۱۳۸۶ اسفند ۹, پنجشنبه

وضعیت جسمی آقای علی اصغر نیکبخت به وخامت گراییده

بنابه گزارشات رسیده از زندان دستگرد اصفهان آقای علی اصغر نیکبخت 64 ساله از زندانیان سیاسی که از بیماری سرطان پروستات رنج می برد. در روزهای اخیر به دلیل به وخامت گراییدن وضعیت جسمی اش او را به بهداری زندان منتقل کردند. زندانبانان از دادن اجازه ملاقات به محمد نیکبخت فرزند این زندانی سیاسی با پدرش ممانعت می کنند .در هفته های اخیر عفونت در خون او رو به فزونی گذاشته به حدی که به فرزند ایشان آقای محمد نیکبخت از زندانیان سیاسی این زندان اطلاع داده شد که پدرش بین 3 الی 6 ماه بیشتر زنده باقی نخواهد ماند. آقای نیکبخت قادر به انجام کارهای شخصی خود نیست و با کمک فرزندش و سایر زندانیان کارهای شخصی او انجام می گیرد. به دستور اداره اطلاعات بیش از 2 هفتۀ است که او را به بند 3 معروف به بند گاوصندوق این زندان انتقال داده اند. شرایط این بند غیر انسانی است و بدترین بند این زندان است. انتقال دادن او با وضعیت وخیم جسمی به این بند و دریغ کردن کمک فرزندش از او هدفی جزء حذف تدریجی فیزیکی او نیست .

آقای نیکبخت از سال 1375 تا به حال در زندانهای گلپایگان ،بم و اصفهان زندانی بوده . او در طی دوران بازداشتش تحت شکنجه های غیر انسانی قرار داشته. و در زندان مبتلا به بیماری سرطان می گردد،او علاوه بر شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی زندان می بایست دردهای ناشی از بیماریش را تحمل نماید .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،دریغ کردن امکانات درمانی از زندانیان سیاسی که دارای شرایط حاد پزشکی هستند را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اینگونه جنایات علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

10 اسفند 1386 برابر با 29 فوریه 2008

به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر خانم لوئیز آربور

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

۱۳۸۶ اسفند ۸, چهارشنبه

خانم شهبانو ندام از جهانیان برای متوقف کردن حکم اعدامش استمداد عاجل می طلبد

در آستانه روز جهانی زن 8 مارس موجی از احضارهای فعالین حقوق زنان در هفته های اخیر شروع شده و پایانی هم برای آن تا سپری شدن این روز جهانی متصور نیست هدف از این احضار ها ایجاد جو رعب و وحشت و نهایتا ممانعت از برگزاری مراسم گرامیداشت روز زن در ایران است.

همجنین گزارشهای از زندانها حاکی است موجی جدیدی از اعدام زنان که از چندین سال پیش در زندان بسر می برند در روزهای آینده به اجرا در خواهند آمد.

بنابه گزارشات رسیده از بند 3 زنان اطاق 4 پایین زندان اوین خانم شهبانو ندام حدودا 50 ساله به اتهام قتل همسر خود 11 سال پیش دستگیر و روانه زندان گردید.بنابه نقل و قولی که از خانم ندام شده او مرتکب قتل نشده. همسر ایشان موجی بوده و از ناراحتی روحی رنج می برد و 2 بار اقدام به خودکشی نموده و با اقدام به موقع ایشان او نجات یافته ولی بار سوم که اقدام به خودکشی بصورت حلق آویز نموده بود بعد از مرک متوجه او می شوند. مامورین ابتدا قصد داشتند که فرزند خانم ندام را به عنوان قاتل دستگیر کنند ولی او برای نجات جان فرزندش ناچارا اعتراف به قتل کرده است.

خانم شهبانو ندام پس از 11 سال تحمل زندان به او اطلاع داده شد که حکم اعدام او صبحگاه روز چهارشنبه 15 اسفند 1386 به اجرا در خواهد آمد.

خانم ندام از سازمان ملل و کمیساریای حقوق بشر و تمامی سازمانهای حقوق بشری برای نجات جانش و جرمی که هیچگاه مرتکب آن نشده و ناچار به اعترف شده است استمداد می طلبد.

