۱۳۸۷ آذر ۱۰, یکشنبه

خانم گلرو دانشجوی زندانی در طی 2 روز گذشته 2 بار به بهداری زندان انتقال داده شد



بنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین خانم مهدیه گلرو دانشجوی زندانی در طی روزهای گذشته دو بار به بهداری زندان انتقال داده شد.

خانم مهدیه گلرو در اعتراض به دستگیری و انتقال غیر قانونی خود به بند زنان زندان اوین و رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی از روز شنبه 9 آذر ماه اعتصاب غذای تر خود را به اعتصاب غذای خشک تبدیل نموده است. روز یکشنبه 10 آذر ماه بدستور وزارت اطلاعات خام گلرو را در بند زنان بیهوش نمودند و به بهداری زندان منتقل کردند. وضعیت جسمی ایشان به غایت وخیم گزارش شده است. فشارها تهدیدها از طرف بازجویان وزارت اطلاعات به نحو جنون آمیزی علیه این نانشجوی محروم از تحصیل شدت یافته است و در اثر این فشارها او را ناچار به اعتصاب غذای خشک نموده اند. خانم گلرو( روز گذشته در جواب یکی از زندانبانان که گفته بود اعتصاب غذا غیر قانونی است) ،گفت:که برای بدست آوردن حقوق انسانی خود دست از امیال حیوانی برداشته ام

وزارت اطلاعات از طرق مختلف فشارها را علیه این دانشجو شدت بخشیده و علاوه بر فشارهای مستقیم که از طرف وزارت اطلاعات وارد می شود فشارهایی از طرق دیگر بر این دانشجو وارد می کند وعلیه این دانشجوی محروم از تحصیل یک جنک روانی را پیش می برد.

گزارشات حاکی از خانواده های 3 دانشجوی زندانی دیگر سعید فیض الله زاده، صادق شجاعی و مجید دری حاکی از ادامه اعتصاب غذای تر آنها است

لازم به یاد آوری است خانم مهدیه گلرو همراه با 3 دانشجوی متحصن در دانشگاه علامه بنام های سعید فیض الله زاده،صادق شجاعی و مجید دری که از روز شنبه 2 آذر ماه در اعتراض به ادامه محرومیت آنها از تحصیل اقدام به تحصن نمودند . آنها در طی مدتی که در دانشگاه متحصن بودن بدستور وزارت اطلاعات و آخوندی بنام شریعتی که رئیس این دانشگاه می باشد و از عوامل اطلاعاتی بوده، که توسط سیدی رئیس حراست دانشگاه و دهقان معاون وی دستورات آنها اجرا می گردید. چندین بار به دنشجویان یورش برده و آنها را مورد ضرب و شتم و اهانت قرار دادند. تا اینکه بامداد سه شنبه 5 آذر ماه با یورش دهقان و تعداد زیادی از افراد حراست به نیروهای وزارت اطلاعات در خارج از داشنگاه تحویل داده شد. گفته می شود دستور دستگیری توسط دری نجف آبادی صادر گردیده و توسط حسن زاره دهنوی معروف به قاضی حداد حکم بازداشت صادر گردید و دانشجویانی که تنها جرم آنها که خواستار ادامه تحصیل بودند روانه زندان اوین می کند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، نسبت به وضعیت حاد جسمی خانم مهدیه گلرو که تا به حال 3 بار به بهداری زندان اوین منتقل شده و وضعیت جسمی 3 دانشجوی زندانی دیگر اعلام خطر می کند.و از تمامی انساندوستان جهان و سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برا آزادی فوری و بی قید وشرط دانشجویان زندانی محروم از تحصیل است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

10 آذر 1387 برابر با 30 نوامبر 2008

وضعیت دانشجویان زندانی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :003162020193

شیوع بیماری سل در زندان اصفهان جان یک زندانی را گرفت



بنابه گزارشات رسیده از بند 3 زندان مرکزی اصفهان در اثر شیوع بیماری سل در این بند تا به حال تعداد زیادی زندانی مبتلا به این بیماری شدند و تا به حال منجر به گرفتن جان یک زندانی گردیده است.

در 3هفته اخیر موارد زیادی از مبتلایان به بیمار ی سل در بند 3 زندان اصفهان مشخص شده است و بدلیل درمان نکردن و عدم انتقال این بیماران به مراکز درمانی روز به روز بر تعداد بیماران به سل افزوده می شود. تعدادی از زندانیان مبتلا به این بیماری در شرایط وخیم جسمی هستندکه از جمله آنها زندانی بنام شمس الدین شاه کرمی 35 ساله روز شنبه 9 آذر ماه به دلیل عدم درمان و رسیدگی پزشکی در زندان اصفهان درگذشت.

