۱۳۸۷ آبان ۹, پنجشنبه

برگزاری مراسم گرامیداشت جانباخته راه آزادی در بند 350 زندان اوین





بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین ، زندانیان سیاسی این بند مراسمی برای گرامیداشت جان باخته راه آزادی زندانی سیاسی عبدالرضا رجبی که به طرز مشکوکی بقتل رسید، برگزار نمودند.

زندانیان سیاسی مراسم گرامیداشت خود را از ساعت 20:30 آغاز نمودند. آنها با جمع شدن در یکی از سلولهای این بند، شمع ها را برافروختند و هر کدام خاطره ای از زنده یاد عبدالرضا رجبی بیان کردند و اشعاری به یاد او در این مراسم خوانده شد. همچنین با پخش کردن خرما و حلوا بین زندانیان به مراسم خود ادامه دادند.زندانیان سیاسی سپس به صورت دسته جمعی اقدام به خواندن سرودهایی نمودند. زندانیان سیاسی در پایان مراسم با همدیگر عهد پیمان بستند که تا رسیدن به آزادی و دمکراسی دست از تلاش و کوشش خود بر نخواهند داشت و بخصوص در این سالیان کاروان جانباختگان راه آزادی از حرکت خود باز نیاستاده است . این مراسم تا ساعت 21:30 ادامه داشت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یاد و خاطره این جانباختۀ آزادی را گرامی میدارد. واز دبیر کل سازمان ملل آقای بان کی مون خواستار دخالت جهت تشکیل یک گروه حقیقت یاب برای تحقیق در مورد قتلهای متعدد که در زندانهای ایران روی داده است، می باشد .

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

9آبان 1387 برابر با 30 اکتبر 2008


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

قتل مشکوک یک زندانی سیاسی دیگر در زندان گوهردشت کرج



بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج، آقای عبدالرضا رجبی از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران زندانی سیاسی که بیش از 7 سال زندان و شکنجه های طاقت فرسا به طرز مشکوکی در قرنطینه زندان گوهردشت کرج به قتل رسید.

آقای عبدارضا رجبی روز یکشنبه 5 آبان ماه به قرنطینه زندان اوین منتقل گردید کسانی که در قرنطینه همراه او بودند وضعیت جسمی او را خوب گزارش کرده اند روز سه شنبه 7 مهر ماه باخانواده خود تماس می گیرد و به آنها می گوید که او به قرنطینه زندان گوهردشت منتقل شده است او در این تماس بسیار کوتاه حالش کاملا خوب بوده و هیچ مشکلی نداشته است که در این زمان ماموران همراهش تماس او را با خانواده قطع می کنند و اجازه ادامه تماس را نمی دهند. خانواده رجبی مدتی قبل از آن با او ملاقات داشته و از ضعیت خوب جسمی برخودار بوده .

صبح امروز خانواده رجبی پس از مطلع شدن از این شایعات به زندان مراجعه می کنند که به آنها گفت می شود که امروز تعطیل است و ما نمی توانیم در این بار به شما جوابی بدهیم و شما روز شنبه مراجعه نمایید. آنها به خانه باز می گردند ولی پس از مدت زمانی کوتاه دوباره به زندان مراجعه می کنند . خانواده آقای رجبی به آنها می گویند ما چنین خبری را شنیده ایم و تا روشن نشدن این موضوع از اینجا نخواهیم رفت. پس از مدتی یکی از زندانبانان با لبخند به خانواده آقای رجبی می گوید بله چنین چیزی هست .

آقای رجبی در سال 1380 توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به شکنجه گاههای مختلف ایران را منتقل گردیدو تحت شکنجه های وحشیانه و طاقت فرسائی قرار گرفت او از ناحیه کمر بشدت آسیب دیده بود ولی آنها از درمان وی خوداری کردند و بعنوان فشار علیه او بکارمی بردند . او مدتی در بند 350 زندان اوین زندانی بود که توسط زندانیان سیاسی این بند بخاطر وضعیت بد جسمی اش مورد مساعدت قرار می گرفت آقای رجبی در زمان بازداشت خود در این بند کارهای هنری انجام می دادو از جملۀ آن نقاشی بود علیرغم نبود هیچ امکاناتی برای این کار. رئیس این بند بخاطر این مسئله او را به بند 8 زندان اوین منتقل کرد که در کنار زندانیان عادی و خطرناک است قرار داد . آقای رجبی به خاطر مشکلات جسمی که داشت در بند 8 توسط آقای محسن نادری از خانواده های قتل عام 1367 به او کمک می کرد ولی باز هم به دستور بازجویان وزارت اطلاعات او را به سالنی دیگر منتقل کردند . تا اینکه به طور ناگهانی و غیر معمول او را به زندان مخوف گوهردشت منتقل کردند و در بدو ورود توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان گوهردشت تهدیدات خود را علیه او شروع کردند بعضی از گزارشات حاکی از آن است که علی حاج کاظم و رئیس زندان و علی محمدی با وی درگیر شده اند. خانواده آقای رجبی معتقد هستند که انتقال او از اوین به زندان گوهردشت بصورت ناگهانی هدفی جزء حذف فیزیکی او نبوده است و مسلما او را به قتل رسانده اند.و خواستار یکی هیئت تحقیق بین المللی برای از طرف سازمان ملل برای چگونگی به قتل رسانده او هستند.