همچنین خانم طیبه حجتی که در بند 3 زنان زندان اوین به جرم قتل، 8 سال در زندان بسر می برد و حکم او مدتهاست که به اجرای احکام برای اجرا داده شده است و گفته می شود که آنها قصد دارند بزودی این حکم را به اجرا در بیاورند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،اعدام های پی در پی نوجوتان، زنان و مردان در ایران را محکوم می کند. و از مراجع بین المللی می خواهد که بیش از این نظارگر موج اعدامها در ایران نباشند و با بکار بردن اقدامات عملی این رژیم را وادار به پایان دادن اعدام ها در ایران کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

09 اسفند 1386 برابر با 28 فوریه 2008

شرایط محکومین به مرک را به سازمانهای زیر گزارش شد

1- عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

۱۳۸۶ اسفند ۷, سه‌شنبه

جمعی از زندانیان سیاسی حکم اعدام برای 3 زندانی سیاسی را محکوم کردند

سال 1386 را اگر یکی از سالهای زشت حکومت تمامیت خواهان حاکم بر عریکه های قدرت و شاید پر اعدام ترین سال دهۀ سوم حکومت جمهوری اسلامی ایران، گزاف نگفته که در این سال بسیاری از بی گناهان به اتهاماتی واهی دستگیر ،زندانی،شکنجه و بر خلاف تمام اصول قانونی،شرعی ، اخلاقی و انسانی به گناهان ناکرده ، مجازاتهای بس سنگین یافته اند.

جای تعجب ندارد که ایران از نظر رعایت موازین حقوق بشری در بین 125 کشور ،رتبۀ 121 را حائز گردیده است.اینک در راستای محکومیتهای بی حد و حصر اندیشمندان ،نخبگان ، اساتید ، دانشجویان ، نویسندگان ، روزنامه نگاران ، فرهیختگان ودر یک کلام دگر اندیشان ، دگر باره معلم فرزانه و بی گناه به جرم عضویت در کانون حقوق بشر کردستان و سایر فعالیتهای انساندوستانه به مجازات غیر انسانی اعدام محکومیت یافته است.

فرزاد کمانگر،معلم جوان نخبۀ کرد ، پس از ماهها تحمل شکنجه در سلولهای انفرادی به همراه 2 تن دیگر از دوستانش به اسامی علی حیدریان و فرهاد وکیلی به اتهامات واهی به سنگین ترین مجازاتها ( جمعا 3 بار اعدام و 20 سال حبس ) محکوم گردیده اند ، در حالی که در ماههای گذاشته حق دفاع از خود و انتخاب وکیل را نداشته و از بدیهی ترین حقوق هر انسانی محروم بوده است در دادگاهی ناعادلانه در مورد آنان تصمیمات غیر انسانی اتخاذ نموده است.

اینجانبان هم بندیان و دوستان این فرهنگی آزاداندیش ضمن محکوم ساختن این دادگاه فرمایشی و احکام صادره از آن مراتب نگرانی خود در مورد وضعیت اینجانبان کمانگر را اعلام و از تمامی سازمانهای حقوق بشری و مجامع بین المللی و یکا یک فرهنگ دوستان ، اندیشمندان حمایت از این معلم غیور و آزاده و پیگیری و اقدام در خصوص نقض رای غیر انسانی صادره را خواستاریم. امید آنکه اینگونه تصمیمات نابخردانه با فشارهای انساندوستان ابطال گردد.

جمعی از زندانیان سیاسی ایران

7 اسفند 1386 برابر با 26 فوریه 2008

1 سید مصطفی علوی ، امیر حشمت ساران ، بهروز جاوید طهرانی ، افشین بایمانی ، مهرداد لهراسبی ، منصور رادپور ، علی اصغر نیکبخت ، محمد نیکبخت ، سعید سنگر ، یاسر مجیدی ، علیرضا کرمی خیر آبادی ، ناصر خیر الهی

انتشار :

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

۱۳۸۶ اسفند ۶, دوشنبه

انتقال بهروز جاوید طهرانی به سلول انفرادی

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهرداشت کرج آقای بهروز جاوید طهرانی از زندانیان سیاسی قیام دانشجوئی 18 تیر 1378 روز دو شنبه 6 اسفند 1386 بدون هیچ دلیلی به سلول انفرادی انتقال داده شد. بهروز جاوید طهرانی در طی مدت بازداشت در بند 209 اوین توسط فردی بنام سعید شیخان از سربازجویان وزارت اطلاعات مورد وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت. که هنوز از آثار شکنجه ها رنج می برد. و بعد از آن او را به زندان گوهرداشت تبعید کردند. او همچنین بارها مورد تهاجم مستقیم و غیر مستقیم زندانبانان زندان گوهرداشت قرار گرفت. که بسختی مجروح گردید و از درمان او خوداری می کردند.

حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد با پرونده سازی و باز نگه داشتن این پرونده ها سعی در بلاتکلیفی و ایجاد فشار روحی علیه اواست.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال بهروز جاوید طهرانی به ساول انفرادی را محکوم می کند و مسئولین این رژیم را مسئول جان او می دادند و از تمامی سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای پایان دادن به نقض قوانین بین المللی حقوق بشری که همانا دستاوردهای بشریت است و همچنین آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

7 اسفند 1386 برابر با 26 فوریه 2008

شرایط زندانی سیاسی فوق به سازمانهای زیر گزارش شد

1- عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193