بند 4 زندان دستگرد اصفهان، 2 زندانی روز یکشنبه 28 دی ماه به سلولها انفرادی جهت اجرای حکم اعدام انتقال داده شدند.
زندانیان که روز یکشنبه 29 دی ماه جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی انتقال داده شدند به نامهای زیر می باشند:
1. رضا محمدی 25 ساله از بند 4 زندان دستگرد اصفهان، او به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شده بود
2.جان محمد محمدی 40 ساله ،2.5 سال است که در بند 4 زندان اصفهان زندانی است، او به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شده بود
از آنجایی که افراد فوق الذکر فاقد شاکی خصوصی هستند احتمال اعدام آنها زیاد می باشد. افشای اسامی زندانیانی که به سلولهای انفرادی برای اعدام منتقل می شوندو آگاه کرد سازمانهای حقوق بشری از انتقال آنها در مواردی باعث گردیده که رژیم از اعدام آنها منصرف شود.
احکام ضد بشری و قرون وسطائی مانند اعدام زندانیان سیاسی ،اعدام کودکان، اعدامهای گروهی ، سنکسارو احکام وحشیانه مانند قطع اعضای بدن به دستورو تایید شاهرودی رئیس قوه قضائیه به اجرا در می آید. احکام فوق بر خلاف قوانین و معاهدات بین المللی است که رژیم ایران ملزم به اجرای آنها است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدامهای مستمر و لاینقطع در ایران، که هدفی جزء ایجاد رعب و وحشت در بین مردم ندارد، را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری که وظیفه اصلی آنها حفظ و حراست از دستاوردهای بشری است، که همانا قوانین حقوق بشری است خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعدامها در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
30 دی ماه برابر با 19 ژانویه 2009

انتقال زندانیان فوق به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم اعدام را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

۱۳۸۷ دی ۲۹, یکشنبه

2 زندانی سیاسی بیش از 3 ماه است که از ملاقات با خانواده شان محروم هستند



بنام خدا
بیش از 3 ماه می گذرد و ما هنوز هم از دیدن خانواده هایمان محرومیم.
مدیریت در جمهوری اسلامی یک الگو دارد و آن هم استبداد است، خود رای ،انحصارگری، نادیده گرفتن حقوق شهروندی ،تخریب منابع ملی و ضدیت با حقوق بشر از مشخصات بارز این نظام می باشد .
اکنون 17 ماه است که غیر قانونی وبلاتکلیف در زندان بسر می بریم .
بیش از 3 ماه است که مدیریت زندان اوین در بند 350 نماز جماعت اجباری برگزار می کند و تنها به کسانی مرخصی و ملاقات حضوری میدهد که در این نماز جماعت فرمایشی شرکت نمایند ،ما که حاضر نیستیم در این نماز جماعت دستوری شرکت نماییم از دیدن خانواده هایمان محرومیم این است نشانه های مهرورزی احمدی نژادها .
جمعی از زندانیان سیاسی بند 350 اوین
28 دی ماه 1387
علی صارمی
میثاق یزادن نژاد

انتشار: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

۱۳۸۷ دی ۲۸, شنبه

دستگیریهای گسترده مادران سالخورده که قصد دیدار با فرزندانشان را داشتند


بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین،روز جمعه 27 دی ماه در حدود 18 نفر از خانم هایی که قصد دیدار با فرزندانشان را دشتند در فرودگاه مهر آباد تهران دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شدند.
خانم های که دیروز در فرودگاه مهرآباد تهران دستگیر شدند قصد داشتند برای دیدن فرزندانشان به قرارگاه اشرف در عراق مسافرت نمایند. آنها با گرفتن ویزا و از قبل با رزرف و گرفتن بلیط و به صورت قانونی قصد پرواز را داشتند که در آخرین لحظات با یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 منتقل شدند. آنها در حین انتقال بنابه گفته شاهدان عینی مورد ضرب وشتم و اهانت مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند. سنین خانم هایی که دیروز دستگیر شدند بین 55 تا 80 سال می باشد. در میان دستگیر شدگان دیروز خانم کبری بنازاده امیر خیزی 56 ساله و مادرشان که 84 ساله می باشد دیده می شود.در حال حاضر 2 فرزند خانواده بنازاده بنام های حمید و اصغر بنازاده امیرخیزی در زندان گوهردشت کرج که بیش از یک سال است زندانی هستند آنها به بدلیل دیدن فرزندانشان در قرارگاه اشرف به 2 سال زندان محکوم شده اند و همچنین عروس این خانواده خانم شهلا زرین فر 50 ساله به خاطر دیدار با فرزندش در آنجا دستگیر و محکوم به یک سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت شد او اخیرا محکومیتش به پایان رسید و آزاد گردید.
مامورین وزارت اطلاعات بعد از دستگیری به منازل آنها یورش بردند و منازل آنها را مورد بازرسی قرار دادند و اقدام به ایجاد رعب و وحشت علیه کودکان خردسالان و سالمندان نمودند . آنها تمامی اعضای خانواده ها را در گوشه ای جمع کرده بودند و چندین نفر از مامورین وزارت اطلاعات سلاح خود را به سوی آنه نشانه رفته بودند و آنها حق هیچگونه حرکتی را نداشتند و حتی کودکان را مورد تهدید با اسلحه قرار میدادند.آنها در حین بازرسی باعث تخریب وسائل منازل و بردن مقدار زیادی از وسائل شخصی خانواده ها شدند.
از زمان دستگیری تا به حال هیچگونه خبری از وضعیت و شرایط آنها در دست نیست و خانواده های آنها در نگرانی شدیدی بسر می برند.
اقدام دیروز وزارت اطلاعات علیه مادران سالمندی که به صرف قصد دیدن فرزندانشان دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل شدند نقض حقوق اولیه هر انسان می باشد که سلب شده و مورد تعرض قرار گرفته است. حقوق اولیه ای مانند دیدن عزیزانشان در هر کجا و به هر دلیل که اقامت گزدیده اند.
در سالهای اخیر تعداد زیادی از مادران و پدران پیری که به صرف دیدن فرزندانشان در قرارگاه اشرف دستگیر و به حبسهای طولانی محکوم شدند. از جمله آنها : عباس عسکریزاده، جواد علیقلی،زهرا علیقلی که به دلیل بیماری در حال درمان پزشکی می باشند و همچنین خانم زهرا اسد پور گرجی و فرزندش فاطمه جوشن،خانم شهلا زرین فر،حمید بنازاده امیرخیزی،اصغر بنازاده امیرخیزی، شیر محمد رضائی ،هود یازرلو و چندین نفر دیگر می باشند.
متاسفانه رادیوهای و تلویزیونهای فارسی زبان دولتهای غربی در انتشار اخبار نقض حقوق بشری در ایران به صورت دوگانه و خودی و غیر خودی برخورد می کنند .زندانیان سیاسی که بخاطر تبعیض و نابرابری و دیکتاتوری در زندان بسر می برند واز آنها نام برده می شود را شدید ناراحت کرده که اینگونه تبعیض خبری شدید در مورد سایر هم بندیانشان در این رسانه ها وجود دارد این مسئله را در برنامه های تفسیر خبر و زن روز صدای امریکا کاملا عیان است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری مادران سالمندی که به صرف دیدار داشتن با فرزندانشان که از حقوق اولیه هر انسان است را محکوم می کند. و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری جهان که حفظ و حراست حقوق اولیه انسانها از وظائف اولیه آنها است خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
28 دی ماه برابر با 17 ژانویه 2009

وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

۱۳۸۷ دی ۲۶, پنجشنبه

ارژنگ دودی مورد ضرب و شتم پاسداربندهای زندان گوهردشت قرار گرفت

بنابه گزارش رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج،زندانی سیاسی ارژنگ داودی روز چهارشنبه 25 دی ماه مورد ضرب وشتم رئیس بند 4 محمود مغنیان و پاسداربندها قرار گرفت. شدت ضرب وشتم به حدی بود که او را به بهداری زندان منتقل کردند.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی روز چهارشنبه 25 دی ماه توسط محمود مغنیان رئیس بند و پاسدار بندها که قصد داشتند او را با دست بند وپا بند به شعبه 15 دادگاه انقلاب منتقل کنند. او در اعتراض نسبت به این برخورد غیر انسانی و تحقیرآمیز از رفتن به دادگاه انقلاب امتناع ورزید. .محمود مغنیان رئیس بند همراه با تعدادی از پاسداربندها به سوی آقای داودی یورش بردند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بطرز وحشیانه ای به مسافت طولانی روی کف سالن بند کشاندن. شدت ضرب وشتم به حدی بود که ناچار شدند آقای داودی را به بهداری زندان منتقل کنند. دستور انتقال با این شیوه تحقیر آمیز توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان صادر شده بود.
زندانیان سیاسی و تعداد زیادی از زندانیان عادی بند 4 نسبت به رفتار وحشیانه و غیر انسانی محمود مغنیان و پاسداربندها اعتراض نمودند که با اعتراض آنها ضرب وشتم و اهانت به آقای داودی متوقف گردید.
محمود مغنیان یکی از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی در زندان گوهردست کرج می باشد .
در هفته های اخیر فشارها و تهدیدات علیه آقای داودی شدت یافته است از جمله موارد فشارها که علیه او روا داشته می شود : قطع ملاقت با خانواده ،تحریک کردن زندانیان عادی و خطرناک برای ایجاد درگیری فیزیکی با ایشان،انتقال به بندهای با شریط بدتر و موارد متعدد دیگر .
لازم به یادآوری است که آقای داودی در آبان ماه 82 دستگیر و 16 ماه بعد توسط حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد مورد محاکمه قرار گرفت و به حکم سنگین و غیر انسانی 15 سال زندان و 70 ضربه شلاق محکوم شد ولی بدلیل نداشتن کیفر خواست صادره از سوی دادگاه انقلاب،وکلای او و خانواده اش قادر به اعتراض نسبت به این حکم غیر انسانی نیستند.
از طرفی دیگر درگیریهای غزه که توجهات جهانی به آن معطوف شده است باعث گردیده که دیکتاتورهای حاکم از این فرصت استفاده نمایند وفشارها را بر زندانیان سیاسی و خانواده های آنها افزایش دهند و همچنین سرکوب شدید دانشجویان ،دراویش، هموطنان بهائی و به اجرا در آوردن احکام ضد بشری سنکسار ،اعدام در ملاء عام ،قطع اعضای بدن زندانیان و جنایتهای متعدد دیگر را از سر بگیرند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،ضرب وشتم،مورد تحقیر قرار دادن و ممنوع الملاقت کردن زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از وجدانهای بیدار و انساندوستان جهان برای پایان دادن به جنایتهای روزانه در زندانهای قرون وسطائی این رژیم استمداد می طلبد.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
27 دی ماه برابر با 16 ژانویه 2009

وضعیت زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

۱۳۸۷ دی ۲۵, چهارشنبه

نزدیک به 50 نفر از عزادران حسینی همچنان در زندان اصفهان بسر می برند

بنابه گزارشات رسیده از زندان دستگرد اصفهان، تعداد زیادی از عزاداران حسینی که در جریان مراسم عزاداری دستگیر شده اند همچنان در بند بازداشتگاه، در زندان بسر می برند.
در حال حاضر نزدیک به 50 نفر از دستگیر شدگان مراسم عزاداری ماه محرم همچنان در بند بازداشتگاه زندان دستگرد اصفهان زندانی هستند. اسامی تعدادی از دستگیر شدگان به قرار زیر می باشد:
از شهرستان همایونشهر: 1.علیرضا زمانی فرزند براتعلی 2. حسین کاظمی فرزند قربانعلی 3.محمد علی پریشانی فرزند حسن علی 4. ابوالفضل جعفریان فرزند نعمت الله 5. سجاد رضائی فرزند قاسم 6. محمد رضا رضائی فرزند حسن 7. مهدی رضائی فرزند رحیم 8 . سید مهدی امانی فرزند حاج آقا 9 . حسن پریشانی
از شهرستان درچه:1. رسول جزینی فرزند احمد 2. احسان جزینی فرزند علی 3. مجید هادیان فرزند محمد کریم4 . حسن عابدی فرزند قربانعلی 5. حسن عزیزی فرزند مرتضی 6. مهدی سلیمانی فرزند حسین 7. محمد اسحاقی فرزند عبد الکریم 8. محمد تقی پناهی فرزند عبدالحسین
از زنبیه :1. سعید گزی فرزند خان کار 2. مجید گزی فرزند
بقیه از دستگیر شدگان در روزهای اخیر با سپردن وثیقه به تدریج آزاد شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت عزاداران حسینی را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی بی قید وشرط تمامی بازداشت شدگان است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
25 دی 1387 برابر با 14 ژانویه 2009
وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193



۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

اعضای اصلی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه تهدید به زندان و اخراج شدند

بنابه گزارشات رسیده ازکارگران طرح نیشکر هفت تپه،در پی انتصابات جدید مدیر عامل، معاون و تعداد از اعضای هیئت مدیره این شرکت، اعضای اصلی سندیکای کارگران توسط انتصاب شدگان جدید تهدید به بازداشت و اخراج شده اند.
در پی انتصاب مدیر عامل و معاون و تعدادی از اعضای هیئت مدیره این شرکت ،اعضای اصلی سندیکای کارگران شرکت طرح و نیشکر هفت تپه برای آشنائی باآنها و صحبت کردن در مورد شرکت و مسائل و مشکلات کارگران خواستار ملاقت با آنها شدند. ولی هر بار به بهانه ای تقاضای اعضای سندیکا را رد می کردند. در طی دیروز و امروز عبدالهی که قبلا رئیس حراست طرح امیر کبیر بوده و از افراد وزارت اطلاعات می باشد، در حضور مددی مدیر عامل جدید شرکت و مجدیان معاون وی خطاب به اعضای سندیکا گفت : ما شما را به رسمیت نمی شناسیم و تا زمانی که از اداره کار نامه نیاورید ما با شما صحبت نخواهیم کرد.عبدالهی اعضای سندیکا را همچنین مورد تهدید قرار داد و به آنها گفت:ما شما را اخراج می کنیم و اگر لازم بدانیم دستور بازداشت شما را هم صادر خواهیم کرد. گفته های عبدالهی مورد تایید مددی و مجدیان که در آنجا حاضر بودند قرار گرفت. عبدالهی حتی قصد داشت با کارگران برخورد فیزیکی نماید که با صبر و متانت اعضای سندیکا مواجه گردید.
از طرفی دیگر کارگران طرح نیشکر هفت تپه نزدیک به 2 ماه است که حقوق آنها به تعویق افتاده است.این مسئله بدلیل گرانی و توارم زیاد و برابری نکردن در آمد کارگران با هزینه های آنها باعث ایجاد مشکلاتی معیشتی فراوانی برای خانواده های کارگران شده است.
سندیکای کارگران طرح نیشکر هفت تپه در پی انتخابات آزاد کارگران این شرکت تشکیل گردید.و اعضای اصلی آن با رای کارگران انتخاب شدند. اعضای اصلی سندیکا ی کارگران دائم مورد تهدید و اذیت و آزار اداره اطلاعات شوش قرار دارند. سندیکای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اخیرا به عضویت اتحادیه بین المللی کارگران ( آی .بو اف ) در آمده است و در حال حاضر مورد حمایت بین المللی کارگران جهان قرار دارد. از طرفی دیگر ایران ملزم به اجرای قوانین بین المللی کارگری است و از اصول اولیه این قوانین، کارگران حق داشتن سندیکای مستقل کارگری هستند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تهدید اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه را به زندان و اخراج و عدم پرداخت حقوق معوقه آنها را محکوم می کند. و از سازمان جهانی کار و اتحادیه بین المللی کارگران( آی.یو. اف) می خواهد که مداخله نماید و از عضو خود در ایران حمایت فعال نماد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
25 دی 1387 برابر با 14 ژانویه 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
سازمان جهانی کار
اتحادیه بین المللی کارگران(آی.یو.اف)

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel.: 003162020193

۱۳۸۷ دی ۲۳, دوشنبه

260 تن از عزاداران حسینی همایونشهر و سایر شهرستانها اصفهان همچنان در زندان بسر می برند


بنابه گزارشات رسیده از زندان اصفهان، تعداد عزادارانی حسینی که در همایونشهر و سایر شهرستانها دستگیر شده اند به بیش از 300 نفر تخمین زده می شود.
عزاداران حسینی که دستگیر شده اند در مناطق مختلف زندانی هستند از جمله محلهای که گزارش شده است در سلولهای انفرادی بند الف-ط که تحت نظارت و کنترل وزارت اطلاعات ، پادگان ایراندوست چسبیده به زندان اصفهان که بازداشتگاه آن در دست وزارت اطلاعات می باشد و بند بازداشتگاه زندان دستگرد اصفهان.
تعداد بازداشت شدگان عزاداران حسینی که در بند بازداشتگاه زندان اصفهان در بازداشت بسر می بردند .300 نفر تخمین زده می شوند، که تعداد 40 نفر آنها با سپردن وثیقه های سنگین روز گذاشته آزاد شدند ولی در حال حاضر 260 نفر از آنها همچنان در بند بازداشتگاه زندان اصفهان زندانی هستند. آنها در طی مدتی که در سلولهای انفرادی بند الف-ط و پادگان ایران دوست زندانی بودن تحت شکنجه های جسمی شدید قرار گرفته اند.
عزاداران زندانی از شهرهای همایونشهر،درچه، قهدلیجان و محله زنبیه اصفهان می باشند. آمار رسمی بازدشت شدگان هنوز مشخص نیست و در طی روزهای گذشته به صورت گروهای چند نفره از بند الف-ط و پادگان ایراندوست به بند بازداشتگاه زندان اصفهان منتقل شده اند
اسامی تعداد از عزاداران زندانی که از شهرستان درچه اصفهان می باشند به قرار زیر است:
1.علی عابدی 2. غلامعلی عابدی 3.محمد ابراهیمی 4.روح الله نظری و برادرش هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده تحت عنواین غیر واقعی و نگهداری آنها در سلولهای انفرادی و تحت شکنجه قرار دادن آنها به دلیل برگزاری مراسم سنتی عزاداری را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی تمام بازداشت شدگان است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
23 دی 1387 برابر با 12 ژانویه 2009

وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

۱۳۸۷ دی ۲۲, یکشنبه

5 ماه است که تمامی معالجات پزشکی آقای اسالو متوقف می باشد

بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج، آقای منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، از 5 ماه پیش که به زندان گوهردشت کرج تبعید شده است تمامی معالجات پزشکی او متوقف شده است.
آقای منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه که از شهریور ماه به زندان گوهردشت کرج تبعید شده است واز بیماریهای چشم،بیماری قلب و ناراحتی کمر رنج می برد. معالجات او از 5ماه پیش تا به حال متوقف گردیده و ادامه عدم درمان، جان او را در معرض خطر جدی قرارداده است.
خانواده آقای اسالو از متوقف شدن معالجات عزیزشان نگران هستند و بارها به حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حدادمراجعه کرده اند و خواستار ادامه درمان آقای اسالو شده اند ولی او آنها را به رئیس سازمان زندانها و سایر جاها احاله می دهد. و آنها با جواب اینکه ما کاری نمی توانیم انجام دهیم و فقط قاضی حداد است که این دستورات را می تواند صادر کند مواجه هستند. خانواده آقای اسالو همچنین از 4 ماه پیش تاکنون از داشت ملاقات حضور با آقای اسالو محروم هستند.نصرتی مسئول امور زندانها در دادگاه انقلاب برای ملاقات حضوری آنها مجوز صادر می کند ولی زمانی که به زندان گوهردشت مراجعه می کنند، میرزائی مسئول ملاقاتهای زندان گوهردشت از دادن ملاقات حضوری به این خانواده خوداری می کند و به آنها می گوید که دستور است که شما ملاقات حضوری نباید داشته باشید
حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد دستور تبعید آقای اسالو را به زندان گوهردشت صادر کرده بود و این فرد همچنین دستور توقف تمامی معالجات پزشکی و محروم کردن خانواده او ازملاقاتهای حضوری با ایشان را صادر کرده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،توقف معالجات پزشکی و محروم کردن خانواده او از ملاقات حضوری را محکوم می کند.و از سازمان جهانی کار و سندیکاهای کارگری جهان و سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به عدم درمان و ادامه بازداشت این فعال کارگری است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
23 دی ماه برابر با 12 ژانویه 2009

وضعیت زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
سازمان جهانی کار
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

اقدامات سرکوبگرانه بزرگ نیا علیه زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین ، فشارها و تهدیدات و جنک روانی بزرگ نیا علیه زندانیان سیاسی این بند با شیوه های مختلف ادامه دارد آنها همچنین 8 هفته است که از ملاقات با فرزندان و خانواده های خود محروم می باشند.
بزرگ نیا رئیس بند 350 اقدامات سرکوبگرانه را علیه زندانیان سیاسی این بند شدت بخشیده است در روزهای اخیر دستور داده است زندانیان سیاسی که به بخشها دیگر زندان فرآخوانده می شوند آنها را به صورت تحقیرآمیزی مورد بازرسی بدنی قرار بدهند. تا به حال چنین شرایطی در این زندان معمول نبوده است.بزرگ نیا بازرسی بدنی تحقیر آمیز را علیه دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد بکار برده است و همچنین یک جنک روانی را علیه آنها پیش می برد او به زندانیان دیگر بند گفته است که من می خواهم حال اینرو بگیرم و اذیتش کنم.
از طرفی دیگر آقای علی صارمی از نارحتی چشم شدیدا رنج می بردو بینائی او تا حد زیادی کاهش یافته است و همچنین از ناراحتی فتق که به گفت بهداری زندان در اردیبهشت ماه گذشته می بایست او تحت عمل جراحی قرار گیرد ولی از عمل جراحی و درمان وی خوداری می کنند و شرایط زندان را چند برابر بر او سخت کرده اند. آقای صارمی در طی مدتی که در بند 350 زندانی است با تلاش و کوشش فراوان و علیرغم ممانعتهای زیاد کتابخانه ای را راه اندازی نموده و سعی کرده است که زندانیان عادی را به سوی مطالع تشویق نماید که تلاشهای او باعث گردید که تعداد زیادی از زندانیان به مطالعه رو بیاورند . بزرگ نیا برای جلوگیر از مطالعه زندانیان آقای صارمی را از عهده دار بودن کتابخانه منع کرده است و از این طریق سعی دارد که بر او فشار وارد کند و حداقل چیز موجود را از بین ببرد.
آقای محمد حسن فلاحیه زاده خبرنگار زندانی را همانند سایر زندانیان سیاسی این بند 8 هفته است که از ملاقات با خانواده اش محروم کرده است.
در طی چند هفته اخیر بدستور وزارت اطلاعات که بزرگ نیا مجری اوامر آنها است اقدامات سرکوبگرانه زیر را علیه زندانیان سیاسی بگار برده است: محروم کردن زندانیان سیاسی از ملاقات با خانواده هایشان،محروم کردن از درمان، صبح زودو غروب هر روز زندانیان سیاسی را به مدت چند ساعت از سلولها ی خود خارج کردن و در محوطه زندان در معرض سوز شدید سرما فرار داد ،تحت فشار قرار دادن برای شرکت در نماز فرمایشی/ پخش مراسم از طریق بلندگو در بند با صدای بلند به مدت طولانی و موارد متعدد دیگر
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اقدامات سرکوبگرانه وزارت اطلاعات که توسط بزرگ نیا در بند 350 به اجرا در می آید را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی برای پایین دادن به سرکوب و شکنجه روحی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
22 دی ماه برابر با 22 ژانویه 2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193