لازم به یاد آوری است که قتل زندنیان سیاسی در این رژیم بصورت یک رویه معمولی تبدیل گردیده و ابتدا با سکوت قوه قضائیه و سپس طبق معمول خودکشی یا موارد دیگر را به زندانی نسبت می دهند. قبل از آن ولی الله فیض مهدوی در این زندان به قتل رسید و علیرغم بودن نوارهای صوتی این زندانی این رژیم سعی داشت که واقعیتها را غلب کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قتل مشکوک آقای عبدالرضا رجبی زندانی سیاسی که سالها در زیر شکنجۀ وحشیانه قرار داشت را محکوم می کند و از سازمان ملل خواستار تشکیل یک هیئت حقیقت یاب برای تحقیق در مورد چگونگی به قتل رساندن آقای رجبی و سایر زندانیان که تا به حال زیر شکنجه به قتل رسیده اند، می باشد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

9آبان 1387 برابر با 30 اکتبر 2008

شرایط زندانیان فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail

۱۳۸۷ آبان ۸, چهارشنبه

نصب دوربین های مدار بسته در کلاسهای درس دانشگاه تربیت معلم کرج


به دنبال اعتصاب غذا، تحصن و اعتراضات دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران واحد کرج در خرداد ماه سال جاری نسبت به خفقان و سرکوب حاکم بر دانشگاه و خواسته های صنفی خود مانند وضعیت بد غذای سلف سرویس و خوابگاهها،نبود سالن مطالعه،نبود سرویس رفت و آمد ،رفتارهای سرکوبگرانه زمانی و جعفری از کارکنان دانشگاه با دانشجویان بود. در پایان پیروزمند اعتصاب غذا،تحصن و اعتراضات دانشجویان که رئیس دانشگاه طاهرزاده و نماینده وزارت علوم را وادار به تن دادن به خواسته های آنها با تعهد کتبی و در حضور نمایندگان دانشجویان معترض و چند تن از اساتید دانشگاه ،همۀ خواسته های دانشجویان را برحق اعلام کردو متعهد شد تمامی خواسته های آنها را برآورده سازد . در این تعهد کتبی تاکید شده بود از دستگیری، احظار و محرومیت ازتحصیل فعالین دانشجوئی متحصن و نمایندگان شرکت کننده در مزاکرات خودداری و از آنها حمایت کند. اما بعد از برگزاری امتحانات پایان ترم و تعطیلی دانشگاه، تعدادی از دانشجویان شرکت کننده و متحصن از جمله آقای فاروق معروفی ،سیون فرخزادی،مصلح فتاح پور،محمد شریفی،میثم جهانگیری و امیر سالاری بر خلاف وعده های داده شده به اداره اطلاعات کرج فراخوانده شدند و بازداشت شدند و در طی مدت بازداشت مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفتند. آنها پس از مدتی زندانی بودن با کفالت آزاد شدند. ولی پس از آزادی دانشجویان زندانی ،رئیس دانشگاه و حراست همان کسانی که به آنها تعهد داده بودند به 2 ترم تعلیق و محرومیت از تحصیل محکوم کردند.

با اعتراض فعالین دانشجویائی وسایر دانشجویان ، ریاست دانشگاه و حراست با دادن وعده های دروغین و تشکیل جلسه برای بازبینی حکم تعلیق ،آنها راکه همگی دانشجویان شهرستانی و فاقد خوابگاه در کرج هستندرا به دانشگاه می کشانند.که البته از ورود آنها به دانشگاه جلوگیری می شود .ابتدا در جلوی درب ،ماموران حراست با حراست کل واقع در داخل دانشگاه تماس میگیرند و بعد از صدور اجازه توسط حراست کل به دانشجویان تعلیقی اجازه داده می شود به مدت 1 ساعت برای پیگیری کار خود وارد دانشگاه شوند.در این مدت تمامی تماسها و ارتباط آنها با دانشجویان دیگر توسط ماموران حراست تحت کنترل می باشد و اگر بعد از اتمام 1 ساعت این دانشجویان از محوطه دانشگاه خارج نشده باشند توسط ماموران حراست به بیرون از دانشگاه فرستاده می شوند.