بنابه گفته گشاوز مدیر بهداشت و درمان زندان اصفهان که از طریق پی جر به زندانیان اعلام می کرد: از هر 100 نفر زندانی در بند 3 زندان اصفهان 5 نفر آنها مبتلا به بیماری سل می باشند. گشاورز همچنین به زندانیان توصیه می نمود که موارد بهداشتی را رعایت نمایند این در صورتی است که در این بند هیچگونه امکانات بهداشتی در اختیار زندانیان قرار داده نمی شود. ودر حال حاضر در حدود 650 نفر در این بند زندانی هستند که چندین برابر ضرفیت این بند می باشد. تعداد دستشوئیها ،حمام های این بند که برای 200 زندانی ساخته شده است.گشاورز (مدیر بهداشت و درمان زندان) در جواب به اعتراضات زندانیان نسبت به عدم بکار بردن اقدامات لازم برای جلوگیری از انتشار گسترده این بیماری در زندان می گوید: برای ما اهمیتی ندارد شما سل بگیرید بمیرید یا ایدز بگیرید بمیرید. گشاورز ادامه داد : فقط افرادی که داخل پتو هستند و شما بیاورید پشت درب بند، اینها را می گذاریم از بند خارج شوند .

شیوع بیماری سل در این بند و بی توجهی زندانبانان نسبت به اقدامات پیشگیرانه باعث گردیده که زندانیان را در نگرانی و محدود شدن تحرک حداقل آنها شود و در روحیه زندانیان تاثیر منفی زیادی داشته است.

زندانبانان محل استقرار خود را از بند خارج کرده اند و در خارج بند مستقر شدند، آنها همچنین درب نرده ای ماندد بند را با ورقه های آنها جوشکاری نموده اند.

لازم به یادآوری است که در این بند زندانی سیاسی محمد نیک بخت زندانی است و در سلول او 2 زندانی مشکوک به مبتلا شدن به این بیماری هستند. این بند از بدترین بندهای زندان اصفهان می باشد وچند ماه پیش برای تحت فشار قرار دادن این زندانی او را به این بند منتقل نمودند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،قرار دادن زندانیا در بندی که چندین برابر ظرفیتش می بشد، نبود امکانات بهداشتی، و عدم انجام اقدامات پیشگیرانه لازم برای مهار گسترش این بیماری و عدم انتقال بیماران مبتلا شده به مراکز درمانی و بهداشتی و به حال خود رها کردن آنها که باعث یک فاجعه انسانی در زندان خواهد شد را محکوم می کند. واز سازمانهای حقوق بشری برای نجات جان زندانیان که در معرض این بیماری هستند استمداد می طلبد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

10 آذر 1387 برابر با 30 نوامبر 2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :003162020193

۱۳۸۷ آذر ۹, شنبه

قطع ملاقاتهای زندانیان سیاسی بند 350 اوین



بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین؛ برای دومین هفتۀ متوالی از ملاقات زندانیان سیاسی با خانواده هایشان ممانعت به عمل آورده شد.

صبح روز شنبه 9 آذر ماه زندانیان سیاسی طبق روال همیشگی برای ملاقات باخانواده های خود آماده می شدند که به آنها اطلاع داده شد ملاقات حضوری ممنوع می باشد.زندانیان سیاسی وقتی که از این موضوع مطلع شدند از رفتن به ملاقاتهای کابینی خوداری کردندو ملاقاتهای کابینی را تحریم نمودند.

زندانبانان ملاقاتهای حضوری را منوط به پذیرفتن شرکت در مراسم فرمایشی ،بیکاری وسایر اعمال سرکوبگرانه نموده اند، و از زندانیان سیاسی می خواهند که در نماز های فرمایشی کسانی که در شکنجه،اعدام و جنایتهای قرون وسطائی علیه مردم ایران که دستشان تا به مرفق به خود آنها آغشته است شرکت کنند.زندانبانان مرز سرکوب را فراتر کرده اند و از زندانیان سیاسی می خواهند که در کار های و اجباری شرکت کنند. آنها در اقدامات سرکوبگرانه جدید خود برای تحقیر زندانیان سیاسی، آنها را درکنار زندانیان عادی قرار میدهند. از صبح زود آنها را از سلولهای خود بلاجبار خارج می کنند و ساعتها در سوز سرمای شدید محیط باز زندان نگه می دارند.

دستور اعمال سرکوبگرانه علیه زندانیان سیاسی بی دفاع و اسیر توسط وزارت اطلاعات صادر گردیده و توسط بزرگ نیا رئیس بند 350 به اجرا گذاشته می شود .این فرد در شکنجه و اعمال غیر انسانی زندانیان سیاسی تاریخچه طولانی دارد و از سالیان متمادی در شکنجه و اذیت وآزار زندانیان سیاسی بی دفاع و اسیر نقش مستقیم داشته است.بزرگ نیا همچنین در شکنجه دانشجویان وفعالین کارگری نقش مستقیم دارد و با پیشنهاد این فرد تعدادی از زندانیان سیاسی را به زندانهای که دارای شرایط طاقت فرسا است تبعید نمودند .آقای منصور اسالو و سعید ماسوری را به زندان گوهردشت تبعید نمود.سعید شاه غله را به زندان بوشهر و هاشم شاهی نیا را به زندان بندر عباس تبعید نمودند. همچنین فرد دیگری بنام حسین اسدی از پاسداربندهای بند 350 و همدست بزرگ نیا در سرکوب تهدید و یورش به زندانیان سیاسی این بند شرکت فعال دارد.اعمال و رفتار بزرگ نیا علیه زندانیان سیاسی در سالهای متمادی بعنوان جنایت علیه بشر محسوب می گردد و می بایست این فرد بعنوان یک جنایتکار مورد پیگرد قانونی بین المللی قرار گیرد