۱۳۸۷ دی ۲۱, شنبه

سه دانشجوی دیگر دانشگاه شیراز بازداشت شدند

سعید خلعتبری، عنایت تقوی و عباس رحمتی سه دانشجوی دانشگاه شیراز که روز دوشنبه 16 دی ماه و پس از برگزاری تجمع در دانشگاه شیراز و کشیده شدن تجمع به خیابان به اداره اطلاعات شیراز احضار شده بودند، صبح امروز، شنبه، پس از مراجعه به اداره اطلاعات شیراز بازداشت شدند و تا کنون از وضعیت آن ها اطلاعی در دست نیست.نکته جالب توجه در مورد احضاریه های این دانشجویان این است که این 3 دانشجو نیز مانند 4 دانشجویی که پیش از این بازداشت شده اند با سربرگ قوه قضائیه به دفتر اداره اطلاعات احضار شده اند و همچنین تاریخی که در احضاریه های آن ها درج شده 12 دی ماه می باشد.
اتهام این دانشجویان در احضاریه های آن ها اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مسئولان نظام عنوان شده است، با بازداشت این دانشجویان تعداد دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شیراز به 7 نفر رسید.علاوه بر این 3 دانشجوی بازداشت شده، 7 دانشجوی دیگر دانشگاه شیراز نیز با احضاریه هایی مشابه با احضاریه های این 3 دانشجو به اداره اطلاعات شیراز احضار شده اند.
لازم به ذکر است که پیش از این 3 دانشجو نیز، 4 دانشجوی دیگر دانشگاه شیراز در روز 12 دی ماه پس از مراجعه به اداره اطلاعات شیراز بازداشت شده اند و تا کنون در بازداشت به سر می برند، اما امروز از سوی قاضی دادگاه برای این 4 دانشجو احکام آزادی با قید وثیقه صادر شده است و این 4 دانشجو با ارائه وثیقه آزاد خواهند شد.

ده ها نفر از عزادران حسینی در شهرهای اطراف اصفهان در بند وزارت اطلاعات زندانی هستند

بنابه گزارشات رسیده از بند الف-ط وزارت اطلاعات و بند بازداشتگاه اصفهان ده ها نفر از عزاداران حسینی دستگیر شده تحت شکنجه در زندان بسر می برند.
در پی درگیریهای گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی با عزاداران حسینی، در شهرهای درچه ،همایونشهر ، زنبیه و مارکین اصفهان و گشودن آتش بسوی مردم که منجر به کشته و زخمی شدن تهدادی از آنها گردید و تا به حال اسامی یک کشته و یک زخمی آن مشخص شده است .آقای حسین ابراهیمی از اهالی شهرستان درچه که در جریان عزاداری روز هشتم ماه محرم در مقابل فرمانداری همایونشهر از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بشدت زخمی گردید.
نیروهای وزارت اطلاعات تمام تلاش خود را بکار می برند که با تهدید کردن و تحت فشار قرار دادن خانواده ها مانع انتشار اسامی زخمی شدگان شوند.
همچنین ده ها نفر از عزاداران حسینی که توسط نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر شده اند به سلولهای انفرادی بند الف-ط وزارت اطلاعات در زندان اصفهان منتقل شده اند. نزدیک به 65 نفر از آنها به دلیل کمبود جا در بند الف - ط به بند بازداشتگاه زندان اصفهان منتقل شده اند، زندانیانی که به این بند منتقل شده اند مورد شکنجۀ جسمی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفته اند که آثار شکنجه بر بدن آنها عیان می باشد.
همچنین گزراشاتی حاکی از آن است که در روز جمعه 20 دی ماه مردم شهر درچه در اعتراض به قتل ،زخمی کردنودستگیریهای گسترده در این شهر در محل نماز جمعه حاضر شدند و شروع به دادن شعارهای ضد حکومتی پرداختند. از جمله شعارهایی که روز گذشته سر داده شد عبارتند از :این سند جنایت خامنه ای است و شعارهای دیگر که منجر به درگیری مردم با نیروهای امنیتی شد و همچنین باعث به هم خوردن نماز جمعه گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،تیراندازی به عزاداران حسینی که منجر به کشته و زخمی شدن آنها شده و همچنین دستگیری ده ها نفر و تحت شکنجه قرار داد آنها را محکوم می کند و خواستار دخالت سازمانهای حقوق بشری و بخصوص کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای آزادی فوری و بی قید وشرط عزاداران زندانی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
21 دی 1387 برابر با 10 ژانویه 2009

وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

۱۳۸۷ دی ۲۰, جمعه

گزارش تجمع اعتراضی امروزِ دانشگاه شیراز اخبار تکمیلي دانشگاه شیراز




تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به دستگیری 4 تن از دانشجویان این دانشگاه به نام های محسن زرین کمر، عبدالجلیل رضایی، لقمان قدیری گل تپه و کاظم رضایی روز جمعه 20/10/87 برگزار شد. در این تجمع که با وجود قرار داشتن در فصل امتحانات و تهدید های مکرر حراست دانشگاه مبنی بر عدم برگزاری هر گونه تجمع، با استقبال دانشجویان مواجه شد فعالین جنبش دانشجویی دانشگاه شیراز خواستار آزادی دانشجویان در بند تا حداکثر پایان وقت اداری روز شنبه 21/10/87 شدند. دانشجویان در ادامه اضافه کردند که در صورت عدم آزادی دانشجویان مذکور و لغو کلیه پیگردهای نهادهای برون و درون دانشگاهی همچون احضار 10 تن دیگر از فعالین دانشجویی از طرف اداره اطلاعات با سربرگ قوه قضاییه و همچنین مجموع 28 ترم محرومیت از تحصیل برای 18 نفر از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز از روز شنبه 21/10/87 تا براورده شدن خواسته هایشان دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد و از برگزاری امتحانات ممانعت به عمل خواهند آورد. دانشجویان همچنین اعلام کردند تحت هیچ شرایطی دست از حمایت از دوستانشان بر نخواهند داشت.
این در حالی است که کلیه تلاش های قانونی فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز برای آزادی دانشجویان در بند با بن بست مواجه شده است. با وجود تهیه وثیقه مورد نظر برای آزادی دانشجویان در روز دوشنبه 16/10/87 نه تنها دادگاه انقلاب شیراز از پذیرفتن آن سرباز زد بلکه با تهدید و ارعاب دانشجویان و وثیقه گذار، دانشجویان را از پیگیری کار دوستانشان به شدت بر حذر داشت. در روز پنج شنبه 19/10/87 هم به علت نبودن دادستان و معاون دادستان دادگاه انقلاب شیراز به کار دانشجویان رسیدگی نشد تا 4 تن از دانشجویان دانشگاه شیراز همچنان به علت انتقادهای خود از مسئولین کشور دربند بمانند. فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز نیز در اعتراض به عدم رعایت مراتب قانونی توسط مسئولین ذی ربط و زیر پا گذاشته شدن حقوق اولیه و انسانی خود همچون آزادی بیان و حق تحصیل، با برگزاری تجمعات اعتراضی علی رغم تمامی فشارهای موجود همچنان حقوق خود را مطالبه کردند.