از طرفی دیگر به فعالین دانشجوئی مورد غضب و محروم از تحصیل گفته می شود که بعضی از اساتید شاکی خصوصی آنها هستند اما از بردن نام اساتید شاکی تا به حال خوداری شده است .

اقدامات سرکوبگرانه در دادنشگاه تربیت معلم تهران واحد کرج به نحو بی سابقه ای شدت یافته است،از اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی در بعضی از کلاسها دوربین های مدربسته نصب شده است. تلاش مبشری رئیس نهاد رهبری و حراست دانشگاه که کلاسهای درس در کلاسهای که دوربین های مدار بسته در آن نصب شده تشکیل گردد و دانشجویان را از کلاسهای خود به این کلاسها هدایت می کنند. هدف از نصب این دوربین ها در کلاسهای درس تحت کنترل قرار دادن اساتید و دانشجویان می باشد.این شیوه کنترل باعث اعتراض اساتید و دانشجویان شده است.کلاس شماره 101 از جمله کلاسهایی است که دوربین های مدار بسته در آن نصب شده است و اکثر کلاسهای درس در این کلاس تشکیل میشود . دوربين های مدار بسته در سایر مکانهای دانشگاه مانند جلوي سلف سرويس،پارك دانشكده علوم كه اصلي ترين مكان استراحت دانشجويان دختر و پسر بعد از كلاسهاست،ورودي دانشكده علوم ،مكان تكثير جزوات و نشريه هاي دانشجويي،بوفه دانشجويي،كليه راهروهاي دانشگاه است

کنترل شدید دانشجویان

افزایش تعداد افراد حراست دانشگاه

بستن مسیرهای ورود به بخشهای آموزش و اداری دانشگاه که محل تحصن و اعتراض دنشجویان بود بعد از وقت اداری با نرده های حفاظتی

محروم کردن دانشجویان از خوابگاه علیرغم اینکه تعداد زیادی از اطاقهای خوابگاه خالی می باشد .مراجعه دانشجویان به فرخزادی مسئول خوابگاه و سئوال کردن از او که چرا اطاقهای خالی خوابگاه را در اختیار دانشجویان قرار نمی دهد.فرخزادی در جواب دانشجویان چنین می گویید: که به شما ربطی ندارد ما خودمان تصمیم می گیریم به چه کسانی خوابگاه بدهیم و حالا تصمیم گرفتیم سر تفنن به دانشجویان خوابگاه واگذار نکنیم.

مبشری رئیس نهاد رهبری در دانشگاه تربیت معلم هماهنگ کننده نهادهای سرکوب در دانشگاه می باشد. ارکانهایی که در سرکوب دانشجویان دانشگاه تربیت معلم نقش دارند عبارتند از حراست دانشگاه وبسیج دانشجوئی است.مبشری نماینده خامنه ای در دانشگاه تربیت معلم کرج می باشد او تمامی اعتراضات داشجوئی را به دفتر خامنه ای گزارش می کند و دستورات هر اقدامی علیه دانشجویا ن را از آنجا دریافت می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،محروم کردن دانشجویان از تحصیل ،تحت فشار قرار دادن آنها و نصب کردن دوربینهای مدار بسته در کلاس درس را محکوم می کند و خواستار پایان دادن به اقدامات سرکوبگرانه در دانشگاههای ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

8 آبان 1387 برابر با 29 اکتبر 2008


http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

به دنبال اعتصاب غذا، تحصن و اعتراضات دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران واحد کرج در خرداد ماه سال جاری نسبت به خفقان و سرکوب حاکم بر دانشگاه و خواسته های صنفی خود مانند وضعیت بد غذای سلف سرویس و خوابگاهها،نبود سالن مطالعه،نبود سرویس رفت و آمد ،رفتارهای سرکوبگرانه زمانی و جعفری از کارکنان دانشگاه با دانشجویان بود. در پایان پیروزمند اعتصاب غذا،تحصن و اعتراضات دانشجویان که رئیس دانشگاه طاهرزاده و نماینده وزارت علوم را وادار به تن دادن به خواسته های آنها با تعهد کتبی و در حضور نمایندگان دانشجویان معترض و چند تن از اساتید دانشگاه ،همۀ خواسته های دانشجویان را برحق اعلام کردو متعهد شد تمامی خواسته های آنها را برآورده سازد . در این تعهد کتبی تاکید شده بود از دستگیری، احظار و محرومیت ازتحصیل فعالین دانشجوئی متحصن و نمایندگان شرکت کننده در مزاکرات خودداری و از آنها حمایت کند. اما بعد از برگزاری امتحانات پایان ترم و تعطیلی دانشگاه، تعدادی از دانشجویان شرکت کننده و متحصن از جمله آقای فاروق معروفی ،سیون فرخزادی،مصلح فتاح پور،محمد شریفی،میثم جهانگیری و امیر سالاری بر خلاف وعده های داده شده به اداره اطلاعات کرج فراخوانده شدند و بازداشت شدند و در طی مدت بازداشت مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفتند. آنها پس از مدتی زندانی بودن با کفالت آزاد شدند. ولی پس از آزادی دانشجویان زندانی ،رئیس دانشگاه و حراست همان کسانی که به آنها تعهد داده بودند به 2 ترم تعلیق و محرومیت از تحصیل محکوم کردند.