خانواده های زندانیان سیاسی صبح امروز شنبه 9 آذر ماه برای ملاقات با عزیزانشان به اوین مراجعه نمودند ولی متوجه شدند که ملاقاتها حضوری نیست . آنها ملاقاتهای کابینی را تحریم نمودند و نسبت به محروم کردن خود و عزیزان در بندشان از ملاقات با همدیگر اعتراض نمودند.زندانبانان در جواب به اعتراض خانواده ها گفتتند که از بالا به ما گفته اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، ،وادار کردن زندانیان سیاسی به شرکت در مراسم تفتیش عقاید و توهین به اعتقادات آنها ، وادار کردن آنها به کار اجباری جهت تحقیر و اذیت و آزارهای و همچنین ساعتها در سوز سرمای شید در محوطه زندان نگه داشتن را محکوم می کند. و از دبیر کل سازمان ملل می خواهد که برای پایان دادن به نقض سیستماتیک و مستمر حقوق بشر در ایران و سوء استفاده این رژیم از نبود اقدمات اجرائی، پرونده نقض حقوق بشر این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل احاله نماید

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

9 آذر 1387 برابر با 29 نوامبر 2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :003162020193

۱۳۸۷ آذر ۶, چهارشنبه

انتقال یکی از دانشجویان زندانی به بهداری زندان



انتقال یکی از دانشجویان زندانی به بهداری زندان

بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین،4 دانشجوئی زندانی علامه که همچنان در اعتصاب غذا بسر می برند. وضعیت جسمی یکی از دانشجویان به نام خانم مهدیه گلرو رو به وخامت گرایید و او را به بهداری زندان منتقل نمودند .

4 دانشجوی زندانی همچنان در زندن اوین زندانی هستند.در حال حاضر آقایان سعید فیض الله زاده،صادق شجاعی و مجید دری در قرنطینه زندان اوین بسر می برندوخانم مهدیه گلرو به بند زنان زندان اوین منتقل گردیده او در کنار زندانیان عادی و معتاد نگهداری می شود . خانم گلرو در شرایط بد جسمی بسر می برد. وضعیت جسمی خانم مهدیه گلرو در اثر اعتصاب غذا رو به بدی گذاشت و او را به بهداری زندان منتقل کردند . او چندین ساعت در بهداری زندان بستری بود.هر 4 دانشجوی زندانی اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواسته های خود به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.خواسته های دانشجویان: آزادی از زندان و ادامه تحصیل می باشد.

روز جهار شنبه 6 آذر ماه خانواده های دانشجویان زندانی برای آزادی فرزندان در بندشان به دادگاه انقلاب مراجعه نمودند . آنها خواستار ملاقات با حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد شدند که او خواسته ای آنها رارد کرد و فقط از طریق تلفن با معاون وی توانستند صحبت کنند که وی از دادن جواب مشخصی به خانواده ها خوداری کرد.وفقط اعلام می کرد که پرونده آنها در حال بررسی است. و به نظر می رسد قصد پرونده سازی علیه 4 دانشجوی زندانی را دارند

سپس خانواده 4 دانشجوی زندانی به دانشگاه علامه مراجعه کردند و خواستار صحبت کردن با شریعتی رئیس دانشگاه شدند.که با مخالفت فردی بنام دهقان معاون حراست دانشگاه مواجه شدند.دهقان با نیروی انتظامی تماس گرفت و دو ماشین از نیروی انتظامی در محل حاضر شدند او شروع به برخورد غیر انسانی و تهدید خانواده ها نمود و به آنها می گفت که اگر از دانشگاه خارج نشوند دستور دستگیری آنها را صادر خواهد کرد. دهقان با برخوردی وحشیانه اقدام به هل دادن یکی از اعضای خانوده های دانشجویان زندانی نمود. خانواده ها در حدود 4 ساعت در مقابل دانشگاه حضور داشتند که در نهایت با پافشاری خانواده شریعتی علیرغم اینکه شاکی خصوصی این 4 دانشجو بود اعلام کرد که قادر به انجام کاری نیست و برای تفرقه انداختن شروع به وعده دادن نمود. شریعتی تاکید کرد که به خانم گلرو و آقای فیض الله زاده اجازه تحیصیل نخواهد داد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،ادامه بازداشت غیر قانونی دانشجویان و رفتار غیر انسانی با خانواده های آنها را محکوم می کند و نسبت به شرایط جسمی دانشجویان در اعتصاب غذا اعلام نگرانی می کند.از سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دانشجویان زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

7 آذر 1387 برابر 27 نوامبر 2008

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193