۱۳۸۷ دی ۱۹, پنجشنبه

انتقال دانشجوی زندانی هود یازرلو به بند 7 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین، دانشجوی زندانی هود یازرلو که بیش از 7 ماه در بند مخوف 209 که با تحمل سلولهای انفرادی، شکنجه ها ، فشارهای و شرایط طاقت فرسا اوایل این هفته به بند 7 زندان اوین منتقل گردید.
دانشجوی زندانی هود یازرلو 8 دی ماه به قرنطینه زندان اوین منتقل گردیدو روز یکشنبه 17 دی ماه به بند 7 زندان اوین انتقال داده شد.او که بیش از 7 ماه را در بند مخوف 209 بسر برد و مدتهای طولانی را درسلولهای انفرادی بند 209 تحت شکنجه های جسمی وروحی قرار داشت. در هفته های آخر او را به سلولهای انفرادی منتقل کردند که فاقد وسائل گرمایی بود و دریچه سلول را باز نگه داشته بودند.او همچنین از داشتن لباس گرم و پتو کافی محروم بود. درحالی که سوز سرما که بعضی مواقع به چند درجه زیر صفر می رسید شرایط طاقت فرسایی را برای او ایجاد کرده بودند.
دانشجوی زندانی هود یازرلو در بدو دستگیری مدت طولانی را در سلول انفرادی در شرایط بهداشتی بسیار بدی بسر برد و در اثر این شرایط بسیار بد بهداشتی حاکم بر سلول دچار ناراحتی حاد ریه گردید و ریه اش عفونی شد بطوری که خلط های او آمیخته به خون بود.
لازم به یادآوری است هود یازرلو 21 ساله دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه قزوین است.او مادرش (خانم نازیلا دشتی 50 ساله) را در سفری به قرارگاه اشرف در عراق همراهی کرد و برای اولین بارتوانست با خاله اش دیدار نماید. پس از بازگشت به ایران توسط فردی بنام پوریوسف معروف به ضرغامی روز 4 خرداد ماه 1387 تلفنی به شعبه 2 دادگاه انقلاب فرآخوانده شدند سپس به دستور حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 انتقال داده شد . او در طی مدتی که در سلولهای انفرادی بند 209 زندانی بود تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات که با نام های مستعار سید و علوی هستند قرار گرفت. بازجویان بارها به او تاکید کرده اند که برای انتقام گیری از خانواده اش او را به اینجا آورده اند. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین علیه آنها پرونده سازی نمودند و به شعبه 15 دادگاه انقلاب فرستادند ،که توسط صلواتی رئیس این شعبه بر اساس قانون محاربه آقای یازرلو و مادرش خانم نازیلا دشتی را مورد محاکمه قرار دادند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت، قرار دادن در سلولهای انفرادی،شکنجه های جسمی و روحی به دلیل دیدار با اعضای خانواده اش که از حقوق اولیه هر انسان می باشد را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط دانشجوی زندانی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
20 دی 1387 برابر با 09 ژانویه 2009

وضعیت دانشجوی زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193


۱۳۸۷ دی ۱۸, چهارشنبه

عدم درمان و فشاره های پاسداربندها علیه زندانی سیاسی حمیده نبوی

بنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین،خانم حمیده نبوی که مبتلا به حساسیت مزمن و حادهستنداز درمان وی خوداری می کنند.
خام نبوی بخاطر حساسیت حادش، قبل از دستگیری زیر نظر پزشک و تحت درمان بودند ولی پس از دستگیر از درمان جدی او خوداری می کنند و بیماری او را وسیله ای برای تحت فشار قرار دادن وی بکار می برند.او می بایست از لباس گرم برخوردار باشد تا احتمال سرماخوردگی را به حداقل برساند.ولی از زمان دستگیری تا به حال از داشتن لباس گرم محروم است. و تنهااز لباسی که زمان دستگیری بر تن داشتن برخوردار هستند.سرمای زیاد که گاها تا چند درجه به زیر صفر می رسد فشارها را بر او مضاعف نموده.
خانم نبوی در پایان ملاقات، هنگامی که فرزند 5 ساله اش را در آغوش گرفته بودو زیپ کافشن اورا می بست با برخورد غیر انسانی پاسداری که در سالن ملاقات حاضر بود مواجه شد او شروع به تهدید کردن خانم نبوی در مقابل چشمان فرزندخردسالش نمودپاسدار فوق الذکر خطاب به خانم نبوی گفت: کاری می کنید که به شما دیگر ملاقت ندهیم. این در حالی است که فرزندش و خانواده او هر چندهفته یک بار می توانند بااو ملاقات کنند.
خانواده خانم نبوی تا به حال چندین بار برای او لباس گرم برده بودند ولی از تحویل گرفتن آنها خوداری می کنندو حتی شالی را که یکی از اعضای خانوادهاش قصد داشت به او بدهد با ممانعت و برخورد خشن پاسدار سالن ملاقات مواجه گردید.
این شیوه فشار علیه سایر زندانیان سیاسی که توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر می شوند بکار برده می شود. تا به حال این شیوه علیه فرهاد حاج میرزائی،هودیازرلو و زندانیان سیاسی دیگری که مدتی را در بند 209 زندانی بودند و به بندهای عمومی انتقال داده می شوند بکار برده می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت،عدم درمان وتحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی به شیوه های مختلف را محکوم می کند و برای پایان دادن به شکنجه زندانیان سیاسی و عدم پاسخ دادن به فرآخوانهای سازمانهای حقوق بشری جهان خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
19 دی ماه برابر با 8 ژانویه 2008