با اعتراض فعالین دانشجویائی وسایر دانشجویان ، ریاست دانشگاه و حراست با دادن وعده های دروغین و تشکیل جلسه برای بازبینی حکم تعلیق ،آنها راکه همگی دانشجویان شهرستانی و فاقد خوابگاه در کرج هستندرا به دانشگاه می کشانند.که البته از ورود آنها به دانشگاه جلوگیری می شود .ابتدا در جلوی درب ،ماموران حراست با حراست کل واقع در داخل دانشگاه تماس میگیرند و بعد از صدور اجازه توسط حراست کل به دانشجویان تعلیقی اجازه داده می شود به مدت 1 ساعت برای پیگیری کار خود وارد دانشگاه شوند.در این مدت تمامی تماسها و ارتباط آنها با دانشجویان دیگر توسط ماموران حراست تحت کنترل می باشد و اگر بعد از اتمام 1 ساعت این دانشجویان از محوطه دانشگاه خارج نشده باشند توسط ماموران حراست به بیرون از دانشگاه فرستاده می شوند.

از طرفی دیگر به فعالین دانشجوئی مورد غضب و محروم از تحصیل گفته می شود که بعضی از اساتید شاکی خصوصی آنها هستند اما از بردن نام اساتید شاکی تا به حال خوداری شده است .

اقدامات سرکوبگرانه در دادنشگاه تربیت معلم تهران واحد کرج به نحو بی سابقه ای شدت یافته است،از اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی در بعضی از کلاسها دوربین های مدربسته نصب شده است. تلاش مبشری رئیس نهاد رهبری و حراست دانشگاه که کلاسهای درس در کلاسهای که دوربین های مدار بسته در آن نصب شده تشکیل گردد و دانشجویان را از کلاسهای خود به این کلاسها هدایت می کنند. هدف از نصب این دوربین ها در کلاسهای درس تحت کنترل قرار دادن اساتید و دانشجویان می باشد.این شیوه کنترل باعث اعتراض اساتید و دانشجویان شده است.کلاس شماره 101 از جمله کلاسهایی است که دوربین های مدار بسته در آن نصب شده است و اکثر کلاسهای درس در این کلاس تشکیل میشود . دوربين های مدار بسته در سایر مکانهای دانشگاه مانند جلوي سلف سرويس،پارك دانشكده علوم كه اصلي ترين مكان استراحت دانشجويان دختر و پسر بعد از كلاسهاست،ورودي دانشكده علوم ،مكان تكثير جزوات و نشريه هاي دانشجويي،بوفه دانشجويي،كليه راهروهاي دانشگاه است

کنترل شدید دانشجویان

افزایش تعداد افراد حراست دانشگاه

بستن مسیرهای ورود به بخشهای آموزش و اداری دانشگاه که محل تحصن و اعتراض دنشجویان بود بعد از وقت اداری با نرده های حفاظتی

محروم کردن دانشجویان از خوابگاه علیرغم اینکه تعداد زیادی از اطاقهای خوابگاه خالی می باشد .مراجعه دانشجویان به فرخزادی مسئول خوابگاه و سئوال کردن از او که چرا اطاقهای خالی خوابگاه را در اختیار دانشجویان قرار نمی دهد.فرخزادی در جواب دانشجویان چنین می گویید: که به شما ربطی ندارد ما خودمان تصمیم می گیریم به چه کسانی خوابگاه بدهیم و حالا تصمیم گرفتیم سر تفنن به دانشجویان خوابگاه واگذار نکنیم.

مبشری رئیس نهاد رهبری در دانشگاه تربیت معلم هماهنگ کننده نهادهای سرکوب در دانشگاه می باشد. ارکانهایی که در سرکوب دانشجویان دانشگاه تربیت معلم نقش دارند عبارتند از حراست دانشگاه وبسیج دانشجوئی است.مبشری نماینده خامنه ای در دانشگاه تربیت معلم کرج می باشد او تمامی اعتراضات داشجوئی را به دفتر خامنه ای گزارش می کند و دستورات هر اقدامی علیه دانشجویا ن را از آنجا دریافت می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،محروم کردن دانشجویان از تحصیل ،تحت فشار قرار دادن آنها و نصب کردن دوربینهای مدار بسته در کلاس درس را محکوم می کند و خواستار پایان دادن به اقدامات سرکوبگرانه در دانشگاههای ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

8 آبان 1387 برابر با 29 اکتبر 2008


http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193