وضعیت زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

۱۳۸۷ دی ۱۷, سه‌شنبه

احضار 10 دانشجوی دیگر دانشگاه شیراز به اداره اطلاعات


امروز دوشنبه 10 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز به اداره اطلاعات شیراز احضار شدند.این احضارها دقایقی پس از اتمام تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز توسط کارمندان حراست به آنها ابلاغ گردید.
سعیدخلعتبری، عباس رحمتی، آرش روستایی، هادی الم لی، عنایت تقوی، احمد کهنسال، اسماعیل جلیل وند، حمداله نامجو، آلما رنجبر و محبوبه خادمی دانشجویان احضاری به اداره اطلاعات می باشند. با احضار این دانشجویان ، تعداد دانشجویان احضاری به اطلاعات به همراه 4 دانشجویی که شنبه بازداشت شدند،به 14 نفر رسید.
از نکات جالب احضاریه ها تاریخ صدور آن است که 12/10/1387می باشد و این در حالی است که احضاریه ها روز دوشنبه 16/10/1387 و بلافاصله پس از پایان تجمع دانشجویان به آنها ابلاغ گردیده است.
اتهام این دانشجویان نیز همانند 4 دانشجوی بازداشتی اقدام علیه امنیت کشور و توهین به مسئولین نظام عنوان شده است.
لازم به ذکر است که اکثر این دانشجویان در کمیته انضباطی دانشگاه به 2 ترم ممنوعیت از تحصیل و ارجاع به کمیته مرکزی وزارت علوم محکوم شده بودند.
این احضارها در راستای پرونده سازی برای سرکوب دانشجویان دانشگاه شیراز انجام می شود و پیش بینی می شود که در صورت حضور این دانشجویان در اداره اطلاعات ، آنها نیز بازداشت شوند.
کاظم رضایی، لقمان قدیری، عبدالجلیل رضایی و محسن زرین کمر روز پنج شنبه با سربرگ قوه قضائیه به اداره اطلاعات احضار شده بودند و پس از حضور در اداره اطلاعات بازداشت و پرونده قضایی برایشان تشکیل شد. در حالی 4 روز از بازداشت آنها می گذرد که دادگاه انقلاب از قبول وثیقه جهت آزادی ایشان امتناع می نماید. به نظر می رسد این احضارها در ادامه روند سرکوب جنبش دانشجویی در کشور می باشد که تا به حال در نوع خود بی سابقه بوده است.
دانشجویان پس از این احضارها نیز اعلام کرده اند که به اعتراضات خود ادامه می دهند و این احضارها هیچ خللی در اراده آنها ایجاد نخواهد کرد و در این راه تمامی گزینه های مقاومت مدنی را پیش رو دارند .

فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز

۱۳۸۷ دی ۱۶, دوشنبه

محروم کردن زندانی سیاسی منصور رادپور از دیدار آخر با خواهرش

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج، 2 هفته است که از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی منصور رادپورهیچ خبری در دست نیست.
زندانی سیاسی منصور رادپور در حدود 4 هفته پیش به سلولها ی انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج معروف به سگ دونی انتقال داده شد. این بند محل شکنجه زندانیان سیاسی است .
در حدود 10 روز پیش یکی از زندانیان اورا در بهداری زندان در حالی که در وضعیت بد جسمی بسر می برد دیده بود او به سختی قادر به راه رفتن بود و پاسدارانی که او را همراهی می کردند اجازه تماس یا صحبت کردن با سایر زندانیان را به او نمی دادند .تنها چیزی که از او متوجه شدنداین بود.که بیش از 10 روز است در سلولهای انفرادی بند 8 معرف به بندسپاه زندان گوهرداشت کرج منتقل شده است.این بند در اختیار بازجویان وزارت اطلاعات می باشد. زندانیان سیاسی که به این بند منتقل می شوند،مورد بازجوئی قرار می گیرند و در حین بازجوئی آنها را تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار می دهند.
از طرفی دیگر خانواده آقای رادپور بارها به زندان مراجعه کردند و خواستار مطلع شدن از وضعیت فرزندشان بودند که از دادن جواب به این خانواده تا به حال خوداری کرده اند و آنها را مورد تهدید قرارداده اند.
خواهر آقای رادپور در بستر مرگ بسر می برد و تا آخرین لحظات حیاتش در انتظار دیدار آخر با برادرش بود.مادر پیر و خانواده آقای رادپور به زندان و سایر مراکز مراجعه نمودند و به آنها گفتند که خواهر آقای رادپور د ربستر مرگ بسر می برد و خواستار آن است که برای آخرین بار با برادر خود دیدار کند و یا اینکه به او اجازه دهند که تلفنی با خواهرش صحبت کند ولی بازجویان وزارت اطلاعات از دادن اجازه به او خوداری کردند و خواهرش در حالی که در انتظار دیدن و یا شنیدن صدای برادرش بود دیده از جهان گشود.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، انتقال به سلولهای انفرادی بند سپاه و تحت شکنجه قرار دادن و ممانعت کردن از دیدار آخر با خواهرشان را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شکنجه روحی وجسمی و رعایت نکردن حقوق اولیه انسانی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
17 دی ماه برابر با 6 ژانویه 2008

وضعیت زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

رفتارها ی قرون وسطائی پاسداربندهای با زندانیان باعث خودکشی 2 زندانی گردید

بنابه گزارش رسیده از زندان مرکزی اصفهان،روز دوشنبه 16 دی ماه 2 زندانی در اثر فشارها و اذیت و آزارهای پاسداربندهای این زندان اقدام به خودکشی نمودند و هر 2 جان باختند.
جانعلی مرادی غریب وند 24 ساله ، زندانی که در سلول 17 بند 3 زندان دستگرد اصفهان زندانی بود و 5 سال از مدت بازداشت او در این زندان می گذشت. در ساعت 08:00 صبح روز دوشنبه 16 دی ماه اقدام به خودکشی نمود و ساعتی بعد درگذشت. اتهام این زندانی سرقت بود.
زندانی دیگری بنام علی ترکی فرزند شکرالله 35 ساله از بند مشاوره رفتاری زندان دستگرد اصفهان بامداد صبح روز دوشنبه 16 دی ماه اقدام به خودکشی نمود که متاسفانه بدلیل عدم رسیدگی به موقع پزشکی و تعلل در نجات او جان سپرد. او 4 سال بود که در بازداشت بسر می بردو اتهام او سرقت بود.
آمار خودکشی در این زندان بالا است و علت اکثر این خودکشیها فشارها و اذیت وآزارهایی و تحقیر هایی که پاسداربندها با این زندانیان نگون بخت دارند، روی میدهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،فشارها و اذیت و آزارها پاسداربندها با زندانیان در زندانهای ایران که آنها را به سوی خودکشی سوق میدهند را محکوم می .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
17 دی ماه 1387 برابر با 6 ژانویه 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

۱۳۸۷ دی ۱۵, یکشنبه

تعدادی از زندانیان سیاسی بند 350 همچنان از ملاقات با خانواده هایشان محروم می باشند



بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین، تعدادی از زندانیان سیاسی همچنان از ملاقات با خانواده های خود که بیش از 7 هفته است محروم هستند.

روز شنبه 14 دی ماه علیرغم اینکه به زندانیان سیاسی و خانواده های آنها اعلام شده بود که می توانند ملاقات حضوری داشته باشند در آخرین لحظات آقای علی صارمی و دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد را از ملاقات با خانوادهایشان محروم کردند این در حالی که آنها بیش از 7 هفته است که از داشتن ملاقات با خانواده هایشان محروم می باشند.خانواده آقای صارمی و یزدان نژاد که بعضی از اعضای خانواده آنها از شهرستانهای دور دست برای ملاقات با عزیزانشان آمده بودند آنها را از ملاقات کردن با عزیزانشان محروم کردند. این یکی از شیوه های وزارت اطلاعات می باشد که برای وارد کردن فشار روحی علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها ،در آخرین لحظات اقدام به لغو ملاقاتها می کنند.

بازجویان وزارت اطلاعات فشارها و اذیت وآزارها در 7 هفته اخیر بر روی زندانیان سیاسی این بند شدت بخشیده اند . این فشار ها توسط بزرگ نیا رئیس بند 350 و پاسداربنها به اجرا گذاشته می شود.برخورد بزرگ نیا و پاسدار بندی بنام حسین اسدی و سایر پاسداربندها با زندانیان سیاسی کینه توزانه،وحشیانه و غیر انسانی است.

بزرگ نیا در اقدامی سرکوبگرانه دیگری، ملاقات کردن زندانیان سیاسی با خانواده هایشان را منوط به نوشتن تعهد کتبی برای شرکت در مراسم های فرمایشی که به هدف تحقیر و توهین به زندانیان سیاسی است نموده است.

اقداماتی که بطور مستمر علیه زندانیان سیاسی در این بند بکار برده می شود به قرار زیر می باشد:

1.محروم کردن زندانیان سیاسی از ملاقات با خانواده هایشان

2.مجبور کردن زندانیان سیاسی به خروج از سلولهای خود و نگه داشتن آنها در محوطه زندان در سرمای شدید و زیر صفر درجه به مدت چند ساعت . این مسئله دو بار در روز تکرار می شود که صبح زود و شب صورت می پذیرد.

3.مجبور کردن زندانیان به شرکت در مراسم فرمایشی که برای توهین به زندانیان سیاسی و جهت تحقیر آنها بکار برده می شود. و اخیرا زندانیان سیاسی را وادار به دادن تعهد کتبی برای شرکت در این مراسم می کنند

4.تبدیل کردن سلولهای زندانیان به محلی که مراسم فرمایشی در آن برگزار می شود و انتقال زندانیان به سلولها دیگر که باعث شده است تا بیش از ظرفیت سلولها زندانی در آن جای داده شود.

5.به مدت چندین ساعت در روز با بلند کردن صدای بلندگوها در بند فشارهای صوتی مضاعف علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود.

4. عدم درمان زندانیان سیاسی که مدتها است از ناراحتیهای متعدد رنج می برند

آقای علی صارمی از شرکت کنندگان در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 که در تایخ 14 شهریورماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به فرماندهی فردی بنام رحمتی از بازجویان وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل گردید و بیش از 6 ماه تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. و سپس او را به بند 350 زندان اوین منتقل نمودند. علیرغم اینکه بیش از 16 ماه از زندانی بودن او می گذرد، وزارت اطلاعات از آزادی او و سایر زندانیان سیاسی که در این مراسم شرکت کرده اند خوداری می کند. بازجویان وزارت اطلاعات علیه او و سایر کسانی که در این رابطه دستگیر شده اند پرونده ای ساخته اند و به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارسال کرده اند رئیس این شعبه فردی بنام صلواتی است که قاضی وزارت اطلاعات می باشد. تا به حال آقای صارمی را چندین بار به شعبه 15 این دادگاه اعزام کرده اند و هر بار به دلیلی دادگاه را به تعویق انداخته اند.

آقای صارمی از ناراحتی شدید چشمانش رنج می برد و با کاهش بینائی مواجه می باشد. و بدون استفاده از عینک قادر به انجام امور روزانه خود نیست و بارها این مسئله را با بهداری زندان در میان گذاشته است ولی تا به حال از درمان ایشان خوداری کرده اند ،او همچنین از ناراحتی جسمی دیگری رنج می برد ولی از رسیدگی به ناراحتی او اقدامی صورت نگرفته است.

دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد پس از شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 با یورش ماورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل گردید او چندین ماه در این بند زندانی بود و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. سپس او را به بند 350 منقل کردند. بازجویان وزارت اطلاعات علیه او پرونده ای ساختند و به شعبه 15 دادگاه انقلاب که رئیس آن صلواتی ارسال کرده اند .صلواتی قاضی وزارت اطلاعات می باشد و در صدور احکام سنگین و غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی شهرت دارد. و علیرغم گذشت 16 ماه از بازداشت او بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی او تا به حال جلوگیری می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، محروم کردن زندانیان سیاسی بند 350 از ملاقات با خانواده هایشان و قرار دادن آنها تحت فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی و همچنین محروم کردن زندانیان سیاسی از درمان که از حقوق اولیه هر انسان است را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشر بدلیل عدم توجه به درخواستها ی مکرر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری مبنی بر پایان دادن به نقض حقوق بشر در ایران، خواستار احاله پرونده حقوق بشر این رژیم که به مثابه جنایت علیه بشریت عمل می کند به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

15 دی 1387 برابر با 04 ژانویه2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193